سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

بعد از بالا رفتن قیمت بیت کوین تا ۲۰ هزار دلار، خیلی‌ها آن را حباب خواندند و بعضی گفتند تازه قسمتی از کوه یخ آشکار شده است. حالا بعد از چند نوسان شدید، قیمت‌ به کف اصلاح شده بازگشته است. اکنون بازار پیش بینی برای سال آینده و به ویژه روزهای کریسمس داغ شده است. با توجه به اتفاقاتی که در حال افتادن است و در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد، بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ پر حادثه ولی امیدوار کننده خواهد بود. بیت کوین در ماه گذشته به اولین عرضه معاملات آتی بیت کوین از سوی دو صرافی (CME) و (CBOE) واکنش شدیدی نشان دارد. بعد از اولین عرضه که توسط CBOE انجام شد، قیمت بیت کوین به سرعت بالا رفت، اما یک هفته بعد در عرضه دوم از سوی CME قیمت فقط به اندازه دفعه قبل بالا نرفت.

آنچه باعث افزایش ناگهانی قیمت بعد از اولین معاملات آتی شد، جو روانی ناشی از ورود سرمایه کلان موسسات بزرگ مالی بود. همه افرادی که خبر را شنیده بودند انتظار افزایش قیمت داشتند و بیت کوین‌های خود را نمی‌فروختند. اما این افزایش بالاتر از ۲۰ هزار دلار نرفت و بعد مدتی قیمت اصلاح شد. این موج نه تنها بیت کوین بلکه کل بازار ارزهای رمزپایه را تحت تاثیر قرار داد.

عرضه معاملات آتی بیت کوین

خبرها حاکی از تمایل چندین موسسه و شرکت مالی دیگر برای ورود به بازار ارزهای رمزپایه است. هرچند دو عرضه ابتدایی تاثیر موقتی و احساسی داشتند اما با رشد تعداد این نوع قراردادها شاهد پیشرفت بلند مدت بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ خواهیم بود.

 

ماجرای کوین بیس و لایت کوین، از اتهام تا ترس

لایت کوین

حادثه دومی که در چند ماه گذشته بسیار خبر ساز شد، عرضه بیت کوین کش در پلتفرم خرید و فروش کوین بیس (Coinbase) بود. درروزهای عرضه، شاهد افزایش قیمت بودیم اما این افزایش دوام نیاورد و اتهاماتی به کوین بیس وارد شد. اتهام اول تعلیق و دستکاری خرید و فروش در صرافی همکار GDAX بود. یک روز بعد از این اتهام هم کوین بیس اعلام کرد درباره معاملات کارکنانش تحقیق می‌کند، به خاطر اینکه در هفته منتهی به عرضه بیت کوین کش خرید و فروش آن برای کارمندان کوین بیس ممنوع شده بود.

در همین روزها چارلی لی (Charlie Lee) بنیانگذار لایت کوین دو حرکت خبر ساز انجام داد، اول در توییتی گفت بازار به زودی دچار سقوط شدید خواهد شد و خرید لایت کوین را به شدت خطرناک توصیف کرد. یک هفته بعد هم تمام دارایی لایت کوین خودش را فروخت. این دو حرکت بسیار خبرساز شد و به نوعی عدم اطمینان نسبت به آینده ارز رمزپایه را تداعی کرد.

این اتفاقات را می‌توان از چند جنبه مختلف تحلیل کرد، بسیاری افراد واکنش‌های قیمت، مثل کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت لایت کوین را نشانه‌ای از متزلزل بودن سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه بیان کردند. در مورد کوین بیس هم لزوم وجود قوانین و آیین نامه‌های شفاف برای معاملات ارز رمزپایه خواسته افراد بود. با وجود صدها ارز رمزپایه و سرمایه داران چند میلیون دلاری، بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ هم آنچنان پایدار نخواهد ماند.

 

نوری در انتهای تونل دیده می‌شود، ۲۰۱۸ سالی پر امید

۲۰۱۸ سالی پر امید

سقوط آزاد بیت کوین بعد از روزهای خوش ۲۰ هزار دلاری، مضحکه خنده شبکه‌های اجتماعی شده بود. آن‌هایی که بیت کوین داشتند واکنش مثبت و منفی متفاوتی اظهار کردند. گروهی سرسختانه شعار HODL سر می‌دادند و در مقابل گروهی تازه کار ترسیده و به دنبال راه فرار بودند.

مهندس معروف بلاک چین در یک توییت مختصر توصیه به آرامش می‌کند:

خبرهای خوب از آن کسانی است که نگهدارند(HODL)

بعد از آن روزهای متشنج نوسان‌ها در حال آرام گرفتن است. تمام این نوسان‌ها موجب اصلاح قیمت در ارزهای بزرگ شد. از تمام آنچه گفته شد و اتفاق افتاد می‌توان نتیجه گرفت بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ همراه با آرامش نخواهد بود. در ماه نوامبر گفته می‌شد که بسیاری موسسات و شرکت‌های بزرگ می‌خواهند در ارز رمزپایه سرمایه گذاری کنند اما عدم اطمینان و عدم اعتماد موجود در خدمات صرافی باعث شده تا دست نگهدارند.

در ماه‌های اخیر شاهد ورود اندک اندک موسسات بزرگ بودیم که نوسان‌ها باعث شد کمی بیشتر احتیاط کنند. برای مثال Mike Novogratz سرمایه‌گذاری خود را در ۵۰۰ میلیون دلار متوقف کرد. بعد از CBOE و CME که تاریخ‌ساز شدند حالا منتظر بازار نزدک (Nasdaq) هستیم. خبر خوب درباره بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ اینکه گلدمن ساکس، غول دنیای پول در نیمه اول سال بعد پیشخوان معامله بیت کوین راه‌اندازی خواهد کرد. این اولین بانک بزرگ وال استریت است که به باشگاه ارزهای رمزپایه می‌پیوندد.

 

نتیجه گیری

با توجه به افزایش قیمت بهت آوری که در سال ۲۰۱۷ دیده شد، افزایش چند صد درصدی اصلا دور از انتظار نیست. بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ ، ۳۶۵ روز فرصت دارد تا سرمایه‌های کلان موسسات بزرگ و میلیاردرهای بین‌المللی را جذب کند. هرچه کسب و کارهای بیشتری به این سمت بروند اطمینان خاطر و آرامش بیشتری به بازار خواهند داد. همه توسعه دهندگان و فعالان حوزه ارز رمزپایه در یک جمله متفق القول هستند: ارزهای رمزپایه برای ماندن آمده‌اند.


تگ ها : از بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ نترسید! سال پرحادثه ای در پیش است از بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ نترسید! سال پرحادثه ای در پیش است ۲۰۱۷ سال بیت کوین، ۲۰۱۸ از آن اتریوم – ارز دیجیتال من این پیام را از سال 2025 درباره بیت کوین می فرستم ! – ارز دیجیتال کاستی ها و مشکلات بیت کوین در حال آشکار شدن است ستاره های هندبال ایران محکوم به شکست کره جنوبی نصب ویندوز 10 آرم روی گوشی های ویندوز فونی وارد فاز جدیدی شد! عصر بازار Images about #بازارکار tag on instagram [PDF]با تجمعات اخیر چه باید کرد؟

نظرات




نماد