سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

همیشه لازم نیست که برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی، بنرهای را طراحی کنید و از یک نیروی انسانی خود بهره ببرید. مدتی است که سیستم‌های طراحی بنر بوجود آمده‌اند که به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی و بدون صرف نیروی انسانی و هزینه خاصی، بنر مورد نظر خود را طراحی کنید. در این نمونه موردی بیشتر روی اثرگذاری بنرهایی که با سیستم بنرساز طراحی می‌شوند تمرکز می‌کنیم.

در حقیقت این چالشی بود که دیجی‌کالا درگیر آن شده بود و گمان می‌کرد که بنرهای طراحی شده توسط سیستم بنر ساز، بیش از حد ساده هستند و طراحی با جزییات بیشتر می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته‌باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفت که روی این مورد یک A/B تست انجام دهد و بنرهای طراحی شده برای تبلیغ iPhone SE را با نسخه‌های آماده شده با سیستم بنرساز ای‌نتورک تست کند.

 

نتیجه جالب آزمایش A و B یا همان (A/B Testing) بنرهای کمپین آیفون SE دیجی‌کالا در بازه زمانی مشابه مابین بنرهای ساخته شده توسط سیستم بنرساز ای‌نتورک و بنرهای فرمت GIF طراحی شده به شرح زیر بود:

بنرهای طراحی شده (GIF) :

300x250

CTR: 0.11 (Campaign Average)

banner-gen

همانطور که مشاهده کردید، بنرهای ثابت و تماما محصول محور بیش از سه برابر نرخ کلیک‌خوری بیشتری را داشتند. بنابراین توصیه می‌کنیم در بنرهای محصول محور خود پارامتر‌های محصول، قیمت و دکمه فراخوان را همواره ثابت نگه دارید.

از دیگر نتایج دیگر این کمپین می‌توانیم به این اشاره کنیم که بنرهایی که بواسطه سیستم بنرساز طراحی می‌شوند به اندازه‌کافی اثر گذار هستند و حتی می‌توانند از نمونه‌های طراحی شده توسط طراحان پیشی بگیرند. چون هر جور هم حساب کنیم، این سیستم برای ارائه بنرهای بهینه‌سازی شده بوجود آمده‌است. پس دیگر لازم نیست که برای طراحی بنر سراغ طراحان بروید و کافیست که خودتان آنها را بسازید.

 


تگ ها :

نظرات




نماد