سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

جوزف بورگ مدیر اتحادیه اوراق بهادار آمریکا (NASAA) توضیح می‌دهد که مردم برای اینکه از قافله بیت کوین عقب نمانند خانه‌های خود را برای دریافت وام به رهن بانک می‌گذارند. خطر خرید آنلاین بیت کوین آیا مردم را تهدید می‌کند؟ این یک روند نگران کننده است. نه تنها این تصمیمات عاقلانه نیستند بلکه حتی خطرناک نیز هستند. این نوع تصمیمات در گذشته باعث ایجاد حباب شده‌اند. شاید مسکن و سایر محصولات حباب نباشند اما نوع رفتار مردم نسبت به آنها سبب ایجاد یک حباب می‌شود. بازار بیت کوین غیر قابل پیش‌بینی است و در حال حاضر واکنش مردم به آن بسیار احساسی است. اما  خطر خرید بیت کوین به بهای زیر بار قرض رفتن یک تصمیم به شدت مخرب است.

صحبت در مورد حباب بیت کوین از سال ۲۰۱۴ شروع شده است زمانی که این ارز نزدیک به ۱۰۰۰ دلار ارزش داشت. اما عده‌ای دیگر در همان زمان اعتقاد داشتند که این تازه شروع رشد قیمت‌ها خواهد بود.

حقیقت این است که راهی برای تشخیص که این رویداد یک حباب است وجود ندارد اما نشانه‌های وقوع آن بسیار گویا هستند. باز هم باید اشاره کنم که این خود محصول نیست که باعث ایجاد حباب می‌شود این نوع رفتار مردم به آن است باعث مصیبت می‌شود.

بیت کوین و فرهنگی که همراه آن است سبب ایجاد طمع بسیاری شده است و داستان‌هایی از ثروتمند شدن سریع افراد نیز به این موضوع دامن زده است. آنجلا والش استاد حقوق از دانشگاه سنت مری در تگزاس که در مورد ارزهای رمز پایه و پایداری مالی تحقیق می‌کند به ماهیت پر نوسان بیت کوین اشاره می‌کند و از خطر تبدیل شدن آن به یک حباب در صورت ادامه تصمیمات اشتباه خبر می‌دهد.

بنا به گفته‌های والش بعضی از عوامل برای مشاهده حباب هم اکنون نیز آشکار هستند. او می‌گوید:

بعضی از نشانه‌ها مانند ترس عقب ماندن از بقیه (FOMO) خود گویای مطلب است.

مردم بقیه را مشاهده می‌کنند که پول زیادی بدست آورده‌اند و فقط می‌خواهند که آنها نیز وارد این ماجرا شوند. بحران مسکن خود یک مثال خوب است. مردم تصور می‌کردند که همیشه فرد دیگری وجود خواهد داشت تا خانه آنها را با قیمت بالاتر بخرد. یکی از نشانه‌های دیگر، وجود تبلیغات گسترده است. او می‌افزاید:

نوع صحبت کردن مردم در مورد بیت کوین یک نشانه دیگر است. رسانه‌ها فقط در مورد آن صحبت می‌کنند و مرتب در حال مصاحبه با افراد مرتبط با این صنعت هستند و همه می‌گویند که این دفعه فرق می‌کند و این یک حباب نیست. یک نشانه دیگر این است که مردم نمی‌دانند در چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها فراموش می‌کنند. مردم پول در می‌آورند و فقط می‌خواهند که به این قافله ملحق شوند.

 

خانه خود را برای خرید آن نفروشید

جدای از این نشانه‌هایی که به آنها اشاره شد این موضوع خیلی خطرناک‌تر است که افراد برای خرید بیت کوین خانه‌ خود را به فروش می‌گذارند. والش می‌گوید:

من تیتر خبرهایی را مشاهده می‌کنم که در آنها مردم اقدام به رهن گذاشتن خانه خود برای خرید بیت کوین می‌کنند. این موضوع خیلی ترسناک است چرا که زیر بار بدهی رفتن برای خرید کردن همان اتفاقی است که سبب مشکل می‌شود. این موضوع در قلب تمام بحران‌های مالی بزرگ بوده است.

مردم تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری آنها فقط با ارزش‌تر می‌شود و زمانی که ارزش آن کم می‌شود نمی‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند. اگر افراد زیادی این کار را انجام بدهند و نتوانند بدهی را باز پرداخت کنند، خود وام دهنده نیز دچار مشکل می‌شود و بحران در تمام سیستم پخش می‌شود.


تگ ها : خرید بیت کوین با وجود نزول قیمت خطرناک است؟ آیا نوسانات بیت کوین واقعا مضر است؟ – ارز دیجیتال چرا خرید بیت کوین ارزان میتواند خطرناک باشد؟ – ارز دیجیتال هشدار؛ در خرید و فروش بیت کوین احتیاط کنید بیت کوین؛ سرمایه‌گذاری خطرناک/افق تاریک پیش‌روی ارز دیجیتال آیا روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنیم؟ فرصت‌ها و تهدیدات نوسانات بیت‌کوین چیست؟ تجزیه و تحلیل قیمت در 10 آذر: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش بیت کوین؛ سرمایه‌گذاری خطرناک چگونه با استفاده از پی پال (Paypal) بیت کوین خریداری کنیم مرکز خرید و فروش BitCoin Searches related to خرید بیت کوین با وجود نزول قیمت خطرناک است؟

نظرات




نماد