سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

در حال حاضر در میان گوشی های اندرویدی گلکسی اس و گلکسی نوت اقبال بهتری نسبت به سایرین داشته اند و به گونه طراحی و ساخت یافته اند که به عنوان مهم ترین رقبای اپل شناسایی شده اند اما همانطور که می دانید رابط کاربری اندرویدی این دو دیوایس با تاچ ویز تکمیل شده که خیلی از کاربران از آن به خوبی یاد نمی کنند.

 کاربران دوست دارند سامسونگ خریداری کنند اما تمایلی ندارند تا از تاچ ویز استفاده کنند. اما راه چاره ی ساده ای برای این کاربران وجود دارد و آن هم این است که می توانند به سادگی، اندروید خام را به جای رابط کاربری تاچ ویز، اعمال کنند و از خصیصه های آزار دهنده رابط کاربری سامسونگ راحت شوند. در این مقاله من به شما یاد می دهم که چگونه اندروید خام را به جای این رابط کاربری به کار گیرید.

گلکسی اس و نوت از بهترین هندست‌های اندرویدی موجود در بازار هستند. اما رابط کاربری تاچ‌ویز شهرت خوبی ندارد و به گفته کاربران شاید ظاهر نه‌‌چندان زیبایش، باعث آن شده است. اگر تاچ‌ویز تنها دلیلی است که باعث می‌شود سراغ محصولات سامسونگ نروید، برای آن چاره‌ای داریم. در واقع ایجاد ظاهر اندروید خام بر روی بیش‌تر دستگاه‌های سامسونگ بسیار آسان است. با استفاده از رام خام می‌توان اندروید خام را داشت، اما مسلما نصب چنین رامی دردسرهای خودش را دارد و برخی از بهترین ویژگی‌های هندست‌های سامسونگ را هم حذف می‌کند.

برای راه‌های آسان‌تر با ادامه مقاله همراه باشید.

با لانچرها ساده و سریع تغییر ظاهر دهید

ساده ترین و آماده ترین راه برای تغییر تاچ ویز این است که از لانچرهای روز استفاده کنید. شما با کمک لانچر ها می توانید علاوه بر تاچ ویز، رابط کاربری دیگری اعمال کنید و رنگ و روی گوشی تان را تغییر دهید و گاها ویژگی های بهتری به گوشی بیفزایید! اگر بخواهیم لانچر را تعریف کنیم می توان گفت که به عنوان لباس نرم افزاری گوشی به شمار می آید!

تغییر رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ به اندروید خالص

اگر به دنبال لانچرهای قوی هستید می توانیم به شما Google Now و Nova Launcher را معرفی کنیم که اولی رسما توسط خود گوگل ارائه شده است. این لانچر به صورت بومی بر روی نکسوس های گوگل ارائه شده است اما سایر کاربران به راحتی می توانند از نسخه مستقل آن نیز استفاده کنند البته نوا هم چیز خوبی است چرا که می توانید صفحه خانگی تان را با تنوع بسیار، تغییر دهید.

اگر نوا را روی گوشی نصب کنید می توانید حتی ظاهر آیکون ها را هم تغییر دهید که آیتم های جالبی دارد. اما اگر از لانچر رسمی گوگل استفاده کنید به ناچار با همان آیکون ها باید کار کنید.

 

 

تم های شبه اندروید خالص چطور هستند؟

تغییر رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ به اندروید خالص

در گلکسی اس ۶ و نوت ۵ به بعد، سامسونگ قابلیتی را روی دیوایس های خود ارائه داده که می توانید به کمک یک قابلیت کتابخانه ای، تم سیستم را عوض کنید. شما حتی می توانید تم نیز خریداری کنید. کافی است به بخش تنظیمات گوشی تان بروید و از آن جا شکل و شمایل و نوع تم خود را انتخاب کنید. اگر این تم های اماده راضی تان نمی کند، گزینه تم های بیشتر یا More Themes را بزنید و بعد تم های خود را مشاهده و خریداری کنید. البته کاربرانی که از گلکسی اس ۸ استفاده می کنند می توانند تم های اضافی را در بخش Samsung Themes جستجو کنند.

اگر به دنبال تجربه ای خاص برای داشتن اندروید خالص هستید، می توانید تم Good Lock را نصب کنید که شبیه ترین تم به اندروید خالص است.

 

استفاده از تم‌های Substratum برای دستگاه های روت نشده

Substratum در حقیقت موتوری است که از آن برای طراحی ظاهری دستگاه هایی استفاده می شود که روت نشده اند.

تغییر رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ به اندروید خالص

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید باید به دنبال تم هایی باشید که در ویژگی آن ها سازگاری با دیوایس های سامسونگی اشاره شده است.  به عنوان مثال Substratum و تم های این مجموعه قادر به تغییر ویژگی هایی هستند که در گوشی های سامسونگ پشتیبانی نمی شوند.

تغییر رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ به اندروید خالص

حرفه ای ها که به دنبال تجربه انواع دیوایس ها هستند می توانند تم Status Bar Icons را نصب کنند چرا که آپشن هایی دارد که دو مورد AOSP  و Pixel-styleرا شامل می شوند.

 

استفاده از  برنامه‌های رسمی گوگل

سامسونگ برنامه هایی دارد که به دلیل پیچیدگی ها و ظاهر نا مناسب مورد استقبال کاربران قرار نمی گیرد اما گوگل خودش به تنهایی ورژن هایی از برنامه های اختصاصی اش را ارائه داده تا علاقمندان آن را دانلود و استفاده کنند.

تغییر رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ به اندروید خالص

در زیر فهرستی از برنامه های قابل جایگزینی با نرم افزارهای سامسونگ ارائه داده ایم که تجربه اندروید خالص را برای تان فراهم می کند.

  • (Calendar(S Planner
  • (Clock(Clock
  • (Messenger(Messages
  • (Keyboard(Keyboard
  • (Photos(Gallery
  • (Android Pay(Samsung Pay
  • (Google Fit(S Health

برای استفاده از این قابلیت ها توصیه می کنیم که از لانچر نوا استفاده کنید و بعد از نصب برنامه های اختصاصی گوگل که مشابه سامسونگ هستند برنامه های مرتبط با سامسونگ را با کمک این لانچر حذف کنید.

 

اقدامات اضافی

تغییر رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ به اندروید خالص

کارهای زیاد دیگری هست که می‌توانید برای هر چه بیش‌تر شبیه کردن اندروید به ورژن خالص انجام دهید.

لیست زیر را برای تجربه بهتر و واقعی تر اندروید خالص به شما پیشنهاد می کنیم

Battery Percent Enabler:

اگر با اندروید خالص آشنایی داشته باشید خوب می دانید که میزان باتری در داخل آیکون باتری به درصد نمایش می دهند. اگر این پک را نصب کنید می توانید به راحتی این قابلیت را روی گوشی تان داشته باشید و درصد را در داخل باتری نماش دهید. البته در برخی دیوایس های سامسونگی اس ۸ یا نوت ۸ این قابلیت کار نمی کند اما شما برای امتحان آن را تست کنید.

 

All in one Gestures::

در اندروید خالص و بسیاری از دیوایس ها دکمه های بازگشت و برنامه های اخیر جایگاه خود را دارند. گاهی وقتی از دیوایس دیگری به سامسونگ مهاجرت می کنید تفاوت جایگاه ها می تواند بارها اعصاب شما را خرد کند اما اگر این نرم افزار را روی گوشی سامسونگی خود نصب کنید، جایگاه دکمه های بازگشت و برنامه های اخیر به همان حالت اندروید خالص و مرسوم بر می گردد.

 

Galaxy Button Lights:

در مرحله قبل هر چند محل دکمه ها عوض می شود اما ایکون ها کماکان یکی است. اگر این نرم افزار را نصب کنید می توانید به راحتی با تنظیم و شخصی سازی رنگ، یا حتی خاموش کردن آن ها از اشتباهات بعدی بپرهیزید.

 

Better Open With:

Open with اندروید خالص برای کاربران سامسونگ دوست داشتنی تر است بنابراین اگر Open with سامسونگ تا این حد آزار دهنده شده می توانید با نصب این نرم افزار، تجربه Open with اندروید خالص را به گوشی خود اضافه کرده و لذت ببرید. شما با کمک این قابلیت می توانید حتی برنامه های پیش فرضی را برای اقدامات خود تنظیم کنید.


تگ ها :

نظرات




نماد