سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

یکی از ویژگی هایی که یک طراحی خوب لوگو می تواند داشته باشد ، معنای پنهان شده آن میباشد. به خاطر دارید آخرین باری که لوگویی را دیدید که واقعا توجه شما را به سمت خود جلب کرد؟ من در این مقاله طراحی سایت ، توجه شما را به لوگوی یک کیک جلب می کنم. خیلی از مقالات در راستای موضوع وب تغییر نموده است ، اما بسیاری از آن ها فکر می کنند که معنای پنهانی و ضمنی ، یک فضای منفی در طراحی ایجاد می کند که البته این موضوع صحت ندارد. در این مقاله از سلسله مقاله های طراحی سایت که در شرکت طراحی وب سایت اطلس وب برای شما تهیه و تنظیم شده است قرار است تا شما را با این مفاهیم آشنا نموده تا در نهایت در طراحی های لوگوهای شما تاثیر مثبتی داشه باشد. البته معنای ضمنی، در طراحی ها خیلی بیشتر از جنبه های منفی وجود دارند. این ، مفهوم واقعی است که تفاوت زیادی را ایجاد می کند.

Heck چیست؟ اجازه دهید تا یک سری مثال به  شما نشان دهیم. مطمنا خواندن جزئیات زیر ، شما را به وجد می آورد.

 

ارکستر سنفونی در لندن

طراحی لوگوی The Partner ،London Symphony Orchestra  نمونه بارزی از معنای نهفته در طراحی لوگو می باشد. اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشد این است که این لوگو ، شامل حروف LSO می باشد و  نام اختصاری شرکت است. شما باید تلاش های زیادی انجام دهید تا بتوانید رهبر ارکستر را ببینید که در حال رهبری ارکستر می باشد.

این لوگو یکی از بهترین نمونه هایی است که معنای پنهان را به تصویر کشیده است. این معنا بسیار مهم است. نکته مد نظر ما ، توجه به رهبر ارکستر است که با داشتن ارتباطات مفهومی قوی می تواند با اصل تجارت ارتباط برقرار کند. این ، چیزی است که لوگوی مورد نظر را خاص می کند.

 

 

BOSKIN_ROBBINS

Baskin-Robbins  سال 1953 تاسیس شد و مفهوم نو آوری را به بازار بستنی آورد. این مسب و کار 31 طعم مختلف بستنی را تولید می کند. این تعداد ، در اصل لوگو نشان داده شده و دقیقا در سمت راست ،  بین نام Baskin و Robbins قرار دارد. حقیقت امر این است که این مفهوم تجاری ، به داشتن طعم های مختلف بستنی اشاره می کند که بعدا Ogilvy & Mather نامیده شد.

حالا چرا 31 نوع بستنی؟ این 31 نوع هرروز به بازار عرضه می شوند.

در اواخر سال 2005 ، آن ها 60 امین جشن سالانه خود را برگزار کردند و مجددا مارک جدیدی را طراحی کردند. این لوگوی جدید طراحی و نام 31 از آن برداشته شد. طراحی این لوگو صرفا به خود هویت شرکت بر می گردد. در حقیقت رنگ این لوگو ، صورتی نیست و افراد هرگز نمی توانند عدد 31 را در بین لوگو ببینند.

 

 

SUN MICROSYSTEM

Vaughan Pratt ، پروفسور دانشگاه Stanford اوگویی را طراحی کرد که به عنوان بهترین لوگو مدنظر قرار گرفت.  این لوگو ، ambigram است ، بدین معنی که شکل آن پر از علامت و نشانه است و شما زمانی که می خواهید آن را بخوانید با جهت گیری های مختلفی بر می خورید. آیا می توانید کلمه ‘SUN” را در لوگو با 4 جهت مختلف ، هجی کنید؟

حتی خود طراح این لوگو نیز چیزی در مورد نماد های آن نمی داند. البته نسخه اصلی این لوگو نارنجی است و با رنگ خورشید هم خوانی دارد. کمی بعد از آن ،Pratt ، رنگ این لوگو ، به ارغوانی و سپس آبی تغییر داد.

 

 

AMAZON

Biles در Turner Duckworth این لوگو را طراحی کرد. لوگوی آمازون ، یکی از لوگوهای شناخته شده در وب می باشد و حتی با وجود ترافیک زیاد شبکه ، هرروزه مد نظر قرار می گیرد. اگر این لوگو به صورت استراتژیک نمی درخشید ، مطمنا لوگوی جالبی نمی شد.  علامت پیکان  در لوگوی آمازون ، عقیده ای را نشان می دهد که بر مبنای آن فروشگاه ها، هرچیزی از A تا Z  را می فروشند. این مفهوم بسیار جذاب ، نام تجاری است و حتی تنوع نام زیستی نیز دارد. البته این علامت ، لبخندی را نشان می دهد که زمانی که شما تمایل دارید به صورت آنلاین خرید کنید ، این علامت را می بینید.

 

 

 

Le Tour de France

این نوع لوگوی دست نوشته   Le Tour de Franc، دارای شکل دایره ای حرف “R”و "U" می باشد. همانند حالتی است که فردی ، سوار بر دوچرخه است و حرف "O" چرخ های دوچرخه را نشان می دهد. رنگ چرخ ها ، زرد رنگ است. چرا که علامت زرد ، نشانه پیروزی است. در سطح ذهنی ، چرخ زرد نمایه ای از خورشید را به تصویر می کشد و کاملا متناسب با فصل تابستان است.

 

Sony Vaio

Hanley ، لوگوی Sony Vaio  را طراحی کرد که بهترین نمونه از معنای ضمنی و پنهان شده ای است که به کار کامپیوتری اشاره دارد. شاید هم کاملا متناسب با خود کامپیوتر می باشد. قسمت چپ این لوگو ، نماد موجی شکلی دارد که نظریه تکنولوژی قیاسی را نمایان می کند. سمت راست آن ، شامل اعداد 0 و 1 می باشد که به دو رقم اصلی در محاسبات دو دویی ، دیجیتال اشاره می کند.

این لوگو شما را شگرف زده می کند. VAIO ، اختصار کلمات  Video Audio Intelligent Organize می باشد.

 

Toblerone

طراحی معروف ترین شکلات سویسی ، خرس پنهانی را در برف های Matterhorn  نشان می دهد. کوه ، در مرز بین سوییس و ایتالیا واقع شده است و این لوگو توضیح می دهد که چرا این کوه این جاست و نقش خرس چیست؟  در شهر Bern بیعت صورت گرفت ، در جایی که Toblerone  در آن جا تولید شد. در اصل ، خرس نماد آن شهر است.

حقیقت امر این است که این لوگو ، نام خودش است. نام Toblerone کلمه ای است که از دو واژه گرفته شده و ترکیب نام تولید کننده " Toblerone" با "torrone" ، نوع سنتی شیرینی های بادامی در ایتالیا می باشد. راستی ، این لوگو تکنیک بسیار خاصی دارد که با توجه به آن ، نام های خوب را وارد عرصه تجارت کرده است.

 

MyFonts

Underware ،بر مبنای نوع استادیوم های هلند طراحی شد و لوگوی MyFont است که متشکل از سنت های زیبایی که به صورت دست نوشته طراحی شده است. در این لوگو، واژه "my" درشت تر نوشته شده است.این لوگو، طراحی بسیار جالبی دارد و معنای ضمنی در آن نهفته شده است. از لحاظ ذهنی ، می توان گفت که شما می توانید با  استفاده از their site ، فونت های آن را در دست داشته باشید.

حالا لوگو را بچرخانید. نه ربطی نداشت. فقط جالب و خنده دار بود.

 

Carrefour

Miles Newlyn ، لوگوی Carrefour را طراحی کرد. این لوگو این ویژگی را دارد که شما فقط و تنها یک بار می توانید آن را ببینید. به ویزگی های این لوگو توجه کنید که در مقالات قید شده اند. لوگوی  Carrefour به نوبه خوی بسیار خاص است. حرف "c" در فضای منفی به گونه ای قرار گرفته که دقیقا در مرکز لوگو است و دوباره دیدن آن امکان ندارد.

نکته جالب این نوع مارک تجاری ، این است که از دو علامت پیکان در هر دو طرف ، راست و چپ ، تشکیل شده است و معنای واژگانی این لوگو ، فرانسوی است  و به معنی محل تقاطع می باشد. این لوگوی بسیار نمادین ، در بازار های زنجیره ای جذب شد و با توجه به آن ، می توان در محصولات تنوع ایجاد کرد. این لوگوی خاص از رنگ پرچم فرانسه استفاده کرد ، کشوری که در آن جا ، Carrefour تاسیس شد.

 

FEDEX

Lindon Leader ، لوگوی Fedex   را طراحی کرد. در این لوگو شما می توانید علامت پیکان مخفی شده ای را ببینید که به نوبه خود یکی از بهترین لوگو ها می باشد. این طراحی بسیار جالب می باشد ، اما بهترین قسمت آن ، ارتباط ادراکی این طرح با اصل تجارت می باشد. استفاده از خود کلمه Leader ، علامت پیکانی مانندی دارد که نماد سرعت و دقت است و هر دو ویژگی ، ارزش Fedex را حفظ می کنند.

من معتقدم که این لوگو دارای معنای ضمنی و پنهان شده ای می باشد.

 

نتیجه گیری

همه نمونه های بالا نه تنها فضاهای منفی را نشان می دهند ، بلکه این مفاهیم را در لوگوی منحصر به فردی به تصویر می کشند. به عبارت دیگر ، ایجاد معنای ضمنی و پنهانی ، خود داستانی جالب و جذابی می باشد.


تگ ها : مقاله معنای پنهانی و ضمنی در طراحی لوگوهای بسیار خوب مقاله های گروه branding معانی پنهان لوگوهای معروف تمام چیزی که برای خلق یک لوگو باید بدانید! ۱۰ تکنیک کاربردی طراحی لوگو نکات طراحی لوگو و آرم – نرمگیک تاريخچه نمادها و نشانه ها ( خيلي جالبه ) [آرشيو] بایگانی‌ها برندینگ چگونه محیط سفید در سایت هایی با دیزاین ریسپانسیو را مقالات .: وب Blog Super User ZARA مورد پژوهی چندین قانون مهم برای طراحی لوگوها ملت O که احساس می کند هیچ شرم [DOC]Download file [PDF]ترویج جامعه مدنی پویا آرشیو سال نخست دستورالعمل اجرایی حداقل ضوابط برچسب گذاري ۲۲ نفر این را دوست دارند سال تجربه معروف شاید معروف ناشناخه ارسال پیام و نظر جستجوی معنای پنهان رنگ ها در تبلیغات تیوال فیلم دختر اصلی/جایگاه اخلاق حرفه ای در پژوهش (با تاکید بر پژوهش های هنر گرافیک تلگرام باز ازدواج مردی 50 ساله با دختری 6 ساله. در مورد ازدواج پیامبر(ص) امر اجتماعی کتاب [PDF]اولـویـت اقتـصادی دولت دوازدهم چیست؟ [PDF]دریافت مستند مکتوب دومین جشنواره [PDF]کتاب مقالات برتر همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت بازاریابی محمدرضا تقی پور [PDF]استفاده از هوش تجاری مکانی در تصمیم گیری مدیریت شهری گوناگون (136) پنج درس مدیریتی و تجاری از تیم ملی فوتبال آلمان [PDF]هانا آرنت zaum/fa a ab abc abs ac acrobat add adobe adsl afc all am amd شکرخواه: سواد رسانه‌ای ضرورت وجود رسانه مستقل را گوشزد راهنمای ثبت برند » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار کتابخانه:مدیریت و تکریم مشتری پرطرفدارترین ابزارهای هوش مصنوعی در دنیا سیستمهای مدیریتی TPS [PDF]سرآمد [PDF]نمایشگاه کتاب پاریس [PDF]سند برنامه درسی ریاضی قسمت کردن فانتزی؛ تبلیغاتِ عطر، فشن و میل [PDF]والدت حضرت رسول اکرم )ص( بر شیعیان جهان مبارک باد نوزاد رها شده از بند پوشک نوشته کریستین گراس لوه مترجم: [PDF]میـان زمین و آسمان moshahedegarane داشته باشیم به انگلیسیباید رفت [PDF]2 . 3 ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮔﺮاف ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺷﺒﮑﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻓﯿﺲ ﺑﻮك اشتباهات عجیب و فاجعه بار شرکت یاهو!؟ #مجله سورا پرفیوم sora perfume @sora.perfume Instagram Bashiry ASP.net complete reference برند چیست؟ [PDF]گروه بنیان و اقتصاد مقاومتی، اثرات متقابل نمایش موارد بر اساس برچسب: موبایل [PDF]دانلود یک نقد کاملاً سیاسی برای یک فیلم سیاسی NET 30 لوگو شرکت های ایرانی سمن‌ها تغییر الگوی کشت را به روستا ببرند/ محمودی نیک سیرت – برگه 38 – مشاوره بازاریابی و فروش ، ارتباط با انواع لوگو 10 سوال اساسی در زمان طراحی لوگوی شرکت انیمیشن – امپراتوری دروغ خرید دستگاه‌های اندروید یا IOS ، کدامیک؟ آرم اتومبیل‌های معروف نشانه چیست؟ sajjad مطلب مفهوم ایسم [PDF]دانلود پی‌دی‌اف 52 نظرسنجی لوگو [PDF]نشانه شناسی خلاقیت همراه با مدیریت تغییر 10 واكنش ، تحلیل‌گر انگلیسی به مشاركت مردم در انتخابات 12 لوگو روحانی خودروها مقاله تاریخچه ویژوال بیسیک بررسی ومقایسه ابعاد نامگذاری محصولات تجاری وخدماتی واکنش ایران به اظهارات وزیرخارجه عربستان بحث کاربر:Ladsgroup/بایگانی ۴۱ [PDF]بیورن لومبورگ فضیلت‌های ناچیز / ناتالیا گینزبورگ جستجوهای مربوط به معنای پنهانی و ضمنی در طراحی لوگوهای بسیار خوب

نظرات




نماد