سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

رابطه‌ای که برندها با وبسایت آمازون دارند پرتنش و پیچیده است. گاهی وقات برندها از اینکه آمازون اطلاعات مشتریان را به آن‌ها تحویل نمی دهد، شکایت می‌کنند، و همچنین فکر می‌کنند که هیچ تسلطی بر شخص ثالث غیر مجاز که محصولات آن‌ها را در پلتفرم‌های ارزان‌تر به فروش می‌رساند، ندارند. در بخش آخر سری برنامه‌های ما با عنوان «اعتراف» جایی که ما به صورت ناشناس حرف‌های رک و بی‌پرده مردم را می شنویم، با یک مدیر سابق بخش بازاریابی خط تولید لباس‌های زنانه و عکاس راجع به اینکه چگونه آمازون جنبه‌های مختلف برندها را روی پلتفرم خود کنترل می‌کند، مصاحبه کردیم. با ما همراه باشید.

 

شما در ابتدا چگونه همکاری خود را با آمازون شروع کردید؟

در شرکتی که من در گذشته کار می‌کردم، نماینده‌ای از آمازون به شرکت آمد و پرسید که آیا ما تمایل داریم در بخش مد آمازون (Amazon Fashion) حضور داشته باشیم. ما فکر کردیم این یک فرصت عالی است و پیشرفت و ترقی که از طریق آمازون نصیب ما می‌شود فوق‌العاده است. ما تقریبا ۱ سال بعد متوجه اشتباهاتی که در این مسیر وجود دارد شدیم.

 

آمازون چگونه عکاسی محصولات شما را انجام می‌دهد؟

وبسایت آمازون

بعد از اینکه شروع به همکاری کردیم. آن‌ها گفتند:

خب، اگر شما می‌خواهید، می‌توانید تمام محصولات خود را برای ما بفرستید ما استودیو عکاسی، مدل‌ها و طراحان مخصوص به خودمان را داریم.

این استودیو در کنتاکی واقع است. در این استودیو، عکاس و مدل هایی مشغول به کار هستند که از معمولی‌ترین افراد انتخاب شده‌اند. من گاهی اوقات با خودم فکر می‌کردم آن‌ها بچه‌هایی هستند که از دانشگاه محل زندگی خود اخراج شده‌اند. واقعا می‌گویم. بار بعد که شما به آمازون رفتید و قسمت محصولات را مشاهده کردید، متوجه می شوید که هیچکدام از مدل‌ها را نمی‌شناسید. من که نمی‌شناسم. این  یکی از مشکلات آنجا است. ما می‌خواهیم تجارت الکترونیک را کنترل کنیم. ما می‌خواهیم بخش عکاسی را کنترل کنیم. خودمان مدل‌ها را انتخاب کنیم. ما طراحان مد و آرایش خاص خودمان را داریم. ما خودمان می خواهیم این مسیر را کنترل کنیم. اگر این شرایط فراهم باشد همه چیز خوب پیش می‌رود و من فکر می‌کنم رعایت نشدن این نکات توسط آمازون، به تجارت ما ضربه می‌زند. ای‌ کاش آمازون یک فروشگاه عمده فروشی باقی می‌ماند و این کار را با نام‌های تجاری نمی‌کرد. اما این اتفاقی است که افتاده است.

 

برندها علاقه چندانی به وبسایت آمازون ندارند!

بله. آن‌ها از آمارون متنفر هستند ما همیشه تصور می‌کردیم چیکو ( Chico) یکی از رقبای تجاری ما است. چیکو با وبسایت آمازون یک قرارداد تنظیم کرد اما هیچوقت محصولات خود را به آن عرضه نکرد. چونکه چیکو بر این باور بود که روش کار آن به این شکل نیست. چیکو کار جالبی برای شهرت نام تجاری خود کرد؛ از طریق تبلیغ‌های تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی محصول خود را ارزشمند جلوه داد. و با این اصل که اگر کالایی فروش نمی‌رود آن را را با روش دیگری تبلیغ کنند، پیش می‌روند و ترقی می‌کنند.

 

آیا محدودیتی راجع به اینکه چه مواردی در عکس ظاهر شود وجود داشت؟

وبسایت آمازون

یک فهرست بلند از کارهایی که نباید در عکس‌ها انجام بشود به ما تحویل دادند. آن‌ها به ما گفتند ما باید پس‌زمینه را از همه‌ی عکس‌های خود حذف کنیم و نمی‌خواهیم برچسبی مشخص باشد. من با خودم فکر کردم که این موضوع خیلی ناراحت کننده است و شما این را در آمازون مشاهده می‌کنید. آن دسته از کسانی که از زیر بار این موضوع شانه خالی کرده‌اند درصد بسیار کمی هستند. آن‌ها همچنین فکر می کنند عکسی که وسوسه انگیز باشد مناسب نیست. اگر عکس شما خیلی برهنه باشد از آن استفاده نمی‌کنند من فکر می‌کنم که آن‌ها بیشتر می‌خواهند PG (نشان مواردی که ممکن است مطالب نامناسبی برای کودکان داشته باشند) محصولات را حفظ کنند.

 

برای صفحه خود فروشگاه چطور؟

آن‌ها گفتند اگر می‌خواهید بعضی عکس‌هایی را که بیشتر نشان دهنده‌ی برند شما هستند، می‌توانید در این صفحه قرار دهید. اما واقعا راضی به این کار نبودند. مثل ین بود که آخرین تلاش خود را بکنند که شرکت آن‌ها را ترک نکنیم.

 

چرا رعایت همه این موارد در عکس‌ها مهم است؟

به دلیل اینکه شما با چنین عکس‌هایی هیچ حسی از یک برند یا شیوه زندگی دریافت نمی‌کنید. این یک دخالت بزرگ برای محصول شما محسوب می‌شود که کسی به شما بگوید این عکس را به این صورت بگیر یا کاری کن که محصول به شکل خاصی به نظر برسد. سپس ما شما را در جریان قرار می‌دهیم. به محض اینکه شما روی عکس محصولات کلیک کنید و آن عکس را ببینید تمام حس شما از بین می‌رود. چرا این کار را با محصول می‌کنند؟ چرا به تصویر کشیدن سبک زندگی را متوقف می‌کنند؟ زمانی که سرها را از عکس حذف می‌کنند، این ماجرا شدت می‌یابد و با حذف چشم‌ها و داستان پشت آن‌ها ارتباط شما را با مشتری قطع می‌کنند.

 

راجع به درآمد حاصل از این فعالیت برای ما بگویید؟

وبسایت آمازون

یک دلیل وجود دارد که چرا برندها قصد دارند مدل‌ها لباس‌ها و محصولات را تغییر بدهند؛ آن‌ها بازاریابی محصولات خود را ارزیابی می‌کنند و متوجه می‌شوند که کدام مدل بیشتربن بازدهی را داشته است. یا حتی کدام رنگ مو موجب افزایش فروش شده است. آن‌ها کاملا می‌دانند که آیا موی بلوند پول بیشتری روانه شرکت می‌کند یا موی گندمی. سیندی کرافرد، یک مدل مشهور، هر چیزی را که بپوشد به فروش می‌رسد.

 

وبسایت آمازون نمی‌گذارد این کار را برندها انجام دهند؟

نه اجازه نمی‌دهد.

 

آیا روش کار این نوع تجارت صحیح است؟

فتوشاپ عکاسی‌ها را راحت کرده است. دوربین‌های دیجیتال نیر آن را راحت و بدون دردسر کرده‌اند. روی هم رفته تمام آن بخش‌ها و کدها چیزی را تولید می‌کنند که تصویر یک برند است. و هرچه این کار راحت تر می شود مردم راحت طلب تر می‌شوند. وبسایت آمازون دقیقا همین کار را می‌کند.

 

این موضوع چگونه صنعت خرده فروشی را در بر گرفته است؟

این روزها سخت است که در تجارت پوشاک دوام آورد، خصوصا زمانی که شما شرکت‌های بزرگ مثل Banana Republic را می‌بینید، که مغاره‌های خود را بسته‌اند. این شرکت‌ها خیلی سریع از کار افتادند. من فکر می‌کنم که علت سقوط آن‌ها قطع ارتباط آن‌ها با مشتری‌هایشان بوده است.


تگ ها : آیا آمازون به برندها آسیب می زند؟ چگونه برندی ماندگار بسازیم آیا رنگ و مش به مو آسیب می رساند؟ مرجع برند آیا خیره شدن به نمایشگر به چشم ها آسیب می رساند؟ پرسش‌های متداول رویکرد اقلیم کردستان به پشتوانه اسرائیل به منطقه آسیب می‌زند آیا می توانیم گوشی هوشمند خود را شب ها تا صبح به شارژر متصل کنیم؟ احساس ترس و غم به کدام عضو بدن آسیب می زند؟ آیا خیره شدن به نمایشگرها به چشمان شما ضرر می زند؟ آیا غول های فناوری آیا اکس باکس و پلی استیشن به تلویزیون آسیب می زنن ؟ امواج رادیویی تلفن همراه به مغز آسیب می رساند آیا می‌دانید فلاش دوربین به چشم نوزادان زیر ۳ ماه آسیب می‌زند؟/ عوامل مرگ زاکولا از چیزهایی که به جنین تان آسیب می‌رساند ، آگاه شوید! آیا با خواندن این مطلب باز هم قلیان می کشید؟ چگونگی خرید پستی از ebay و آمازون 3 پرسش های متداول درباره کراتینه و کراتینه کردن مو نگاهی به کتاب‌خوان کیندل ۱۰ کاری که به سیستم ایمنی شما آسیب می‌رساند آیا ایمپلنت را به بیمارانی که دندان قروچه می‌ کنند، توصیه میشود؟ ايتنا الکسا به اپلیکیشن اندرویدی آمازون اضافه می شود خطرناک ترین جانوران جنگل آمازون آیا پوسیدگی دندان شیری به دندان دائمی هم آسیب میزند؟ ۱۰ کتاب که بر ۱۰ فرد بسیار موفق تاثیر گذاشته‌اند رقابت با آمازون یا فروش در آن دلفین [PDF]faucets آیا نور آفتاب به خودروی شما صدمه میزند؟ عاداتی که به موهای رنگ شده آسیب می رساند هرآنچه باید در مورد شپش بدانیم بازار جذاب ایران برای دلالان آمازون آیا شارژ کردن آیفون با شارژرهای توان بالاتر به باتری آن آسیب می‌رساند؟ چرا افراد فریاد می زنند و چگونه آنها را آرام کنیم؟ آنچه باید در مورد عینک‌های آفتابی بدانید جنگ و تروريسم خواب ناميمون سرمايه داري براي جهان درمان آسیب دیدگی مو با استفاده از کراتین همه چیز از زندگی مورچه ها بازاریابی ویروسی چیست ایرنا 5 اشتباه که قبل از خرید یک کارت microSD باید از آن اجتناب کرد تکنولوژی و دردهایی که نباید شوخی گرفت آلودگی هوا با پوست چه می‌کند؟ هوش مصنوعی آمازون سن شما را حدس می‌زند اخبار کسب و کارها آیا حرکت کرانچ با توپ سوئیسی به بدن آسیب می زند؟ بایگانی بیماران روانی رها شده، باعث آسیب های اجتماعی جدی می شوند برندینگ آیا درد های عضلانی در بدنسازی نشانه رشد عضلانی هستند 8 عادت مضر روزمره که به سلامتی شما آسیب می رساند تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری برس برقی مو DAFNI (دافنی) غرور چیست؟ آینده زمین و انسان تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس « عجیب و غریب 9 روش برتر تولیدمحتوا آوا خانما کسی کراتینه کرده؟ میشه بیاین کمکم کنید؟ سیگار کشیدن مادر به کبد جنین آسیب می زند پرده بکارت .. پرسش و پاسخ درباره گیاهخواری قبل از کراتینه کردن با بوتاکس مو آشنا شوید رویکرد نوین برند ایرانی برای فروش در آخرین جمعه ماه نوامبر / مشتری نویدنو ارزش بازار آمازون ظرف ۱ سال به ۱ تریلیون دلار می‌رسد

نظرات




نماد