سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

افرادی که در VANCOVER زندگی نمی کنند حداقل می دانند که این شهر کانادایی کوچک چه مواردی را در بر دارد: قیمت های سر به آسمان کشیده خانه ها، وجود فضای سر سبز زیاد و ریزش باران سنگین و همیشگی. حالا، با توجه به طراحی های محلی و فعالیت های دیجیتالی، اکثریت مردم در سراسر دنیا هم چنین VANCOVER را برای ساخت و طراحی یک لوگو شهری جدید می شناسند که برای مدتی به علت این که هیچ جذابیتی نداشت، نقل محافل شده بود.

در یک نامه با مخاطب عام که در MEDIUM منتشر شد، مدیر هنری محلی در VANCOVER به نام BROCK ELIIS، LAMBASTED ROBERTSON و تصویب شورای شهر به این نتیجه رسیدند که این طراحی لوگو به شدت ناامید کننده می باشد و همشهریان VANCOVER نمی توانند به آن طراحی در شهر شان افتخار کنند. درست در همین زمان، طراحی جدید در رسانه های اجتماعی به شدت مورد اعتراض قرار گرفت و در نهایت شهردار مجبور شد تا درباره این طراحی تجدید نظر نماید.

اگر بخواهیم تنها یک فرق و مقایسه بین طراحی لوگوی جدید و قدیم بیان کنیم باید بگویم که لوگوی قدیمی دارای یک فونت نازک به همراه سمبلی به شکل گل بود، در مقایسه با لوگوی جدید که بسیار واضح است که اشتباه در کجا وجود دارد.

لوگوی بالایی مربوط به لوگوی اورجینال VANCOVER می باشد و لوگوی زیرین نشان دهنده طراحی جدید است.

 

طراحی لوگو جدید بسیار ساده شده است و یا شاید بیش از حد ساده شده است، زیرا تنها به کلمه و متن توجه نموده است. انتخاب فونت GOTHAM BLOCK LETTER هدف اصلی بیشتر منتقدین بوده است.

استفاده از چنین فونت سنگینی باعث شده تا فونت این لوگو توسط معترضان به گونه ای دیده شود که حس مدرن بودن شهر زیر سوال رفته است و حساسیت های بسیاری را به وجود می آورد. به علاوه، GOTHAM همه جا وجود دارد و از این رو انتخاب خوبی برای شهری که سعی دارد تا جایگاه خود را در دید تمام جهان منحصر به فرد نشان دهد، محسوب نمی شود. البته این فونت هیچ خللی به معنا و مفهوم لوگو وارد نمی کند.

شهردار VANCOVER ادعا می کند که یکی از دلایلی که این لوگو مورد محبویت قرار نگرفت این می باشد که افرادی در VANCOVER حضور دارند که نمی توانند به زبان انگلیسی به عنوان اولین زبان مادری خود صحبت کنند و به این ترتیب نمی توانند طراحی لوگو جدید را درک کنند. این مورد سوالی را به میان می آورد که چرا این شهر باز هم در این زمینه پیش می رود و از کلمات انگلیسی در نسخه متنی لوگوی خود استفاده می کند، به جای این که سعی نماید از لوگو سمبلیک و نشانه ای به کار ببرد؟ باید به این موضوع اشاره کنیم که شهر VANCOVER مکانی برای مهاجرت کنندگانی است که زبان اولیه آن ها چیزی به جز انگلیسی می باشد.

 به صورت کلی، این حجم اعتراضات برای طراحی مجدد، ضعف های کسانی را نشان می دهد که درباره طراحی لوگو جدید پیشنهاداتی را ارائه دادند. این پیشنهادات درباره برند سازی یک شهر بزرگ است، بنابراین بسیار مورد اهمیت واقع می شود. به علاوه، شکست شهردار و شورای شهر برای جذب مردم و دریافت واکنش و بازخورد هایی از جامعه طراحی در طول طراحی مجدد لوگو، مهم ترین عامل در هجوم اعتراضات محسوب می شود.


تگ ها :

نظرات




نماد