سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

با وجود برخی از نمودارهای مفیدی که JON BELL رسم می کند، او هم چنین توضیح می دهد که زندگی او در تویتر شبیه چیست و روش منحصر به فرد خود را معرفی می کند.

 

 

BELL در GENERATE SAN FRANCISCO در نهم ماه JUNE همراه با Aaron GUSTAFSON، STEPHANIE REWI، RACHEL NABORS، STEVE SOUDERS، JOSH BREWER و هشت سخنران دیگر، مصاحبه و کنفرانسی را برگزار خواهد کرد.

 

لطفا خودتون معرفی کنید. شما چه کاری انجام می دهید؟

من طراح محصول و وب سایت هستم که عاشق نوشتن و آموزش دادن می باشم. من کارهای بسیاری روی تولید و طراحی محصولات و وب سایت ها انجام داده ام، از طراح محصول REAL PLAYER گرفته تا مشاور در FROG DESIGN و مدیر راه اندازی در WINDOWS PHONE و حالا هم در شرکت تویتر مشغول به کار می باشم. از طرفی دیگر، من شرکتی را تاسیس نموده ام که مبحث طراحی را آموزش می دهد و UX LAUNCHPAD نام دارد.

 

کار کردن در شرکت تویتر به چه شکل می باشد؟

زندگی در تویتر به این روش جریان دارد: دشوار و پیچیده. هر کس ایده هایی را درباره این که تویتر باید چگونه باشد ارائه می دارد و تنها گروه کوچکی از اشخاص واقعا به طراحی و اجرای آن می پردازند. این موضوع همیشه در ذهن من ثابت مانده است.

 

یک روز عادی شما در تویتر به شکل می باشد؟

من یک نمودار بسیار مفیدی را در این جا رسم کرده ام که می توانید جواب سوال خود را بگیرید:

 

 

من این کار را به صورت تخصصی 17 سال است که انجام می دهم، البته اگر بخواهم طراحی سایت مستقل را نیز جز تجربه های کاری خود حساب کنم، 20 سال است که در این زمینه تخصص دارم.

شما معمولا وقتی وارد یک تیمی می شوید، انتظار دارید که طراح ارشد، وظایف بزرگ و سخت را بر عهده گیرد و افراد دیگر کارهای کوچک تری را انجام دهند. اما در تویتر وضع به شکل دیگری است، افراد جدید با چالش های بزرگی رو به رو می شوند و سپس آن ها درباره این چالش ها به بحث کشانده می شوند. ما در این زمینه به آن ها اعتماد می کنیم تا سریع تر موجبات رشدشان را فراهم سازیم.

علاوه بر شنیدن حرف های آن ها، ما زمان زیادی را صرف کمک به افراد تیم می کنیم تا در داستان سرایی و نوشتن که ما آن را "DESIGN RATIONAL" می نامیم، تخصص و مهارت یابند. من همیشه دوست دارم تا درباره طراحی مواردی را بنویسم، من مانند یک ژورنالیست و یا تاریخ نویس عمل می کنم. طرز فکر من این چنین است: تنها آن چه انجام داده اید را توضیح ندهید، هر یک از جزئیات کار خود را شرح دهید. علت ها را بیان کنید. به این ترتیب است که تحولاتی در طراحی به وجود می آید.

 

آیا شما هنوز هم سعی می کنید تا در طراحی تحولات و انقلابی را به وجود آورید؟

خوب! این موضوع مثل این است که شما عاشق یک گروه موزیک بودید که مدت ها است از آن ها خبری نمی باشد. زمانی که درست در حال فراموش کردن آن ها می باشید، یک آلبوم منتشر می کنند. شما آن آلبوم را بدون تعلق خاطر و ذهنیت قبلی می خرید و از آن پس با خود فکر می کنید که دیگر ارزش ندارد که به اهنگ های آن ها گوش دهید. اما من مثل این مورد نمی توانم اراده ترک علایق خود را داشته باشم.

 

سه ابزار اصلی که در کارهای روزمره تان به کار می برید، چیست؟

 

 

شما در تویتر مشغول به کار می باشید، اما جلوه آنلاین بسیار اندکی دارید، حتی در تویتر. لطفا توضیح دهید.

خوشبختانه، می توانم این مبحث را به صورت خلاصه توضیح دهم.

 

 این تصویر هیچ چیز را مشخص نمی سازد، درست است؟ هر چه می خواهید می توانید به این تصویر بگویید.

 

UX LAUNCHPAD طراحی تجربه کاربری را به افرادی که طراح نمی باشند آموزش می دهد. چگونه این کار را انجام می دهید؟ مهم ترین عاملی که متخصصان و مهندسان در زمینه طراحی سایت و یا محصول باید در شغل شان فرا بگیرند، چه چیزی می باشد؟

دلیل کلی که UX LAUNCHPAD وجود دارد، یاد دادن و آموزش طراحی به افرادی است که طراح سایت و یا محصول نمی باشند. در این تصویر این امر را به صورت خلاصه به شما نشان می دهم:

 

در تاسیس این شرکت فردی به نام WILLIAM VAN HECKE با من شریک شد. ما بسیار احساس می کردیم که طراحی، خود به تنهایی یک راه حل برای خیلی از مشکلات در خیلی از شرایط می باشد. ما تمام روز را صرف توضیح دادن پروسه طراحی نمودیم تا آن را به گونه ای جالب و قابل فهم در معرض افراد غیر طراح بگذاریم.

ما نمی توانیم زمینه کاری خود را (طراحی) به گونه ای بسازیم که تنها برخی افراد به آن ها دسترسی داشته باشند. شغل طراحی قابل دسترس تر و جالب تر از آن چه که فکر می کنید می باشد. طراحی باید در معرض تمام عموم مردم باشد نه فقط در اختیار طراحان، متخصصان و مهندسین طراحی وب سایت و یا محصول.

زمانی که مهندسین و یا مدیر محصولات، کلاس های آموزشی ما را ترک می کنند، می گویند که هیچ چیز جالبی در این کلاس ها برای ساخت و طراحی سایت و یا محصول وجود ندارد. اما این مورد اشتباه می باشد. تمامی افراد چه در زمینه شغل طراحی و چه افراد عادی باید بدانند که اگر در این شغل به بازی و تفریح نپردازند، هیچ گاه موفق نخواهند شد.

 

DESIGN PLAY MANIFESTO چیست؟

من یک کنفرانس طراحی را به نام DESIGN PLAY شروع نمودم که حالا به چهارمین سالگرد خود نزدیک می شود. من سخنرانی هایی را نیز برای مدتی در SEATTLE به نام DESIGN PLAY برگزار می نمودم. در هر دو شرایط، تنها به یک واقعیت ساده رو به رو می شدم: مردم زمانی که احساس راحتی و انرژی مثبت کنند، می توانند بهترین حل کننده مشکل باشند. این نمودار به خوبی می تواند نمایان گر این موضوع باشد:

 

از این رو این کلمه MANIFESTO  یا شعار "طراحی، یک بازی می باشد" مربوط به من می باشد که سعی دارم تا این طرز فکر را به گونه ای مناسب منتشر سازم. هر دو سخنرانی هایDESIGN PLAY به خوبی برگزار شد و تاثیرات شگرفی را نیز بر ببیندگان و شنودگان خود گذاشت.

 

توصیف جلسه سخنرانی شما در GENERATE SAN FRANCISCO بسیار غیر معمول بود. مردم چه مواردی را می توانند از صحبت های شما انتظار داشته باشند که بیان می نمایید؟

من موضوع جلسه را مبهم ساختم، زیرا صحبت هایی که ارائه می شود بسیار منحصر به فرد می باشد، اما برای افرادی که ماجراجو و کنجکاو می باشند، یک مقاله مربوطه ای را در این جا نوشته ام. برای افرادی هم که خیلی کنجکاو نمی باشند، من یک تصویری را در ادامه به آن ها نشان می دهم. این تصویر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آیا توانسته ام منظور و هدف سخنرانی خود را در این تصویر به شما منتقل نمایم؟

 

چه چیزی درباره طراحی سایت و یا محصول بیشتر شما را آزار می دهد و چگونه می توانیم از اشتباهات موجود در این زمینه اجتناب به عمل آوریم؟

من به دلیل آن که نمی خواهم مورد سرزنش جامعه طراحی قرار بگیرم، به این سوال جواب نمی دهم و نخواهم داد. اما من سری مقاله های بسیاری را درباره "نظرات منفی درباره طراحی" نوشته ام، از این رو اگر هر کسی این موارد را بخواند، تمایل دارم با آن در کنفرانس خود گفت و گو نمایم. من شخص راحتی در این زمینه می باشم. خجالت نکشید.

 

توصیه شما به هرکسی که تمایل به کار کردن در یک شرکت بزرگ تکنولوژی یافته دارد، چیست؟

خوب این سوال تقریبا مانند سوال قبلی است و می توانم ساعت ها در این باره با شما گفت و گو نمایم. در هر صورت پاسخ من باز هم مانند قبل است. من از کسانی که در این باره نظراتی دارند می خواهم در کنفرانس با من هم صحبت بشوند.

 

سه درس بزرگی گه در شغل طراحی خود فرا گرفته اید، چه بوده است؟


تگ ها : مقاله با طراح تویتر که از تمامی رسانه های اجتماعی دوری می کند آشنایی مزایا و معایب شبکه های اجتماعی بازاریابی و فروش با 5 شبکه اجتماعی وطنی پرطرفدار آشنا شوید تاریخچه هشتگ در توییتر تاریخچه شبکه های اجتماعی سیاست روز چرا همه مردم در شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنند؟ 4 آشنایی با رفتارهای خطرناک در شبکه های مجازی اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی ایرنا راهنمای جامع بازاریابی محتوا(Content Marketing)( بخش4) اصول سئو برای طراحی و توسعه سایت‌های موتورهای جستجو پسند ایجاد برند های تجاری آنلاین ۳ نکته برای تبدیل شدن به یک کارشناس خبره در تبلیغات در گوگل تبلیغات در اینستاگرام ترافیک لینک بیلدینگ [PDF]آغاز تحولی بزرگ درنظام سالمت محمد کیان راد موسسه ورزشی اوای هورمان معرفی کتاب های بازاریابی ( قسمت اول ) ۶ تاثیر مهم “شبکه های اجتماعی” بر سلامت روان طراحی لوگو از دیدگاه برندینگ چه اهمیتی دارد؟ چگونه در ذهن مشتریان کافه‌ها همیشه جز اولین انتخاب‌ها باشیم! بیان دانستنی ها با واژه ها: 11 می‌توانید با بیل مکانیکی و کلنگ سفر کنید؟ چاپ و نشر الف نمایش موارد بر اساس برچسب: وب سایت سئو ارزان بررسی رابط کاربری در نرم افزار اتوکد (AutoCAD) و آشنایی با سرفصل از لینکدین (Linkedin) غافل نشوید (قسمت اول) با این روش‌ها می‌توانید کسب‌وکار آزاد خود را گسترش دهید بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم (Direct & Indirect Marketing) حضور در نمایشگاه و ساخت غرفه نمایشگاهی خود را رسانه ای کنید بایگانی‌ها برندینگ بارش انديشه ۹ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان خالق توییتر روشنگران عصر افشاگری عملیات سایبری سپاه پاسداران [PDF]در دانشکده مطالعات جهان وبلاگ سیلورکاور ″انفومیگرانتس″: همکاری رسانه های بین المللی برای مهاجرین اشتباهات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال آموزش طراحی سایت ترجمه نامه روزنامه‌های تهران، عبور از روحانی و نمایش موشکی آمریکا [PDF]بولتن تحلیل محتوا تاریخچه شبکه های اجتماعی! ۶ ترفند روانشناسی پولدارها برای پول درآوردن بیشتر روزنامه دنياي اقتصاد96/5/23: جهرمي: غول هاي استارت آپي مي سازيم [PDF]فناپ در میان غول های اقتصادی کشور شهاب جوامنردی: هر فناپی باید یک رسانه شبکه های اجتماعی، عرصه مهمی درنبرد طبقاتی مقالات راه اندازی فروشگاه اینترنتی،مدیریت لجستیک و انبار [PDF]تصویرکتابخانه ۴.0: ایجاد الگویی برای کتابخانه های اخبار نمایش موارد توسط برچسب: شرکت شبکه البرز Google translates Persian ترجمه متون فارسی به انگلیسی و انگلیسی کتاب، راهی به آینده کسب و کارهای تلگرامی! [PDF]Social media tool kit چرایی گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی [DOC]ایجاد حساب در توییتر تبلیغات در اینستاگرام، بازاریابی اینستاگرام، افزایش پانزده اشتباه رایج در لینکدین جهرمی: غول‌های استارت‌آپی می‌سازیم رابط کاربری بایگانی شش گام فوری برای ایمیل هک شده [PDF]ﭼﻬﺮه ﺗﺎرﯾﮏ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ Searches related to با طراح تویتر که از تمامی رسانه های اجتماعی دوری می کند، آشنایی پیدا کنید.

نظرات




نماد