سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

گام ۱ نامه را به تعویق نیاندازید. در بیشتر شرایط تجاری، نامه تشکر تاثیری مثبت و بادوام در دید طرف اقتصادی، کارمند، مشتری و همکار شما دارد. هرچه زمان بین مصاحبه، تبادل کالا یا معامله و نامه ای که می خواهید بفرستید، بیشتر باشد، تاثیر آن کمتر خواهد شد.

 

گام ۲ الگو و قالبی مناسب برای نامه تان در نظر بگیرید. بهتر است که برای این کار، نامه ای واقعی بنویسید و از ایمیل استفاده نکنید. اگر شرکت دارید، نوشتن نامه در سربرگ شرکت، خود حرکتی حرفه ای است. نامه دست نویس مزایایی چون شخصی تر شدن نامه و نیز ایجاد رابطه های آتی بین شرکت ها خواهد شد. یک برگه با زمینه سفید یا کرم رنگ برداشته و آن را با موضوع تشکر نام گذاری کنید. قبل از نوشتن متن نامه، آن را در برگه ای دیگر چرک نویس کنید. اگر دست خط خوبی ندارید، نوشتن نامه را به دوست یا فردی قابل اعتماد بسپارید. اگر به هر دلیلی، صندوق پستی گیرنده، غیرقابل دسترس بود، ایمیل تنها گزینه تان خواهد بود. یکی از نقاط ضعف ایمیل این است که احتمال دارد گم شود یا از طرف فرد نادیده گرفته شود. در نظر داشته باشید که بعضی صاحبان تجارت، روزانه صدها ایمیل دریافت می کنند. حتما موضوع ایمیل را با عنوان تشکر مشخص کنید.

 

گام ۳ احترام مناسب در نامه به کار ببرید. اگر یک نفر خاص روی سخن نامه شماست، او را با شاخص و نام خانوادگی مورد خطاب دهید، برای مثال: “جناب آقای احمدی”. در صورتی که روی سخن تان با چند نفر است، نام و شاخص همه آنها را در خط اول بیاورید. از احترام بسیار رسمی خودداری کنید، مثل “خدمت آن مسئول محترم،”. البته ممکن است رسمی بودن نامه تان به دلیل میزان آشنایی شما و طرف مقابل تان باشد.

 

گام ۴ در جمله اول، قدردانی کنید و علت تشکر خود را دقیق بیان کنید. لازم نیست که جملات خود را با عباراتی مثل “می خواستم ازتون تشکر کنم بخاطر…” آغاز کنید و بهتر است جملاتی با فعل زمان حال بنویسید، مثل “ممنونم به خاطر اینکه شرکت ما و مرکز خدماتی ما رو مورد حمایت خودتون قرار دادین”.

 

گام ۵ تاثیر و اهمیت نامه تشکر را در نظر بگیرید. اگر نامه ای به یک خیر می دهید، باید ببینید که چه منفعتی برای شرکت تان خواهد داشت و یا اینکه از کارفرمای خود که به تازگی با او مصاحبه کاری داشته اید، تشکر کنید تا احتمال جذب تان بیشتر شود. برای تشکر از همکار اقتصادی خود، بهتر است بیان کنید که از همکاری با او خرسند هستید و از تجربیات او استفاده خواهید کرد.

 

گام ۶ بدون چاپلوسی، از مخاطب خود تعریف و تمجید کنید. این بخش نامه، دشوارترین بخش است و البته در همه ی نامه ها نیازی نیست که بیاید. جملاتی از قبل در نظر بگیرید و برای تعریف از عملکرد آنها بیان دارید، مثل فعالیت خوبی دارید و یا توانایی شما در این موضوع، بی بدیل است.

 

گام ۷ به آینده اشاره کنید، به اینکه آیا علاقه دارید با طرف اقتصادی خود همکاری داشته باشید. با جملاتی چون منتظر تماس شما هستم، می توانید طرف مقابل را مجاب کنید تا با شما همکاری داشته باشد و البته اعتماد به نفس خود را نشان دهید.

 

گام ۸ بار دیگر به موضوع تشکر خود اشاره کنید و همان جمله اول خود را به نوعی دیگر بیان کنید. مثلا بگویید، دوباره برای … تشکر می کنم.

 

گام ۹ با ادای احترام و امضای نام خود در زیر نامه (بهتر است با خودکار و دست نویس باشد)، آن را به پایان برسانید. اگر نیاز بود، سمت و نام شرکت خود را در انتهای نامه ذکر کنید.

 

گام ۱۰ بار دیگر نامه را بخوانید و ویرایش کنید. نامه شما باید خلاصه و مفید باشد (حدود نصف صفحه ی تایپ شده). از هجو بپرهیزید، جز تشکر، هیچ چیز نباید دوبار نوشته شود. نامه را از نظر ثابت ماندن لحن در آن، بررسی کنید. می توانید از همکاران خود نیز بخواهید تا در ویرایش نامه به شما کمک کنند.

 

گام ۱۱ زمانی که از متن نامه راضی شدید، فورا آن را بفرستید. بخاطر داشته باشید که سرعت در تشکر می تواند حسی را به طرف مقابل انتقال دهد که هیچگاه فراموشش نشود.

 

نکات و هشدارها

نباید اطلاعات شخصی و یا اوضاع فعلی شغلی خود را نیز بنویسید. به یاد داشته باشید که هدف از نامه تشکر، بیان احترام و قدردانی نسبت به طرف مقابل است و نه چیزی دیگر. همچنین از این نامه برای تبلیغ شرکت و یا تجارت خود استفاده نکنید. با تبلیغ محصولات خود، در حقیقت تشکر خود را بی تاثیر خواهید کرد.


تگ ها : چگونه نامه تشکر تجاری بنویسیم نامه اداری را چگونه بنویسیم؟+ نمونه نامه های اداری نوشتن نامه به زبان انگلیسی تجارت بازرگانی اقتصاد نامه نمونه برای درخواست بازدید کارخانه برای فرصت های تجاری نوشتن درخواست اداری – نحوه صحیح نوشتن نامه اداری نمونه نامه تشکر از شما شرکت در آموزش نمونه متن نامه های اداری عبارات رایج در نامه های رسمی انگلیسی چگونه یادداشت تشکر بنویسیم چگونه گزارش بنویسیم؛ راهنمای کامل گزارش نویسی مرجع آموزش زبان ایرانیان نمونه نامه انگلیسی همراه با ترجمه فارسی ترجمه نامه چگونه برای بیمه‌های عمر، نامه بازاریابی بنویسیم؟ (قسمت اول) چگونه چگونه یک متن جذاب برای بیو اینستاگرام خود بنویسیم؟ چه چیزی برای نوشتن در یک تشکر از شما نامه را برای بازدید کافه کادو نمونه نامه های اداری پاورپوینت درباره چگونه یک پیشنهادنامه تجاری بنویسیم؟ چگونه برای شغل دلخواه‌مان یک انگیزه نامه بنویسیم؟ راهنمای نگارش یک نامه حرفه ای نمونه نامه های تجاری به زبان انگلیسی چگونه یک نامه اداری موفق بنویسیم بهترین روش های نگارش نامه های اداری چگونه یک خبر رسمی بنویسیم؟ آشنایی با عناصر ششگانه جملات رایج در نامه نگاری های رسمی و غیر رسمی چگونه طرح تجاری بنویسیم؟ نمونه تشکر از شما نامه حضور در رویداد کسب و کار نامه ای از شما برای شرکت در رویداد ما تشکر می کنیم نحوه نوشتن اجاره نامه یا چگونه اجاره نامه بنویسیم ؟( آشنایی با چگونه یك نامه رسمی به زبان انگلیسی بنویسیم وصیت نامه خود را چگونه بنویسیم؟ فردا دیرست! چگونه یک درخواست یا نامه اداری بنویسیم نوشتن نامه ی تجاری به زبان انگلیسی – سرزمین زبان چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسیم چگونه برنامه کسب و کار بنویسیم چگونه برای شغل دلخواه‌مان یک انگیزه نامه بنویسیم نمونه نامه اداری ، نامه نگاری اصول نامه نویسی به زبان آلمانی نامه های حقوقی اداری اساسنامه چیست؟ و چگونه یک اساسنامه تنظیم کنیم؟ نحوه نوشتن رسمی ای‌میل انگلیسی – پانویس دانلود برنامه نامه رسمی و اداری نمونه ایمیل تجاری انگلیسی نمونه نامه اداری معرفی نامه طرح تجاری بنویسیم یا ننویسیم؟ 2 تن از خبرگان بحث می نامه ای به معلمم: محمدرضا شعبانعلی – سجاد سلیمانی با تشکر از شما نامه را برای حضور در یک رویداد مخروط چگونه برای نوشتن تشکر از بازدید شما از غرفه ما در نمایشگاه چگونه برنامه فروش تان را در شروع کسب و کار بنویسید؟ 9 نکته مهم در نگارش متن آگهی تبلیغاتی چگونه پایان نامه بنویسیم؟ نمونه قرارداد اجاره یا اجاره نامه « املاک تجاری » مطالب کاربردی درباره ی سرقفلی آیا واقعا برای شروع یک کسب و کار به طرح کسب و کار چگونه به کمک «اظهارنامه» حق خود را مطالبه کنیم؟ چگونه فقط در ۳ ثانیه محصول خود را به مشتری بفروشید؟ پاورپوینت چگونه یک پیشنهادنامه تجاری بنویسیم؟ پاورپوینت چگونه یک پیشنهادنامه تجاری بنویسیم جستجوهای مربوط به چگونه نامه تشکر تجاری بنویسیم

نظرات




نماد