سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

این مقاله به قلم آرتور ایینوما یکی از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال است که پرسش مهمی مطرح کرده است: بیت کوین به عنوان ارز روزمره است یا خیر؟ اول اجازه بدهید بگویم که من عاشق خرید آنلاین بیت کوین هستم و خودم یکی از سرمایه‌گذارهای بلند مدت روی آینده ارزهای دیجیتال هستم. این موضوع زندگی من را تغییر داده است و به واسطه آن با افراد زیادی آشنا شده‌ام که می‌توانند ادعای من را تایید کنند. اما می‌خواهم برای لحظه‌ای در مورد بیت کوین واقع بین باشم. به خصوص بعد از رشد بسیار بالای قیمت‌ها که امسال رخ داد و به همراه آن افزایش علاقه جامعه و همین‌طور افزایش تعداد افراد جدیدی که بدون درک بیت کوین روی آن سرمایه‌گذاری کردند. آیا بیت کوین به عنوان ارز روزمره عمل می‌کند یا از آن فاصله دارد؟

 

بیت کوین واقعی چیست و آیا بیت کوین به عنوان ارز روزمره است؟

بنا به گفته‌های ساتوشی ناکاموتو موسس آن، بیت کوین طراحی شده تا به عنوان یک ارز شخص به شخص عمل کند و اجازه بدهد تا پرداخت‌های آنلاین بدون دخالت یک نهاد مرکزی بین افراد صورت بگیرد.

تمام این کارها به وسیله ارائه یک دفتر کل عمومی صورت می‌گیرد. سوابق این تراکنش‌ها درون بلاک‌هایی رمز نگاری شده که به هر کدام از بلاک‌ها ارتباط دارد، صورت می‌گیرد و یک زنجیره از این بلاک‌ها ایجاد می‌شود. این کار توسط ماینرها صورت می‌گیرد که نیازمند انرژی رایانه‌ای زیادی هستند تا متغیرهای صحیح مربوط به هر عدد هش (hash) هدف را درست حدس بزنند.

 

زمان زیادی برای تراکنش‌ها نیاز است

شاید بخشی از جملات بالا را متوجه نشده باشید اما مهم‌ترین قسمت برای شما این است که تمام بنای اعتماد به سیستم بیت کوین روی مشکل بودن عملیات رمزنگاری است که بدون توجه به قدرت شبکه رایانه‌ای نیازمند ۱۰ دقیقه زمان است. این میزان از سختی، به عمد درون سیستم قرار دارد تا سرعت کار کاهش پیدا کند و برای یک هکر کار خیلی مشکلی باشد تا یک زنجیره از بلاک‌ها را حل کند و آن را از زنجیره برای همیشه خارج سازد.

این زمان را باید به زمانی که تراکنش درون استخر موقتی تراکنش‌ها (mempool) که در آن تراکنش قبل از اضافه شدن به بلاک بعدی، قرار می‌گیرد اضافه کنید. به این ترتیب باید برای تایید تا ۷ ساعت منتظر بمانید.

 

تراکنش‌ها گران هستند

گران بودن تراکنش ها

نرخ تراکنش‌ها براساس هر ساتوشی بر میزان بایت اطلاعاتی که منتقل می‌شود سنجیده می‌شود. از آنجایی که هر ساتوشی بخشی از یک بیت کوین است هر چقدر قیمت بیت کوین‌ها افزایش پیدا کند قیمت تراکنش‌ها نیز افزایش خواهد یافت. برای درک بهتر موضوع باید توجه داشت که افزایش تعداد کاربرها، باعث کند شدن شبکه شده است. برای حل این موضوع، فرستنده بیت کوین می‌تواند میزان نرخ تراکنش را برای انتقال به بلاک بعدی بالاتر ببرد تا این تراکنش در اولویت قرار بگیرد. رقابت بیشتر بین فرستنده‌ها سبب بالا رفتن قیمت تراکنش‌ها می‌شود. تا این لحظه قیمت هر تراکنش حدود ۲۴٫۲۳ دلار است که به اندازه قیمت انتقال تلگرافی (wire) پول است.

حالا تصور کنید که شما قصد دارید یک آدامس بخرید یا درون پمپ بنزین هستید، آیا شما ۱۰ دقیقه یا بیشتر صبر می‌کنید و برای هر تراکنش ۲۵ دلار پرداخت خواهید کرد؟ احتمالاً نه. در واقع برای اغلب کارهای روزانه یا حتی خریدهای تصادفی، بیت کوین یک گزینه پایدار در مقابل روش‌های کنونی نیست.

 

رقابت بین سیستم‌ها همچنان بهتر است

ماینرهای شبکه بیت کوین در حال حاضر می‌توانند در هر ثانیه ۳٫۵ تراکنش را روی ۱ مگا بایت بلاک مدیریت کنند. این را با پی پال مقایسه کنید که در شلوغ‌ترین زمان‌ها تا ۱۵۰ تراکنش و ویزا کارت تا ۲۰۰۰ تراکنش را مدیریت می‌کنند و از نظر تئوری قابلیت مدیریت تا ۵۶۰۰۰ تراکنش را خواهند داشت. اگر بیت کوین بخواهد تا برای پرداخت‌های روزانه مورد استفاده قرار بگیرد باید بتواند تا حد و حدود سیستم‌های کنونی عمل کند و امید داشته باشد که در آینده این ظرفیت را افزایش دهد.

سیستم‌های متمرکزی مثل: ویزا کارت و پی پال می‌توانند مرتب زیر ساخت‌های لازم برای افزایش سرعت تراکنش‌های خود را ایجاد کنند. اما ساختار غیر متمرکز بیت کوین باعث می‌شود تا همان انگیزه‌هایی که کسب و کارها را به جلو هدایت می‌کند وجود نداشته باشد. با وجود رشد و پذیرش گسترده، بهبود پروتکل بیت کوین خیلی کم بوده است و نتوانسته خود را با رشد تقاضا هماهنگ کند و سرانجام سبب تشدید مشکلاتی که قبلاً به آن اشاره شد می‌شود.

خیلی‌ها متوجه شده‌اند که سایر ارزهای دیجیتال این مشکلات را حل کرده‌اند. در روزهای ابتدایی، بیت کوین با تکیه روی برند و همین‌طور سرعت بالا و هزینه کم تراکنش‌ها توانسته بود بر بازار غلبه کند. اما امروزه بالا رفتن آگاهی جامعه ارزهای دیجیتال و سایر آلتکوین‌ها سبب شده تا توجه آنها به سایر ارزها جلب بشود.

افرادی که در این زمینه تحقیق کرده‌اند به خوبی با مشکلات آشنا هستند و می‌دانند که سایر ارزها قابلیت‌های بهتری را ارائه می‌کنند. واقعیت این است که بیت کوین سهم بازار خود را از دست می‌دهد. در حال حاضر بیت کوین ۳۶ درصد بازار را در اختیار دارد که نسبت به ابتدای سال، نصف شده است.

 

پیشرفت‌های در آینده چه می‌شوند؟

صحبت‌های زیادی در مورد فناوری‌های خارج از زنجیره بوده است که این مشکلات را حل می‌کند. اما خیلی‌ها اجرای آنها را بعید می‌دانند چرا که آنها مشکلات خودشان را به همراه دارند و همچنان باید تمام گروه‌ها، روی اجرای این تغییرات به توافق برسند.

همچنین بحثی در مورد بهبود ساختار خود بیت کوین وجود دارد. جامعه این ارز در مورد شکست توافق نامه نیویورک که قرار بود یک مرکزگرایی در مورد تغییرات بیت کوین ایجاد کند به چند دسته تقسیم شده است. اجرای هر کدام از این تغییرات در آینده نزدیک خیلی بعید به نظر می‌رسد. با این حساب احتمال اینکه بیت کوین به عنوان ارز روزمره باشد بسیار کم است.

 

بیت کوین به عنوان ارز روزمره یا بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال

طلای دیجیتال

یک طرف دیگر در مورد این بحث و جدل‌ها وجود دارد که می‌گوید نیازی نیست تا بیت کوین به عنوان ارز روزمره مورد استفاده قرار بگیرد. بلکه به عنوان منبعی برای ذخیره ارزش به عنوان طلای دیجیتال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. اگر این طور باشد نرخ و زمان بالای تراکنش‌ها می‌تواند باعث شود تا انتقال بیت کوین کمتر صورت گیرد و افراد بیشتر بیت کوین را حفظ کنند.

از نظر تئوری کاهش عرضه سبب افزایش قیمت می‌شود. سایر ارزها می‌توانند به عنوان سیستم پرداخت عمل کنند تا تراکنش‌ها سریع و با هزینه کم صورت بگیرند. نگرانی در این صورت این خواهد بود که با از میان رفتن قابلیت بیت کوین به عنوان ارز، سرمایه‌های بزرگ به سمت ارزهای کاربردی دیگر خواهد رفت و این اقبال عمومی به بیت کوین را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد نتیجه عکس خواهد شد. به نظر می‌رسد این اتفاق با توجه به کاهش سهم بازار بیت کوین، همین الان هم در حال روی دادن است.

در پاسخ به این پرسش که آیا بیت کوین به عنوان ارز روزمره است باید گفت خیر. البته هدف نهایی ساتوشی این بود که بیت کوین به عنوان یک شبکه پرداخت عمل کند نه جایی برای انباشته شدن ثروت است. فقط زمان به ما خواهد گفت که کدام پیش‌بینی محقق خواهد شد اما در حال حاضر بیت کوین با یک ارز روزمره خیلی فاصله دارد.


تگ ها : بیت کوین با یک ارز روزمره خیلی فاصله دارد بیت‌کوین چگونه می‌تواند به یک ارز واقعی تبدیل شود؟ تداوم ضررهای بیت‌کوین/ارز معروف مجازی ۷ درصد سقوط کرد اینکه چرا ما باید روی بیت کویین در سال 2017 سرمایه گذاری کنیم،4 علت آیا حباب بیت‌کوین ترکیدنی است؟ سرنوشت سرمایه گذاری های مردم چه خواهد نکاتی در مورد تریدینگ ارزهای دیجیتال «بیت کوین» ارزی مجازی برای دنیای واقعی روزهای طلایی ارز دیجیتالی به پایان رسید بایگانی‌ها بیتکوین بیت کوین آینده صنعت سرمایه گذاری را دگرگون خواهد کرد! بورس ، سکه یا بیت کوین؟ فرهيختگان بیت‌کوین: تا کجا، تا چند؟ آیا مبادله بیت‌کوین حلال است؟ – ارز دیجیتال بلاک چین بیت کوین سود 44 درصدی بازار بیت کوین در یکماه + سوالات متداول در رابطه با بیت آربیتراژ در بازار بیت‌کوین بیت‌ کوین؛ پول نادیده، مبهم و مرموز قیمت بیت کوین در انتهای راه صعود! احتمال سقوط ارزش بیت کوین مبادلات بیت کوین چقدر نظارت پذیرند؟ آشنایی با بیت کوین پول نادیده افتانا واقعیتی تلخ درباره بیت کوین بیتکوین، پول یا ارزشی که وجود ندارد! هر آنچه باید درباره بیت‌کوین بدانیم سمیکالن؛ میکو ماتسومورا: شکننده بودن ارزهای رمزپایه از حباب قیمت مهم تر است مکالمه روزمره ترکی استانبولی تجاری‌سازی زنجیره‌بلوک: کاربردهای جدی در دنیای واقعی بیت کوین یا oldoini: قوی تر – Bitcoin زیرساختی در زندگی روزمره اما پنهان حامد نویسنده در صفحه پارسی تب بیت‌کوین با سقوطی وحشتناک به پایان خواهد رسید اخبار امروز ایران19دی درباره تلگرام اوج گرفتن قیمت کارت های گرافیک به دنبال گرانی بیت کوین نگارش مقاله سفید برای ارز رمزپایه – رسانه اکوسیستم کارآفرینی ایران وقتی از بیت‌کوین حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟ Telegram کره جنوبی چطور به یک کشور استارت‌آپی تبدیل شد؟ انديشكده كهربا (@kahroba.institute) همشهری آنلاین/نسخه چاپی:تحقق تخیلات بشر این ماجرا حدود ۱۵ سال پیش برای من شروع شد اپل از گاراژ کوچک یک خانه تا ایجاد یک امپراطوری بزرگ در دنیا سطح سخنان روحانی کمتر از توقعات جامعه بود ظریفیان: سطح سخنان روحانی کمتر از توقعات جامعه بود/ رئیس‌جمهور هر دو عصر اعتبار CITC IRa 30 عکس دلار زیاد تصویری بسیار جالب از مسابقات عجیب شتردوانی با ربات ! چرا افزایش دستمزد کارگران بی فایده است؟ برندگان تاپ ممنوعیت استفاده فعالان بازار ارز دیجیتال در کره از حساب های ناشناس کاربرد نانو در زندگی روزمره اخبار آمازون را بهتر بشناسیم – پایگان بلاگ دیرالزور شتاب سیف: دلار از معاملات جاری بانک مرکزی حذف شد / سفته بازی سیف: دلار از معاملات جاری بانک مرکزی حذف شد / سفته بازی در NFC ثروتمند و فقیرترین کشورهای جهان Nodino/Mohammadhatef Instagram اطلاعیه سپاه درباره دود مشاهده شد در آسمان تهران دانلود بیت های البوم اغوا از پویا سوال از وزیر دادگستری در دستورکار نمایندگان مجلس

نظرات




نماد