سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

طراحان به صورت متناوب از چندین خدمات و مشاوره مستقیم برای پروژه ها و کاربرد های متفاوت استفاده می کنند. اما آیا شما یک سازمان و یا چند سازمان می باشید؟ پیشنهادات شما چقدر شبیه به هم هستند؟ ایا استراتژی مارک تجاری منجر به موفقیت تجارت شما خواهند  شد؟ تفاوت بین Volkswagen وAudi  و Porche  چیست؟ انها توسط شرکت یک شرکت ایجاد شده، اما شرکت مادر (Volkswagen) در تقسیم بندی مارک های تجاری خود بسیار استراتژیک عمل میکند. برنامه سنتی Southern New Hamsphire University  و برنامه آنلاین آن ، College for America دارای فضای یکسانی بوده و هر دو روشی را برای دانشجویان دانشگاه مدنظر قرار می دهند. اما آنها به روش های مختلفی ، شیوه های متفاوتی از زندگی را پیش روی مشتریان قرار می دهند. در این مقاله طراحی سایت از سلسله مقاله های طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت که در مجموعه اطلس وب برای شا فراهم شده است, قصد داریم تا شما را با این استراتژی ها آشنا نماییم تا در نهایت در طراحی و انتخاب مارک تجاری خوب برای شما تاثیر مهمی داشته باشد.

 

کار درست در مارک تجاری شما چیست؟

صرف نظر از اینکه شما طراح یک کارخانه تولید ماشین یا مارک تجاری دانشگاه می باشید، در وحله اول باید به سه سوال مهم زیر راجع به چگونگی تطبیق پیشنهادات شما با کل استراتژی ها  پاسخ دهید :

1_ مزایای مارک های تجاری غیر اصلی با در نظر گرفتن پیشنهادات متفاوت چیست؟

2_ مزایای مربوط به مجزا سازی مارک های تجاری چیست؟

3_  چگونه می توان به بهترین ارزش در مارک تجاری دست یافت؟

زمانی که به سه سوال فوق پاسخ دادید، باید توجه خود را به سمت رسیدن به اهداف جلب کنید.

 

جدا سازی مارک های اصلی از مارک های فرعی در تجارت

سطح بعضی از مارک های فرعی تجارت ، رویکرد بسیار متداولی است که مورد استفاده بسیاری از شرکت ها همانند بسیاری از موسسات آموزشی (بالاخص مدارس بزرگ) قرار می گیرد. با توجه به مارک های تجاری فرعی، عوامل ادراکی برای همه مارک  ها بر حسب موارد  زیر  مد نظر قرار می گیرند:

  • ارسال پیام
  • رنگ صفحه
  • نوع تایپ
  • عکس
  • سبک و ساختار

 

اما با توجه به تمایز بین این نوع مارک های فرعی، رسیدن به اهداف تجاری و مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد.  از طرف دیگر ، جداسازی مارک های تجاری ، به رابطه تجربی بین حوزه های تجاری اشاره می کند. زمانی که شرکت تویوتا، lexus  را طراحی کرد ، مطمن بود که افراد راجع به کارخانه تولید کننده آن یعنی تویوتا اطمینان دارند. (شهرت آنها به خاطر کیفیت بسیار بالای محصولات می باشد). آنها همچنین نام ماشین را تغییر داده و قیمت مجزایی را برای آن در نظر گرفتند. حال بازاریابی lexus  مختص به تویوتا می باشد و افراد از این مسئله آگاهی کامل دارند.  آنها با یک اشاره به سمت موفقیت پیش رفتند.  شعار این شرکت در بازار این است: lexus متفاوت تر ، بهتر و پرهزینه تر می باشد و از ارزش بسزایی برخوردار است.

 

نقاط قوت مارک های تجاری فرعی چیست؟

دو دلیل وجود دارد که مارک های تجاری فرعی را به عنوان بخشی از  مارک های تجاری بزرگتر در نظر می گیرد: 1) آنها به نظر بزرگ می باشند و 2) موفقیت نسبتا زیادی دارند.  Steve Jobs این فرآیند را "تاثیر ماورایی" می نامد.( البته این واژه لزوما معنای دقیقی را در بر ندارد). Jobs می داند که iPods کیک داغ می فروشند و این امر منجر به شلوغی بیش از حد فروشگاه های Apple  و فروش کامپیوترهای Macintosh شد. پس حق با Steve  می باشد. طراحی مارک های تجاری ، داستان خود را دارد. افراد واقعی تلاش می کنند تا جهت رسیدن به آن ، چیزی را احساس کرده و به طبع آن چیز را انجام دهند. زمانی که Apple  محصولات رقابتی خود را در خط تجاری خود ایجاد کرد، توانست ارتباط عمیقی با محصولات خود برقرار کند. شما باید بیشتر، با  یک محصول و کارفرمایان آنها در ارتباط باشید و محدوه وسیعی از محصولات دیگر را مد نظر قرار ندهید . آیا از iphone  برای ایجاد یک ویدئو استفاده می کنید؟ شما می توانید ازapple TV برای به اشتراک گذاشتن ویدئو با خانواده خود و یا از Mac برای ویرایش آن استفاده کنید. آیا شما ipad دارید؟ شما می توانید موسیقی ها را از iTunesدانلود کنید. پس می توانید داده های خود را در iCloud ذخیره کنید.

زمانی که فردی iPhone  خریداری می کند ، آیا به مزایای بیشتر این مارک نسبت یه محصولات Mac توجه کرده است؟ البته! شرکت Apple ، مارک تجاری بسیار معتبری می باشد. در حالی که ماموریت های رسمی آن ، شاخه ای از بازاریابی سبک محسوب می شود ، یعنی خطی که بارها توسط رهبران آن تکرار شده و توجه Apple  را به سمت " بازاریابی بهترین محصولات " جلب می کند. توجه داشته باشید که آنها حرفی از بیشتر محصولات خود نمی زنند. آنها فقط خواستار بهترین ها هستند. طراحی مارک تجاری ، داستان خود را دارد. شما می توانید این داستان را با کلمات و تصاویر بیان کنید. شما به افراد بگویید که با تلاش بیشتر، جهت رسیدن به آن می توانند کارها را انجام دهند.

 

مزایای مجزا کردن مارک های تجاری چیست؟

زمانی که شما به صورت منطقی به هزینه های طراحی چندین مارک تجاری در یک فضای محصولاتی مشترک توجه می کنید، چرا تمایل به انجام این کار دارید؟  آیا بهتر نیست که از طراحی های کم هزینه تر، با رنگ بندی صفحات استفاده کنید؟ همانند power point و طراحی سایت.

پاسخ ، کاملا شخصی است.

 اگر شما دقیقا همان مشتری و خدمات را دارید  و به شناخت مارک تجاری قوی ای دست یافته اید، پس می توانید همزمان مارک های تجاری خود را بهینه سازی کنید و به مزایای بیشتری برسید. متاسفانه بیشتر سازمان ها، مشتریان متفاوتی دارند.

فروش  یک دستگاه کامپیوتر خانگی به یک شهروند حرفه ای ، بسیار متمایز از فروش 1000 کامپیوتر به ارتش امریکا می باشد. محصول متفاوت است.تصمیم گیرندگان  و سطوح نیز متفاوت است. هر چیزی حتی نقاط مد نظر نیز متفاوت می باشند. پس شما چگونه می توانید به درک این مسائل متفاوت پی ببرید؟

همیشه کار را با مشتریان خود شروع کنید. فردی که به ارزش سرمایه گذاری در زمان و ارزش پولی پیشنهادی شما پی برده است. آیا شما می توانید داستان مشترکی را برای همه این مسائل متفاوت تعریف کنید؟ آیا همه این موارد ، پاسخ های یکسانی را در بردارند؟

زمانی که شما مارک تجاری خود را متمایز می کنید، پس می توانید به شخصیت خود هویت بخشیده و منحصر به فرد شوید

Volkswagen قطعا از شر مارک تجاری Volkswagen خود را خلاص کرده است و هر ماشینی که تولید می کند را پورشه می نامد. در ابتدا، آنها به خاطر این فرآیند، ماشین های بیشتری را فروختند. چرا که پورشه ، 22% درآمد آنها را در بر داشته، هرچند که 2% از ماشین های اصلی در شرکت به فروش رفتند. دلیل این امر، منحصر به فرد بودن شرکت می باشد.

 زمانی که شما مارک تجاری خود را مجزا می کنید، پس می توانید منحصر به فرد باشید.  جمله اینکه  " ما تنها 15 درخواست کننده را در هر سال می پذیریم" ، بیشتر از اینکه " هر ساله ، 350 نفر را می پذیریم " ، مشتریان را جذب می کند. بزرگ بودن، خوب است ، اما کوچک بودن مسئاله دیگری است.


تگ ها : مقاله طراحی مارک های تجاری فرعی در مقابل جداسازی این نوع مقاله های گروه branding جداسازی الکترواستاتیک خشک گرانول گیاهی مواد غذایی قوی ترین باطری های انگشت کدام باتری برای یک دوربین chromium/terms [PDF]کتاب همراه هنرجو شرایط سرویس Google Chrome خلاصه متن کتاب 22 قانون برند [PDF]ﺗﺠﺎري در ﻛﺸﻮر ﺗﺮﻛﻴﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ رواﺑﻂ اﻗﺘﺼﺎدي و ﮔﺰارش 1391 ارد [PDF]مقدمه [PDF]ایران در اکسپو 2015 ميالن فایل ورد (Word) مقاله ترجمه شده پویایی بازار داروسازی و [PDF]فـــهـرسـت بایگانی‌ها ارتقاء جوملا ۱٫۵ به ۳ یا ۲٫۵ [PDF]Wastewater reclamation has [PDF]ﮐﺎرﺑﺮ راﻫﻨامي [PDF]دوم [PDF]: ﻫﺪف : ﺣﯽ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ا در اﯾﻦ ﻃﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻫﺎي داﺧﻠﯽ ﻫﺮ وا [PDF]ﺑﺮرﺳﯽ دراﯾﻮرﻫﺎی Epson اﺻﻠﯽ ﭼﺎﭘﮕﺮ [PDF]انقالب واقعیت افزوده مهم اینه که بعد شکست! مرکز تجارت جهانی جدید رو به مراتب [PDF]اﻟﻒ [PDF]فصلنامه شرکتهای هلدینگ مارک ایران یا ایران مارک / 247429 [PDF]FA12817 [PDF]دستورالعمل اداره كتابخانه هاي عمومي كشور [PDF]8 Potatoes in the Central Asian Republics [PDF]نشریه ي فني تخصصي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان .. [PDF]ضوابط بخش تغذیه بیمارستان های کشور 1395 [PDF]دریافت پیش نویس ویرایش سوم مبحث چهاردهم مقررات ملی ساختمان دیزل ژنراتور : قیمت انواع دیزل ژنراتور با برندهای چینی و [PDF]گاز طبیعي [PDF]Untitled [PDF]ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻌﻴﺎرﻫﺎي ﻓﻨﻲ آﺑﻴﺎري ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر (ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﻨﻲ ﻋﻤﻮ [PDF]دوربین نقشه برداری توتال استیشن [PPT]Slide 1 [PDF]فصل اول: ضوابط طراحي شيب شكن ها شیمی محیط زیست مدیریت انرژی [PDF]مرکز همایش های ابوریحان تهران [PDF]ضوابط NFPA MPCI ظرفیت ها و آینده بازار گاز طبيعي [PDF]روش ﻫﺎي ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ آﻓﺎت [PDF]کسب نشان برتر بوسیله بانک اقتصادنوین در جشنواره ستاره [PDF]در اين شماره مي خوانيد ضابطه نهایی برچسب گذاری سازمان غذا و دارو [PDF]ﻧﺎم ﺧﺪا ﺑﻪ : ﭘﺮوژه ﻋﻨﻮان دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ اﻧﺘﺨﺎب، ﻃﺮاﺣﯽ، اﺟﺮا [PDF]دانلود : Environmental

نظرات




نماد