سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

هنگامی که اطلاعاتی را در صفحه وب سایت قرار می ‌دهید به دلایل زیر باید آن را تا ابد آنجا نگه دارید.

  • سایت های دیگر ممکن است به این صفحه لینک داده باشند. بنابراین حذف این صفحه منجر به خرابی لینک و در نتیجه ضرر مالی می ‌شود زیرا این کار شما باعث از دست دادن بسیاری از کاربران می ‌شود.
  • ممکن است که کاربران این صفحه را به عنوان صفحه محبوب خود ذخیره کرده باشند زیرا به جای اینکه هر بار از صفحه اصلی وب سایت شروع کنند خواهان دسترسی مستقیم به این بخش از وب سایت شما هستند.
  • موتور های جستجوگر، پایگاه داده‌ های خود را دیر به دیر به روز می ‌کنند، بنابراین با حذف برخی صفحات موجبات گمراهی کاربران را فراهم خواهید آورد.
  • اطلاعات قدیمی باعث ارزش وب سایت شما می ‌شوند و برخی کاربران از صفحات قدیمی شما بهره‌ می برند، پس چرا نمی‌ خواهید که همچنان به این کاربران خدمات ‌رسانی کنید؟

سه مورد اول دلایلی برای این هستند که چرا URLها باید تا ابد فعال باقی بمانند، یعنی هنگامی که افراد از  URLهایی بازدید می ‌کنند که در معرض دید کاربر قرار گرفته‌ اند، پس حتما باید اطلاعات منطقی برای ارائه به کاربر داشته باشند. زیرا کاربر قطعا از این URL بازدید خواهد کرد. دریافت درخواست برای بازدید از URL هایی که سال‌ ها پیش از رده خارج شده‌ اند تجربه رایجی تمام وب مستر ها به حساب می ‌آید.

حتی اگر بر این باورید که یک صفحه قدیمی هیچ ارزشی ندارد، آن URL باید پشتیبانی شده و کاربر را به نزدیک ‌ترین صفحه ممکن به آن هدایت کند.

 

ارزش محتوای قدیمی

بیشتر صفحات وب سایت های قدیمی برای کاربران ارزشمند محسوب می‌ شوند، بنابراین توصیه می ‌کنم که خود صفحه را برای همیشه پویا و فعال نگه دارید. بله قبول دارم، محتوای جدید احتمالاً ارزشمند تر از محتوای قدیمی ‌است، ولی حجم محتوای قدیمی بیشتر است و دست کاربر برای انتخاب از میان آن گشوده تر. به عنوان مثال سایتی را در نظر بگیرید که به طور هفتگی محتوای جدید منتشر می‌ کند. پس از یک سال این وب سایت 56 نسخه قدیمی و تنها یک نسخه جدید خواهد داشت. با فرض اینکه محتوای جدید 10 برابر، ارزشمند تر از محتوای قدیمی است، 84% ارزش سایت به محتوای قدیمی آن است.

هنوز که هنوز است من هفته‌ای 50 بازدید کننده دارم که روی لینک مقاله ای در رابطه با کاربردی بودن که چهار ماه پیش در نیویورک تایمز منتشر شده است، کلیک می کنند. (توجه: برای دسترسی به این روزنامه نیاز به ثبت ‌نام رایگان دارید). نیویورک تایمز دسترسی به مقاله من را به وسیله لینک دادن به آن حفظ کرده است، پس می ‌توانیم متوجه شویم که این روزنامه به وسیله نگه داشتن این مقاله روی سرور خود، برای بسیاری از کاربران احترام قائل شده است. در واقع این راهی خوب برای به دست آوردن شهرت به عنوان یک منبع آنلاین مهم به شمار می رود.

مثالی دیگر در رابطه با مقاله من با عنوان "10 اشتباه در طراحی ‌سایت" منتشر شده در سال 1996، است. همان طور که در جدول زیر مشاهده می ‌کنید هر سال کاربران بیشتری از این مقاله بازدید می‌ کنند.

 

 

 

 

سال

بازدید از صفحه

1996

50,061

1997

72,454

1998

149,520

1999

226,320

2000

387,884

     

باید اذعان داشت که Alterbox برای این این مقاله تا حدی عالی و ممتاز محسوب می ‌شود، اما مقالات Alterbox معمولی تر نیز هنگامی که قدیمی ‌شوند همچنان خوانندگان خود را خواهند داشت. یک Alterbox معمولی در طی زمان حدود 80٬000 بازدید از صفحه خواهد داشت که از این میزان فقط 20٬000 تای آن مربوط به زمانی است که آن مقاله تازه منتشر شده باشد و جدید محسوب شود.

محتوای جدید برای کاربران سودمند است زیرا:

  • ممکن است ذاتا جالب باشد و حتی وقتی که دیگر جدید محسوب نشود نیز برای کاربر ارزش خواندن را داشته باشد. (به عنوان مثال یک مقاله گیرا)
  • ممکن است به خاطر اتفاقاتی که بعدا رخ می دهند به نظر جالب برسد ( رتبه سئو رقیب اصلی شما در دو شغل قبلی او چه بوده است؟)
  • ممکن است جذابیت تاریخی داشته باشد (وقتی فیلم بر باد رفته اکران شد برخورد منتقدان با آن چگونه بود؟) - آیا طراحی سایت فیلم خوبی را دیدید؟
  • در رابطه با محصولات قبلی به ما کمک می کند. (همسایه شما یک پرینتر HP مدل 1995 برای فروش دارد. آیا به درد شما می خورد؟)
  • اطلاعات زمینه ای و غنی تر درباره یک سایت به ما ارائه می کند که کاملا بستگی به طراحی سایت فروشگاهی دارد. کاربردی ترین سیاست در اینترنت تنوع است. (وب سایت آمازون که یک وب سایت فروشگاه اینترنتی می باشد با استفاده از ارائه فهرستی از تعداد زیادی کتاب قدیمی که از هر یک از آنها سالانه فقط چند نسخه به فروش می رسد، به فروش بالائی دست پیدا می کند. تهیه فهرست از کتاب هائی که دیگر تجدید چاپ نمی شوند بر ارزش خدمات آنها می افزاید و احتمال بازدید مجدد کاربران را افزایش می دهد.

 

هزینه محتوای قدیمی  

از نقطه نظر مدیریت وب سایت، هزینه نگه داری محتوای قدیمی بسیار ناچیز است، زیرا هزینه فضای هارد دیسک تقریبا نزدیک به صفر است و اگر فایل های قدیمی با استانداردهای HTML ایجاد شوند و یا در پایگاه داده های انتشارات نگه داشته شوند هزینه نگهداری از آنها می تواند بسیار جزئی باشد که میتوانید برای کاهش بسیاری از این هزینه ها طراحی سایت انتشاراتی خوبی را آغاز نمایید.

جهت افزایش ارزش محتوای قدیمی، توصیه می کنم که مقدار کمی از منابع را در حفظ و نگه داری محتوای سرمایه گذاری کنید.

  • در مقاله طراحی سایت های جدید، برای اطلاعات جانبی یا زمینه ای، به مقاله های قدیمی تر لینک دهید. از آنجائیکه مقاله جدید ممکن است توسط کسی نوشته شده باشد که با مقاله های قدیمی تر آشنایی ندارد، اضافه کردن این لینک ها می تواند نقش ویراستاری مقاله را نیز ایفا کند.
  • لینک فایل های قدیمی را حفظ کنید و آنهائی را که قدیمی شده باشند را از بین برده یا جایگزین کنید.
  • به صفحات قدیمی لینک های forward اضافه کنید تا کاربر را به صفحه های جدید تر راهنمائی کنند. در غیر اینصورت کاربران هرگز با محصولات بعدی و تغییرات جدیدتر درباره یک محصول آشنا نخواهند شد.
  • اطلاعات منسوخ یا گمراه کننده را حذف کنید و اطلاعات جدید و به روز شده یا لینک های جدید را جایگزین آنها کنید. (به عنوان مثال اعلام آغاز به کار یک گردهمائی یا رونمائی از یک محصول را می توان با گزارشات آن مراسم جایگزین کرد. همچنین یک لینک forward در رابطه با گردهمائی امسال به آن اضافه کنید).

هزینه نگهداری از اطلاعات قدیمی ممکن است حدود 10% از هزینه اولیه برای ایجاد آن محتوا باشد. اما از آنجائیکه این کار ارزش وب سایت را دو برابر می کند، سرمایه گذاری خوبی به شمار می رود.

 

زمان را واضح و مشخص نشان دهید

اگر کاربران به دنبال اطلاعات جدید می گردند گم شدن در اطلاعات قدیمی آنها را گیج خواهد کرد.

برای به حداقل رساندن این سردرگمی:

  • زمان نوشته شدن مطلب را به صورت واضح و شفاف در صفحه درج کنید (با ذکر سال انتشار).
  • با جملات واضح و روشن به اطلاع کاربر برسانید که آن صفحه دیگر کاربردی ندارد (به عنوان مثال "این محصول دیگر به تولید نمی رسد.").
  • با استفاده از لینک forward، کاربر را به جدیدترین صفحات درباره همان موضوع ارجاع دهید.

 

کم اهمیت جلوه دادن محتوای قدیمی در فهرست های جستجو

پس از چند سال روی هم انباشته شدن اطلاعات قدیمی، اگر برای اولویت بخشی به محتوای جدید اقدامات لازم انجام نشود نتایج فهرست های جستجو ممکن است تحت الشعاع مطالب قدیمی قرار بگیرند.

ساده ترین راه حل آن است که از موتور جستجوگر بخواهید اعتبار کمتری برای صفحات قدیمی تر قائل شود. توجه داشته باشد که این اعتبار باید بر مبنای تاریخ تولید محتوا محاسبه شود و نه بر مبنای تاریخ آخرین بازبینی (که اگر محتوای قدیمی به خوبی نگه داشته شده باشد این تاریخ بسیار به زمان حال نزدیک خواهد بود).

راه حل جدید تر آن است که به جای آنکه به جستجو به عنوان عملیات شمارش کلمات کلیدی نگاه کنیم، آن را به عنوان مقیاسی برای کل وب سایت در نظر بگیریم. در این مدل، اعتبارِ جستجوی محتوای قدیمی بنا به ارزش کلمات کلیدی، متفاوت خواهد بود. انجام این کار چالش تحقیقی دشواری به شمار می رود اما پشتیبان محتوا باید اعتبار هر جستجو را بر اساس ارزش کنونی هر لغت کلیدی تعیین کند.  


تگ ها : مقاله صفحات سایت باید تا ابد باقی بمانند ۲۰ حرفی که نباید به طراح گرافیک گفت، ولی Yoast SEO یا All in one SEO Pack کدامیک افزونه سئوی وردپرس بهتری 8 اشتباه رایج درباره گوگل وب مستر تولز اغتنام فرصت و ایجاد زمینه برای خودکفایی ده سریال برتر ۲۰۱۷؛ از بازی تاج و تخت تا توئین پیکس عکس / مردی که زنان بدکاره را می کشت و سپس می خورد ترافیک سایت و بازدهی آن آوینا پرداز عاشقانه هاي پاك اصول اساسی طراحی سایت سپاهی که جهان را فتح کرد تاثیر بازدیدکنندگان سایت – طراحی سایت در کرج اینترنت بدون نت! (آموزش پاک کردن دائم حساب کاربری از به مناسبت انتشار کتابی در انتقاد به برنامه سوسیال دموکراسی حزب توده مقاله اعتصاب کتاب شمارهٔ ۶۲ ۱یوحنّا — کتابخانهٔ آنلاین نشریات شاهدان یَهُوَه ابوسعید ابوالخیر (رباعیات) هزاره ها در ویکی پیدیای عربی طراحی وب سایت – شرکت گردشگری هرمزفراز بيانیه شماره 16 مهندس موسوی به مناسبت 16 آذر « سایت خبری تحلیلی کلمه چگونه هر ردی از خود در اینترنت را از بین ببریم هاشمی رفسنجانی می‌تواند کوه را از ریشه درآورد آیا عذاب در جهنم ابدی است؟ گنجور » مولوی » دیوان شمس » غزلیات » غزل شمارهٔ ۲۷۰۷ جولای مامانایی که بچه بیش فعال دارن یا تو اطرافیانشون چنین عجیب اما واقعی پاسخی به شبهات طلاق و نظر اسلام در مورد آن چه کنیم جای زخم‌ روی پوست‌تمان نماند معرفی و آموزش فریم ورک 960Grid زندگی مصیبت بار زنان صعودی از لیموها متنفرم! داکتر اشرف غنی احمدزی یا داکتر عبدالله عبدالله؟ يك روز درخشان در تاريخ ايرانيان؛ روزي كه ايران بارديگر ابر قدرت جهان شد اصلا نگران نباشید، همه انسانها به بهشت می روند/آقامیری :عذاب قیامت پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم محمدجواد اکبرین انجمن فيزيكدانان جوان ايران • واکنش هنرمندان به توافق تاریخی هسته ای وبلاگ دانشجویان باغبانی 92 داراب غدیر از ملکوت تا جحفه، از جحفه تا ابدیت اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی؟ چند راه حل من درآوردی برای مقابله با آن .NET Tips اخلاق، ادب، احترام و خویشتن داری 3 فراز و فرود فرقه دموکرات آذربایجان چاپ سرستون‌ها در تمام صفحات در اکسل در جستجوي دهداري واقعي، داستان مردي كه كراواتش را باز كرد دائره المعارف اسلامی طهور خبرهای ورزشی روستای شمس آباد آیا پایانی بر جهان بی پایان خواهد بود؟! آبدومینوپلاستی: جراحی برای شکمی صاف – ایران آتا جمال قدم در حیفا و الواح نازله در آن شهر موجودی که درهر شرایطی زنده می ماند!+عکس رد شبهات ملحدین : ضرورت و اهمیت ولایت فقیه افغانستان و پیامدهای روابط آن کشور با هند ده واقعیت جذاب درباره کره زمین که احتمالا از آنها خبر ندارید! عمادالدین باقی / Emad Baghi سردار نام‌آور شهید ابوذر اعترافات یک جنایتکار اقتصادی ویکی پدیا چگونه شکل گرفته است؟ تاریخ ایرانی خمینی کیست؟ پیام مهندس عباس امیرانتظام به مراسم ۱۳۵ امین زادروز دکتر مصدق در کلن آلمان نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟ Searches related to صفحات سایت باید تا ابد باقی بمانند

نظرات




نماد