سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

۱ اگر کار خود را در رابطه با ایجاد احساس خوب درست انجام بدهید، مدیر استخدام رزومه کاری شما را ارزیابی می کند. آنها دقیقا می دانند که دنبال چه ویژگی هایی در یک کاندیدای شغلی هستند و چند کلمه ی نامناسب در مشخصاتتان می تواند به قیمت شانس شما در گرفتن این پست تمام شود. با اینکه شما خیلی این شرکت را دوست داشته اید، اما در نهایت ایمیل مشهور «ممنون، اما متاسفیم» به دستتان می رسد و با خود می گویید کجای راه را اشتباه رفتم؟ پس برای اینکه رزومه کاری به اندازه کافی جلب توجه کند تا به اولین قرار مصاحبه دعوت شوید باید چه کاری انجام دهید؟ در این چگونه هفت تغییر کوچک آمده است که تفاوت بزرگی در رزومه کاری شما ایجاد می کنند. جملات کلیشه ای و کلی را حذف کنید «من مهارت ارتباطی خوبی دارم و قادر به انجام چندین کار هستم». حتی اگر این جمله درست باشد، مدیر بخش استخدام به قدری آن را شنیده است که دیگر نمی خواهد درباره ی آن فکر کند. مهارت های خود را به طور دقیق توضیح دهید. جملاتی را که فکر می کنید با شرایط شما همخوانی دارند، از نمونه های موجود رزومه در اینترنت کپی برداری نکنید. احتمال زیادی وجود دارد که این جملات مواردی را توصیف کنند که در مورد همه صدق می کند.

 

۲ درباره ی مهارت های کلی، عمومی و منسوخ صحبت نکنید «من در آفیس ۲۰۰۷ مهارت دارم» هر بار که رزومه کاری خود را به روز رسانی می کنید، به مهارت های ذکر شده نگاه دقیقی بکنید. اطمینان یابید که مهارت های ذکر شده بیش از حد کلی (کامپیوتر)، از رده خارج (آفیس ۲۰۰۷) و یا عمومی (تلفن) نیستند. تنها مهارت هایی را بیان کنید مربوط به پست مورد نظر شما هستند و بقیه ی مهارت ها را فراموش کنید.

 

۳ تحصیلات را در جای خود بیان کنید دوست دارید تاکید بیشتری روی تحصیلات داشته باشید یا سابقه کار؟ پاسخ این سوال به شما می گوید که قسمت تحصیلات را باید بالای روزمه بنویسید یا پایین آن. یکی از بزرگترین اشتباهات این است که با وجود سالها تجربه در صنعت یا شغلی، به مدرکی اولویت ببخشید که به تازگی دریافت کرده اید. مسئولان و مدیران استخدام ممکن است رزومه کاری شما را ببینند و تصور کنند شما فارغ التحصیلی جوان با تجربه کاری محدود هستید و در نتیجه به روزمه ی بعدی بروند.

 

۴ از صفحه آرایی بگذرید در مصاحبه ی خود جسور باشید، اما در رزومه کاری ایتالیک کردن،خط کشیدن زیر کلمات و یا پر رنگ کردن کلمات کلیدی می تواند باعث شود که متن به هم ریخته و غیر حرفه ای به نظر آید. ساده بنویسید.

 

۵ نشان دهید، نگویید موفقیت های خود را تنها فهرست نکنید. بلکه نشان دهید چگونه فراتر از انتظار رفته اید. به نظر شما کدام جمله بهتر است: «۵۰ میلیون سودآوری در فروش سال ۲۰۱۴» یا «گذشتن از مقدار ۱۰ میلیون سودآوری مورد انتظار شرکت، و سودآوری ۵۰ میلیونی در سال ۲۰۱۴». مطمئنا ۵۰ میلیون سودآوری شما قابل توجه است، اما باید دقیق تر ذکر شود- برای مثال اگر به ذهن مدیر استخدام برسد که شاید سقف مورد انتظار سود آوری آن شرکت ۱۰۰ میلیون بوده باشد، در آن صورت چه؟ جمله ی دوم نشان می دهد که شما فراتر از انتظارات رفته اید و برای هر تیمی یک دارایی با ارزش محسوب می شوید.

 

۶ عنوان ها را حذف کنید اگر اولین چیزی که مسئول و یا مدیر استخدام در رزومه کاری شما ببیند عنوانی باشد که به پست فعلی ارتباطی ندارد، فرصت دومی نخواهید یافت- مستقیم به فایل رزومه های رد شده می روید. اگر می خواهید آنها تا آخر رزومه را بخوانند، دو گزینه دارید: یا عنوان رزومه را حذف کنید یا رزومه کاری خود را برای هر پست تغییر دهید. البته که گزینه دوم بهتر است؛ با این حال، اگر نمی خواهید در این رابطه وقت بگذارید، خیلی ساده عنوان رزومه ی خود را حذف کنید.

 

۷ به محل توجه کنید برخی از شرکت ها تمایلی به استخدام فردی خارج از استان خود ندارند، زیرا مصاحبه و جابجایی فرد می تواند متحمل هزینه هایی شود. اغلب مسئولان و مدیران استخدام رزومه های افراد استان های دیگر را رد می کنند زیرا تصور می کنند این افراد اطلاعات و جزئیات مورد نیاز برای اشتغال در این پست را به اشتباه تفسیر کرده اند. اگر در حال نقل مکان از موقعیت فعلی خود هستید- چه به دلیل نزدیکی به خانواده و چه هر دلیل دیگری- حتما این مورد را در فرم درخواست و رزومه ی خود بیان کنید. این کار نشان می دهد که شما در فرستادن درخواست برای شغلی که چند هزار کیلومتر با شما فاصله دارد اشتباه نکرده اید و مدیر استخدام با خواندن این درخواست وقت خود را تلف نکرده است.


تگ ها : چگونه یک رزومه تأثیرگذار بنویسیم؟ دکتر مجید اسماعیل پور چگونه یک رزومه کاری بنویسم؟ چگونه یک رزومه خوب بنویسم چگونه یک رزومه‌ حرفه‌ای برای استخدام بنویسیم؟ چگونه يك رزومه جالب توجه بنويسيد چگونگي نوشتن رزومه کاري راهنمای نوشتن رزومه چگونه یک رزومه ی خوب بنویسیم چگونه یک رزومه تحصیلی خوب بنویسیم؟ چطور یک رزومه‌ کاری فوق‌العاده و مناسب بنویسیم؟ چگونه رزومه بنویسیم چگونه یک رزومه بنویسیم؟ چگونه یک رزومه تحصیلی بنویسیم؟ [PDF]ﭼﮕﻮﻧﻪ رزوﻣﻪ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﻢ؟ چگونه یک رزومه حرفه ایی بنویسیم؟ + دانلود نمونه رزومه چطور یک رزومه برنامه نویسی خوب بنویسیم؟ چگونه رزومه بهتری بنویسیم: ۶ توصیه برای نوشتن رزومه چگونه یک رزومه تاثیرگذار بنویسیم آموزش: چگونه رزومه حرفه ای بنویسیم چگونه یک رزومه خوب بنویسیم ؟ رزومه کاری چیست و چگونه یک رزومه بنویسیم؟ [+ دانلود نمونه اصول رزومه نویسی برای متقاضیان تحصیل در خارج مطالب و ویدئهای آموزشی : اصول نوشتن رزومه خوب چگونه یک روزمهٔ خوب به عنوان برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده چگونه یک رزومه موفق بنویسیم؟ فصل 8 پژوهه » چگونه یک رزومه موثر بنویسیم؟ چگونه یک رزومه حرفه ای بنویسیم چگونه یک رزومه ی چینی بنویسیم؟ مهاجرسرا چگونه رزومه حرفه ای بنویسیم چگونه یک رزومه خوب بنویسیم؟ چگونه رزومه بنویسیم؟ یک رزومه ی خوب:چیزی که شما را به شغل رویایی تان می رساند نحوه نوشتن یک رزومه درخشان چگونه یک رزومه موثر بنویسیم؟ چگونه رزومه حرفه‌ای بنویسیم چطور یک رزومه بی‌نقص بنویسیم؟ چگونه در ورد، رزومه بنویسیم؟ (بخش اول) چگونه یک رزومه ی موفق بنویسیم ؟ – سرزمین زبان چطور در لینکد‌‌ین یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشیم؟ چگونه یک رزومه برنامه نویسی مناسب و خوب بنویسیم؟ مهاجرت نحوۀ نوشتن رزومه یا CV به زبان انگلیسی به همراه نمونه چگونه یک رزومه خوب بنویسیم چگونه رزومه کاری بنویسیم؟ چگونه رزومه بنویسیم – استخدامی عسلویه و مناطق ویژه چگونه رزومه خوب بنویسیم [PDF]چگونه رزومه مناسب بنویسیم؟ چگونه یک رزومه ی موفق بنویسیم ؟ – سرزمین زبان چگونه برای خود رزومه (Resume) بنویسیم راهنمای تحصیل در خارج از کشور (قسمت دهم: نوشتن رزومه [PDF]چگونه رزومه بنویسیم؟ در خواست راهنمايي و كمك در نوشتن Resume [بایگانی] 10 گام در نوشتن یک رزومه نحوه نگارش رزومه (همراه با يك نمونه رزومه به زبان انگليسي) [PDF]اصول رزومه نویسی چگونه یک رزومه خوب بنویسیم؟ آموزش نوشتن یک رزومه کاری خوب رزومه خوب برای مربی ورزشی Pana 30 چگونه یک گزارش بازدید بنویسیم رزومه کاری یک مربی ورزش ۸ چیز که حتما باید در رزومه تان بنویسید دانلود نمونه رزومه رزومه کاری به زبان انگلیسی و نحوه نگارش آن چگونه یک رزومه بنویسیم؟ جستجوهای مربوط به چگونه یک رزومه ی خوب بنویسیم

نظرات




نماد