سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

درحالی‌که این حرف مشاور مالی به لحاظ ریاضی درست است، اما این پیشنهاد اساساً غلط است. علوم رفتاری ثابت کرده‌اند که مردم «امروز»، پولشان را به‌قصد سرمایه‌گذاری در «آینده»، پس‌انداز نمی‌کنند. اغلب مردم، هنگامی‌که ۵۰ دلار پول نقد در دست دارند، می‌خواهند آن را در زمان حال خرج کنند. آن‌ها نمی‌خواهند با پولشان سهام بخرند یا در یک صندوق سرمایه‌گذاری حساب باز کنند، تا ۳۰ سال دیگر ۵۵ دلار داشته باشند.

پس خودتان را ناراحت نکنید و پولتان را خرج کنید. ریچارد تالر، برنده‌ی نوبل اقتصاد ۲۰۱۷، در کتاب خود «کج‌رفتاری» توضیح می‌دهد که چرا بهتر است «فردا بیشتر پس‌انداز کنید» یا «از فردا برای فردا پس‌انداز کنید».

Misbehaving

عواملی که باعث می‌شوند از امروز برای فردا پس‌انداز نکنید

طبق کتاب تالر، سه فاکتور باعث می‌شود شما طبق راهنمایی مشاور مالی رفتار نکنید: عدم تمایل به تغییر، بیزاری از ضرر و کنترل خویش.

  • اینرسی یا عدم تمایل به تغییر: خیلی ساده، بعید است که شما رفتار مالی فعلیتان را تغییر دهید. اگر دیروز پس‌انداز نکردید، به‌احتمال‌زیاد امروز هم پس‌انداز نمی‌کنید. تالر توضیح می‌دهد که طبق نظرسنجی‌ها، همه‌ی مردم می‌دانند که باید برای دوران بازنشستگی پس‌انداز کنند، اما ازآنجاکه پس‌انداز کردن مستلزم تلاش و تحرک است، از این کار صرف‌نظر می‌کنند.
  • بیزاری از ضرر کردن، دومین عاملی است که جریان منطقی تصمیم‌گیری مالی را مختل می‌کند. همه‌ی ما از اینکه پولمان را از دست بدهیم نفرت داریم. زمانی که شما حقوق می‌گیرید و می‌خواهید بخشی از آن را برای پس‌انداز کنار بگذارید، به این معنی است که نمی‌توانید حالا آن را خرج کنید. ذهن شما این مسئله را معادل با فقدان، یا ضرر تعبیر می‌کند. چه کسی دوست دارد حقوقش کمتر شود؟
  •  درنهایت، ما در زمان حال نمی‌توانیم خودمان را کنترل کنیم. اگر پولی در دست داریم، می‌خواهیم آن را حالا خرج کنیم. به عبارتی، برای مردم زمان حال در اولویت است، یا «پولی که در لحظه‌ی حال در دست دارید بیش از پولی که فردا خواهید داشت، ارزش دارد.»
  •  

loss aversion

چگونه می‌توانید فردا بیشتر پس‌انداز کنید؟

درک این سه مانع روانشناسی، کلید استراتژی تالر برای «پس‌انداز در آینده» است. اگر می‌خواهید بیشتر پس‌انداز کنید، باید امروز توافق کنید که فردا به‌صورت اتوماتیک، بیشتر پس‌انداز کنید. ولی چگونه؟ بگذارید این ترفند را با یک مثال شرح دهیم.

فرض کنید شرکت شما برنامه‌ای را به کارمندان پیشنهاد می‌کند که طبق آن، افزایش حقوق آتی کارمندان را به‌جای پرداخت به آن‌ها، برایشان سرمایه‌گذاری می‌کند. شما با این طرح موافقت می‌کنید. درواقع این طرح، موافقت شما با پس‌انداز اتوماتیک در زمان آینده است. به گفته‌ی تالر، این برنامه سه مانعی را که شرح دادیم، کنار می‌زند.

اول اینکه اینرسی وجود نخواهد داشت، چراکه جریان پس‌انداز به‌صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی نیست شما کاری انجام بدهید. دوم اینکه شما احساس متضرر شدن نمی‌کنید، زیرا این افزایش حقوق اصلاً به دستتان نرسیده و به آن عادت ندارید. درنهایت، شما با تصمیم‌گیری برای پس‌انداز پولی که هنوز به دست نیاورده‌اید، بر موانع کنترل خویشتن غلبه می‌کنید.

جالب است بدانید که این مثال، واقعاً توسط چند شرکت اجرا شده و افرادی که در این طرح شرکت کردند، با این استراتژی سطح پس‌انداز خود را ۴ برابر افزایش دادند.

بنابراین اگر می‌خواهید در آینده پول بیشتری داشته باشید، توصیه‌های مشاور مالی (و شاید پدرتان) را نادیده بگیرید و از فردا، برای فردا پس‌انداز کنید.


تگ ها : چرا ذهنتان شما را از سرمایه‌گذاری برای آینده بازمی‌دارد چرا ذهن تان شما را از سرمایه گذاری برای آینده بازمی دارد چرا ذهنتان شما را از سرمایه گذاری برای آینده بازمی دارد چرا ذهنتان شما را از سرمایه‌گذاری برای آینده بازمی‌دارد تماس با ما – پیشگامان آسمان سؤالاتی که باید از سرمایه گذاران استارتاپ خود بپرسید پیش بینی آینده نرخ دلار مزایای بلاک چین برای کسب‌وکارهای کوچک مجله تکنولوژی های دیجیتالی عصر اطلاعات زنان، مدیران جدید دنیای سرمایه هستند تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در طرح ملی نوسازی پیرامون حرم رضوی دست بند Sgnl، انگشت شما را به تلفن تبدیل می کند سوریه از عدم موفقیت رژیم صهیونیستی خبر داد «لئوناردو» به شبکه چهار می آید آیا ستاره آرسنال مخدر مصرف کرده بود؟ (عکس) نخود پلو با کشمش پلویی هشدار صالحی به آمانو درباره خروج آمریکا از برجام چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ وبگرد: از وقت خود برای یادگیری مهارت های جدید استفاده کنید ایموجی های نسل جدید امرایی: دلم به ماندن مشکی پوشان در لیگ برتر روشن است اعلام آمادگی «پوتین» برای همکاری با دولت افغانستان طراحی سایت SSD چیست و چگونه کار می کند؟ (قسمت دوم) دبی «شهر مریخی» می سازد خبر لیزری: اپلیکیشن کالج؛ آموزش زبان انگلیسی سامسونگ از چیپ رادیو FM در گوشی های آینده اش استفاده می کند کیا نیرو تمام الکتریکی، در CES 2018 رونمایی شد انتشار تصاویر غیر اخلاقی از ملی پوش فوتبال ایران فال روزانه 1396/10/18 اینتل می خواهد شما را در فیلم های سینمایی و مسابقات ورزشی غرق کند ۲۱ حقیقت مهم درباره‌ی اینستاگرام تقویم چینی نی نی بان، پیش بینی درسته؟ نظر عطاءالله مهاجرانی درباره فیلم منتشر شده از جلسه خبرگان رهبری رینگ از دوربین ها و چراغ های امنیتی جدید رونمایی کرد پیش آگاهی، تشخیص و درمان با استفاده از ژنوم فرد انجام می شود زلزله‌‌ ۴/۱ ریشتری ازگله را لرزاند را ه اندازی سامانه اظهار گوشی مسافری ۶ روش کاهش نگرانی و اضطراب که واقعا موثر است چرا هنگام شنیدن و گفتن و حتی نشستن خط و شکل می کشیم؟ اگر هفت سال قبل صد دلار بیتکوین خریده بودید الان چقدر پول داشتید سی اس اس”CSS” شهر شگفتی آور یخی در چین + فیلم ارزیابی طرح های مطالعاتی گردشگری در منطقه آزاد ماکو هوآوی از سیستم شبکه توری وای فای خود در CES رونمایی کرد آیفون 8 دوربین 3 بعدی جفت 2 لنز دارد + عکس – ایده پردازان: خرید هاست فایل نیکو اشک ها و لبخندهایی که به ارث بردیم مقابله با افکار منفی به کمک روانشناسی نوین کیا نیرو تمام الکتریکی، در CES 2018 رونمایی شد می خواهیم به کره شمالی یادآورشویم که ماهم قادربه نابودی شما هستیم چند مرکز تحقیقاتی و گروه آموزشی در استان یزد راه اندازی می شود ابرخودروی مفهومی تویوتا GR، رونمایی شد هرآنچه درباره باتری قلمی باید بدانید (قسمت اول) چرا باید موتورسیکلت الکتریکی را جدی گرفت خبرگزاری آریا افشاگری موسسه آمریکایی علیه ولیعهد سعودی

نظرات




نماد