سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

تشخیص اینکه چه فرآیندی را باید تحلیل کرد

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

 

1 بدنبال نشانه‌هایی از ناکارآمدی و یا عدم تعادل فرآیند کسب و کار تان مانند صف‌های طولانی، زمان انتظار زیاد یا کارهای عقب افتاده بسیار بگردید. همچنین بدنبال عملکردها و منابع کاری کمتر مورد استفاده باشید. همچنین بخش‌هایی که برای مدت‌های طولانی بیکار می‌مانند نیز نشانه‌ی عدم تعادل یک فرآیند هستند. شناسایی نیازهای آن فرآیند کسب و کار

 

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

 

2 با افرادی که در آن فرآیند نقشی کلیدی دارند صحبت کنید. از آنها بپرسید چه کاری انجام می‌دهند و چرا.تعیین کنید چه اطلاعات و ورودی‌های دیگری برای انجام هر عملکرد مورد نیاز هستند. منبع هر ورودی را نیز مشخص کنید. خروجی هر عملکرد (و یا حاصلی که قابل انتقال به عملکرد دیگر باشد)، دریافت کننده‌ی خروجی و دلیل نیاز به آن خروجی را مشخص کنید.

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

 

3 جلسات گروهی و ایده‌پردازی جمعی ترتیب دهید. از جلسات گروهی جهت تأیید اعتبار و اصلاح اطلاعات دریافت شده پس از جمع آوری اطلاعات اولیه در مورد یک فرآیند از طریق مصاحبه‌ی فردی استفاده کنید. این یک راه خیلی خوب برای از بین بردن تصورات غلط افراد درون فرایند است.

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

 

4 اطلاعاتی که بدست آورده‌اید را جمع‌بندی کنید و در اختیار مجریان فرآیند قرار دهید. مجریان فرآیند شامل افرادی که با آنها صحبت کرده‌اید و نیز سایر افرادی که با آنها صحبت نکرده‌اید می‌شود. سپس نظرات آنها را بخواهید

 

مستند سازی فرآیند کسب و کار کنونی

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

 

5 یک فلوچارت فرآیند کسب و کار (یا نقشه‌ی فرآیند) رسم کنید. فلوچارت عملکرد متقابل به ویژه برای ارائه بصری یک فرآیند کسب و کار چند منظوره مفید است. فلوچارت می‌تواند به صورت دستی و یا با استفاده از یک برنامه‌ی ایجاد نمودار آماده شود. واژه‌پردازها و برنامه‌های جدول داده (مانند اکسل) با قابلیت رسم نمودار نیز می‌تواند استفاده شود. برنامه‌های مخصوص رسم فلوچارت نیز به خوبی برای این کار مناسب هستند.یک صفحه را به چند ردیف تقسیم کنید. به این ردیف‌ها «خطوط شنا» نیز گفته می‌شود. ردیف بالایی را «ورودی» و ردیف پایینی را «خروجی» نام‌گذاری کنید. در سایر ردیف‌ها نیز به هر ردیف عنوان یکی از وظایفی که در تکمیل فرآیند کسب و کار نقش دارند اختصاص دهید.هر عملکرد را در ردیف مربوط به خودش قرار دهید. ورودی‌های هر عملکرد را در بالای آن عملکرد درون ردیف ورودی‌ها و خروجی‌های آن را پایین در ردیف خروجی‌ها قرار دهید. توجه داشته باشید که خروجی یک عملکرد اغلب ورودی برای کار بعدی می‌باشد. ورودی‌ها، عملکردها و خروجی‌ها را با فلش‌هایی برای نشان دادن جهت روند کار به هم متصل کنید.

 

تحلیل نیازهای فرآیند کسب و کار

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

 

6 تحلیل عملکرد انجام دهید. فعالیت‌های انجام شده در هر عملکرد را ارزیابی کنید:‌ آیا این فعالیت‌ها کارآمد هستند؟ آیا همه آنها بر روی برآورده کردن هدف کار متمرکز شده اند؟

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

 

7 نتایج صحبت‌هایتان با افراد را مقایسه کنید. ناسازگاری‌ها و تناقضات را بیابید. بعنوان مثال، آیا یکی از مراحل خروجی‌هایی دارد که در مرحله‌ی بعدی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

8 فعالیت‌ها و عملکردهای غیرضروری را شناسایی کنید.

چگونه یک فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

 

9 فرآیند کسب و کار را از صفر بر اساس نیازهای کاری شناسایی شده در ضمن صحبت‌ها و جلسات ایده‌پردازی رسم کنید. این نمودار را با فلوچارت فرآیند کسب و کار فعلی مقایسه کنید. با مقایسه‌ای میان فلوچارت روند کار فعلی و نمودار رسم شده بر اساس نیازهای کار، تغییرات مورد نیاز در روند کار را شناسایی کنید.


تگ ها : چگونه فرایندهای کسب و کار را آنالیز و تحلیل کنیم؟ چگونه فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم تحلیل کسب و کار چیست فرایندهای کسب و کار چیست و چگونه فرایند های کسب و کار را مبانی ترسیم، مدل سازی و تحلیل فرایند [PPT]تجزیه و تحلیل کسب و کار (Business Analysis) چگونه داده‌های بزرگ را تحلیل کنیم آشنایی با روش های تحلیل فرآیند – آکادمی فراگستر تجزیه و تحلیل PEST چیست و چگونه آنالیز پست استفاده تحلیل و طراحی فرآیندهای کسب و کار چگونه در ۶ مرحله استراتژی کسب ‌و کارخود را تدوین کنیم ؟ چطور یک فرایند را بهبود دهیم تحلیل مدل کسب و کار بایگانی‌ها بهبود فرایند کسب و کار هوش کسب و کار چگونه ایده های کسب و کار خود را ارزیابی کنیم؟ برنامه‌ریزی راهبردی چگونه تحلیل کلان داده می تواند به کسب و کار شما کمک کند ؟ استاندارد مدل سازي فرآيند های كسب و کار 5 نکته کلیدی در سازماندهی فرایندهای کسب و کار تحلیل رقبای کسب و کار – آی ثروت برنامه بازاریابی را چگونه طراحی کنیم؟! یک برنامه بازاریابی راهنمای جامع طراحی مدل کسب و کار خلاقانه تجزیه و تحلیل کسب و کار (Business Analysis). فرآیند مدار نت [PPT]مدیریت فرآیندهای کسب وکار ومعماری سازمان یک کار توام مراحل کسب و کار نقشه راه کارآفرینی و ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک چگونه با راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک کارآفرینی کنیم؟ ايتنا چگونه یک کسب و کار را آنالیز کنیم(بر اساس استاندارد بین چگونه تحلیل SWOT را عملی کنیم؟ محمد رمضانی » کتاب در شرف چاپ BPMS به زبان ساده و [PDF]ﺟﺰوه ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ مهارت های لازم برای بازاریابی اینترنتی کسب و کار [DOC]توسعه کارآفرینی و محیط کسب وکار انتخاب مدل مناسب برای تحلیل استراتژیک – حسین نوریان [PDF]فايل پاورپوينت اصلاح فرايندها و روش هاي انجام كار آشنايي با تحليل کسب و کار و ارزيابي نياز ها [PDF]ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز داده ﻫﺎي و ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎي ،ﺎ ﮐﺎرﮐﺮدﻫ (Business چگونه وضعیت سئوی سایت‌های رقیب را بررسی کنیم؟ [PDF]بخش دو اصول اثر بخشی در خلق و پیاده سازی استراتژی کسب وکار: راهنمای گام به گام برای شروع یک شغل بی‌نقص تحلیل سیستم کسب و کار اینترنتی وبینار چطوری استخدام کنیم؟ چگونه مدل کسب و کار طراحی کنیم ؟ – قسمت دوم [PDF]چابکی در بازار مهندسی مجدد فرایند کسب و کار (BPR) چیست؟ ارزش آفرینی و کسب ارزش: چشم ‌اندازی چندبعدی – دانشمند نقش داده ها در سازمان چیست؟ چگونه آنها را جمع آوری کنیم. تحلیل راهبردی کسب وکار تحلیل کسب و کار (Business Analysis) تشریح کامل یک طرح کسب و کار چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟ چگونه با تحلیل داده‌های موجود، مسیر حرکت خریدار را تعیین می تکنیک های فروش آنلاین : تحلیل کسب و کار محصول جدید و فرآیند معرفی آن به بازار پایگاه دانش نقاط قوت و ضعف خود را با تحلیل SWOT بسنجید! اصول جهانی برای راه اندازی کسب و کار موفق فرآیند طراحی مدل کسب و کار [PDF]بنام خدا بستر محیط در سازمان عنوان مقاله : مقدمه : ا سازمانه د. اصول کسب و کار نمودار جریان نمونه کسب و کار استفاده معدن مشکل بزرگ داده‌های بزرگ: چکار کنیم تا در دنیای واقعی‌ چگونه ایده را به محصول تبدیل کنیم؟ مدیریت فرایندهای کسب و کار هوشمند آموزش کسب و کار اینترنتی : مبانی تجارت الکترونیک و جستجوهای مربوط به چگونه فرآیند کسب و کار را تحلیل کنیم

نظرات




نماد