سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

معمولا گفته می شود که صنعت نرم افزار با افزایش بازده همراه است، در حالی که بسیاری از صنایع دیگر بازده کمی دارند.از آنجایی که وب سایت ها در همپوشانی بین نرم افزار و دنیای واقعی قرار دارد،  آیا ما باید انتظار افزایش یا کاهش بازده داشته باشیم؟ شواهد نشان می دهد که استفاده از وب سایت یک توزیع (قانون قدرت)را به دنبال دارد. حتی اگر ما ندانیم که کدام وب سایت مطمئن تر و حفظ آن در آینده مداومتر است چگونگی توزیع از وب در اواخر سال 2000 مشخص شده است. ارقام نشان می دهد که توزیع محبوبیت طراحی سایت در پایان سال 2000 تحت فرضیات خاصی بوده است (ادامه رشد منجر به ایجاد 100 میلیون وب سایت ، 500 میلیون کاربر سایت، بیست بازدید روزانه برای هر کاربر در وبسایت خواه شد).

این کاملا روشن است که وب سایت های بزرگتر در آینده بسیار بزرگتر از وب سایت های کوچکتر خواهد شد. در واقع، این مدل پیش بینی کرد که وب سایت بزرگ تر به میزان حدودا 200 میلیارد صفحه در سال تا پایان سال 2000 اجرا می شود. این به اندازه ی کافی واقعی به نظر می رسد با توجه به اینکه یاهو در حال حاضر در نرخ 11 میلیارد صفحه در هر سال و با رشد سالیانه ی 400 درصدی در حال اجرا است. 

چرا وبسایت های بزرگتر رفته رفته بزرگتر و گسترده تر می شوند ؟یکی از دلایل آن استفاده از ابرمتن است که ترافیک اضافی را به سایت های کم ترافیک هدایت می کند. برای مثال، وقتی مجله تخته سنگ می خواهد به یک داستان خبری اشاره کند، می تواند به نسخه ای از داستان در MSNBC در لینک موجود در سایت سی ان ان کاربر را هدایت کند. به طور مشابه، اگر در سفر می خواهند اشاره به یک فیلم خوب در مورد مقصد آن سفر خاص داشته باشند می توانند فیلم را بر روی لینک Cinemania هدایت و نمایش دهند.بنابراین، هر زمان slate، MSNBC، Expedia، Cinemania بخواهند یک کاربر جدید جذب کنند، کاربران ممکن است به راحتی بتوانند به دیگر خدمات آن ها هم مراجعه کنند. به عنوان مثالی دیگر، هنگامی که یک کاربر سایت سهامی از یاهو داشته باشد، به احتمال زیاد به دنبال پیوندهای دیگر که یاهو لیست آن ها را در مطبوعات مربوطه منتشر می کند می باشد. ُ به عبارت دیگر، ابرمتن حاوی سایت های هدایت کننده ی ترافیک نامتناسب و در نتیجه حمایت از یک مدل افزایش بازده می باشد.همچنین، بیشتر از هزینه ی اجرای یک وب سایت مستقل از تعداد کاربران، ایجاد محتوا یک سرمایه گذاری مستقل برای ایجاد محتوای سنتی می طلبد. هزینه های سرور و ISP با استفاده از شبکه رشد پیدا می کنند، هر چند با سرعت کمتری نسبت به افزایش  تعداد کاربران زیرا مقیاس اقتصادی در اجرای یک عملیات بزرگتر وجود دارد. تمام این ملاحظات به نفع سایت های بزرگتر می باشد. با این حال، من به آینده ی سایت های کوچکتر هم خوشبین هستم. دلیل آن هم ارزش افزوده ای است که ممکن است یک سایت کوچک تر و متمرکزتر به وجود آورد.یک سایت بزرگ لزوما باید عمومی تر باشد، حتی اگر آن را شخصا برای استفاده های شخصی سفارش داده باشند.بنابراین، ارزش هر یک از صفحه نمایش ها در سایت های بزرگتر به دلیل نوع تبلیغات مشتق شده بسیار کم خواهد بود. در دراز مدت، انتظار دارم حجم تبلیغاتی وب سایت ها به یک درصد از صفحه نمایش آن سایت برسد.

 

در مقابل، سایتهای کوچکتر می توانند مطالب تخصصی را باارزش بالاتر در اختیار کاربران ویژه قرار دهند. به عنوان مثال، صنعت کتاب را در نظر بگیرید: حتی اگر بهترین فروشندگان را داشته باشد، تعداد زیادی کتاب هر سال برای خوانندگان مختلف با مقاصد مختلف منتشر می شود.لینک ها می تواند به سایت های کوچکتر اجازه دهد تا بتواند سطح بالایی از خدمات را با لینک دادن به سایت های بزرگتر در دسترس کاربران قرار دهد . به عنوان مثال، من می توانم به شما اجازه ی خرید کتاب استراتژی وب از وب سایت Amazon.com را بدهم حتی اگر سایت من خیلی کوچک برای پست الکترونیکی سفارش باشد.  با ارائه محتوای قالبی ، سایت های کوچکتر می توانند ارزش بیشتری را در هر صفحه نمایش خود برای کاربران که حاضر به پرداخت هزینه های کمی برای کسب اطلاعات هستند ایجاد کنند.  جدول پایین نشان می دهد که اگر سایت های متوسط ​​ 3 سنت برای هر صفحه نمایش و سایت های کوچکتر 10 سنت برای هر صفحه نمایش خود پرداخت کنند چه اتفاقی می افتد. همچنین نشان داده ام که حتی اگر سایت های کوچکتر یک دلار به عنوان ارزش هر صفحه خود در نظر بگیرند : انتظار ندارم کاربران به ازای هر صفحه یک دلار پرداخت کنند، اما استفاده ی استراتژیک از وب باید به مقدار یک دلار یا بیشتر در هر صفحه موجودی ایجاد کند.     

درآمد سالانه ترکیبیبرای سایتهای این گروه  ارزش هر صفحه نمایش گروهی از وب سایت ها 
19 میلیارد دلار 1 سنت  بالای ده هزار سایت
27 میلیارد دلار 3 سنت  میلیون ها سایت
234 میلیون دلار 10 سنت  ده ها میلیون سایت
1 تریلیون دلار 1 دلار  ده ها میلیون سایت بعدی
0 79 میلیون سایت آخر

  همانطور که در جدول مشخص شده است سایت های بزرگتر گردش مالی و درآمد بالاتری هم دارند.اقتصاد وب به عنوان یک ارزش, توسط سایت های کوچکتر تحت سلطه قرار خواهد گرفت، اگر آنها بتوانند راه انتقال ارزش های تخصصی را پیدا کنند. جدول درآمد صفر را به اکثریت سایت های پایانی اختصاص  داده است که معمولا شامل صفحات خانگی سایت های فردی و یا سایت های آموزشی می باشند.حتی اگر صاحبان این سایت ها ی کوچک برای اجرای سایت های خود چیزی پرداخت نکرده باشند بدان معنا نیست که سایتشان دارای ارزش صفر است. به عنوان مثال، من قطعا صفحه ی اصلی یک دانش آموز قبل از استخدام کارآموزی را چک خواهم کرد، بنابراین اگر سایت کمک کند تا آن شخص برای قابلیت کار شناسایی شود ارزش بسیار زیادی را دارا است.این مقدار غیررسمی و شخصی را نمی توان به راحتی تعیین کرد اما می تواند یک تمرین جالب برای محققان در زمینه ی دانش اقتصاد باشد.   به روز رسانی2003: وب هنوز به دنبال فایل های زیپ است یک دسته ی بزرگ از داده ها در سال 2003 جمع آوری  شد که نشان می دهد وب سایت ها به دنبال یک توزیع نهفته است (قانون قدرت).علیرغم واقعیت وب 35 بار بیشتر در سال 2003 نسبت به آوریل 1997 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. توزیع منتشر شده بزرگتر بود و همچنین هنگام تجزیه و تحلیل به یک ژانر یا وب سایت خاص (2003) یا همان وبلاگ محبوب محدود شد. همچنین به ستون پیگیری های من نگاه کنید، تنوع قدرت برای سایت های تخصصی موجود است.

 

به روزرسانی 2005

اوایل سال 2005، وب تنها 58 میلیون سایت داشت، نه 100 میلیون که در تحلیل من در این مقاله مورد استفاده قرار گرفت.نرخ رشد قابل توجهی پس از دات کام به طور آهسته شکل گرفت. با این حال، این واقعیت استدلال و نتیجه گیری من را تغییر نمی دهد.پس از آن ما احتمالا مجبوریم تا سال 2010 صبر کنیم تا به میزان 100 میلیون سایت برسیم، و پس از آن تعداد کاربران هم می تواند به یک میلیارد برسد نه 500 میلیونی که در تحلیل من استفاده شده است. ارزش دلار ممکن است دو برابر شود، اما ما باید چند سال صبر کنیم تا به این نتایج دلخواه دست پیدا کنیم. حتی امروزه (2005) بالای 10000 سایت با کمتر از 10 درصد ارزش تجمعی از سایت های 10.001 به 11999999 داریم. 


تگ ها : مقاله آیا هنوز وب سایت ها دارای بازده روزافزون هستند سایت خود را با یک CDN افزایش سرعت دهید: راهنمای شروع به ۱۵ وب سایتی که میتواند کدهای HTML و CSS را برای شما آوینا پرداز آیا مطالب تکراری باعث مجازات سایت می شود مزایای طراحی وب سایت و ساخت سایت تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان یادگیری، بهبود شش ماه از شروع چالش طراحی سرویس تحت وب من گذشت ارسال ایمیل انبوه طراحی سایت فروشگاه دانلود رایگان ترجمه مقاله فناوری آب شیرین کن حرارتی با طراحی سایت نقش ارزنده زئولیت ها به عنوان کاتالیست های فرایندی تولید [PDF]راهنمای نگارش مقاله ها مقالات راه اندازی فروشگاه اینترنتی،مدیریت لجستیک و انبار صندوق‌های سرمایه‌گذاری: راهنمای کامل درباره انرژی پیام آفتاب وبسایت رسمی کمپانی اکتوور page site بایگانی‌ها آموزش تخم بلدرچین نطفه دار قیمت + فروش تخم بلدرچین نکاتی در مورد انواع کولرهای گازی تحقیق نقش عوامل اجتماعی در افت تحصیلی انواع آرایش قرار گیری سیلندرها درون پیشرانه [PDF]نشریه ي فني تخصصي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان .. فدراسيون كهكشاني Alcyone [PDF]اصل مقاله (453 K) مقالات ایمیل مارکتینگ وبلاگ انواع روشهاي آبياري [PDF]انتقاد )آیت الله( خامنه ای از »بچه پولدارهای نوکیسه« و »ترویج برنامه‌ریزی روزانه به شیوهٔ افراد موفق و ثروتمند را بیاموزید! • هکر رشد کیست؟ عجیب‌ترین دستاورد دنیای فیزیک: دست یابی به دمای زیر بررسی میت 10 پرو هواوی وب سایت تخصصی مهندس محمد علی زارع توسعه تامین مالی اهرمی [PDF]Introduction to Genetic Testing الف آموزش های حسابداری نظرات مشتریان بررسی‌ بحران‌ در صندوق‌های بازنشستگی آیا یک ربات در کمین شغل شما است؟ پارک بازاریابی ایران پایه گازسوز یا پایه بنزین آموزش بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو بهترين آنتي ويروس هاي جهان سئو کلاه سفید پیشنهاد بوئینگ به ایران چه بوده است؟(به همراه نکات خواندنی Iran's Dark خدمات ما بنر و فلکس برتر دانشگاههای در جمهوری چک 2018‏ دفتر مشاوره و پژوهش بصیر آموزش تکنیک و تاکتیک های هندبال [PDF]صندوق هاي سرمايه گذاري مشترك معرفی طرحهای اقتصادی سوداور در سال 96 گرافیست سایت LG G2؛ نوآوری مبتنی بر درک چگونه تلویزیون هوشمند ال‌جی را به‌روز کنیم؟ مديريت وبسايت مهندس عليخانی » شرکت پيشرو الکتريک برترین مطالب و ترفندها [PDF]Proceedings Ecity کارآفرینی تاسیس آژانس کرایه خودرو ایده های کسب و کار: ۱۳۰ ایده کسب و کار که همین تخصصی ترین وبلاگ طیور شبکه های اجتماعی و تاثیرات آنها در زندگی مردم راهنمای خرید نت بوک: مقایسه 7 نت بوک بازار [PDF]شماره 484

نظرات




نماد