سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

سیستم پرداخت ویزا کارت بدون شک بزرگ‌ترین سیستم پرداخت در جهان است که به وسیله آن اغلب مبادلات کارتی شما انجام می‌شود. در مقاله امروز با هم نگاهی به نحوه عملکرد این سیستم خواهیم داشت. سیستم ویزا از بخش‌های متنوعی شامل فناوری، محصولات، خدمات و برنامه‌های بازاریابی تشکیل شده که مبادله اطلاعات و پول بین موسسات مالی، بازرگانان، مشتریان، کسب و کارها، موسسات غیرانتفاعی و دولت‌ها را تسهیل می‌کند. ویزا کارت قوانین فنی و کاربردی را تعریف کرده تا این معاملات مالی در کمال امنیت و اطمینان انجام شوند.

 

چه کسانی در سیستم پرداخت ویزا مشارکت می‌کنند؟

در هر مبادله‌ای که در سیستم ویزا انجام می‌شود اجزای متفاوتی دخیل هستند:
•    بازرگان – یک شخص حقیقی (یک شرکت یا موسسه غیرانتفاعی) که از خدمات کارت‌های ویزا برای انجام پرداخت‌های کالا و یا خدمات خود استفاده می‌کند.
•    پذیرنده (حساب بانکی بازرگان) – یک موسسه مالی و عضو ویزا که استفاده از ویزا کارت برای پرداخت کالاها و خدمات را قبول می‎کند.
•    دارنده‌ کارت – یک کاربر که ویزا کارت در اختیار دارد.

•    صادر کننده – یک موسسه مالی و عضو ویزا که طبق یک قرارداد، ویزا کارت را جهت انجام پرداخت‌هایش برای یک کاربر صادر می‌کند.
•    شرکت ویزا – یک شرکت سهامی عام که با موسسات مالی که ویزا کارت صادر می‌کنند (صادر کننده) همکاری می‌کند و بازرگانانی که قصد دارند از ویزاکارت برای پرداخت‌هایشان استفاده کنند را ثبت نام می‌کند.
این شرکت در واقع ویزا کارت را ارائه می‌کند، برند ویزا را تبلیغ می‌کند و قانون و مقرراتی را برای فرآیند پرداخت به وسیله کارت‌هایش اعمال می‌کند. ویزا همچنین بزرگ‌ترین شبکه پرداخت الکترونیکی را برای تسهیل معاملات بین صادر کننده و پذیرنده کارت اداره می‌کند.
•    شبکه ویزا – شبکه‌ی ویزا بخشی از سیستم پرداخت الکترونیکی ویزا است که از مجموعه سیستم‌ها تشکیل شده است:
o    یک سرویس اجازه دهنده که صادرکننده از طریق آن می‌تواند اجازه انجام معامله به وسیله ویزا کارت را صادر کند یا آن را لغو کند.
o    یک سرویس نقل و انتقال بانکی و تسویه که فرایند الکترونیکی بین پذیرنده و صادرکننده کارت را انجام می‌دهد:
• اطلاعات معاملات ویزا از طرف پذیرنده به صادر کننده فرستاده می‌شود تا در حساب دارنده کارت ثبت شود.
• و اطلاعات پرداخت‌های ویزا که از طرف صادر کننده به پذیرنده فرستاده می‌شود تا در حساب بازرگانان منظور شود.

ویزا کارت

 

جریان معامله پرداخت ویزا کارت

در اینجا اشاره می‌کنیم هر کدام از اجزای بالا چگونه در جریان خرید با ویزا کارت نقش دارند:

۱. دارنده کارت از بازرگان درخواست می‌کند که پرداختش را با ویزا کارت انجام دهد، اطلاعات روی کارت توسط دستگاه کارتخوان (POS) خوانده می‌شود. شماره کارت می‌تواند از طریق دستگاه، وب‌سایت یا حتی به وسیله موبایل وارد سیستم بشود.
۲. اطلاعات معامله انجام شده به پذیرنده ( حساب بانکی بازرگان) انتقال داده می‌شود.
۳. بانک طرف قرارداد یک درخواست معامله برای ویزا می‌فرستد.
۴. ویزا هم یک درخواست برای صادر کننده کارت می‌فرستد، و این صادر کننده است که درخواست معامله را قبول یا رد می‌کند.
۵. در واقع صادر کننده پاسخ پذیرش یا رد انجام معامله را برای ویزا می‌فرستد.
۶. ویزا پاسخ صادر کننده را به پذیرنده می‌فرستد.
۷. و در نهایت پذیرنده پاسخ درخواست را به بازرگان انتقال می‌دهد.

خرید با ویزا کارت

 

فرآیند پرداخت ویزا

هر معامله که توسط کارت‌های ویزا انجام شود شامل سه مرحله می‌شود:
۱. اجازه معامله، فرایندی پذیرفتن یا رد کردن انجام معامله که توسط صادر کننده صورت می‌گیرد.
۲. نقل و انتقال فرایندی که اطلاعات بین صادر کننده و پذیرنده انجام می‌شود و در این مرحله میزان مبلغ پرداختی و سایر هزینه ها محاسبه می‌شود.
۳. تسویه که در این مرحله نقل و انتقال مبلغ بین صادر کننده و پذیرنده به صورت واقعی صورت می‌پذیرد.

 

جایگاه شما در فرایند پرداخت ویزا کجا است؟

شما به عنوان یک فرد حقیقی ممکن است به عنوان پذیرنده یا استفاده کننده از ویزا کارت در این سیستم قرار بگیرید. در هر دو حالت بهتر است از نحوه کارکرد این کارت‌های فیزیکی و سیستم‌های آنلاین آن‌ها مطلع باشید تا در هنگام خرید با ویزا کارت کم‌ترین ریسک را بپذیرید.
البته در کشور ما به دلیل محدودیت‌های بانکی دسترسی به ویزا کارت کار چندان ساده‌ای نیست و قرار گرفتن در جایگاه پذیرنده در این سیستم تقریباً غیر ممکن است. اما پیمنت۲۴ با ارائه انواع مختلفی از کارت‌های بانکی ویزا کارت و مستر کارت، این امکان را برای شنا فراهم کرده تا به عنوان یک فرد حقیقی، بتوانید از امکانات ویزا کارت بانکی استفاده کنید.

برای انجام معاملات به وسیله ویزا کارت فیزیکی، چهار شماره آخر سمت راست کارت را با برگه چاپ شده توسط دستگاه کارتخوان مقایسه کرده و از یکسان بودن آن اطمینان حاصل کنید.

ویزا کارت

سیستم پرداخت ویزا قادر است حجم زیادی از معاملات کارتی افراد را انجام دهد. ابزار مخصوص فرایند پرداخت (دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت) ممکن است بین بازرگانان متفاوت باشد، اما همه معاملات از اصولی که در بالا ذکر کردیم پیروی می‌کنند. اگر شما قرار است برای کسب و کارتان از سیستم پرداخت ویزا کارت استفاده کنید بهتر است با این اصول آشنا باشید تا دچار مشکل نشوید و به بهترین نحو از این سیستم پرداخت بهره‌مند شوید.
 


تگ ها : ویزا کارت (Visa Card)/ مستر کارت (Master Card) چگونه کار می کنند ویزا کارت چگونه کار می‌ کند؟ نوار مغناطیسی در کارت های اعتباری چگونه کار می کند؟ استفاده از ویزا کارت در ایران چرا و چگونه؟ تفاوت بین مستر کارت و ویزاکارت چیست؟ سوالات متداول ویزا کارت و مستر کارت همه چیز درباره Master card و Visa Card مستر کارت چیست و چگونه کار می کند چیپ در ویزا کارت چگونه کار می کند؟ چگونه کارت اعتباری بگیریم چگونه ویزا کارت یا مسترکارت تهیه کنیم؟ بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟ کارت‌های تراشه‌دار چیستند و چگونه کار می‌کنند؟ پی پال چگونه کار می‌کند ؟ نحوه عملکرد کارت اعتباری چگونه است؟ حساب پی پال (PayPal) چیست و چگونه کار می کند کردیت کارت مجازی رایگان؟! چگونه از اسکریل استفاده کنم چگونه تکنولوژی بلاکچِین می تواند از ویزا کارت تعداد تراکنش شرکت هواپیمایی Cheapo air چگونه کار میکند ؟ جزئیات صدور ویزاکارت ارزی بانک پارسیان/چگونه ویزاکارت دریافت کنیم؟ چگونه مستر کارت یا ویزا کارت بگیرم؟ آشنایی با کارت های اعتباری بین المللی و روش استفاده از آنها بانک مستقیم چیست و چگونه کار می کند؟ سوئیفت چیست و چگونه کار می‌کند؟ جام جم آنلاین کارت هوشمند چیست و چگونه کار می کند [PDF]اقدام کنیم؟ ویزا درخواست چگونه برای کردیت کارت چیست؟ – مهاجران کانادا الکسا چگونه کار می کند؟ صدور و فروش مستر کارت ،ویزا کارت مجازی ارزان 1 دلاری(معادل روبل) آموزش بررسی موجودی ویزا کارت چگونه کار می کند آسیاب چکشی هند چگونه با کردیت کارت از سایت خرید کنم؟ راهنمای رزرو هتل خارجی از سایت بوکینگ Booking چگونه کار می کند آسیاب فروشگاه آنلاین آمازون و انبار آنلاین و مدرن این فروشگاه که تجارت جهانی سیتریکس چگونه کار میکند؟ همه چیز درباره ی خرید گیفت کارت ویزا و مستر و نکات استفاده از آن بیت کوین چگونه کار میکند بایگانی چگونه در ایران مسترکارت یا ویزا کارت فیزیکی تهیه کنیم؟ کد امنیتی کارت دستگاه‌ های خودپرداز در خارج از کشور معمای مشکل ورود مسترکارت به ایران کارمزدهای مستر کارت کارت اعتباری چیست و چگونه کار می کند؟ برای آنهایی که به دنبال پناهندگی در سوئد هستند کارت هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟ Bitcoin چیست؟ چگونه از سایت‌های خارجی با دلار و واحدهای پولی دیگر خرید کنیم؟ مستر افتتاح حساب بانکی در گرجستان سرویس وب مانی چیست چگونه کار می کند آکا راهنمای فرمان جدید ترامپ درباره سفر شهروندان ایران به آمریکا‌ (پاسخ موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ چگونه می‌توان از سایت‌های خارجی خرید آنلاین کرد؟ بانک ها در استرالیا چگونه کار می کنند؟ پاسخ به سوالات شما سوالات متداول آیوتا (IOTA) چیست و چگونه کار می کند؟ رپورتاژ: چگونه می‌توانید ویزاکارت و مسترکارت سفارش دهید و به راحتی ویزا کارت و افتتاح حساب بین المللی وی‌پی‌ان (VPN) چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟ هیاهوی مسترکارت درایران/ردپای واسطه‌ها در صدور کارت‌ اعتباری ارزی فرق گرین کارت و تابعیت آمریکا چیست؟ جهانگردی با شهاب چراغی » آرشیو » چگونه هتل ارزان بگیریم سؤالات متداول نیک پی Searches related to ویزا کارت چگونه کار می‌ کند؟

نظرات




نماد