سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

یکی از دغدغه‌های کسب‌وکارها این است که چگونه لیست ایمیل خود را با اضافه شدن کاربران هدف، گسترش دهند تا در آینده با پیاده سازی استراتژی مناسب کاربران را به مشتری تبدیل کنند. راه‌های بسیاری برای رفع این دغدغه وجود دارد؛ ولی مهم اینجاست که پس از اشتراک کاربران در لیست ایمیل، آیا محتوای شما به کار آنها می‌آید؟ آیا مشترک می‌تواند آنچه که می‌خواهد را در خبرنامه‌های شما بیابد؟

هنگامی که جواب چنین سوالاتی منفی باشد، بی‌شک مخاطب سعی می‌کند اشتراک خود را لغو کند. حتی ممکن است که این لغو اشتراک (unsubscribe) به خاطر نبود علاقمندی فرد به محتوای شما صورت بگیرد.

در اینجا لازم است که هر کسب‌وکاری به مخاطب احترام گذاشته و برای او راهی را قرار دهد که فرد به راحتی اشتراک‌گیری را لغو کرده و از طرفی دریابد که مشکل آن فرد چه مواردی را شامل می‌شده تا بلکه بتواند آنها را حل کند.
از این رو در این مطلب در مورد یک صفحه مناسب برای لغو اشتراک‌ خبرنامه ایمیلی صحبت خواهیم کرد که هم برای مخاطب مفید بوده و هم می‌تواند به صاحبان کسب‌وکارها در بهینه سازی فرآینده ایمیل مارکتینگ کمک کند.

اما به چه دلیل ممکن است یک کاربر بخواهد از لیست ایمیل شما خارج شود و لغو اشتراک کند؟ در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم:

  • طراحی گرافیکی ضعیف
  • محتوای ساده و غیر هدفمند
  • نبود تخفیف یا پروموشن خاص
  • ارسال بیش از حد ایمیل تبلیغاتی
  • ارسال ایمیل بدون اجازه
  • عدم شخصی سازی ایمیل‌های ارسالی
  • تغییر تنظیمات مرتبط با آدرس و نام ارسال کننده ایمیل

عدم وجود امکان لغو اشتراک باعث می‌شود کاربران ایمیل‌های شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کنند و این یعنی یک دردسر جدید!

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که با انجام دادن آنها، هم به کاربرانی که قصد لغو اشتراک ایمیل دارند احترام گذاشته و از طرفی هم می‌توانید اطلاعاتی بدست بیاورید که بهره‌وری از آنها سبب حفظ دیگر کاربران شما شود:

  1. از مشترکان خود بپرسید که چه چیزی از شما انتظار دارند و دلیل آنها برای لغو اشتراک چیست.
  2. به کاربران خود این امکان را دهید که به صورت دلخواه میان دسته‌بندی مطالب شما، خبرنامه دریافت کنند.
  3. به برند و صفحه لغو اشتراک خود، جان دهید.
  4. در صفحه لغو اشتراک خود از فرم‌های هوشمند بهره ببرید که برخی اطلاعات قبلی را فراخوانی کرده است.
  5. امکان لغو اشتراک را بدون وارد شدن به حساب کاربری یا طی کردن مراحل زیاد فراهم کنید.
  6. در صفحه لغو اشتراک یک تلفن یا ایمیل مستقیم قرار دهید تا کاربران امکان تماس داشته باشند.
  7. می‌توانید از کاربران درخواست کنید تا در خبرنامه پیامکی به جای ایمیلی عضو شوند و برخی کدهای تخفیف را از این طریق دریافت کنند.

تگ ها :

نظرات




نماد