سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

تا کنون استاندارد های طراحی سایت نتوانسته اند تا یک رابط کاربری وب سایت بدون نقصی را به وجود بیاروند. اگر طراحان وب سایت متعهد به استفاده از استاندارد های مفید طراحی سایت بشوند، شاید رابط های کاربری کاربردی به وجود بیاید. برای ایجاد یک طراحی وب سایت و یا رابط کاربری سایت بسیار عالی، لازم است "فقط" به اصول و استانداردها توجه نکنیم، زیرا همیشه این استاندارد ها نمی توانند به خوبی عمل کنند و نتایج شگرفی را به وجود بیاروند. برای مثال، من اخیرا برای طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیک دعوت شده بودم، در پیش طراحی صفحه اول وب سایت سه روش ارائه محصولات وجود داشت: یک ساختار جستجو و دو طرح جستجویابی که هر دو طرح، در قالب لیستی از انواع محصولات وجود داشت. یکی از طرح های جستجویابی بر اساس دیدگاه های کاربران ساخته شده بود، برنامه جستجویابی دیگر بر اساس طرز فکر مدیران اجرایی شکل گرفته بود. نتایجی که از تست طراحی این وب سایت به دست آوردیم، به این ترتیب بود:

  • زمانی که کاربران از جستجویابی شکل گرفته بر اساس دیدگاه های کاربران سایت استفاده می کردند، میزان موفقیت 80 درصد بود.
  • زمانی که کاربران از جستجویابی شکل گرفته بر اساس طرز فکر مجریان و مدیران وب سایت استفاده نمودند، میزان موفقیت 9 درصد نمایان شد.

نتیجه گیری: دومین طرح جستجویابی باعث افت کاربرد وب سایت می شود. البته این روش برای افرادی که (9 درصد) توانستند با استفاده از آن به اهداف خود برسند، مزیت داشت، اما به طور کلی باعث اذیت و آزار بیشتر کاربران سایت شد. یعنی بیشتر از این که این طرح جستجویابی مفید باشد، مضر بود.

من این نتیجه را به دو دلیل ذکر نمودم: ابتدا، شاید هر دو این جستجویابی ها در طراحی سایت از طرح بندی، رنگ، شکل، ترتیب و غیره به صورت اصولی و استاندارد برخوردار بودند، اما کاربرد آن ها کاملا متفاوت بود. این گونه تفاوت ها بسیار برای یک وب سایت تجارت الکترونیک و یا حتی وب سایت های دیگر ارزش دارد و باعث افت و یا افزایش درآمد تجارت ها می شود. البته این تفاوت ها تنها به ظاهر عوامل طراحی سایت باز نمی گردد، بلکه به باطن طراحی نیز مربوط می شود: به طور مثال باید فهمید که آیا عوامل موجود در طراحی سایت می توانند نیاز و خواسته های کاربران وب سایت را محقق کنند یا خیر.

دوم، شاید رعایت اصول و استاندارد در عوامل طراحی وب سایت باعث شود که کاربران به سادگی دریابند که هر عامل در کجای طراحی سایت قرار دارد، اما شاید نتوانند به خوبی از آن ها برای رفع نیاز خود استفاده نمایند، به طور مثال ممکن است کاربران درک نکنند که باید از عوامل موجود در وب سایت چگونه استفاده کنند.

قانون JAKOB درباره تجربه کاربری وب سایت ها به این ترتیب می باشد: کاربران بیشتر زمان خود را روی وب سایت های دیگری می گذرانند. از این رو، هر چیزی که در اکثریت وب سایت های دیگر وجود داشته باشد، در ذهن کابران سایت ثبت می شود و اگر شما ذره ای از این الگوها ذهنی خطا روید، تجربه کاربری را دچار اخلال می کنید و نمی توانید نظر کاربران را به خود جلب نمایید.

ما از زمان های بسیار پیش می دانیم که "پایداری" یکی از مهم ترین عوامل در کاربردی بودن طراحی سایت می باشد. MACINTOSH بر اساس کتاب "دستورالعمل های رابط کاربری APPLE" شکل گرفت که این دستورالعمل ها تقریبا در تمامی اپلیکیشن های موجود، به کار رفته است. یکی از مزیت های MAC (که بعد ها ویندوز آن نیز ساخته شد) این بود که دارای پایداری در رابط کاربری خود بود و هر کاربری می توانست به سادگی از آن استفاده نماید. به طور مثال، مردم می دانستند که پروسه جا به جایی عوامل در این اپلیکیشن می تواند به این ترتیب باشد: 1)انتخاب عامل مورد نظر، 2)اجرای دستور CUT کردن 3) اسکرول به مکان جدید 4) کلیک روی گزینه INSERT 5) اجرای دستور PASTE. همیشه این ترتیب در بیشتر اپلیکیشن ها و یا رابط های کاربری وجود دارد و همیشه دستور کات و پیست کردن در منو اصلاحیه به صورت مخفف COMMAND-X و COMMAND-V وجود دارد. هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که حرف V ربطی یه پیست کردن و یا وارد کردن موارد جدید (Insert) داشته باشد، اما از جایی که همیشه به این ترتیب بوده است، برای کاربران کاربرد دارد.

در طراحی وب سایت ها نیز این موارد صدق می کند: پیروی از استاندارد های طراحی وب سایت تنها به شما این اطمینان را می دهد که کاربران می دانند که شما درباره چه چیزی صحبت می کنید. اما باز هم با این چالش رو به رو می شوید که چگونه باید طرز استفاده از عوامل را به کاربران سایت خود آموزش دهید.

 

قوانینی برای طراحی استاندارد وب سایت ها

برای موفق شدن در این زمینه، یک طراحی رابط کاربری وب سایت به صورت استاندارد و اصولی باید به این ترتیب باشد:

  • روش استفاده از عوامل طراحی وب سایت توسط مثال هایی توضیح داده شود.
  • اطمینان حاصل کنید که در هر مثال، قواعد استاندارد رابط کاربری متعددی را توضیح می دهید، نه این که برای هر قاعده استاندارد مثال مجزایی را به میان آورید.
  • تا جایی که می توانید چک لیست هایی را برای کاربران سایت خود مهیا کنید.
  • به کارگیری کارشناسانی تا طراحی سایت را از دیدگاه تخصصی بررسی نمایند. طراحان زمانی که دچار شک و دودلی می شوند به این افراد رجوع می کنند.
  • باید دستورالعمل و توصیه هایی از کارشناسان دریافت کنید و در طراحی وب سایت خود به کار ببندید.
  • هر زمان که بروزرسانی های جدید در دستورالعمل های طراحی وب سایت به وجود آمد، به سرعت در طراحی سایت خود به بهترین وجه به کار ببندید.
  • از الگوهای از پیش طراحی شده ای در طراحی سایت خود استفاده نمایید تا یک طراحی استاندارد و معقولی داشته باشید.
  • با قرار دادن لینک های متنی در طراحی وب سایت خود می توانید سئو سایت و بهینه سازی خود را ارتقاء دهید.

 

به یاد داشته باشید که اگر پایداری بیشتری در طراحی وب سایت خود می خواهید باید استاندارد ها و قوانین اصولی بودن در رابط های کاربری خود را بیشتر رعایت کنید. در اندک وب سایت هایی دیده می شود که عدم پایداری در طراحی وب سایت باعث مجذوب نگه داشتن کاربران و مخاطبین شده است. نقض قوانین و استاندارد ها باید حتما دلایل قانع کننده ای داشته باشد (البته در خیلی شرایط هم دلایل خوب نمی توانند مورد قبول واقع شوند).

در نهایت، به یاد داشته باشید که استاندارد ها نیز مشکلات مخصوص به خود را دارند. اگر می خواهید خلاقیت های خود را وارد اصول و استاندارد های طراحی وب سایت کنید، اصلا نترسید. اگر به کارگیری خلاقیت در طراحی وب سایت به اندازه ای باشد که اصول و استاندارد بودن رابط های کاربری را زیر سوال نبرد، به هیچ وجه نمی تواند مشکل ساز باشد.

طرز فکر این که خلاقیت ها می توانند استاندارد ها را کنار بگذارند، اشتباه است. این دو باید در کنار هم عمل کنند. اگر در طراحی وب سایت "پایداری" دیده نشود، هیچ کاربری وقت و زمان این را ندارد که خلاقیت های جدید به کار رفته در طراحی وب سایت را یاد بگیرد و سپس به استفاده از وب سایت و رفع نیاز خود بپردازد.


تگ ها : مقاله آیا رعایت قوانین استاندارد در طراحی وب سایت ها باعث استاندارد وب سایت اصولی که باید در طراحی وب سایت رعایت کرد صفحه اصلی [PDF]دریافت فایل عدم رعایت کپی رایت در ایران توسط مارکت وردپرس آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن؛ چالش¬ها و راهبردهای مواجهه با آن اصول رفتارحرفه ای کارکنان بانک چیست؟ سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان ایرنا [PDF]کارگاه نوآوری و کارآفرینی کودک ایرانی، مبلمان ایرانی منشور حقوق شهروندی رونمایی شد/ جزئیات متن ۱۲۰ ماده ای منشور نحوه ایجاد و گسترش بخش کارآفرینی در سازمان های عمومی جايگاه عفاف و حجاب در جامعه اسلامي وب سایت رسمی پیش دبستان و دبستان پسرانه دی روز تصورات نادرست بازاریابی شبکه‌ای شناسایی چالشهای به کارگیری فناوری اطلاعات در ایران [PDF]ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺶ، ﮐﻠﻴﺪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺳﺎﻳﭙﺎ ﺍﺳﺖ آنچه مدیران باید بدانند [PDF]برای دریافت فایل PDF کامل این شماره کلیک کنید سایت کلاس تیزهوشان و نمونه مهندس طهرانی بانک صادرات ایران مجمع تشخیص مصلحت نظام فن آوری آموزشی و روشهای تدریس متنوع و مفید،سایت زیباوب [PDF]نشريه داخلي تعاوني اعتبار بحث اصلاح الگوی مصرف و راهکارهای آن Sistem Educaţional Informatizat [DOC]دولت الکترونیک گرافیست سایت نوشته های خواندنی [PDF]پژوهشنامه آموزشي ، شماره 120 دي ماه 1389 سید محمد خاتمی پرسش پاسخ کاربران قانون جذب تجسم خلاق ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی langdata/fas.wordlist at master · tesseract جدیدترین خبرهای استان فارس این ماجرا حدود ۱۵ سال پیش برای من شروع شد ، زمانی که من در حوزه ریاست مقاله مروری بر مسائل تئوریک در حوزه مدیریت تشویق و Car.ir: بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو Gooya News: April 2017 Archives بانك اقتصاد نوين عتاب و خطاب های روحانی درباره حقوق شهروندی آرشیو کامل پایان نامه های سایت قانون مسئولیت اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای تهران وب سایت رسمی –شرکت عمران آذرستان "ازدواج سفید"، پیوندی به سیاهی یک عمر وب سایت پیام آنلاین مدیا بایگانی درخصوص همجنس گرایی مرکز پژوهشها فعالیتها دانشگاه صنعتی کرمانشاهاخبار کلی دانشگاه » دانشگاه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ( اکت ) – Dousti.Net چگونه آنچه برای آزادی خوب است، برای امنیت بد است؟ [PDF]كتابچه خود مراقبتي پایان نامه ورزش پایان نامه پنج درس مدیریتی و تجاری از تیم ملی فوتبال آلمان [DOC]توسعه کارآفرینی و محیط کسب وکار مقاله حقوق مالکیت معنوی افزایش تقاضا برای ابزارهای پوشیدنی هوشمند [PDF]نشریه داخلی بیمه آسیا شماره 119، بهمن و اسفند 1389 پروژه کارآفرینی مهد کودک معرفی شهر رشت عوامل موثر بر نگرش و تاثیر آن بر رفتار سازمانی / 363896 [PDF]ﻧﻈﺎم ﺟﺎﻣﻊ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎزی ﻣﺮدم ﺑﺮای ﻣﺮاﻗﺒﺖ از ﺳﻼﻣﺖ ﺧﻮد «قانون»، پادزهر مهلک سایت های غیر مجاز دانلود جستجوهای مربوط به آیا رعایت قوانین استاندارد در طراحی وب سایت ها باعث جلوگیری از شکوفایی خلاقیت در این زمینه می شود؟

نظرات




نماد