سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

روانشناسی در همه جای طراحی سایت وجود دارد. به خاطر روانشناسی است که ما متوجه هستیم که رنگ قرمز رنگ انتخابی برای آرم های رستوران است؛ زیرا سبب اشتها می شود. شما به عنوان یک طراح وب سایت نمی توانید روانشناسی را نادیده بگیرید، زیرا اصول ذهن انسان بر چگونگی واکنش و اثرات متقابل افراد با طراحی های شما اثر می گذارد. با بررسی این هفت اصول و قوانین روانشناختی شروع کنید که می توانید در طراحی های سایت های خود بکار ببرید.

 

اثر وون رستورف (Von Restorff)

اثرات وون رستورف به ما می گوید که هر چه یک عنصر نامعقول تر است، بیشتر به نظر رسید و به یاد می ماند.

این نظریه توسط Hedwig von Restff در سال 1933 مورد آزمایش قرار گرفت. او از افرادی خواست تا به لیستی از اقلام مشابه نگاه کنند. اگر یک آیتم جدا شده بود، مانند آنکه انگار پر رنگ شده است آنگاه برای فرد به یادآوری آن مورد بیش از دیگر موارد در لیست بسیار ساده تر بود.

این اصل را می توان در طراحی وب سایت به روش های مختلف اعمال کرد. واضح است که اگر شما می خواهید توجه افراد را به یک مورد را جلب کنید، آن را از طریق رنگ، اندازه، فاصله گذاری و غیره جدا می کنید. با این حال، به دلیل اینکه افراد توجه بیشتری به موارد جدا شده دارند، آنها کمتر درباره کل گروه یاد می گیرند. در هنگام بررسی اینکه آیا یک مورد را برجسته می کنید، معکوس را در نظر بگیرید. آیا می خواهید مردم به یاد داشته باشند یک چیز و تنها یک چیز را، و یا عناصر دیگر نیز به همان اندازه مهم هستند؟ آیتم را برجسته نکنید اگر دیگر موارد نیز به همان اندازه مهم هستند و می خواهید که بازدید کننده همه چیز را به یاد داشته باشند.

 

روانشناسی رنگ

طراحان ماهر ، فهم خوبی از رنگ و نحوه ارتباط آن با طراحی وب سایت دارند. با این حال، طراحان سایت جدید تمایل دارند نادیده بگیرند که چگونه رنگ ها روی ذهن تاثیر می گذارند، به جای اینکه تصمیم بگیرند که طراحی سایت را با رنگ هایی که دوست دارند انجام دهند. حتی اگر شما در چرخ رنگی و چگونگی جفت کردن رنگهای مکمل یا مشابه آن ماهر هستید، آیا شما درنظر می گیرید که چگونه طراحی شما مخاطبان تان را تحت تاثیر قرار می دهد؟

بله، رنگ ها می توانند احساسات را تحت تأثیر قرار دهند.  Adobe  رنگ ها و احساسات مرتبط با آنها را لیست می کند ، موارد مثبت به شرح زیر هستند:

 سیاه: پیچیدگی و قدرت (سایت نمونه)

 سفید: پاکیزگی، پیچیدگی، فضیلت

 قرمز: شجاعت، قدرت، مقاومت؛ همچنین می تواند اشتها را تحریک کند

 آبی: آرامش، صلح، اعتماد، ایمنی (سایت نمونه)

 زرد: خوش بینی، خوشبختی

 سبز: تعادل، رشد پایداری

 بنفش: وفاداری، آگاهی معنوی، لوکس بودن

 نارنجی: دوست داشتنی، راحتی و غذا

 صورتی: آرامش، زنانه بودن، شهوت

به یاد داشته باشید که احساسات افراد با رنگ می توانند بسته به زمینه های فرهنگی و مذهبی آنها نیز تغییر کند. لیست فوق به ادراکات فرهنگ غرب اشاره دارد.

 

سلسله مراتب نیازهای Maslow

شما احتمالا سلسله مراتب نیازهای Maslow را در دبیرستان یا کالج مورد مطالعه قرار داده اید. در صورت نیاز به مرور ، در اینجا شکل این قانون آمده است:

هرم طراحی شده است تا نشان دهد که مراحل لازم برای رسیدن به خود واقعی سازی چیست. برای مثال، قبل از اینکه کسی احساس کند دوست داشته شده است، باید نیازهای فیزیولوژیکی و ایمنی او برآورده شود.

پس چگونه در خارج از کلاس درس روانشناسی کاربرد دارد؟ بازاریابان و طراحان می توانند از سلسله مراتب نیازهای Maslow در تبلیغات و روابط عمومی استفاده کنند.

هنگام طراحی ابزارهای لازم بازاریابی، برای ایجاد خریدار از این نظریه استفاده کنید. فکر کنید در کجا مخاطب هدف سایت شما در این هرم قرار دارد. چگونه طراحی شما به آنها برای مرحله بعدی هرم انگیزه می دهد  ؟

شما همچنین می توانید از آن برای ایجاد احساسات و نیاز مردم به سایت تان در طراحی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، این پوسترهای ارتش نجات، از احساس عشق و تعلق استفاده می کنند.

 

قانون هیک

 

قانون هیک مربوط به این است که چقدر طول می کشد فردی تصمیم بگیرد. اگر مردم انتخاب بیشتری داشته باشند، زمان لازم برای انتخاب آنها بیشتر خواهد شد. در برخی موارد، آنها زمان زیادی را سپری می کنند تا تصمیم بگیرند که اصلا تصمیم نگیرند، تصمیم می گیرند زیرا که بار تصمیم گیری خیلی زیاد شده است. به همین دلیل است که اغلب منوهای در رستوران ها را مشاهده می کنید که کوتاه هستند - آنها نمی خواهند مشتریان خود را غرق در مطالب کنند.

شما می توانید این ایده را به طراحی نیز اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر در حال طراحی یک وب سایت هستید، می خواهید پانل انتقال خود را تا آنجایی که ممکن است به صورت تمیز نگه دارید، فقط چند گزینه ای که می توانید را انتخاب کنید. اگر مجبور بودید صفحات گروه را به منوهای آبشاری تبدیل کنید تا برای بازدیدکنندگان وب آسان تر شود که گزینه های خود را دسته بندی کنند و تصمیم سریعتری بگیرید.

این امر نیز برای " تماس برای اقدام " (calls-to-action) صادق است. هنگام طراحی یک پوستر، نمی خواهد به کاربران بگویید که شش کار مختلف را انجام دهند. شما می خواهید فقط به یک یا دو انتخاب توجه را جلب کنید. به عنوان مثال، طراحی شما می تواند به طور عمده بر روی جمع آوری کمک های مالی با یک تماس اولیه به "کمک مالی امروز - تماس (888) 888-8888" متمرکز باشد. یک "تماس برای اقدام" ثانویه ممکن است "با ما در فیس بوک" با یک کد QR باشد که به صفحه فیس بوک شما باز می شود.

 

تشخیص چهره

 

 

استفاده از چهره ها در طراحی شما یکی از موثرترین تکنیک های طراحی است که فرد را به پوستر، صفحه وب یا پوشش کتاب می برد. مردم ذاتا مجذوب چهره ها می شوند - تا آنجا که ما چهره هایی را می بینیم که در جاهایی که وجود ندارند هستند مانند سطح ماه یا مریخ. علاوه بر این، مطالعات موردی نشان می دهد که وقتی چهره ها به وب سایت اضافه می شوند، تبدیل جذب بازدیدکننده می شود.

این ایده را می توان به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

ابتدا، شما می توانید از چهره برای ارتباط با مخاطبین خود استفاده کنید. به سادگی با قرار دادن چهره در طراحی ، بیشتر احتمال دارد بیننده را جذب کنید - حتی اگر چهره واقعی نباشد اما چیزی باشد که بتواند درک شود.

شما همچنین می توانید توجه آنها را بر اساس چهره و نگاه مدل تان هدایت کنید. مطالعات ردیابی نگاه چشم نشان می دهد که مردم به جهتی که افراد دیگر نگاه می کنند دقت می کنند بسیار شبیه به دنبال کردن جهت یک فلش.

شما همچنین می توانید از چهره برای تحریک احساس استفاده کنید. شش احساس جداگانه شناخته شده در صورت وجود دارد:

 شادی

 غم و اندوه

 تعجب

 ترس

 نفرت

 خشم

با استفاده از این اصل، شما می توانید بلافاصله تن برای طراحی سایت خود را ایجاد کنید و همچنین در سراسر مرزهای زبانی دنیا ارتباط برقرار کنید.

 

  1. قانون Fitt

 

 

قانون Fitt قانون علمی است که اغلب برای توصیف تعامل کامپیوتر و انسان استفاده می شود. این قانون بیان می کند که "زمان لازم برای حرکت به یک هدف، تابعی از اندازه هدف و فاصله تا هدف است."

شما می توانید از این اصل در طراحی وب سایت استفاده کنید. اساسا، هرچه یک منطقه قابل کلیک بزرگتر باشد، بیشتر احتمال دارد که روی آن کلیک کنند.

بیایید مثالی بزنیم هنگامی که شما یک صفحه وب را طراحی می کنید، آشکارا می توانید آیتم های انتقال را قابل کلیک کنید. اما مساحت لینک قابل کلیک چقدر باشد ؟ آیا فقط کلمات به URL مقصد لینک می شوند، یا خود tab ها قابل کلیک خواهند بود؟

به همین ترتیب، می توانید با استفاده از خلاف آن در ذهن طراحی کنید. لینکهایی که میخواهید اغلب روی آن کلیک کنید، مانند دکمه های حذف یا لغو ، باید مناطق کوچک قابل کلیک داشته باشند.

 

تیغ Occam

 

 

تیغ اکسام به ما می گوید که ساده ترین راه حل ها تقریبا همیشه بهترین راه حل ها هستند. اگر چه این بیشتر یک ایده فلسفی تا اینکه یک قانون طراحی است، اما به راحتی میتواند در طراحی اعمال شود. دانش آموزان شروع به ایجاد طرح های پیچیده با عناصر غیر ضروری در تلاش شان برای نشان دادن خلاقیت خود می کنند. با این حال، اغلب می توانید بفهمید که این طرح ها کاربر پسند نیستند.

این مفهوم به قانون هیک بازمی گردد. اگر بخواهید بیش از حد در یک صفحه وب به جای انتخاب ساده ترین راه، بپردازید آنگاه مردم انتخاب های بیش از حدی را خواهند داشت. سپس، طراحی گیج کننده می شود و افراد به سرعت آن را رها می کنند. اگر نمیتوانید تصمیم بگیرید که تا کجا طراحی خود را  ادامه دهید، معمولا حرکت به سمت ساده ترین طراحی، بهترین راه حل است.

روانشناسی نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کنند، اما اگر شما یک طراح هستید، مهم است که توجه بیشتری به اصول روانشناسی برای ایجاد آثار هنری داشته باشید که با مخاطبان شما صحبت می کند و آنها را به مشتریان شما تبدیل می کنند. چگونه این اصول را در طراحی بعدی خود اعمال می کنید؟

به قوانین و اصول بیشتری که می توانید برای طرح های گرافیکی خود اعمال کنید، از قبیل توالی شناخته شده Fibonnaci، قانون یک سوم، نسبت طلایی، اصل پارتو (80/20) و غیره، مراجعه کنید.


تگ ها : Images for ‫7 اصل و قانون روانشناسی برای اعمال بر روی طراحی های خود‬‎ مقاله 7 اصل و قانون روانشناسی برای اعمال بر روی طراحی های خود مقاله 7 اصل روانشناسی که طراحان وب سایت بایستی بدانند 7 اصل و قوانین روانشناسی در طراحی گرافیک پنج اصل روانشناسی تجربه کاربری در طراحی وب سایت نظریه رشد ذهنی پیاژه اخلاق حرفه ای در مشاوره و روانشناسی ایران روان‌شناسی [PDF]نظریه خدمت عمومی و اصول حاکم بر آن در قوانین و رویه [PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﺎزات اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮاي اﺟﺮا اﺑﻼغ ﺷﺪ + ﻣﺘﻦ ﮐﺎﻣﻞ آرشیو پرسش‌های شما و پاسخ‌های وکیل‌آنلاین/طرح پرسش در آیتم اول [PDF]كتاب سپهرانديش+نسخه نهايي 2 تعریف و مشخصه های عامل حیات در روان شناسی اسلامی [PDF]دریافت فایل [PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ از ﮐﻮدﮐﺎن [PDF]سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [DOC]دانلود فايل : modiriyate strategy.doc [DOC]لایحه حمایت خانواده [PDF]ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﺒﺮﻳﺰ { ﻋﻠﻤﻲ ﭘﮋﻭﻫﺸﻲ { تبیین مفهوم اصل عدم تفویض قانون گذاری در پرتو اصل برتری قانون [PDF]ﻫﺎي رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ﻓﻴﺰﻳﻮﻟﻮژﻳﻚ ﺘﮕﺎه ﺧﺎﺳ ﻓﺼﻞ اول اﻫﺪاف آﻣﻮز [PDF]آسيب شناسي تبليغات انتخاباتي مجلس شوراي اسالمي در حق رای در شرکت‌های سهامی و موارد اعمال آن دستورالعمل مربوط به قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان مجازات های جایگزین زندان (حبس) در قانون جدید [PDF]اقامت و کار در اتریش [PDF]دارﻧﺪ؟ ﻋﻴﺒﯽ ﻓﺮﻗﻪ هﺎ ﭼﻪ : ﭼﻬﺎر ﻓﺼﻞ [PDF]کاربرد قوانین ادراک دیداری گشتالت در طراحی گرافیک [DOC]آیین نامه نحوه نگارش و تدوین پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های [PDF]ﻲ؛ از ﺗﺪوﻳﻦ ﻛﺪﻫﺎي اﺧﻼﻗﻲ ﺗﺎ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﺷﻨﺎﺳ روان ﺣﻘﻮق و اﺧﻼق نگرشی بر اصل «مشروعیت»؛ و بحرانها و مصایب زعیم و رژیم نامشروع خودباوری و راه های تقویت آن [PDF]مفهوم فرهنگ دیپلماسیفرهنگی قانون کپی رایت یا حق مولف جایگاه مد و مدگرا دستور العمل تعيين صلاحيت و رتبه بندي شرکت هاي خدماتي پشتيباني [PDF]روش های ایجاد انگیزه در کارکنان [PDF]قورباقه را قورت بده خلاصه ای از نظریه های یادگیری روانشناسی رفتاری چیست پرسش های متداول میگنا سوالات متداول مرکز پژوهشها ایرنا قانون گذارى در حكومت اسلامى [PDF]ﺧﺎﻣﻮﺷﯽ ﺧﺸﻮﻧﺖ اﺳﺖ ﺑﻪ ﺑﺪرﻓﺘﺎرﯼ ﻋﻠﻴﻪ زﻧﺎن در اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎن [PPT]مدیریت منابع انسانی [PDF]داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ و ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ درﻣﺎﻧﯽ اﺳﺘﺎن اﺻﻔﻬ قانون جذب زندگی بازتاب اندیشه های ماست مصاحبه با خانمی که همسر موقت است [PDF]اجراآت جزایی و نقش مهم آن در محاکمه عادالنه د قران او حدیث به imana.net روش های مشاوره با توجه به زیر بنای فلسفی اخلاق حرفه‌اي؛ ضرورتي براي سازمان .: Porseman.org :. وزارت دادگستری [PDF]دستورعمل اجرايي روانشناسی قانون جذب کائنات برای رسیدن به آرزوها [DOC]طرح اجرایی افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی در حاشیه نشین ها بررسی تعارض اصل 167 قانون اساسی با اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها مفهوم ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فراخوان جذب عضو هيئت علمي پژوهشي در مراكز تحقيقاتي مصوب معاونت شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های روانشناسی [PDF]روان ﺷﻨﺎﺳﻲ ﺳﻴﺎﺳﻲ [DOC]دستورالعمل واگذاری خدمات سلامت اندیشه های کوانتومی مولانا لیست رشته های بدون آزمون و مدارک لازم جهت ثبت نام پذیرفته شدگان ورودی [PPT]HRM.desler.pptx1.39 MB برنامه هاي درسي و سرفصل دروس(قديم) تعریف تبلیغات [PDF]ويژگي ها و ضرورت هاي تدوين برنامه درسي چندفرهنگي در ايران:

نظرات




نماد