سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

از سال 1999 این حقیقت را آموخته ایم که ، اینترنت از "پراکندگی Zips" برای نشان دادن محبوبیت وب‌ سایت به لحاظ تعداد بازدید و لینک ‌های داده شده تبعیت می کند. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، میزان بازدید از سایت‌ های بزرگ در مقایسه با میزان بازدید از سایت ‌های کوچک تر بسیار بیشتر است. به عنوان مثال میزان بازدید از وب سایتی که در رده 100 قرار گرفته باشد از وب سایتی که در رتبه 1000 قرار گرفته باشد 10 برابر بیشتر است. (به طور کلی میزان بازدید سایت N، M/N  میزان بازدید از سایت M است).

شش سال پس از آن دیدیم که همین قانون در رابطه با ژانر دیگری از وب سایت‌ ها که با نام وبلاگ شناخته می ‌شدند نیز  صادق است. جای تعجب نیست، زیرا هنگامی که زیر مجموعه‌ ای در پراکندگی Zips قرار دهید، زیر مجموعه دیگری به دست می‌ آورید.

بیایید به عنوان مثال یک موقعیت فرضی را در نظر بگیریم. در این موقعیت وب سایت ‌هایی در رابطه با یک موضوع تخصصی وجود دارند و این سایت‌ ها را به ازای هر 200000 وب سایت در نظر گرفته ایم. این میزان برابر با 2000 وب‌سایت از 40000000 وب سایتی است که در حال حاضر در اینترنت وجود دارند. با فرض اینکه این 2000 وب سایت به طور مساوی در 40000000 وب‌سایت پراکنده شده اند، میزان بازدید از پنج وب سایت بزرگ اول فهرست، به شرح زیر است:  

رتبه وب سایت

در اینترنت

بازدید از صفحات

در سال

رتبه وب سایت

در موضوع تخصصی

#20,000

10,000,000

بزرگ‌ترین وب سایت

#40,000

5,000,000

دومین وب سایت پس از آن

#60,000

3,333,333

سومین وب سایت پس از آن

#80,000

2,500,000

چهارمین وب سایت پس از آن

#100,000

2,000,000

پنجمین وب سایت پس از آن

 

وب سایت خود من سالانه 10000000 بازدید از صفحه دارد و احتمالاً محبوب ‌ترین وب ‌سایت درباره کاربردی بودن در دنیاست. از آنجایی ‌که در رابطه با این موضوع 2000 وب ‌سایت وجود دارد می ‌توان جدول فوق را در رابطه با وب سایت‌ هایی درباره "کاربردی بودن" در نظر گرفت اما این جدول می‌تواند در توضیح هر موضوع تخصصی دیگری نیز باشد.

با در نظر گرفتن اینکه در کلِ اینترنت سالانه چهار تریلیون بازدید از صفحه وجود دارد وب سایت‌ های این جدول با تعداد بازدید های بسیار کم و رقت انگیزشان ممکن است به نظر نامربوط و به دردنخور بیایند، اما حقیقت این است که این وب سایت های کوچک در محدوده تسلط خود، اوضاع را تحت کنترل دارند، یعنی وب سایتی با رتبه 100000 در جهان پهناور اینترنت، ممکن است در حیطه تخصص خود پنجمین سایت بزرگ به شمار بیاید، یعنی آن قدر بزرگ هست که حرفی برای گفتن داشته باشد.

به علاوه یک وب سایت قوی، موقعیت مناسب و رضایت ‌بخش خاص خود را دارد. تمرکز بر یک موضوع فوق‌ العاده تخصصی، می ‌تواند باعث شود که یک سایت کوچک و جمع‌وجور با تنها چند صد هزار بازدید صفحه، به چشم کاربران برجسته و شاخص بیاید.  

    

 تخصص یعنی در اینترنت چیزی به نام حکمرانی مطلق وجود ندارد

به خاطر بحث و گفت‌ و گو درباره وسایل ارتباط جمعی (و بیش از پیش متمرکز شدن آنها) و قوانین در حال تغییر FCC در آمریکا، بحث دربارة اینکه آیا اینترنت نیز در حال متمرکز شدن است یا خیر، بحث بسیار داغی است. البته اینترنت یک وسیله ارتباط جمعی نیست. اینترنت پخش نمی‌شود. اینترنت وسیله ‌ای است که بر اساس نیاز به خصوص هر مخاطب در لحظه،  به کار گرفته می شود.

 متیو هیندمن و کنث نیل کوکر به تازگی در مقاله ‌ای با عنوان "اخبار بیشتر، گوناگونی کمتر" که در صفحه مقابل صفحه سرمقاله ‌ها در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید، عنوان کرده‌ اند که از آنجایی ‌که بیشتر بازدید صفحات به مرور زمان در وب سایت‌های بزرگ انباشته شده اند، در نظر گرفتن اینترنت توسط FCC به عنوان یک محیط اطلاعاتی متنوع اشتباه است.

هیندمن و کوکر یادآور شده اند که 3/2 (دو سوم) تمام لینک‌ها به 10 سایت محبوب از 13000 وب‌سایت درباره کنترل سلاح معطوف می ‌شوند، و 10 سایت برتر در رابطه با مجازات اعدام 63% از لینک ‌های مربوط به این موضوع را دریافت می‌ کنند. در هر صورت، با در نظر گرفتن اینترنت به صورت یکپارچه قطعاً  شاهد گوناگونی و تعدد خواهیم بود.

مسئله این نیست که آیا چند وب سایت مد روز از دیگر سایت‌ها بزرگ‌ تر هستند یا خیر. واضح است که با در نظر گرفتن قانون قدرت برای اینترنت و زیرمجموعه ‌های آن، آن وب سایت ها بزرگ ترند. سؤال این است که فارغ از هدف یک کاربر، آیا این چند وب سایت بزرگ، همیشه حکمران بلا منازع اینترنت خواهند بود یا خیر. همان طور که در مقاله‌ ای دیگر که مثال‌های هیندمن و کوکر را به دقت مورد بررسی قرار داده، می بینیم چنین چیزی حقیقت ندارد.

  • میان دو موضوعی که وب سایت‌ های بزرگ به آن می پردازند (کنترل سلاح و قانون مجازات اعدام) هیچ وجه اشتراکی وجود ندارد.
  • جهت بررسی مقولاتی که کمی تخصصی ‌تر شوند و یا پاسخ به سؤالاتی که نحوه پرسش آنها کمی تغییر کند، کاربر بایستی به وب سایت ‌های دیگری مراجعه کند.
  • وب سایت‌های اصلی در رابطه با مقولات اقتصادی کاملاً متفاوت از وب سایت‌های اصلی در رابطه با مقولات جنایی هستند، یعنی در زمینه های متفاوت، وب سایت های برتر کاملا متفاوت خواهند بود.

به طور کلی جستجو درباره هفت موضوع متفاوت، منجر شد 59 وب سایت مختلف از میان 70 وب‌سایت معرفی شده در صفحه اول فهرست جستجو، شناسایی شوند. فقط در 16% از موارد یک وب سایت در بیشتر از یک فهرست دیده شد، که به خوبی نشان دهنده این است که چند منبع محدود بر کل فضای اینترنت حکمرانی نمی‌ کنند.

همه جستجو ها به وسیله گوگل که هم ‌اکنون بزرگ‌ ترین موتور جستجوگر محسوب می ‌شود انجام پذیرفت. با این وجود موتور های جستجوگر فراوان دیگری که بخش بزرگی از سهم بازار را در اختیار دارند نیز وجود دارند.

در جستجویی که به وسیله موتور جستجوگر MSN (متعلق به مایکروسافت) انجام شد، تنها دو نتیجه از ده نتیجه برتر برای "کنترل سلاح" وجود داشت که در فهرست گوگل نیز به چشم می خورد، و هیچ کدام از نه سایتِ مجازات اعدام که در جستجو با MSN به دست آمدند، در فهرست گوگل دیده نمی‌ شدند. (سازمان عفو بین‌الملل دو بار در فهرست MSN دیده شد ولی در فهرست گوگل خیر). این نشان‌ دهنده آن است که برخی وب سایت‌ ها ممکن است در حیطه کاری خودشان بسیار بزرگ محسوب شوند اما در جاهای دیگر به ندرت چنان اهمیتی دارند.

 

تبلیغات در موتورهای جستجوگر از تنوع حمایت می‌کند

MSN، اسپانسر یک لینک در دائرةالمعارف Encarta است که من آن را به حساب نیاوردم. به همین ترتیب، گوگل و بسیاری از موتور های جستجوگر دیگر نیز به همه این امکان را می‌ دهند که یک قاب کوچک با قابلیت نوشتن متنی کوتاه درون آن جهت تبلیغات خریداری کنند، که این روش به گونه ‌ای باورنکردنی در تبلیغات موثر است.

هر کسی می‌ تواند از این تبلیغات استفاده کند و تنها با پرداخت 5 سنت برای هر کاربر، افراد علاقه‌مند را به طور فعالانه به وب‌ سایت خود جذب کند. این هزینه به‌طرز خیره ‌کننده‌ای کمتر از هزینه چاپ و پخش کاتالوگ یا تراکت است.

بنابراین حتی تبلیغات که مهم‌ ترین عنصر تجاری اینترنت است نیز از تنوع حمایت می‌ کند و به گروه‌ های کوچک‌ تر این امکان را می‌ دهد که صدایی رساتر از صدای دنیای واقعیشان، داشته باشند.

 

در دنیای اینترنت، کوچک بودن به معنای زیبایی (و سودمندی) است

این حقیقت را باید پذیرفت که در پاسخ به هر سؤال، چند وب سایت، بیشتر بازدید صفحات را به خود اختصاص می ‌دهند زیرا کاربران به ندرت این زحمت را به خود می‌ دهند که پا را فراتر از صفحه اول نتایج جستجو بگذارند. با این وجود سؤالات بسیاری وجود دارد و هر سوال به فهرست متفاوتی از وب سایت ‌های برتر منتهی خواهد شد. اگر اینترنت را به صورت شبکه ‌ای یکپارچه ببینیم، با سایت‌ های تخصصی فراوانی روبه‌رو می‌ شویم که آماده ‌اند از دریچه نگاه خود به مقولات مختلف نظر کنند و این وب سایت‌ ها در محدوده تخصص خود به طور قابل ملاحظه‌ای مورد بازدید قرار می‌ گیرند.

سایت‌های کوچک دو مزیت نسبت به سایت‌ های بزرگ‌ تر دارند: یکی اینکه تعداد آنها خیلی بیشتر است و دیگر اینکه تخصصی ‌تر هستند و بنابراین هدفمند ترند. سایت ‌های کوچک مستقیماً جواب‌ گوی نیازها و علایق بخصوص کاربران متعهد هستند و بنابراین ارزش بازدید از هر صفحه از آنها بسیار بالاتر است. برای کسانی که بلوبری ]میوه قره قاط[پرورش می ‌دهند، یک وب‌ سایت در رابطه با پرورش آن جزو ملزومات محسوب می‌ شود و بنابراین برای تبلیغ تجهیزات کاشت بلوبری، ارزشمندترین مکان به حساب می‌آید.

در دنیای اینترنت، تنوع مساوی با قدرت است. ممکن است سایت‌ های بزرگ عظیم تر باشند اما سایت ‌های کوچک در مورد موضوعات تخصصی، هم به لحاظ ارتباط با کاربر و هم به لحاظ ارزش تجاری هر بازدید، امتیاز بالاتری کسب می کنند. 


تگ ها : مقاله تسلط وب سایت های تخصصی در تعدد آن ها است ترجمه تخصصی حقوق دانا فایل: پاورپوینت روش یادگیری تسلط یاب؛ هنر موسیقی در وبلاگها و سایت های تخصصی حرفه ای نشده است آموزش ویرایش مقاله انگلیسی مرکز تخصصی طراحی وب سایت و اپلیکیشن در ایران وضعیت بازار کار فارغ التحصیلان رشته مترجمی ( رشته ترجمه ) مدیکال نت یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان 10 دلیل که نباید از اتوماسیون اداری شرکت همکاران سیستم استفاده کرد + کمپ یک روزه مهارت برنامه نویسی گروه C خانه برنامه نویسان نقشه‌ راه اردکانیان برای چالش‌های مالی وزارت نیرو راه رفتن بر لبه تیغ چند روش برای بالا بردن سواد بصری مرکز تخصصی خدمات آموزشی طراحی پورتال سازمانی: داده‌ورزان، بهترین شرکت طراح وب سایت در جشنواره کتاب رادیو فرهنگ :رادیوهای تخصصی و اختصاصی ( قسمت دوم) کلید موفقیت در رشته کامپیوتر را فشار دهید آکادمی عکاسی هنر های معاصر مرکز داده [PDF]ارزیابی الگوی تعامالت شهروندان با پروژه های اراضی عباس آباد تهران با ت متمم گردشگری در فارس: جاذبه ها، زیرساخت ها و موانع ۷ نکته که باید درباره آریایی قهرمان و عرب سوسمار‌خور بدانید – میدان [PDF]ﻣﻌﺎﺩﻝ ﮔﺰﻳﻨﻲ، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻭ ﺁﺷﻔﺘﮕﻲ ﺯﺑﺎﻥ ﻓﺎﺭﺳﻲ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﺓ ﻋﻠ ویزای جستجوی کار آلمان مرمّت بناهای تاریخی تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی مهارت های برنامه نویسی در یک روز چرا سرور اختصاصی؟ وب گاه اعضای هیات علمی زن قلب خانواده است و تاب آوری قلب سلامت سوالات زبان آموزان و اولیاء [DOC]مصاحبه عمیق کسب درآمد از وبلاگ نویسی ، از سیر تا پیاز! تبلیغات و بازاریابی و تکنیک های موفقیت در فروش مصاحبه با متخصصین سرامیک مدیریت تعارض ( تضاد ) “Conflict management” انحصار وراثت و تعدد وصيت نامه هاي متوفا بیمارستان پارس با طراحی داخلی بی نظیر در رشت! مجموعه فیلم های آموزشی مهندسی عمران مشاوره طراحی و تولید نرم افزار مقایسه مجنتو سلامت برخط، نقشی فراتر از اطلاع‌رسانی راهنمای تحصیل در چین؛ آشنایی با بزرگ ترین نظام آموزشی جهان و ۱۵۰ وب سایت رسمی آکادمی گیتار رنگین کمان Codiograph (@codiograph) آموخته ام که خدا عشق است .. آشنائی با احکام قانون مدنی ! [PDF]ارائه راهکارهای بازاریابي مبتنی بر اثربخشی برای [PDF]چالـش ها، انتظـارات و راهکـارها عوامل عمده خشونت در خانواده – روان آنلاین Rawan Online بانکوک سایت ترجمه پارس 68 طراحی سایت حرفه حسابرسی [PDF]دریای عمان [PDF]راهنمای آزمون های حرفه ای بازار سرمایه از بزرگترین دروغهای ما این است که ایران تمدن عظیمی داشته است / تخت چگونه یک رویداد موفق برگزار کنیم؟ فارسروید بررسی و کاوش نمونه طرحهای ساختاری و استراتژیک در جهان گزینش دانشگاه امام صادق (علیه السلام) مرکز تخصصی حفظ قرآن شاهچراغ شیراز آثار و برکات حفظ قرآن برترین مادربردهای بازار (بهمن 95) بازاریابی B2B؛ چه چیزی باعث خاص‌شدن آن شده است؟ – cafe MBA iran [PDF]شارستان 40 Quiz of Kings بررسی بازی ایرانی [PDF]ابلاغ آييننامه تخفيفات شهريه

نظرات




نماد