سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

چگونه یک فونداسیون مطمئن برای بازاریابی محتوا داشته باشید

1 روش بازاریابی محتوای متناسب با استراتژی‌های شرکتتان را پیدا کنید: منظور فقط روش بازاریابی نیست. منظور کل مدل کسب‌وکار است. هر کسب‌وکاری چیزهایی به دیگران می‌فروشد، اما نحوه بازاریابی محتوای متناسب با آن چگونه است؟ در شرکت سیلزفورس، اولویت بندی اهداف بر مبنای ۵ چیز است: چشم انداز، ارزش‌ها، روش‌ها، موانع و پیش‌بینی‌ها. این ۵ عامل، فروش شرکت و چالش‌هایی که برای بازاریابی با آن مواجه هستیم را مشخص می‌کنند و در نهایت بازاریابی محتوای متناسب با اهداف ما را تعیین می‌نمایند. اگر دید روشنی از اهداف کلی شرکت ندارید، با تیم های بازاریابی و فروش صحبت کنید و با نقطه‌نظرات آنها آشنا شوید. بازاریابی محتوا، منحصر به فرد است و این مکالمات می‌تواند ایده‌های مفیدی به شما بدهد.

چگونه یک فونداسیون مطمئن برای بازاریابی محتوا داشته باشید

2 مواردی که می توانید یا نمی توانید اندازه گیری کنید را مشخص کنید: بازاریابی مدرن بر مبنای “داده” است و بازاریابی محتوا از این قاعده مستثنی نیست. در بسیاری موارد من می‌شنوم بازاریابان محتوا روی کلمات پست در وبلاگشان یا روی یک موضوع زیبای اینفوگراف زوم کرده‌اند. البته کیفیت خیلی مهم است و محتوای شما باید عالی و زیبا باشد اما صرفا با این عامل نمی توان قابلیت‌های کار شما را ارزیابی کرد. بنابراین برای بررسی همه اهدافتان، لازم است تمام موارد قابل اندازه‌گیری را مشخص کنید. یک نقطه شروع خوب، اختصاص معیارهایی به هر کدام از اهدافتان و سپس شناسایی ابزارهایی برای ارزیابی معیارها می باشد. به عنوان نمونه: هدف: آگاهی از رشد نام تجاری . معیارهای ارزیابی: ترافیک وبلاگ، طرفداران، رسانه‌های اجتماعی، سهام، مقالات شخص ثالث .نحوه اندازه گیری معیارها: گوگل آنالیز برای ترافیک وبلاگ، کانال‌های اجتماعی برای تعیین تعداد طرفداران ، Radian6 برای رسانه اجتماعی، اخطارهای گوگل برای مقالات شخص ثالث. اگر شما نمی توانید چیزی را اندازه گیری کنید یا انجام آن پرهزینه و نیازمند کار زیاد است، مشخص کنید که آیا جزو موارد اولویت دار است یا می شود نادیده اش گرفت؟

چگونه یک فونداسیون مطمئن برای بازاریابی محتوا داشته باشید

3 نحوه انتشار و توزیع محتوا را مشخص کنید: محتوای عالی و شگفت انگیز بدون روشی برای رساندن به مخاطب، هیچ فایده ای ندارد. با ایده‌های زیبای بدون مخاطب هیچ اتفاقی نمی‌افتد. شما حتی اگر زیباترین اینفوگرافی‌های روی زمین را هم داشته باشید اما مخاطبی که از آن لذت ببرد وجود نداشته باشد، هیچ ارزشی ندارد. بنابراین قبل از اینکه به تولید محتوا فکر کنید، به این فکر کنید که محتوا چگونه قرار است در دسترس مخاطبان قرار گیرد. به خصوص برای شروع بهتر است کانال‌های ارتباطی ارزان یا رایگان برای مخاطب بگذارید. در نظر گرفتن مواردی مثل سئو، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ یا سایت شرکتتان و … به شما کمک خواهندکرد و در این راستا لازم است ابتدا احساس خوبی در مخاطب ایجاد کنید.

چگونه یک فونداسیون مطمئن برای بازاریابی محتوا داشته باشید

4 همه چیز را از طریق ROI بررسی کنید: یکی از چیزهای عالی در مورد بازاریابی محتوا این است که شما می توانید محتوا را با حداقل هزینه ایجاد و توزیع کنید. بنابراین قبل از استخدام یک عده و یا صرف هزینه‌های بالای طراحی، تکنولوژی و سرویس‌های تبلیغاتی، به مرحله ۱ برگردید و تا زمانی که بفهمید چه کاری باید انجام شود و چه کاری نباید انجام شود هزینه‌ها را پایین نگه دارید.

چگونه یک فونداسیون مطمئن برای بازاریابی محتوا داشته باشید

5 امکان ناوبری برای سنجش محتوا در نظر بگیرید: بهترین راه برای موثر بودن روش بازاریابی محتوا درنظر گرفتن یک چرخه عملیاتی است. می‌توانید یک کتاب الکترونیکی، به علاوه برخی محتواهای پشتیبان نظیر پست‌های وبلاگ و پست‌های اجتماعی و تصاویر سرگرم‌کننده برای محتوا در نظر بگیرید و آنها را آن طور که ایده آلتان است در اختیار کاربران قراردهید. مطمئن شوید محتوا عالی است و می توانید آن را توزیع کنید و نتایج را با دقت پیگیری کنید. احتمالا لازم است فرآیندها ‌ روش‌ها و نتایج را تاحدودی اصلاح کنید. بعد از موفقیت در این مراحل، شروع کنید به نوشتن پست‌های وبلاگتان و تا حد مرگ بنویسید.


تگ ها : ریزه‌کاری‌هایی که برای بازاریابی محتوا باید بدانید بازاریابی محتوایی چیست و اجرای آن چه سودی برای شما دارد؟ چگونه بازاریابی محتوایی خود را تقویت کنیم؟ سه راهکار بازاریابی محتوا برای افزایش تعامل در یک وبلاگ بازاریابی محتوا چیست؟ نکات، مراحل و مزایای content بازاریابی محتوا یا content marketing چیست؟ آموزش بازاریابی ایمیلی: 12 نکته از مبانی ایمیل مارکتینگ

نظرات




نماد