سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

بر این اساس مادر یوهانس نزد پدربزرگش رفت که در آن زمان یک مهمان‌سرای کوچک داشت. یوهانس کودکی زودرس بود و بیشتر مواقع با مریضی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. او در همان کودکی نبوغ خود را در ریاضیات نشان داد و برای کمک به پدربزرگش با طرح معماهای ریاضی و حل آن‌ها، مسافران را سرگرم می‌کرد و به‌نوعی نمایش ریاضی اجرا می‌کرد. در همان سنین بود که به ستاره‌شناسی و مطالعه اجرام آسمانی علاقه‌مند شد و این علاقه تمام زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار داد.

کپلر در سال ۱۵۷۷ میلادی وقتی ۶ ساله بود، موفق شد دنباله‌دار C/1577 V1 را که به دنباله‌دار بزرگ ۱۵۷۷ نیز مشهور است، در آسمان مشاهده کند و همین موضوع علاقه وی برای مطالعه اجسام آسمانی را بیشتر کرد. یوهانس کپلر که به ریاضیات و نجوم علاقه‌ی شدیدی پیدا کرده بود از همان سنین کم تمام وقت خود را صرف ریاضیات و مطالعه و مشاهده آسمان می‌کرد. سال ۱۷۸۰ در سن ۹ سالگی، خسوف را مشاهده کرد. متأسفانه یوهانس کپلر در کودکی دچار بیماری آبله شد و همین موضوع قدرت بینایی‌اش را کاهش داد و باعث فلج شدن دستانش شد که عملا کار مشاهده آسمان و مطالعه را برای وی بسیار سخت کرد. کپلر به‌صورت ارثی به بیماری صرع نیز مبتلا بود و این بیماری بعدها باعث مرگش شد. این شرایط برای یوهانس که دیوانه‌وار عاشق آسمان و ریاضیات شده بود، بسیار سخت و دردآور بود. حتی در این شرایط نیز یوهانس کپلر دست از مطالعه و تحصیل نکشید و به کار خود ادامه داد تا اینکه سال ۱۷۸۹ وارد دانشگاه توبینگر شد و در آنجا زیر نظر ویتوس مولر و جیکوب هیربراند شروع به تحصیل در رشته فلسفه و الهیات کرد. کپلر نبوغ خود را در ریاضیات و ستاره‌شناسی نشان داد و مدارج ترقی را خیلی سریع طی کرد و در این دوران با نظریات کوپرنیک نیز آشنا شد که بیشتر مورد تأیید وی قرار داشت. کپلر سال ۱۵۹۴ با پایان تحصیلاتش در مدرسه گراتس و درحالی‌که فقط ۲۳ سال سن داشت، به‌عنوان استاد ریاضی و نجوم شروع به تدریس کرد.

کپلر یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان تاریخ بشر بوده است که از وی به‌عنوان پدر علم ستاره‌شناسی جدید نیز یاد می‌کنند. یوهانس کپلر در طول حیات خود حتی با وجود شرایط سختی که به خاطر کاهش بینایی و ضعف در دستان و بیماری صرع داشت، به تحقیقات علمی خود ادامه داد. وی با تحقیق دربارهٔ ستارگان و سیارات، توانست قوانینی ارائه دهد که امروزه به‌عنوان قوانین سه‌گانهٔ کپلر در ستاره‌شناسی شناخته می‌شود. یوهانس کپلر سال ۱۶۰۶ کتاب نجوم جدید را منتشر کرد و در آن نشان داد که سیاره‌ها در مدارهای بیضی‌شکل به دور خورشید و حول یک کانون مشترک حرکت می‌کنند و اگر خطی بین خورشید و یک ستاره در حال حرکت رسم شود، این خط در زمان معینی از نواحی مدار بیضی خواهد گذشت که این موضوع پایه‌گذار قوانین معروف اول و دوم کپلر بود. او پس از چندین سال مطالعه در حرکت سیارات، سال ۱۶۱۸ موفق به کشف قانون سوم خود شد و با قوانین سه‌گانه، مدل جدیدی از کیهان ارائه کرد. این قوانین نه‌تنها در مورد حرکت سیارات منظومه شمسی به دور خورشید به‌خوبی پاسخگو بود، بلکه چگونگی حرکت چهار قمر بزرگ مشتری که بعدها گالیله آن‌ها را یافت نیز به‌دقت پیش‌بینی می‌کرد. کشف این قمرهای چهارگانه دلیل خوب و واضحی بود که نشان دهد همه جرم‌های آسمانی به دور زمین نمی‌چرخند. ما امروزه از همین قوانین به‌منظور بررسی حرکت ماهواره‌ها به دور زمین استفاده می‌کنیم.

کپلر ۱۵ نوامبر سال ۱۶۳۱ درحالی‌که از ضعف بینایی و صرع رنج می‌برد، دیده از جهان فروبست. پس از او عده‌ای از شاگردانش نوشته‌ها و مقالاتش را به‌صورت کتاب جمع‌آوری کردند. اما هیچ‌کس آثار او را مطالعه نمی‌کرد و در نتیجه پس از مرگ خیلی زود فراموش شد؛ وی خود قبلاً در این خصوص چنین نوشته بود: «من کتاب خود را می‌نویسم؛ خوانندگان آن مردان فعلی باشند یا آیندگان، تفاوتی ندارد. این کتاب می‌تواند سال‌ها انتظار خوانندگان واقعی خود را بکشد، مگر نه خداوند نیز ۶ هزار سال انتظار کشید تا تماشاگری برای آثار او پیدا شد.»

دوران طلایی کپلر سال‌ها بعد از مرگش و زمانی آغاز شد که نیوتن و لاپلاس شناخته شدند.

دیگر رویدادهای مهم ۶ دی (۲۷ دسامبر)

۱۹۶۸ - فضاپیمای آپولو ۸ پس از انجام اولین سفر فضانوردان به ماه، به زمین بازگشت.

۱۹۹۵ - اولین آزمایش سلاح‌های اتمی توسط دولت فرانسه.

۱۹۹۹ - جف بزوس به‌عنوان چهره‌ی سال از طرف مجله‌ی تایم انتخاب شد.


تگ ها : پنج ویژگی مهم رهبران آینده 5 ویژگی مهم رهبران آینده پنج ویژگی مهم رهبران آینده – فناوری پنج ویژگی مهم رهبران آینده – فروشگاه اینترنتی پاوو شاخصه ها و ويژگي های رهبری انقلاب اسلامي رهبر ایران 10 ویژگی مدیران بزرگ آینده [PDF]صفت آینده رهبری نظام جمهوری اسلامی پس از آیت‌الله خامنه‌ای پنج ویژگی رهبری کاریزماتیک در سازمانها چیست ؟ [PDF]رابطه ویژگیهای شخصیتی با رهبری اخلاقی هفت ویژگی رهبران خوب 7 ویژگی رهبران قرن بیست و یکم انقلاب اسلامی ایران؛ انقلابی بی همتا1 مهم ترین ویژگی های رهبری امام خمینی (ره) 8 ویژگی مدیران بزرگ آینده 7 ویژگی مهم رهبران آینده برای مدیریت بهتر رهبر آینده ایران و جهان تشیع، کیست؟ [PDF]نقش هــوش هیجانــی در مدیریت ســازمان 6 ویژگی اصلی رهبر منابع انسانی پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی نظرخواهی: رهبر آینده ایران چه کسی خواهد بود؟ تدابیر و هوشمندی های 26 ساله امام خامنه‌ای در دوران رهبری نامزد اصلح برای ریاست جمهوری از نگاه رهبر حکیم انقلاب ویژگی‌های یک رهبر خوب ۶ شاخصه مهم استاندار آینده استان زنجان ویژگی‌های مهم رئیس جمهور آینده ایران روش ها و تفاوت های مدیریت و رهبری (leadership) شایستگی های رهبری سازماني ناب و بیست اقدام کلیدی نگاهی گذرا به زندگینامه‌ی حضرت آیت‌ الله‌العظمی سید علی حسینی خامنه‌ای ویژگی های شخصیتی رهبران تعریف رهبری و ویژگی‌های آن؛ معرفی دیدگاه‌های صاحب‌نظران بزرگ رهبران برجسته در دنیا چگونه رفتار می کنند؟ شایستگی های حضرت آیت الله خامنه ای برای رهبری انقلاب اسلامی مهم ترین ویژگی های رئیس جمهور آینده از نگاه رهبرانقلاب ایرنا [PDF]سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ویژگیهای استراتژی و رهبری امام خمینی(ره) [DOC]بررسي نقش رهبري و هدايت گري از منظر امام علي (ع) پنج شاخص مهم « انقلابی گری» از دیدگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی چرا اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید؟ ۱۰ ویژگی لازم برای یک رهبر کارآفرین www.pakzadian.com شفافیت یکی از ویژگی‌های مهم بودجه سال آینده است تجربه کار اجرایی، کارآمدی و توان بالای مدیریتی از ویژگی های مهم رئیس آینده نگری از مهم ترین ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود کاندیدای اصلح از نگاه مقام معظم رهبری رهبری تحول آفرین رویکردی نوین در سازمان های موفق شاخص سازی بیانات: نقشه راه آموزش و پرورش از نگاه رهبری ۱۵ ویژگی رفتاری انسان‌های موفق تفاوت مدیریت و رهبری درچیست KHAMENEI.IR ویژه انتخابات اینفوگرافی : تفاوت های رهبری با مدیریت و رئیس رهبری کاریزماتیک، جنبش های کاریزمایی و عاقبت قدرت کاریزماتیک پنج دلیل برای تداوم ریاست جمهوری حسن روحانی ویژگی های مدافع خوب شناسایی کاندیداهای جانشین رهبری [PDF]ﻫﺎي ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ ﻣﺪﻳﺮان ارﺷﺪ ﺑﺎ ﺷﻐﻞ ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﺎزﮔﺎري وﻳﮋﮔﻲ ﻣﺪ ویژگی‌های یک همسر مناسب [PDF]ﻧﻘﺶ رﻫﺒﺮي اﺻﯿﻞ در ﺑﻬﺒﻮد ﺳﻄﺢ ﺧﻼﻗﯿﺖ و اﺷﺘﯿﺎق ﺑﻪ ﮐﺎر ﮐﺎر الف

نظرات




نماد