سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

FRAMER واقعا ابزار قدرتمندی می باشد که می تواند هر چیزی را که شما فکر می کنید نمونه سازی نمایند، اما اگر شما به گالری FRAMER نگاهی بی اندازید، به سرعت متوجه مواردی می شوید:

از میان 54 مثال، 48 عدد از آن ها اپلیکیشن ها می باشند و 4 عدد از آن ها به ساعت های مچی همراه و تنها یک عدد از آن ها برای IPAD و یک عدد برای APPLE TV اختصاص یافته اند. آیا FRAMER به معنای طراحی سنتی وب سایت/ دسک تاپ می باشد؟

قطعا.

در طراحی IBM، خیلی از طراحی های من مربوط به اپلیکیشن های تحت وب سایت دسک تاپ می باشد. خیلی از طراحان فکر می کنند که من از SKETCH استفاده می کنم (حتی خودم نیز در ابتدا این چنین فکر می کردم). این فایل های پیش طراحی یا SKETCH با استفاده از ابزاری به نام INVISION نمونه سازی شده و یا دوباره ساخته می شوند و حتی می توان برنامه نویسی آن را نمونه سازی نمود. به عنوان یک برنامه نویس پیشرفته در تیم طراحی، من یک موقعیت منحصر به فردی دارم که هم نمونه سازی طراحی و هم برنامه نویسی وب سایت و یا اپلیکیشن را انجام می دهم.

بعد از یادگیری موارد پایه و مبانی فرم ها، من تصمیم گرفتم تا از این مورد در پروسه کاری خود استفاده نمایم و این امر واقعا پروسه طراحی وب سایت من را بهبود بخشیده است. قدرتمند ترین بخش این می باشد که فایل ایستاتیک sketch را در FRAMER وارد کنیم و آن را به واقعیت بپیوندیم، یعنی نمونه سازی تعاملی را در کوتاه ترین زمان ممکن در معرض نمایش بگذاریم.

با این وجود، من مجبور نمی باشم تا زمان ارزشمندی را در ابتدای پروسه بازسازی طراحی، صرف برنامه نویسی نمایم. من می توانم ایده هایی را خیلی سریع تر از صاحبان وب سایت و کاربران دریافت نمایم. من می توانم برنامه نویسی را بعد ها زمانی که پروژه وارد مراحل واقعی و حقیقی خود شد، شروع کرده و روی آن کار نمایم.

 

 

بعد از استفاده از FRAMER برای چند ماهی، مواردی وجود دارد که من آموزش دیده ام:

نمونه سازی های خود را برنامه ریزی گرده و وسعت دهید.

قبل از این که پروژه طراحی وب را شروع نمایم، من باید تصمیماتی را بگیرم:

 

من می خواهم چه مواردی را انجام دهم؟

چه نمونه سازی برای تست کاربری باشد و یا برای دریافت ایده های مفهومی فرقی ندارد، چه کارهایی باید انجام شود تا ایده های عملی شوند و یا نظراتی از تست ها دریافت شود؟ این امر می تواند من را در تصمیم گیری تعاملات ضروری، انیمیشن ها و اسکرین ها که بسیار مورد نیاز می باشند، کمک نماید.

هر چه زمان بیشتری را روی طراحی صرف کنید، بیشتر دلبسته و ابسته این پروسه می شوید. هر چه هم وابسته تر شوید، کمتر تمایل دارید تا تغییرات ضروری را در طراحی ایجاد کنید.

بیایید یک نمونه سازی را به طور مثال انجام دهیم:

 

من روی پروژه طراحی جدیدی کار می کردم و می خواستم تا دریابم که طرح بندی کارتی با انیمیشن های SHUFFLING در حالت های مختلف به چه ترتیب می باشند. من ایده های پایه ای که باعث می شد تا نقطه شروع را ایجاد کرده و استفاده نمایم، پیش طراحی نمودم.

زمانی که به نمونه سازی تمام شده نگاهی بی اندازید، تنها اولین کارت در هر مرحله قابل کلیک می باشد. هیچ راه بازگشت و یا حالت های شناوری وجود ندارد، و هیچ محتوایی در صفحه کامل نشده است و به این ترتیب به طور کلی طراحی کاملی نمی باشد. هیچ کدام از موارد ذکر شده برای عملی ساختن ایده ها ضروری نمی باشند، از این رو نیازی نیست که زمان زیادی هم روی آن صرف شود. FRAMER می تواند تقریبا هر کاری را هر چقدر هم اندک انجام دهد، اما این موضوع به این معنا نمی باشد که باید تلاش کنید تا هر چیزی را در نمونه سازی طراحی خود قرار دهید.

 

رابط کاربری را با استفاده از مدل حیرت انگیز VIEWCONTROLLER از ANDREAS می توانید بسازید.

شما می توانید از پلاگین VIEWCONTROLLER برای ساخت رابط کاربری درست در مرحله پیش طراحی استفاده کنید. به سرعت می توانید طراحی های تان را به نمونه سازی های قابل کلیک بدون اینکه حتی برنامه نویسی انجام دهید، تبدیل نمایید.

 

این مورد برای نمایش کار و پروژه طراحی تان به سهامدارن و صاحبان وب سایت بسیار عالی می باشد و برای انجام کارها بسیار ساده می باشد. به جای اینکه تنها به فایل های پیش طراحی بپردازید، می توانید نمونه سازی تعاملی را ایجاد کنید و توسط URL پروژه در FRAMER به اشتراک بگذارید.

بسته به آن چه که ما تلاش می کنیم تا انجام دهیم، من همیشه موارد کوچکی مانند افکت های شناور، انیمیشن و فیلد های متنی را برای این که در نمونه سازی واقعی تر دیده شوند، برنامه نویسی می کنم. دوباره می گویم که به عنوان طراح سایت و یا اپلیکیشن تصمیم بگیرید که چه مواردی نیاز است تا ایده هایی را به طور متناسبی در نمونه سازی خود عملی کنید.

 

میکرو تعاملات

 

من فکر می کنم که دلایل بسیار کمی وجود دارد که چرا نمونه سازی گوشی همراه واقعا توسط FRAMER محبوب می باشد. یکی از این دلایل این است که میکرو تعاملات در گوشی های همراه بسیار معمولی و عادی شده اند. اما این موضوع نباید این چنین باشد! به عنوان طراح وب سایت فکر می کنم که بهتر است کار خود را دارای تحرکات زیادی کنید که این امر توسط FRAMER به خوبی انجام می شود.

این مورد تنها مثال ساده ای از تعاملات سریع می باشد که من با استفاده از فایل SKETCH که یکی از طراحان در تیم من انجام داده بود، ایجاد نمودم. ساخت تعاملاتی مانند این مورد می تواند زمان بیشتری را بگیرید که این صرف زمان ارزشمند می باشد.

 

مطمئنا این چنین است، اما چرا نباید به برنامه نویسی پرداخت؟

به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای، خیلی از پروژه های من به صورت تصادفی دارای نمونه سازی های برنامه نویسی شده می باشند. من سپس از این نمونه سازی به عنوان پایه ای برای برنامه نویسی پیشرفته محصولات استفاده می کنم و در کنار مهندسین مشغول فعالیت می شوم. چرا از ابتدای طراحی سایت و یا اپلیکیشن به برنامه نویسی نمی پردازیم؟

همان طور که در ابتدا عرض نمودم، سرعت مهم ترین دلیل این سوال می باشد. من می توانم به سرعت ایده هایی را در معرض نمایش بگذارم که چه من یا طراح دیگری از قبل از برنامه SKETCH وارد FRAMER کرده باشد. برای اولین بخش های پروسه طراحی این مورد بسیار عالی می باشد، زیرا دقیقا جایی است که ایده هایی را عملی می کنید و بازخوردهای را به سرعت پیاده سازی می نمایید. من می توانم در برنامه نویسی بسیار سریع پیش روم، اما FRAMER این مورد را به مرحله بعد موکول می نماید.

دیگر دلیل این امر، آزادی است. واقعیت ساده در تمامی برنامه نویسی های من در FRAMER این می باشد که آزادی عمل بسیاری دارم و می توانم کارهایی انجام دهم که بدون وجود FRAMER قادر به انجام آن ها نبودم. من می توانم 15 دقیقه را صرف بررسی ایده هایی کنم و سپس آن را بدون این که پشیمان شوم، کنار بگذارم.

 

توصیه ها و ترفند ها

شما (یا طراح که با آن کار می کنید) احتمالا فایل های پیش طراحی و یا SKETCH را اندکی متفاوت تر می سازید.

  • لایه های خود را گروه بندی کنید. لایه هایی که در یک گروه قرار ندارند، نادیده گرفته می شوند.
  • از این که از فاصله هایی در نام های گروه تان استفاده کنید، ممانعت به عمل آورید.
  • لایه های مخفی در SKETCH هم چنان قایل استفاده می باشند، اما ممکن است این لایه ها و قابلیت مشاهده کردن آن ها به صورت اشتباهی تنطیم شود.
  • نام های ساده و منحصر به فردی را برای کارهای هنری خود مانند طراحی بسازید.
  • یک خط تیره را در انتهای نام کار هنری خود قرار دهید تا اجازه ندهید که وارد FRAMER شوند.

این امر می تواند زمان بارگیری پروژه تان را بهبود ببخشد، مخصوصا زمانی که نمونه سازی بسیار سنگینی را می سازید. شما می توانید این کار را با اضافه کردن ستاره (*)  در انتهای نام لایه در SKETCH اضافه کنید.

 

 

بسیار ارزش دارد تا مدت زمانی را با طراحان در تیم خود بگذرانید تا بیشتر روی این که چگونه فایل های پیش طراحی یا SKETCH را طراحی کنید، تمرکز نمایید و از این رو با روند کاری و هر آن چه که برای تیم کاربردی و مفید می باشد، متناسب و مطابقت می یابید.

 

زمانی که شما فایل SKETCH یا پیش طراحی تان را وارد FRAMER می کنید، شما موارد این چنینی را مشاهده می کنید و با آن رو به رو می شوید:

# Import file "design" sketch = Framer.Importer.load("imported/design@1x")

می توانید به جای SKETCH، $ قرار دهید و می توانید از $ برای بازگشت به لایه های SKETCH استفاده نمایید و خود را از نوشتن کلمه SKETCH بارها و بارها خلاص کنید.

$ = Framer.Importer.load("imported/design@1x")

از یک عبارت و قطعه کوچکی برای نشانه گر ساده ماوس استفاده کنید.

document.body.style.cursor = "auto"

من طراحی های خود را در @2X طراحی می کنم و سپس اندازه آن را کاهش می دهم، از این رو آن ها دارای موارد اضافه ای می باشند. توجه کنید که این موضوع به نظر نمی رسد که با VIEWCONTROLLER که در بالا به آن اشاره نمودیم، مطابقت و هماهنگ باشد.

Framer.Device.contentScale = .5

تگ ها : آموزش ساخت وب سایت به صورت رایگان طراحی وب سایت رایگان و یا با حداقل قیمت بهترین وب سایت ساز های آنلاین رایگان ساخت وب سایت بدون نیاز به دانش فنی و به صورت رایگان ساخت وب سایت Searches related to 10 روش برای طراحی منوها در وب سایت ها که موجب آزار نمونه سازی برای طراحی وب سایت توسط FRAMAERنمی شوند

نظرات




نماد