سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

تفکر طراحی یک ایده می باشد که ما توسط تمرین کردن اینکه در پروسه حل مشکلات، مردم را در مرکز و هدف اصلی قرار دهیم، می توانیم تمامی مسائل و مشکلات را از سر راه برداریم.

تفکر طراحی موردی است که ما آن را به عنوان هدف کلی در پروژه های خود حساب می کنیم و کاری به مشکل خاص و ویژه ای نداریم تا به حل آن بپردازیم. در حالی که این مورد باعث می شود تا به حل برخی از مشکلات پیچیده جهان بپردازیم (مانند گرمای جهانی)، ما هم چنین می توانیم از این مورد در صنعت طراحی وب سایت خود نیز استفاده کنیم تا درصدد حل مشکلات و مسائل پیچیده و دشوار بر بیاییم.

ایده تفکر طراحی در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. تفکر طراحی به نوآوری محصولات و سرویس های قابل دسترسی که این روزها استفاده می شود و مردم با آن ها در تعامل و ارتباط هستند، باز می گردد. تفاوت میان محصولات و سرویس های فیزیکی در حال محو شدن می باشد و این موضوع به این معنا است که یک محصول یا سرویس بدون وجود محصول و یا سرویس دیگر وجود خارجی نخواهد داشت. ما باید روی این موضوع بسیار تمرکز کنیم و اکوسیستمی که در محصولات و سرویس های فیزیکی قرار دارد را درک کنیم.

برای مثال، یک مدیر محصول ممکن است پیش شما بیاید و بگوید "ما نیاز داریم تا این ماه حجم مخاطبین وب سایت خود را حدود 50 درصد افزایش دهیم". یک راه معمولی و سنتی برای حل این مشکل ممکن است افزایش سرمایه گذاری روی بخش تبلیغات به طور مثال در رسانه های اجتماعی باشد و یا می تواند از متد هایی که باعث جذب مخاطبین می شود استفاده نمود.

به جای اینکه از یک روش هزینه بر برای تبلیغات پرداختنی استفاده کنیم تا مخاطبین را به سمت وب سایت خود سوق دهیم، یک راه حل بهتر می تواند این میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان وب سایت را از حجم کاربران موجود افزایش دهد.

تفکر طراحی بر اساس یک پروسه ای پیش می رود که مدام باید تکرار شود و در طول این پروسه، سازمان ها و تجارت ها می توانند بهبود یابند و پیشرفت داشته باشند. استفاده از ایده تفکر طراحی در تجارت و یا پروژه های طراحی تان به تصمیمات ساده باز نمی گردد. اغلب، تیم طراحی با استفاده از تعدادی ابزار و یا متد ها، پروژه طراحی خود را شروع می کند. آن ها یاد می گیرند که چگونه با پروسه طراحی و حالت و هدف مربوط به آن پروژه مطابقت یابند. به مرور زمان و در طول پروژه های طراحی سایت و یا محصول مختلف، اشخاص بیشتری در بخش های مختلف تجارت، صلاحیت پیدا می کنند، به طور مثال در همایش ها، کنفرانس ها، سخنرانی ها، کارگاه های آموزشی و غیره. گاهی اوقات نیز برخی سازمان ها و تجارت ها یک روش و ساختار متداولی را مشخص می کنند و به اعضای تیم اجازه می دهند حتی از دپارتمان ها، مناطق، کشورهای مختلف از همین روش و ساختار متداول پیروی کنند. چنین روش هایی به اعضای تیم اجازه می دهد که درحالی که از هم جدا و دور هستند، اما با همکاری هم به طور موثری کار کنند. برخی سازمان ها و تجارت ها می خواهند از تفکر طراحی در تمام ساختارها و پایه های خود به کار ببرند تا شکل کلی تجارت و سازمان خود را به نحو احسنت بسازند.

 

چگونه روش تفکر طراحی می تواند عملی شود؟

AIRBNB

یک مثال عالی از تفکر عالی در عمل می تواند AIRBNB باشد. تیم طراحی AIRBNB در روزهای ابتدایی متوجه شدند که تصاویر بی کیفیت بسیار ضعیفی را در اختیار دارند که اغلب از دوربین های قدیمی گرفته شده است. آن ها اعتقاد دارند که اگر این تیم از تصاویر بهتری برخوردار شود، می تواند رزروهای بیشتری را از مردم دریافت نماید.

از این رو آن ها چه کردند؟ آن ها به نیویورک رفتند و یک دوربین اجاره نمودند و مشاهده کردند که کاربران از این تصویر با کیفیت تر بسیار استقبال نمودند. از این رو درآمد هفتگی آن ها دو برابر شد که می تواند بزرگ ترین بهبود و پیشرفت در طول زمان کاری شان محسوب شود.

این سیستم تفکر طراحی در این مثال چگونه می باشد؟خوب، AIRBNB می دانستند که غیر ممکن است که به تک تک کاربران در دراز مدت یاد بدهند که این چنین رفتار نمایند، اما در هر صورت اهمیت این موضوع را درک می کردند، آن ها بر آن شدند تا از یک راه حل کوتاه مدت استفاده کنند، زیرا اگر عملی می شد، نتایج حاصل از آن برای شرکت بسیار شگفت انگیز و خارق العاده بود.

 

 

NORDSTROM

دیگر مثال شگفت انگیز از سیستم تفکر طراحی به صورت عملی می تواند آزمایشگاه نوآوری NORDSTROM باشد. NORDSTROM که یک وب سایت خرده فروش برتر در ایالات متحده آمریکا می باشد.NORDSTORM  تیمی از افرادی را به کار گرفت که داده هایی را از منابعی مانند فیس بوک، پینترست و تویتر جمع آوری می نمودند تا تجربه ای شگرف برای مشتریان بر اساس ترجیحات و الویت ها و فعالیت های شان ایجاد نماید.

یکی از فعالیت هایی که آن ها متحمل شدند، ساخت یک اپلیکیشن آی پد در وب سایت خرده فروشی بود. آن ها از یک روش معمولی جمع آوری داده ها استفاده نمودند، آن ها در استدیو خود این اپلیکیشن را طراحی کردند و با کاربران تست نمودند و در وب سایت خود قرار دادند. به این ترتیب طراحان و برنامه نویسان وب و حتی کاربران عادی به این وب سایت جذب شدند. این مورد به آن ها اجازه می دهد تا به مشتریان وب سایت واقعی دسترسی داشته باشند و در هر مرحله از کار خود می توانند طراحی را با کاربران واقعی تست و بررسی نمایند. نه تنها محققان کاربری به این مشتریان واقعی دسترسی دارند، بلکه مدیران پروژه و برنامه نویسان نیز در نزدیکی مشتریان واقعی سایت می باشند و به این ترتیب ایده ها به راحتی مورد تست و بررسی قرار می گیرد و با مشریان واقعی در زمان واقعی اعتبار سنجی می شود و این پروسه در حالی است که اپلیکیشن در حال برنامه نویسی شدن می باشد.

 

 

این  شگرد بسیار در سیستم تفکر طراحی اهمیت دارد. همانند مثال AIRBNB، این ایده ضرورتا به مقایسه و اندازه طراحی کاری ندارد، اما NORDSTROM از منابع خود استفاده می کند تا به مشتریان سایت خود نزدیک شود تا بتواند مواردی را به وجود آورد، زیرا می توانند بازخورد ها و واکنش هایی را به طورمستقیم از مشتریان خود به دست آورند. چه اپلیکیشن در دراز مدت کار کند یا خیر، شگرد و روش مورد استفاده آن ها این معنا را می دهد که آن ها گزینه هایی رو میز دارند که می توانند سریع تر به تست و برررسی ایده های خود بپردازند.

 

WIZARD OF OZ

دیگر مثال ارزشمند در زمینه تفکر طراحی می تواند WIZARD OF OZ باشد. این تیم طراحی کار خود را در زمینه روانشناسی تجربی در دهه 1980 شروع نمود. WIAZRD OF OZ یک موسسه تحقیقی تجربی می باشد که با سیستم های کامپیوتری در تعامل می باشد که نسبتا توسط افرادی که شناخته شده نمی باشند و پنهان هستند، مدیریت و اداره می شود.

کاربر و یا اعضای تست و بررسی ممکن است فکر کنند که آن ها با کامپیوتر و سیستم ها در ارتباط و تعامل می باشند، این در حالی است که در حقیقت افرادی در پس این پرده حضور دارند که کامپیوتر ها را مدیریت می کنند. ما این روز ها از این روش می توانیم در زمینه طراحی وب سایت های خود به کار ببریم.

این ایده دلیل این است که چرا ما در پروژه های خود به نمونه سازی طراحی می پردازیم و می خواهیم مواردی را به سرعت بسازیم و توسط کاربران واقعی تست و بررسی نماییم. البته لازم به ذکر است که روشی که در WIZARD OF OZ وجود دارد با نمونه سازی بسیار تفاوت دارد، زیرا نمونه سازی وب سایت موردی است که قبل از اینکه بخواهیم واقعا سایت را به وجود بیاوریم روی می دهد، این در حالی است که در این مثال، تست و بررسی روی طراحی واقعی اتفاق می افتد.

از این رو این موضوع و این روش چگونه در این مثال کار می کند؟ خوب، ایده ها از ساده تا پیچیده می باشند. در ساده ترین سطح، بیایید این گونه فرض کنیم که شما می خواهید خبرنامه ای را به سایت خود بی افزایید. شما شنیده اید که این موضوع ایده بسیار خوبی می باشد، اما ممکن است شما نگران  ثبت نام کردن در یک سرویس ایمیل مانند MAILCHIMP و یا CAMPAIGN MONITOR باشید. شما نیاز خواهید داشت تا افرادی خبرنامه ای که می خواهید در وب سایت تان اضافه نمایید را طراحی کرده و یا افرادی آن را برنامه نویسی کنند و محتواهایی را به وجود آورند که مخاطبان را جذب خود می سازد.

خوب شما می توانید از برنامه های رایگان موجود در MAILCHIMP و CAMPAIGN MONITOR استفاده نمایید و از الگو های پایه شروع کنید و روی محتواها تمرکز داشته باشید. در هر صورت، شما باید در یک سرویس ایمیل ثبت نام کنید و آن ها را در پایگاه داده جمع آوری نمایید. شما می توانید آدرس ایمیل هایی را به دست آورید تا ببینید که آیا مخاطبان تمایل به پیوستن در  این خبرنامه ایمیل را دارند یا خیر. اگر هیچ کس در این خبرنامه ثبت نام نکرد، می توانید توجه و تمرکز تان را روی بخش های دیگر سایت خود متمرکز سازید. اگر افراد کمی ثبت نام نمودند، می توانید به صورت دستی ایمیل هایی را برای آن ها بفرستید و ببینید که چه نتایجی را به دست می آورید. و اگر هم افراد زیادی در این خبرنامه ثبت نام کردند، می توانید هزینه اضافه ای را در نظر بگیرید تا بتوانید به طور مداوم برای آن ها ایمیل هایی را ارسال کنید و آن ها را به ماندن در این خبرنامه تشویق نمایید.

یک سیستم تفکر طراحی مناسب و صحیح به این معنا می باشد که مردم و کاربران را در مرکز طراحی خود قرار دهید و روی آن ها تاکید داشته باشید. استفاده از تکنیک هایی که WIZARD OF OZ استفاده نمود می تواند بسیار کاربردی و عملی باشد، البته در صورتی که کاربران آن چه که می خواهند را واقعا استفاده نمایند. این امر باعث می شود تا ما نیز به راحتی به مشتریان واقعی وب سایت خود ارائه خدمت نماییم.

 

چرا روش تفکر طراحی؟

تفکر طراحی از یک پروسه که به طور مداوم تکرار می شود، پیروی می کند. پیروی از این پروسه تنها چارچوب کار را می سازد و راهنمایی برای چگونگی انجام کار را در بر ندارد. در حقیقت، اولین قدم در هر تفکر طراحی، باید مشخص کردن پروسه کلی طراحی باشد. هر سازمان و یا تجارتی از پروسه های مختلفی با نام های مختلفی به کار می برند. در هر صورت، در تمامی این موارد یک ایده متشترک وجود دارد: ساخت و طراحی وب سایت و یا محصول به صورت بهینه.

اگر چه تفکر طراحی روی کاربران وب سایت و یا محصولی که می خواهد ساخته شود، تمرکز دارد و به این معنا است که در تمام طول مدت طراحی سایت و یا محصول به مشتریان مورد نظر و نیازهای شان توجه می شود، اما تفکر طراحی به ندرت با خود مشتریان وب سایت و یا محصول شروع می شود. اولین قدم در این زمینه این است که فرهنگ، ساختار و اهداف شرکت و تجارتی که می خواهد به این وسیله طراحی سایت و یا محصولی را بسازد، مشخص شود.

همانند مثال هایی که در بالا عرض نمودیم، بسیار واضح می باشد که توسط به کارگیری سیستم تفکر طراحی، ما مشکلات واقعی مشتریان وب سایت مان را حل می نماییم و توجه بسیار اندکی در این روش روی اهداف تجاری خود داریم. ایده اینکه یک شرکت کوچک بدون داشتن بودجه مالی زیادی بخواهد به نیویورک سفر کند تا تصاویری را بگیرید، خیلی در شرکت ها مورد تایید نیست، اما هیچ شکی وجود ندارد که این تصمیم گیری روش و مسیر شرکت ها را تغییر خواهد داد.

دلیل استفاده از این ایده سیستم تفکر طراحی می تواند بسیار عالی باشد، زیرا ما می توانیم به طور واضحی به مشکلات موجود نگاهی بی اندازیم. این در حالی است که به کار بستن روش های سنتی می تواند بسیار اشتباه باشد و نتایج گران باری را به وجود بیاورد.

این موضوع هم چنین به ما اجازه می دهد تا بسیار سریع عمل کرده و به سرعت پیش رویم. این روش به این معنا می باشد که به جای اینکه بیشتر وقت خود را روی ساخت یک محصول و یا وب سایت بگذرانید و آن را راه اندازی کرده و نتایج حاصل از آن را مشاهده نمایید، این روش اجازه می دهد تا موارد اندکی را ساخته و خیلی زود تر راه اندازی کنید. این موضوع را تست و بررسی کنید. زمانی که چنین محصول و یا وب سایت را می سازید، به تجزیه و تحلیل بپردازید، نه این که در آخر پروژه طراحی سایت و یا محصول به این فکر بی افتید.

منافع این روش برای شما بسیار نامحدود می باشد. روش سیستم تفکر طراحی به این معنا می باشد که کاربران را در طول پروسه طراحی به کار بگیرید. نه تنها این مورد باعث می شود تا مشکلات راحت تر و بهتر حل شوند، بلکه به این مفهوم می باشد که کاربران احساس می کنند بسیار مهم بوده و بخشی از پروسه طراحی سایت و یا محصول می باشند. آن ها این گونه احساس می کنند که به آن ها اهمیت داده شده است و مراقب آن ها می باشند. این موضوع می تواند باعث شود تا آن ها از مسائل و مشکلات موجود چشم پوشی کنند و به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد می کنند که از این وب سایت و یا محصول استفاده کنند.

دیگر مثال عالی در این زمینه می تواند یک شرکت سرویس مالی  به نام fidelity می باشد. آن ها برخی از اعضای تیم خود را به مدرسه طراحی فرستادند تا بتوانند به خوبی سیستم تفکر طراحی را فرا بگیرند.

 

هر کسی می تواند یک متفکر طراحی باشد.

در حالی که طراحان تجربه کاربری و یا متخصصان بخش طراحی وب سایت باید در زمینه تفکر طراحی مهارت و تخصص یابند، هر کارمند و اعضای تیم نیز باید با این روش آشنایی یابد، زیرا آن ها باید مشکلات را در پروژه حل نمایند و در برخی مواقع باید نقش یک طراح و یا متخصص و سایت را ایفا نمایند.

به عنوان طراح وب سایت، ما مسئولیت بسسیار زیادی داریم که تنها خود به سیستم تفکر طراحی نپردازیم و این ایده را به تمامی اعضای تیم و یا کارمندان شرکت نیز القا کنیم. ما باید از آن بخواهیم که در این زمینه مهارت یابند تا به راحتی بتوانند مشکلات را رفع نمایند و به بهبود هر چه بیشتر طراحی وب سایت و یا محصول کمک کنند.

 

چگونه تفکر طراحی را در زمینه طراحی وب سایت به کار ببندیم.

 

با کاربران وب سایت خود صحبت کنید.

تنها از آن ها سوال نکنید، بلکه آن ها را مشاهده نمایید و از داده هایی که آن ها ارائه می دهند استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که با مشاهدات در دنیای واقعی از آن ها پشتیبانی می نمایید و تنها روی اعداد و ارقام بسنده نمی کنید. به یاد داشته باشید که این داده ها به ما می گوید که مردم چه کاری انجام می دهند. ما به این روش می توانیم جواب چراهای خود را از کاربران وب سایت بگیریم.

اگرچه با تمام این وجود ما باید به مراقب باشیم که با چه کسانی ارتباط بر قرار می کنیم، اما به یاد داشته باشید که صد در صد کاربران ما جزو مردم عادی می باشند. مردمی که به شما و من به عنوان طراح وب سایت علاقه پیدا می کنند، ارزش ها و رفتارهای خاص خود را دارند. این موضوع به این معنا می باشد که توسط این روش ما می توانیم در شرایط بخصوص، از روش های ویژه ای به کار ببریم. این ایده و این روش می تواند نحوه سوال پرسیدن مان را نیز تغییر دهد و می تواند به طرز شگفت انگیزی پاسخ های کاربران را در معرض نمایش بگذارد، به گونه ای که بتوان از آن ها نتایج شگفت انگیزی را به دست آورد.

به طور خلاصه، شما باید 100 درصد به مردم گوش دهید، اما دقت کنید که چه چیزهایی را از آن ها می پرسید و به چه روشی از آن ها پرسش می کنید.

 

ایده ها را با نمونه سازی تست و بررسی کنید و روشی که WIZARD OF OZ به کار برد را امتحان نمایید.

از این که مواردی را در پروژه طراحی خود تست و بررسی کنید، نهراسید. اطمینان حاصل نمایید که به اندازه کافی قدرت کنار گذاشتن ایده هایی که در عمل کاربردی نمی باشند را در اختیار دارید. نگران کمال گرایی در طراحی سایت مورد نظر خود نباشید، تنها به این فکر کنید که آیا ایده ها در پروژه طراحی شما عملی می شوند یا خیر.

ابزارهای بسیاری وجود دارد که به ما کمک می نماید تا همه چیز را سریع تر از قبل انجام دهیم و به تست کردن ایده های خود بپردازیم و ببینیم که آیا کاربردی می باشند یا خیر. این موضوع می تواند برای ما بسیار سودمند باشد زیرا از صرف زمان و پول بسیار زیاد روی فهمیدن این که آیا وب سایت به درد کاربران می خورد یا نه، جلوگیری به عمل می آورد.

 

بازخورد، بازخورد و بازخورد.

این موضوع ارتباطی با آمارهای عددی ندارد. همان طور که تبلیغ گر پیشگامی به نام RORY SUTHERLAND در این باره می فرماید: "زمانی که اعداد، معیار اصلی در یک پروژه طراحی شوند، تمامی دیگر معیار های ارزشمند از میان می رود". این مورد به این معنا می باشد که اگر ما هر آمار عددی را یک معیار در پروژه طراحی فرض کنیم، از دست رفتن هدف کلی مان نیز بسیار ساده می شود.

به طور منظم به دنبال بازخورد ها و اکنش ها در قبال طراحی های تان باشید و این امر را باید از کاربران تان در طول آنالیز ها و تجزیه و تحلیل ها به دست آورید. یک کالکشن از تمامی بازخوردهایی که جمع آوری نموده بودید، بسازید تا بتوانید در تصمیم گیری های خود به آن رجوع کرده و از آن استفاده نمایید.

 

یک قدم به عقب بردارید و به اصلاح کردن بپردازید.

اگر این موارد برای شما کاربردی نبود، سعی کنید به عقب قدم بردارید و به حل و اصلاح مشکلات موجود در پروژه طراحی بپردازید. به مفهوم و ذات مشکل نگاه بی اندازید، آیا چیزی وجود دارد که شما فراموش کرده باشید؟ اطمینان حاصل کنید که هر کسی در ارائه راه حل ها شریک می شود. بله کاربران تان هم باید در این میان دخالت داشته باشند و همراه با طراحان و برنامه نویسان تان، به بهتر شدن هر چه بهتر طراحی سایت کمک نمایند. هر کسی با دیدگاه های  مختلف می تواند واکنش ها و بازخوردهای ارزشمندی را برای شما ارائه دهد.

همان طور که در این مقاله ذکر کردم، طراحان نباید اولین کسانی باشند که به سیستم تفکر طراحی می پردازند و در آن مهارت به دست می آورند. در حقیقت، اگر تمامی اعضای تیم و یا کارمندان یک شرکت به این روش بپردازند، همه چیز به درستی اجرا می شود.

 

خلاصه.

مقالات بسیار دیگری وجود دارد که نشان می دهد چگونه تفکر طراحی را باید در پروژه ها تکمیل نمود. شواهد نشان می دهد که به کار بستن این روش جدید برای حل مشکلات، خلاقانه می باشد و بیشتر از روش های سنتی تاثیر گذار می باشد.

 

 

به عنوان طراح، مسئولیت ما این می باشد که به تمامی افراد در اطراف خود آموزش دهیم که این متدولوژی را به کار ببرند و در کارهای روزمره خود از آن استفاده نمایند.

چه این روش در طراحی های جزئی به کار رود و یا در ساخت نمونه سازی های سریع و یا حتی اگر در مراتب بالاتر به کار رود، یعنی زمانی که با مشتریان و سهامدارن وب سایت و یا محصول در ارتباط می باشیم، استفاده از سیستم تفکر طراحی می تواند برای ما اطمینان حاصل نماید که ما به درستی مشکلات را حل می کنیم و زمان ما را بیهوده صرف وب سایت و یا محصول مورد نظر نمی کنیم.

در کنار مشتریان، کارمندان و اعضای تیم طراحی نیز نقش مهمی را در این پروسه ایفا می کنند. انگیزه و مشارکت آن ها برای تکمیل پروسه طراحی بسیار ضروری است. اعضای تیم طراحی را از همان ابتدای پروسه در طراحی شرکت دهید. روی تجربه های آن ها و تجربه های کاربری مشتریان وب سایت و یا محصول تمرکز کنید. به اعضای تیم طراحی خود فرصتی دهید تا ایده های خود را ارائه دهند و در هر مرحله از پروسه، این ایده ها را تست کنند.

مدیران و صاحبان تجارت هم باید روی این روند نظارت داشته باشند. نقشه و راهنمای پروسه طراحی نیز یکی از موارد ضروری در این زمینه می باشد. دقت داشته باشید که هر چه منابع بیشتری در این پروسه طراحی به کار ببرید، بهتر می توانید در این طراحی موفق شوید و طراحی سایت و یا محصولی را به وجود آورید که دارای معیارهای استاندارد می باشد و مخاطبین را به این طراحی وب سایت و یا محصول جذب می نماید.


تگ ها : مقاله چگونه می توان با روش تفکر طراحی به موفقیت دست یافت تفکر طراحی یک استراتژی برای نوآوری چگونه می توان با تحمل عدم آسایش، به موفقیت در کسب و کار دست یافت؟ تفکر انتقادی: راه دست یافتن به راهکار های مناسب در حل مسائل چگونه در زندگی به موفقیت دست یابیم؟ بنگاه خودتنظیم؛ چگونه علی بابا از تفکر الگوریتمی برای بازآفرینی نقش آموزش تفکر صحیح در موفقیت تحصیلی دانش آموزان خلاقیت چیست ،پیشنهاداتی به معلمان برای پرورش خلاقیت،سایت [PDF]ﺗﻔﻜﺮ اﻧﺘﻘﺎدي و ارزﻳﺎﺑﻲ اﻧﺘﻘﺎدي [PDF]طراحی مسئله محور و راه حل محور در روش شناسی طراحی چگونه می توان با تحمل عدم آسایش، به موفقیت در کسب و کار [PDF]اصل مقاله [PDF]ﺟﺰوه ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ با اندیشه آگاهانه موفقیت را تجربه کنید! – موفقیت در زندگی با خودباور [PDF]اﻓﺰاﯾﺶ ﺧﻼﻗﯿﺖ در آﻣﻮزش ﮐﺎرﮔﺎﻫﻬﺎي ﻃﺮاﺣﯽ رﺷﺘﻪ ﺑﺮاي اﻟﮕﻮ رازهای قانون جذب که با آن به موفقیت می رسید ۱۵ تکنیک عالی برای ایده پردازی راه هاي ايجاد خلاقيت در دانش آموزان دلایل موفقیت و شکست شهرداران در دست یابی به اهداف شهرداری مهارت نویسندگی : کارآفرینان چگونه می توانند نویسنده بهتری شوند استارت آپ چیست و چگونه می توان به یک استارت آپ موفق دست یافت [PDF]The Core of Design Thinking and its Archi رویکردهای نوین اجرایی خلاقیت و نوآوری در سازمان 21 استراتژی موفق برای بازارهای آشفته و متحول گفت گو با اسکار برنفير در فلسفه براي کودکان در فرانسه [PDF]آشنایی با اچ آی وی، ایدز [PDF]طرح مايه در معماري: يک ضرورت در فرايند طراحي و چالش هاي آموزش آن در دانش 7 طرز تفکر تضمینی برای رسیدن به موفقیت پایدار Bill Gross: بیل گراس ایده های جالبی در مورد منابع جدید انرژی مطرح می کند برنامه‌ریزی [DOC]بهره وری نیروی انسانی موفقیت یک وب سایت گلیم » تفکر طراحی یک استراتژی برای نوآوری روش تدریس تفکرساز و مهارت محور – موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف [PDF]تفکر و سبک زندگی [PDF]بررسی و تبیین انواع نوآوری در طراحی محصوالت و جایگاه طراحی صنعتی بررسی نقش پیش بینی کننده باورهای خودکارآمدی و فراشناخت برگرایش [PDF]ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻣﺪﻟﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ [PPT]تکنیک 5W.1H تفکر طراحی چیست؟ راز موفقیت دیجیتال موفقیت و انگیزه با 5 روش برای نتایج بهتر به سبک خرید(قسمت دوم مؤلفه های موفقیت در آزمون سراسری و دلایل ضعف نظام آموزشی [PDF]TRIZ برای نو آوری اصل شاه کلیدهای 04 [PDF]بخش دو اصول اثر بخشی در خلق و پیاده سازی استراتژی برگ برنده دانش آموزان در کنکور چيست؟ قانون جذب کائنات برای رسیدن به آرزوها [DOC]در چنین مرحله‌ای نوع راهبردهایی که دانش‌آموز به کار می‌گیرد (فرایند تفکر مهندسی تفکر : درباره چگونه فکر کردن (معرفی کتاب) چگونه نوآوری داشته باشیم ؟ [PDF]ﻧﯾﺎز بﮫ تﺎﮐﺗﯾﮏ هﺎی جدﯾد تفکر ناخودآگاه گرا؛ مسکن موقت روح انسان » کاوش نیوز جهانی جستجو برای آموزش و پرورش: چه متا آموزش? حرکت به سمت یک سازمان داده محور عامل اصلی موفقیت در کنکور چیست؟ مهارت خودآگاهی چیست؟ [PDF]فصلنامه علمی –دانشجویی مهندسی صنایع دانشگاه الزهرا)س( نشریه پویان سال 8 راز فرمول طلایی قانون جذب کائنات چیست؟ هدف در زندگی [PDF]کارگاه نوآوری و کارآفرینی روش تدریس تفکری و مهارت محور [PDF]تمرکز روی هدف چهار سال برای رسیدن به رتبه دو رقمی کنکور جنگیدم [PDF]اصل مقاله (330 K) موفقیت Archives راه رسیدن به موفقیت چیست؟ چگونه موفق شویم؟ چه شرایطی برای موفقیت [DOC]ادامه مطلب پیشنهاد ترجمه کتاب مدیریت، معرفی جدیدترین کتاب های سال 2017 جهت [PDF]ﻫﺎی ﺑﺰﺭ ﺍﻳﺪﻩ گ

نظرات




نماد