سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

تقریبا همه ی ما با  دیجیتال مارکتینگ آشنا هستیم و یا در شرف برخورد با این پدیده ایم، پدیده ای که با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است و در مسیری قدم برداشته که نظر تمام بازاریابان و مدیران را به خود جلب میکند. روز به روز، ماه به ماه و فصل به فصل برندهای بیشتری احساس نیاز به این نوع از بازاریابی را لمس میکنند و تقاضاها در این بازاریابی در حال حاضر یک نمودار صعودی با شیب بسیار تندی را طی میکنند.

اما نکته ای که تقریبا در هیچ یک از مواردی که مشاهده شده است، وجود ندارد این است که در بازاریابی دیجیتالی، دام ها و اشتباهات گوناگونی وجود دارد. در این نوشته به یکی از دام های تصمیم گیری که به نام “دام نجات یافتگان” معروف است، میپردازیم که اخیرا تبدیل به یکی از رایج ترین اشتباهات موجود در بازاریابی دیجیتال شده است.
در بازه ی زمانی جنگ جهانی اول، کشور انگلیس شاهد سقوط و از دست رفتن تعداد زیادی از هواپیماهای اعزامی خود در خاک دشمن بود، این کشور تصمیم گرفت تا تیم متخصصی از برجسته ترین ریاضی دانان، فیزیک دانان، تحلیل گران آمار و… را گرد هم آورد تا مشکل مربوط به هواپیماهای ساقط شده برطرف شود. این گروه به مدت بسیار طولانی بر روی هواپیماهایی که توانسته بودند به خاک انگلستان برگردند، بررسی های مختلفی انجام دادند و از طریق جانمایی گلوله های اصابتی به بدنه ی این هواپیماها، نقاطی که پیش بینی میشد عامل سقوط هواپیماهای دیگر باشند را مشخص و شروع به تقویت این نقاط کردند اما در عمل نتیجه ای حاصل نشد و تغییری در تعداد هواپیماهای سقوط کرده بوجود نیامد.
روزی ریاضی دان جوانی که به تازگی از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده بود به این گروه ملحق شد و به محض مشاهده ی نحوه ی بررسی هواپیما ها شروع به خندیدن کرد، درواقع آن جوان به این موضوع پی برده بود که کلید موفقیت کاهش تلفات هواپیماها در بررسی هواپیماهای سقوط کرده در خاک دشمن است و نه هواپیماهایی که سالم به خانه برگشته اند، طبیعتا دسترسی به هواپیماهای سقوط کرده ممکن نبود، به همین دلیل این جوان تصمیم گرفت تا برخلاف دفعات گذشته قسمتهایی از بدنه های هواپیماهای برگشتی را برای تقویت انتخاب کند که سالم مانده اند و کمتر مورد اصابت گلوله ها قرار گرفته اند، در ادامه نیز این مدل نتیجه بخش بود و نرخ منهدم شدن هواپیماها را بسیار پایین آورد.

نکته ی اخلاقی
در مواردی انتخاب نمونه ها هستن که ما را به نتیجه ی دلخواه نمیرسانند تا نحوه ی بررسی ما

ارتباط این موضوع با دیجیتال مارکتینگ

دقیقا مورد مشابهی در این حوزه اتفاق می افتد که به این صورت است که برندها به جای اینکه به بررسی نکاتی که باعث عدم موفقیت آنها در کمپین های گذشته بوده است بپردازند، به سراغ بررسی مدل هایی از بازاریابی میروند که موفق بوده و نتایج مطلوبی را برای برندهای دیگر در بر داشته، شکل دیگری از این اشتباه به این موضوع بر میگردد که تقریبا همه ی کسب و کارهای الکترونیکی و دیجیتال مارکتینگ به دنبال جایگاهی همانند دیجی کالا هستن، به جای آنکه تمرکز خود را بر دلایل عدم موفقیت چند هزار فروشگاه اینترنتی که در وب ایران تاسیس شده اند و شکست خورده اند، معطوف کنند.
نکته ی قابل توجه این است که روشی که برند دیگری از آن نتیجه میگیرد، لزوما برای برند ما نتیجه بخش نیست.
این موضوع تا جایی پیش میرود که استراتژی ها نیز از همین روش تدوین میشوند، بنابراین جایتعجب ندارد که در سطح وب هواپ یماهای سقوط کرده ی فروانی وجود داشته باشد.بنابراین در نمونه هایی که به بررسی آنها میردازید، توجه دو چندانی بکنید تا بتوانید مدل بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ مناسب خود را پیدا کنید.


تگ ها : یکی از اشتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing یکی از اشتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ اشتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ اشتباهات بازاریابی دیجیتال که اغلب برندها مرتکب می‌شوند سه اشتباه رایج دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۵ اشتباهات بزرگ بازاریابی دیجیتال اشتباهات رایج بازاریابی دیجیتال: ۱۴ رویکرد نادرست کسب و کارها(2 اشتباهات کمپین دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ نگاهی به اشتباه های رایج در حوزه دیجیتال مارکتینگ / باری 12 اشتباه رایج سئو که باید از آن ها اجتناب کنید 4 اشتباه کسب و کارهای کوچک در بازاریابی دیجیتال 5 اشتباه رایج سئو و نحوه اجتناب از آن ها اشتباهات رایج سئو که منجر به از بین بردن تلاشهای بازرگانی شما می شوند دیجیتال مارکتینگ : ۷ درس بازاریابی که از اشتباهات برندهای ایرانی در اشتباهات رایج در اینستاگرام ۱۰ اشتباه رایج در تحقیقات بازار که باید جدی بگیرید! اشتباهات رایج مدیران برای تصمیم‌گیری اشتباهات رایج در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی (بخش اول اشتباه های رایج که در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی رخ میدهد هشت اشتباه مرگبار بازاریابی دیجیتال! اشتباهات رایج در طراحی سایت 5 اشتباه رایج در بازاریابی دیجیتالی که میتواند به برند شما آسیب بزند بایگانی‌ها دیجیتال مارکتینگ موبایل مارکتینگ اشتباهات رایج در فروش اشتباهات رایج در برندینگ هشت اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی 5 اشتباه رایج در تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو چهار اشتباه رایج کارآفرینان جوان ۹ اشتباه رایج در برندسازی اینترنتی اشتباهات رایج در برندسازی دیجیتال مارکتینگ – cafe MBA iran Conf Market در بازاریابی دیجیتال این 4 اشتباه رایج هستند نگاهی به اشتباه های رایج در حوزه دیجیتال مارکتینگ / باری به 5 شاخص مهم در بازاریابی دیجیتال در بازاریابی دیجیتالی این 6 خطا رایج هستند ۱۰ دیدگاه اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی 9 اشتباه رایج در بازاریابی ایمیلی که باید در سال 2017 با آن ها آشنا اشتباهات رایج کسب و کارهای کوچک در بازاریابی آموزش بازاریابی محتوا و آموزش تولید محتوا و مقالات سئو و 5 اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی اشتباهات رایج در بازاریابی ویدیویی نگاهی به اشتباه های رایج در حوزه دیجیتال مارکتینگ / باری به هر جهت خدمات دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی سایت، سئو و تبلیغات آنلاین ایمیل مارکتینگ چیست؟ اشتباه بازاریابی شبکه ای: ۷ اشتباه رایج در بازاریابی دیجیتالی چند نکته درمورد تولید محتوا و اشتباهات این زمینه که باید بدانید چگونه برای بودجه تبلیغات و بازاریابی برنامه ریزی کنیم؟ اشتباهات رایج سئو در وردپرس ده اشتباه رایج در لینکدین بایگانی‌ها بازاریابی اشتباهات رایج در طراحی اپلیکیشن 7 اشتباهی که نباید در شبکه‌های اجتماعی مرتکب شوید دیجیتال مارکتینگ 14 اشتباه بازاریابی دیجیتال که باعث مرگ هر کسب و کاری می شود 10 اشتباه رایج در طراحی سایت از نگاه Keith Koons 7 اشتباه رایج در لینکدین اهمیت استفاده از بازاریابی محتوا در کسب و کارهای آنلاین ۵ اشتباه رایج در بازاریابی با اینستاگرام بازاریابی اینترنتی بایگانی اشتباهات سئو [PDF]و اهمیت آن برای وبالگ نویسان

نظرات




نماد