سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

در برخی موارد این اتفاق برای هر طراح وب سایت می افتد: یک مشتری سایت و یا یک همکار، یک نظر واقعا نامناسب و عذاب آور را درباره طراحی وب سایت تان ارائه می دهد.

بازخورد ها بسیار مهم می باشند و اغلب مشکل طراحانی که نمی خواهند این بازخورد ها را بشنوند این می باشد که آن ها را سد راه ارتباطات خود می دانند. از این رو در این مقاله شرایط های واقعی و راه هایی که می توانید با این گونه بازخورد های نابهنگام مطابقت یابید را به شما ارائه می داریم.

 

1.من آن را دوست ندارم.

 این مورد یکی از بیهوده ترین عبارت ها در تاریخ پروژه های طراحی می باشد. چرا آن را دوست ندارید؟

به منظور یادگیری برای اینکه چه مواردی برای یک مشتری وب سایت مناسب نیست، شما مجبور خواهید بود تا سوالاتی را بپرسید. افراد بسیاری وجود دارند که بر این منطق می باشند " اگر طراحی را ببینم، متوجه می شوم". این جمله اصلا کاربردی نمی باشد.

سوالات دیگری را طراحی کنید تا زمانی که با این پاسخ رو به رو شدید، از آن ها بپرسید. درباره رنگ ها، تایپوگرافی و تصاویر سوالاتی را مطرح کنید تا دریابید که در پروژه طراحی وب سایت چه مواردی مورد توجه مشتریان نخواهد بود. اغلب یک چیزی به سادگی انتخاب فونت می تواند یک طراحی وب سایت را کامل سازد.

 

  1. من بودجه کافی ندارم.

اگر امروز به صورت رایگان کار طراحی سایت خود را شروع کرده اید، فردا هیچ گاه کارهای تان ارزشمند نخواهد بود. افرادی که به منظور انجام پروژه طراحی وبسایت در شرکت ها استخدام می شوند، باید هزینه، قیمت و توانایی پرداخت برای پروژه ها را درک نمایند.

اگر یک مشتری قصد دارد تا با شما در این باره مذاکره نماید، یک زمان کوتاه را اختصاص دهید تا به آن ها ارزش و هزینه های پروژه طراحی را آموزش دهید. در یک پروسه طراحی وب سایت، زمان بسیار، نرم افزار های مختلف، تخصص ها و مهارت های گوناگونی به کار گرفته می شود و اگر یک مشتری باز هم نمی خواهد تا برای طراحی وب سایت هزینه ای را پرداخت نماید، از پذیرفتن آن پروژه صرفه نظر کنید.

 

 

  1. شما می توانید لوگو و تصاویر را از وب سایت های دیگر تهیه نمایید؟

اووووم... نه.

قبل از این که چشمان تان را بچرخانید و بگوید مانعی ندارد، از آن ها فایل های اورجینال تصاویر و لوگو ها را بخواهید.

 

 

  1. آن را به صورت پاپ بسازید.

از این رو، "پاپ" دقیقا به چه معنا می باشد؟

این مورد یکی از عبارت هایی می باشد که هر کسی تمایل دارد تا از آن استفاده کند، ولی هیچ کس آن را دقیقا درک نمی کند. آیا "پاپ" یک رنگ، یا متن و یا اندازه می باشد؟ آیا به معنای مدگرایی و پیشرفته بودن است؟ از کسی که این سوال را پرسیده است بخواهید تا دقیقا منظور خود را بیان کند و بگوید که چه چیزی در طراحی سایت باید تغییر یابد.

گاهی اوقات این جمله، شروع بحث درباره طراحی وب سایت می باشد. قبل از این که از بحث کناره گیری نمایید، سعی کنید تا اطلاعاتی را درباره مشتری وب سایت به دست آورید. از آن ها بخواهید تا چیزهایی که مد نظرشان می باشد را به صورت مثال هایی بیان کنند تا بتوانید به این وسیله به اصل موضوع دست یابید.

 

  1. می توانید لوگو را بزرگ تر بسازید؟

گاهی اوقات باید لوگو از اندازه بیشتری برخودار باشد. مشتریان همیشه نیز به این منوال فکر می کنند. آن ها می خواهند به این طریق برند خود را به صورت برجسته نمایان سازند.

در این مورد با آن ها مصالحه کنید. زمانی که از ابتدای پروژه طراحی این عبارت را می شنوید، تصور کنید که چگونه لوگوی بزرگ تر می تواند متناسب طرح بندی های موجود باشد. زمانی که به اندازه کافی لوگو را در طراحی وب سایت بزرگ تر ساختید، درباره اندازه و میزان بیشتر از آن که باعث سردرگمی و دور شدن وب سایت از هدف اصلی خود می باشد، بحث و گفت و گویی را با مشتریان خود راه بی اندازید.

 

  1. فقط خلاق باشید.

به عبارت دیگر ... "من دقیقا نمی دانم که چه می خواهم".

این نوع از مشتریان جزو افتضاح ترین مشتریان وب سایت می باشند. من دقیقا سوالاتم را از افرادی می پرسم که می دانند می خواهند چه کاری انجام دهند. این عبارت "تنها خلاق باشید" یک نشانه بزرگ از این مورد می باشد که این مشتریان در آینده، تغییرات بسیاری را دیدگاه های خود ایجاد می کنند.

اگر آن ها خلاقیت ها را به ایجاد تغییرات گاه به گاه می دانند، اگر می توانید از قبول پروژه طراحی سایت صرفه نظر کنید.

اگر بحث خلاق بودن هم جدی باشد، شما می توانید مسیر این خلاقیت را  با فهمیدن این که مشتری دقیقا در طراحی وب سایت به دنبال چه چیزی می باشد، مشخص کنید. در ابتدا برای فهمیدن این موضوع این سوالات را بپرسید:

  • شرکت و یا تجارت تان دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
  • آیا نمونه های چاپی و دیجتالی که از قبل استفاده کرده اید و نظرتان را جلب نموده است را به ما نشان می دهید؟
  • مخاطبان مورد نظر وب سایت تان، چه گروه از افراد می باشند؟
  • می خواهید طراحی وب سایت تان دقیقا چه کاری انجام دهد؟
  • عوامل طراحی دقیقا باید در کجای وب سایت به کار رود؟

 

  1. من طراحی وب سایت ... را دوست دارم. دقیقا مانند آن انجام دهید.

این مورد به معنای سرقت ادبی می باشد. کپی کردن یک طراحی در همه جای دنیا کار اشتباهی می باشد.

البته اگر از وب سایت های دیگر به عنوان مثال استفاده شود، مشکلی ایجاد نمی کند، اما این مورد به معنای ساختن طراحی وب سایت دقیقا مانند وب سایت های دیگر نمی باشد. این اشتباه به اعتبار شما به عنوان یک طراح وب سایت بسیار ضرر می رساند و هم چنین مسائلی را برای مشتریان وب سایت تان ایجاد می کند.

 

  1. آیا می توانید تمام ایده های ما را امتحان کنید؟

می توانم، اما هزینه پروژه را به صورت ساعتی با شما حساب می کنم.

 

این شرایط بسیار سختی می باشد: شما یک پروژه طراحی وب را قبول کرده اید و در اولین ملاقات ها، مشتری شروع به پرسیدن سوالات بسیاری می کند. این شرایط بسیار برای شما به عنوان یک طراح وب، چالش برانگیز می باشد.

خیلی اهمیت دارد تا توضیح دهید و موانع و محدویت های موجود را از ابتدای کار برای آن ها مشخص نمایید. برخی از طراحان وب سایت و یا حتی برخی از شرکت های طراحی گزینه های بسیاری را در یک قرار داد مشخص می نمایند، این در حالی است که برخی هم سعی می کنند تا برای این شرایط در قرار داد خود بند و بخشی را مشخص کنند که به صورت ساعتی هزینه پروژه طراحی را دریافت می کنند. این مورد باعث می شود تا امتحان کردن ایده های بسیار مشتریان در ابتدای کار برای شما مشکل اساسی نشود، و هم چنین فرصتی را برای مشتری فراهم می شود تا اگر می خواهد تمام ایده های خود را در پروژه طراحی وب سایت به کار ببرد، بداند که باید هزینه هایی را پرداخت نماید. لازم به ذکر است به صورت تصادفی و گاه به گاه، افرادی وجود دارند که این کار را انجام می دهند.

 

  1. بیایید با هم روی پروژه طراحی وب سایت کار کنیم.

همکاری یک مورد می باشد. طراحی کردن با یک مشتری هم مورد دیگری است.

شما ممکن است مجبور شوید تا در این شرایط با کمک مشتریان خود کارهایی را در پروژه انجام دهید. به جای این که بنشینید و با همدیگر روی طراحی وب سایت کار کنید، این روش ها را به کار ببرید:

  • مثال هایی از طراحی هایی که دوست دارند را از آن ها دریافت کنید.
  • تصاویری را از آرشیو های آن ها برگزینید.
  • عوامل طراحی را که آن ها از قبل در اختیار دارند و آن ها را دوست دارند را جمع آوری کنید.
  • مشخصاتی را از آن ها برای انتخاب یک پالت رنگ مناسب درخواست کنید.

 

به این ترتیب است که مشتری را در جریان پروژه طراحی سایت خود قرار می دهید. کار کردن روی طراحی بدون ارتباطات با مشتری و یا حداقل ترین ارتباطات، می تواند برای آن ها استرس ساز باشد و درخواست آن ها برای "کمک" بیشتر شود. گزارش هایی از روند کار را به طور مکرر برای آن ها بفرستید و بروزرسانی های جدید را به اطلاع شان برسانید، به این ترتیب است که آن ها احساس نمی کنند که از روند پروژه غافل شده اند.

 

  1. این پروژه طراحی سایت نباید خیلی به طول بی انجامد.

هیچ چیز به اندازه اینکه افرادی به طراحان وب سایت بگویند که این پروژه نباید خیلی به طول بی انجامد، آن ها را دچار احساس بی ارزش بودن نمی کند. این یک توهین آشکار است.

قبل از این که این مورد را نادیده بگیرید، مودبانه از آن ها بخواهید که بگویند چه نیازهایی دارند و چه مواردی باید در پروژه طراحی انجام شود. نباید در این شرایط عصبانیت خود را نشان دهید، زیرا شما می خواهید به آن ها مواردی را بگویید که در طراحی و تغییرات آن روی می دهد و یا مواردی جدید ساخته می شود. تنها به واقعیت های روی بیاورید.

اگر آن ها هم چنان کارتان را بی ارزش ساختند، می توانید مشتری وب سایت خود را کنار گذشته و یا با آن ها برخورد جدی کنید، یا برای آن ها آرزو کنید که اشکال کار خود را در آینده دریابند.


تگ ها :

نظرات




نماد