سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

یکی از معضلات در طراحی سایت ها این سوال است که "آیا صفحه اصلی سایت خود را در مکانی قرار داده اید که حداقل ترین موارد وجود داشته و جستجویابی در آن دیده نمی شود؟" طرفداران این بحث درباره این که تنها عامل اصلی که باید در صفحه اصلی سایت قرار داشته باشد همان دکمه دعوت به عمل می باشد، به بحث و گفت و گو می پردازند، دلیل این امر این می باشد که حواس پرتی ها را کاهش می دهد و میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت را افزایش می دهد. برخی طرفداران در این موضوع نیز اغراق می کنند. از این رو طراحان وب سایت چگونه باید بدانند که بهترین عملکرد در زمینه طراحی صفحه اصلی وب سایت چیست؟

به طور کلی، صفحه اصلی سایت شما باید تا جایی که امکان دارد، دارای موارد حداقل باشد، زیرا باعث می شود تا حواس پرتی ها کاهش یابد (به طور مثال، هر چیزی که کاربران را از مسیر اصلی و هدف اصلی سایت دور کند، باید کنار گذاشته شود) تا به این ترتیب درآمد وب سایت افزایش یابد.

 

جستجویابی را در صفحه اصلی سایت خود حذف کنید.

یکی از دلایل این مباحث که هم چنان این روزها نیز ادامه دارد، حقیقتی است که خیلی از صفحات اصلی وب سایت ها دارای نوار های جستجو می باشند. تنها 16 درصد از صفحات اصلی وب سایت ها عاری از جستجویابی می باشند که این موضوع هشدار دهنده می باشد، زیرا تمامی فرصت های تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت از بین می رود. طراحان وب سایت که جستجویابی در صفحات اصلی شان قرار می دهند، نمی توانند بهترین ها را برای مشتریان خود مهیا کنند.

اگر برای شما اتفاق بیافتد که مشتری وب سایتی داشته باشید که روی قرار دادن جستجویابی در صفحه اصلی سایت خود اسرار می کند، وظیفه شما به عنوان طراح سایت می باشد که به آن ها آموزش دهید. به مشتریان خود شمار مطالعات و تحقیقات انجام شده در این بخش را نمایان سازید تا به آن ها اثبات کنید که جستجویابی نباید در این صفحات از سایت ها قرار بگیرد، در غیر این صورت روی میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت اثر مستقیم و سوئی می گذارد. این امر برای تمامی انواع محتواها که در این صفحه ارائه می شود، صدق می نماید، چه ارائه موارد  آزمایشی به صورت رایگان باشد و یا ارائه دیمو ها و یا کتاب های الکترونیک و یا کیت های ساخت محتوا و غیره، فرقی ندارد.

مطمئنا مشتریان شما ممکن است زیر بار نروند و از این داده ها و مطالعات ارائه شده شما، برداشت متفاوتی نمایند و در نهایت باز هم اصرار بر قرار دادن جستجویابی در صفحه اصلی و یا صفحه راه اندزای سایت خود داشته باشند. در چنین شرایطی، باید مشتریان سایت خود را با نشان دادن و اثر گذاشتن بر روی آن ها با ارائه مطالعات میدانی قانع نمایید:

  • وب سایت کودکانه MINDERS بعد از حدف جستجویابی در صفحه اصلی سایت، 90 درصد میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت خود را بهبود داد.
  • وب سایت ابزار آشپزخانه YUPPIE CHEF بعد از حذف این عامل از صفحه اصلی وب سایت خود، میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان شان 100 درصد افزایش یافت.

 

وب سایت THE LIGHT PHONE به شما در بخش صفحه اصلی دو مورد را ارائه می دهد: پیش سفارش، اسکرول برای کسب اطلاعات بیشتر.

 

از استفاده از تصاویر استوک در این صفحه از وب سایت خودداری به عمل آورید.

زمانی که جستجویابی را در این صفحات کنار گذاشتید، موردی بعدی که باید در صفحه اصلی سایت خود محو نمایید، تصاویر استوک می باشد. این مورد کابوس شبانه و وحشتناک در این صفحات محسوب می شود که به میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت تان آسیب وارد می کند. تصاویر استوک نمی تواند اعتماد کاربران را جلب نماید و این موضوع در صفحات اصلی سایت ها بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا سوء تفاهم هایی را برای تجارتی که در پس این وب سایت وجود دارد، مهیا می کند. از این رو در صفحه اصلی سایت خود، اطمینان حاصل کنید که از تصاویر واقعی افراد در روند تولید محصولات و سرویس های تان استفاده می نمایید که این امر می تواند اعتماد و اعتبار را افزایش داده و میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان وب سایت را ارتقاء دهد.

به علاوه، مطمئن شوید که تصاویر مد نظرتان را در بالای صفحه اصلی سایت در بخش تیتر قرار می دهید. این امر بسیار بسیار حائز اهمیت می باشد، زیراDAVID OGILVY  طی تحقیقاتی که به عمل آورد، مشخص نمود که تیترهایی که در کنار تصاویر قرار دارند، 10 درصد بیشتر مد نظر بازدیدکنندگان قرار می گیرد. هر چه افراد بیشتری صفحات وب سایت تان را بخوانند، بیشتر تمایل دارند تا انتهای صفحه محتواها را مشاهده نمایند. وب سایت IRVING FARM از تصاویر اصلی برای پشتیبانی از وب سایت خود استفاده کرده است و با این کار شخصیت برند خود را نیز ارتقاء داد.

 

روی دکمه های دعوت به عمل تمرکز کنید.

یکی از سخت ترین مواردی که در طراحی صفحه اصلی سایت وجود دارد، دکمه دعوت به عمل می باشد. این امر نیاز به تفکرات و ملاحظات بسیاری دارد، زیرا ستاره صفحات اصلی سایت تان محسوب می شود و تمام دلیلی که وجود دارد و باید در این صفحات وجود داشته باشد، همین است. اگر ساختار اطلاعات وب سایت تان به گونه ای باشد که آن چه ارائه می دارید را اعتبار می بخشد و واضح می سازد، سپس بازدیدکنندگان نباید مشکلی برای کلیک کردن روی دکمه دعوت به عمل داشته باشند. در این مبحث دو مورد وجود دارد که باید به درستی اجرا شوند.

ابتدا، رنگ بخصوصی باید در این دکمه ها وجود داشته باشد: این دکمه های دعوت به عمل باید دارای رنگ کنتراستی باشند، به گونه ای که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آن را یافته و روی آن کلیک کنند.

سپس، به اندازه این دکمه ها توجه کنید: این دکمه های دعوت به عمل باید به اندازه ای بزرگ باشند که به راحتی خوانده و دیده شوند. شما می توانید عوامل هدایت کننده ای را در کنار این دکمه ها قرار دهید تا چشم پوشی از آن ها را برای بازدیدکنندگان وب سایت سخت سازید.

نباید از متن موجود در دکمه های دعوت به عمل چشم پوشی کنید. متن این دکمه باید متقاعد کننده باشد و باید حس ضرورت و اورژانسی بودن را به کاربران منتقل سازد. این مورد به این معنا می باشد که از کلمات عملکردی مانند "عجله کنید" به کار ببرید، که یکی از کلمات متقاعد کننده در زبان انگلیسی می باشد و کلمه "حالا" حس ضرورت را در کاربران بیدار می کند.

از نمایش دیگر لینک ها در این بخش جلوگیری به عمل آورید.

ما درباره حذف منو جستجویابی از صفحه اصلی وب سایت در ابتدای این مقاله طراحی سایت صحبت کردیم، و هم چنان به منظور افزایش میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان و موفق شدن سایت، باید اذعان نماییم که صفحه اصلی وب سایت ها باید از شر شامل شدن لینک ها تا جایی که امکان دارد خلاص شود. زمانی که جستجویابی را حذف می کنید، ممکن است لینک های دیگر در صفحه وجود داشته باشد که شما را در مسیر تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت هدایت نماید. دیگر تاکتیک هوشمندانه در این جا این می باشد که هر لینک ضروری را تا جایی که می شود غیر قابل چشم پوشی بسازید. از این رو لینک های اندکی در صفحه وجود خواهند داشت و وجود عوامل کمتر باعث می شود تا کاربران بیشتر به این صفحه توجه نمایند. زمانی هم که عوامل حواس پرتی اندکی وجود داشته باشد، شانس بیشتری برای افزایش میزان مشتریان اتفاق خواهد افتاد.

 

وب سایت CHARLES HAGG شما را تشویق می کند تا او را برای کار خود به کار بگیرید، هیچ چیز در این وب سایت به این اندازه اهمیت ندارد.

 

مینیمالیسم بودن و افزایش میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت.

طراحان وب سایت باید همیشه به یاد داشته باشند که زمانی که صفحه اصلی وب سایتی را طراحی می کنند، باید به روانشناسی رفتارهای  مشتریان دقت داشتنه باشند. مطالعات بسیاری نشان داده است که مشتریان به سادگی زمانی که با موارد بسیاری در این بخش رو به رو می شوند، سرشان شلوغ شده و نمی توانند تصمیم درستی را بگیرند. مطالعات NOTORIOUS JAM در چند سال پیش به این امر توجه داشته است، در این تحقیقات مردم زمانی که با یک میز پر از شیشه های مربا رو به رو شدند، تمایل به خرید کردن کمتری داشتند، ولی زمانی که روی میز تعداد شیشه های مربای اندکی وجود داشت، بیشتر دوست داشتند خرید کرده و تصمیم گیری کنند.

به این ترتیب است که باید صفحه اصلی سایت دارای موارد اندکی باشد تا تصمیم گیری برای کاربران راحت تر باشد. زمانی که مخاطبین وارد صفحه اصلی وب سایت می شوند و با لینک ها و منو های جستجویابی بسیاری مواجه می شوند، دوست دارند هر چه سریع تر به مکان های دیگری بروند و این امر یعنی شکست در میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان وب سایت. قرار دادن تصاویر استوک و طراحی ضعیف دکمه های دعوت به عمل نیز باعث می شود تا فاجعه ای در این میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت تان رخ دهد.

به همین دلیل است که باید در هنگام طراحی صفحه اصلی سایت خود، به مینیمالیست بودن طراحی آن توجه کنید. از اولین تفکرات در طراحی این صفحه تا انتخاب الگو و تست کردن نهایی آن، باید سعی کنید تا موارد و انتخاب های اندکی وجود داشته باشد و به این ترتیب بازدیدکنندگان و مخاطبین تنها به یک هدف وب سایت هدایت شوند و آن هم این چنین می باشد: کلیک کردن کاربران روی خرید محصول و یا سرویسی که سایت ارائه می دهد و سپس تبدیل شدن آن ها به مشتریان سایت و حتی مشتریان دایمی وب سایت. به این ترتیب است که می توانید در وب سایت خود به صورت موفقیت آمیز عمل کنید.


تگ ها : تصاویر برای اشتباهات کلاسیک در طراحی وب سایت مقاله اشتباهات کلاسیک در زمینه صفحه اصلی وب سایت که رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت اشتباهات متداول در طراحی سایت تکنیک طراحی سایت اشتباهات رایج در طراحی سایت اشتباهات در طراحی وب گرایشات طراحی سایت چند نکته در مورد طراحی سایت رستوران طراحی وب سایت و اشتباهات رایج آن مینیمالیسم در طراحی وب سایت : گذشته و آینده اصول طراحی سایت موزیک اشتباهات کسب و کارهای کوچک در بازاریابی شبکه های طراحی سایت کلاسیک نت سامانه گستر آکو 7 اشتباه معمول در طراحی وب استفاده از URL مناسب برای بهبود وضعیت سئو تکنیک های طراحی سایت طراحی وب سایت با استفاده از Asp.net طراحی سایت اشتباهات دکوراسیونی از دیدگاه یک طراح تصورات غلط درمورد ایجاد وب سایت و یا مهمترین اشتباهات در طراحی سایت فیلم و موزیک طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران چیدانه 5 اشتباه رایج طراحان وب سایت در رابطه با سئو همشهری همراه سئو ارزان نیست اما سود آور است ! کارناوب: طراحی سایت 10 اشتباه رایج وب سایت طراحی ارزان (و چگونگی اجتناب از مقالات طراحی سایت طراحی وب سایت بد طراحی وب سایت بایگانی طراحی وب سایت هنری با آخرین گرافیک های وب در دنیا طراحی سایت چیست؟ امروزه بسیاری از افراد و مشتریان در مورد نحوه طراحی مقالات برنامه نویسی آموزش طراحی وب سایت طراحی سایت فروشگاهی ساعت آس طراحی سایت و طراحی وب سایت شرکتی،شخصی طراحی وب سایت داینامیک(پویا) آموزش طراحی سایت روح الله بلوردی طراح وب دکوراسیون و اشتباهات وب سایت Airbnb چگونه شکل گرفت طراحی سایت موزیک پشتیبانی سایت اصول اولیه ی وایرفریم در طراحی وب سایت ترسناک ترین اشتباهات طراحی وب – قالب سئو گرو طراحی سایت ارزان سفارش آنلاین طراحی وب سایت طراحی سایت باشگاه ورزشی طراحی سایت با ASPnet مطالب بیشتر نکات مهم طراحی یک وب سایت در تجارت الکترونیک طراحی سایت در اصفهان پخش موزیک بایگانی باید ها و نباید های طراحی وب تاریخچه طراحی سایت مقالات برند طراحی سایت مشهد طراحی سایت حرفه ای و ایده محور جایزه آیسا دیزاین وب مارکتینگ و طراحی سایت طراحی سایت اسپیناس ® زرسایت

نظرات




نماد