سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

در روزهای گذشته شرکت فیسبوک بروزرسانی‌های متعددی را برای نرم‌افزارهای خود معرفی کرده است. گفتنی است این بروزرسانی‌ها از دوجهت حائز اهمیت هستند اول آنکه بصورت گسترده به کپی امکانات اسنپ‌چت در میان نرم‌افزارهای خود پرداخته است؛ به طور مثال می‌توان به اضافه شدن استوری به اینستاگرام و مسنجر اشاره کرد همچنین امکان نوشتن و قراردادن ماسک به تصاویر واتس‌اپ اضافه کرده است. این درحالی است که چند ماه پس از رد شدن اولین پیشنهاد فیسبوک برای خرید اسنپ‌چت مجدد شائبه خرید اسنپ‌چت بوجود آمده است. دومین دلیل اهمیت این بروزرسانی‌ها اضافه شدن خدمات سبک زندگی به نرم‌افزارهای فیسبوک است، که در ادامه بعضی از این بروزرسانی‌ها را معرفی می‌کنیم.

ابتدا فیسبوک در هفته گذشته برای شبکه اجتماعی فیسبوک امکاناتی نظیر سفارش غذا و رزرو بلیط تفریحات را معرفی کرد. با این بروزرسانی کاربران کشور آمریکا در حال حاضر می‌توانند از داخل اپلیکیشن فیسبوک از خدمات سایت‌هایی مانند www.Delivery.com استفاده کنند و غذای خود را سفارش دهند و یا بلیط سینما یا موزه خود را رزرو کنند همینطور می‌توانند قرار ملاقات‌های خود با دوستان و یا زمان ویزیت پزشک خود را مشخص کنند.

facebook-1

در ادامه فیسبوک در پیام‌رسان مسنجر خود امکان پشتیبانی از تراکنش‌های پی‌پل را برای چت‌بات‌ها فراهم کرد. در حالیکه استفاده از چت‌بات‌ها در حال افزایش است فیسبوک تصمیم گرفت با ارائه خدمات پی‌پال در نرم‌افزار مسنجر از خروج کاربران حتی برای تراکنش‌های مالی از مسنجر جلوگیری کند.

facebook-and-paypal-screen

اما فیسبوک در جدیدترین بروزرسانی امکان فروش را به تصاویر در اینستاگرام اضافه کرده است. این به‌روزرسانی که از همه جدیدتراست به کاربران اجازه می‌دهد تا تگ قیمت را بتوانند بر روی تصاویر خود درج کنند تا به راحتی کالای خود را به فروش برسانند.

facebook-and-fashion

این شبکه اجتماعی بیش از پیش در تلاش است تا خود را از سطح رفتار اجتماعی کاربران، به سطح برطرف کردن نیازهای اجتماعی برساند تا کابران کوچک‌ترین نیازی به خروج از نرم افزارهای این شرکت نداشته باشند.

اما این تغییرات همچنان مقدار کمی از ترافیک حاضر گوگل است فیسبوک عقیده دارد یک تجربه راحت قدرتمند به وسیله پیشنهادهای دوستان می‌تواند حتی فعالیت جست‌وجویی کاربران موبایل را از مرورگرها به شبکه‌های اجتماعی برساند و در نتیجه رفتار مخاطبان خود را بهتر بشناسد.

البته که تغییرات رفتار کاربران می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری از کاربران بدست بازاریاب‌ها برساند به طور مثال اینکه کاربر چه غذایی را بیشتر سفارش می‌دهد ویا معمولا چه نوع از فیلم‌های سینما را رزرو می‌کند می‌تواند به بازاریاب‌ها. کمک کند تا مخاطبان هدف خود را با توجه به رفتارهای آنها بهتر انتخاب کنند.


تگ ها :

نظرات




نماد