سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

بعضی مواقع مشتری‌های بالقوه‌ای به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند و پس از آن که نیازمندی‌های خود را در وب سایت شما دیدند، دست به خرید آن محصول می‌زنند. این مقاله شاید ربط زیادی به این افراد نداشته باشد، بلکه این مقاله را صرفا برای نحوه برخورد شما با آن دسته از افرادی که علاوه بر سایت شما، فروشگاه‌های دیگر و سایت‌های مقایسه قیمت را مشاهده می‌کنند، نوشته‌ایم.

این افراد پیش از آنکه برای خرید یک محصول اقدام کنند، بررسی‌های مختلفی انجام داده، تحقیق می‌کنند، تمامی قیمت‌های مختلف آن محصول را مقایسه می‌کنند و سپس دست به خرید می‌زنند. این مقاله صرفا برای این دست از مشتریان بالقوه‌ای اختصاص دارد که برای خرید محصول کمی محتاطانه‌تر عمل می‌کنند.

امروزه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که برای تبدیل یک کاربر به مشتری، پارامترهایی باید صورت پذیرد، بنابراین شاید سوالی که در این قسمت مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان این افراد را با وب‌سایت فروشگاهی شما درگیر کرد و آن‌ها را مجبور به تعامل کرد.

۵ نکته برای تعامل بیشتر مشتری‌های بالقوه شما توسط ریتارگتینگ

در ابتدا توضیح مختصری درباره ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد کاربر ارائه می‌دهیم و سپس به نکات مربوط به تعامل بیشتر مشتری‌های بالقوه یا همان لیدهایتان با وب سایت شما می‌پردازیم.

وب سایت مارکتینگ لند، سایت ریتارگتینگ (Site Retargeting) را این گونه تعریف می‌کند: “سایت ریتارگتینگ یکی از تکنیک‌های تبلیغات نمایشی (display) است که توسط بازاریابان انجام می‌شود تا تبلیغاتشان را به افرادی نشان دهند که پیش از این نیز، به وب سایت مورد نظر مراجعه کرده اند.”

نیما مبارکی، مدیر بخش ارتباط با مشتریان آژانس تبلیغات ای نتورک نیز ریتارگتینگ را این گونه تعریف می‌کند: “یکی از موثرترین هدفمندی‌های ممکن در تبلیغات کلیکی هدفگیری مجدد هست، در این هدفمندی آگهی‌دهنده این توانایی را دارد که به ورودی‌های مختلف وبسایت‌شان بنرهای تبلیغاتی خود را نشان دهد. این تنها مربوط به ورودی‌های قبلی نیست و آگهی‌دهنده می تواند هر زمان ترافیک ایجاد شده بر روی وب‌سایت خود را هدفگیری مجدد کرده و بنرهای خود را به آن نشان دهد.”

حال که بیشتر با ریتارگتینگ آشنا شدید، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید با این روش کاربران و لیدهایتان (مشتریان بالقوه) را تشویق به تعامل با وب سایت‌تان نمایید.

 

  • مخاطبان‌تان را بخش‌بندی کنید

 

بخش‌بندی ضعیف یکی از مشکلات اصلی عملکرد پایین در کمپین‌های هدف‌گیری مجدد یا ریتارگتینگ است. هنگامی که شما مخاطبان خود را بخش‌بندی نمایید، شما می‌‌توانید هر دسته را به نحوی نوآورانه و متناسب با علایق همان دسته، هدف‌گیری نمایید.

شما می‌توانید بخش‌بندی مخاطبان‌تان را توسط مشخص کردن URL های متفاوت، انجام دهید. برخی از گروه‌های رایجی که می‌توانید داشته باشید، عبارتند از:

۱.صفحه اصلی (بالای قیف): هدف‌گیری مشتری‌های بالقوه با نمایش یک پیام تبلیغاتی یا ارائه یک تخفیف می‌تواند مشتری‌هایتان را افزایش دهد.

۲.صفحات دسته‌بندی (وسط قیف): این کاربران نشان داده‌اند که به نوعی از محصولات علاقه‌مندند؛ شما می‌توانید آن‌ها را با یک تبلیغ عمومی برای آن دسته از محصولات، سازماندهی مجدد نمایید.

۳.صفحات مربوط به محصول (انتهای قیف): اگر یک کاربر به صفحه یک محصول مراجعه کرد، شما می‌توانید با نمایش یک تبلیغ مربوط به همان محصول، آن را هدف‌گیری مجدد نمایید.

۴.صفحه خرید محصول: این مشتریان بسیار مشتاق خرید هستند. این مشتری‌هایتان را می‌توانید با نمایش تبلیغات مربوط به محصولات مشابهی که خرید کرده‌اند و ارائه یک پیشنهاد شگفت‌انگیز به آن‌ها، دوباره تشویق به خرید نمایید.

 

  • ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید

 

آیا شما می‌دانید که امروزه ایمیل یکی از بهترین روش‌های ممکن برای هدف‌گیری مجدد کاربران‌تان است؟ این روش نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد، به عنوان مثال شما برای ارسال ایمیل به کاربرانتان و ارائه پیشنهادات متفاوت به آن‌ها، مجبور نیستید کمپین تبلیغاتی خود را هر روزه تغییر دهید، اما محدودیتی که در این روش وجود دارد نیز این است که شما نمی‌توانید در طول یک روز، بیش از یک ایمیل به لیدهایتان ارسال کنید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که نرخ باز شدنِ ایمیل‌های هدف‌مندی مجدد، ۶۰ درصد بوده و کاربران نیز ۱۵ درصد بیش از پیش بر روی محصولات کلیک خواهند کرد.

AdRoll نیز نتایج پژوهش‌های خود در این خصوص را منتشر کرده که در آن به خوبی قابل مشاهده است که نرخ باز شدن ایمیل‌های با هدف‌مندی مجدد کاربر ۳ برابر ایمیل‌های عادی و نرخ کلیک نیز ۶ برابر حالت معمول است.

 

  • بیش از پیش به مدیریت ارتباط با مشتری توجه کنید

 

تمرکز یک کمپین CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) معمول، تنها بر روی یک کانال ارتباطی است: ایمیل. تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که چرا باید از یک کانال استفاده نمایید. با ریتارگتینگ CRM شما می‌توانید توسط تبلیغات نمایشی (بنری) و با استفاده از داده‌های موجود در دیتابیس‌تان، مشتری‌هایتان را هدف‌گیری مجدد نمایید.

این روش نسبت به ارسال ایمیل یک مزیت اساسی دارد و آن، این است که شما تنها در طول یک روز می‌توانید یک بار برای مشتری‌های‌تان ایمیل ارسال کنید، اما با این روش شما می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی خود را بارها و بارها به او نمایش دهید و حتی می‌توانید از پیام‌های مختلفی برای ترغیب او به خرید نیز استفاده نمایید.

 

  • از محتوای پویای خلاقانه استفاده کنید

 

اگر تا به امروز از محتوای پویای خلاقانه استفاده نکرده‌اید، شاید وقت آن رسیده که دیدگاه خود را در این خصوص تغییر دهید. یک محتوای پویای خلاقانه، سیستمی است که به یک تبلیغ خلاقانه اجازه می‌دهد تا بر اساس نحوه عمل کردنِ المان‌های مختلف، با قدرت بسیار زیادی برای شما لید (مشتری بالقوه) تولید نماید.

به عنوان مثال، در صورت استفاده از رنگ قرمز برای کال تو اکشنی که بر روی یک تبلیغ قرار دارد، نسبت به استفاده از رنگ آبی، نرخ کلیک کاربران بیشتر خواهد بود. محتوای پویای خلاقانه این متغیرها را بررسی کرده و در نهایت مشخص می‌کند که چه رنگی می‌تواند برای اکثریت مخاطبان بهتر باشد.

dynamic-creative

 

  • با “تخصیص” هوشمندانه‌تر عمل کنید

 

در مارکتینگ یا تبلیغات، به فرایند مشخص کردن مجموعه‌ای از فعالیت و کارهای کاربران (رویدادها یا نقاط مورد لمس آن‌ها) که در برخی از رفتارهای کلی مشارکت داشته‌اند و منجر به یک خروجی شده است و در نهایت اختصاص یک مقدار به هر کدام از آن رویدادها، تخصیص (attribution) گویند.

امروزه به دلیل درگیریِ روزانه با تکنولوژی‌های مختلف و پیدایش مفاهیم مختلف و جدید، در مارکتینگ نیز تخصیص به عنوان یک مفهوم سنگین و گیج‌کننده شناخته می‌شود، اما این بدین معنی نیست که باید سر خود را در برف فرو کرده و به این مفهوم پیچیده توجهی نکنیم.

شاید بهتر باشد این مفهوم را با مثالی برای شما بیان کنیم تا این موضوع را راحت‌تر درک کنید. تا بدین جا تنها کافی‌است بدانید که مدل تخصیص بررسی آخرین المانی که لیدِ شما بر روی آن کلیک کرده، می‌تواند یکی از مدل‌های قدیمی برای اندازه‌گیری میزان موفقیت تبلیغات‌تان است.

البته امروزه مدل‌های مختلفی برای سنجش موفقیت تبلیغات شما وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌تواند مشتری‌های بالقوه‌تان را بیش از پیش به تعامل با وب‌سایتان ترغیب نمایید.

اگر شما نیز در خصوص ریتارگتینگ یا همان هدفمندی مجدد کاربران تجربه‌ای دارید، آن را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.


تگ ها :

نظرات




نماد