سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

اخیرا درباره AMP صحبت های بسیاری شده است (صفحات سریع گوشی همراه). از بیست و چهارم ماه فوریه به بعد، نتایج جستجو گوگل شروع به شامل شدن لینک هایی به نسخه های صفحات گوشی همراه نمود. زمانی که گوگل از یک تکنولوژی حمایت می کند، شما می دانید که مورد بزرگی در شرف وقوع می باشد، اما AMP دقیقا چیست؟ آیا تا به حال به این مورد فکر کرده اید؟

AMP تماما درباره تجربه کاربری گوشی های همراه می باشد. مخصوصا، این مورد به این معنا است که صفحات گوشی همراه نسبت به گذشته پر سرعت تر شده اند که مطمئنا باعث می شود تا تجربه کاربری بهتری به وجود بیاید. طرفداران AMP می خواهند تنها یک بار محتواهایی را برای گوشی های همراه بسازند و سپس آن را بلافاصله در هر جایی که می خواهند، بارگیری نمایند.

مانند هر تکنولوژی که به تازگی وارد عرصه می شود، ما باید حقیقت را از رویا درباره AMP ها نیز مجزا سازیم و مشخص نماییم.

 

این مورد وب سایت های تان را سریع تر می سازد.

خیلی از شرکت های مشهور دنیا از AMP بسیار استقبال نموده اند، مانند BBC, THE WALL STEET JOURNAL, THE GUARDIAN, TWITTER, PINTEREST, THE NEW YORK TIMES و BUZFEED. به طور طبیعی آن ها می خواستند تا در جریان ماجرا باشند، زیرا آن ها همیشه می گویند که اگر گوگل از تکنولوژی هایی حمایت کند، حتما در سئو سایت و بهیه سازی سایت و رتبه بندی آن ها در نتایج گوگل تاثیر دارد.

در هر صورت آیا ارزش دارد تا شرکت ها از AMP حمایت نمایند؟ آیا AMP سر قول خود می ماند و وب سایت شما را سریع تر می سازد یا خیر؟

"اگر شما از قبل تجربه کاربری را درک کرده باشید... AMP شاید خیلی تفاوت شگرفی برای شما محسوب نشود.

برای این که به این سوالات پاسخ دهید، باید ابتدا این موضوع را برای خود مشخص نمایید: اگر طراحی سایت شما مملو از موارد و رسانه های مختلف باشد و سئو و بهینه سازی سایت معمولی داشته باشد، جواب این سوالات احتمالا بله می باشد. اما اگر وب سایت شما دارای یک یک طراحی مینیمالیست و با بهینه سازی خوب است، جواب این سوالات خیر است.

اگر شما یکی از طرفداران اولیه AMP می باشید که از جنبه سرعت بسیار زیادی که از نظر ظاهری دارد، جذب آن شده اید، این موارد را ملاحضه نمایید: AMP یک نوع تکنولوژی جدید نمی باشد. حتی گوگل نیز اقرار کرده است که AMP از تکنولوژی های موجود اینترنت ساخته شده است و هدف آن ساخت و ایجاد صفحات سبک و سریع وب سایت ها در گوشی های همراه می باشد. از این رو هیچ تحول و انقلابی توسط این مورد روی نداده است. درک این موضوع می تواند باعث شود تا دیدگاه متناسبی از سرعتی که درباره AMP مطرح می باشد، به دست آورید.

از این رو اگر تجربه کاربری را دقیقا درک کنید و بدانید که به این منظور باید چگونه آخرین پیشرفت ها و تکنولوژی ها را در طراحی سایت خود به کار ببرید، سپس AMP ممکن نیست تفاوت شگرفی را برای تان ایجاد نماید.

 

دقیقا AMP چیست؟

این پروژه با منبع آزاد از مباحث میان شرکت ها و ناشران تکنولوژی یافته درباره نیاز به تجربه کاربری بهتر در وب سایت ها و اپلیکیشن های گوشی همراه برای هر کسی که با محتواها در ارتباط می باشد، به وجود آمده است: مصرف کنندگان، ناشران، سازندگان و کاربران.

AMP بسیار مبحث مهمی است، ولی جزء جدیدی از برنامه نویسی HTML محسوب نمی شود. در حقیقت، AMP مانند دیگر صفحات HTML است، تنها تفاوت میان آن ها، کمبود کاربرد های تکنیکی و مجازی می باشد که توسط AMP شناخته و مشخص شده است. AMP در هر اپلیکیشن تحت وب سایت و یا مرورگرهای مدرن بارگیری خواهد شد، درست مانند صفحات رایج HTML، اما روند سرعت بخشیدن این مورد به صفحات وب سایت گوشی همراه توسط روش های ساختاری متفاوتی صورت می گیرد.

AMP ادعای می کند که می تواند سرعت های بیشتری را به کاربران ارائه دهد، زیرا میزان برنامه نویسی در وب سایت ها و اپلیکیشن ها را کاهش داده است:

  • شما کمتر از 50 KB از CSS را موجود دارید.
  • شما نیازی به JAVASCRIPT ندارید.
  • شما نیازی به برنامه نویسی برای تهیه کنندگان مختلف تبلیغات و سرویس های آنالیزگر ندارید.

 

تمامی این موارد باعث به وجود آمدن صفحات سبک تر می شود که در نهایت موجب افزایش سرعت بارگیری صفحات می شود.

AMP عواملی دارد که باعث می شود تا برای بارگیری سریع تر و سئو و بیهنه سازی سایت بهبود یابد. محتواهایی که در ابتدای هر صفحه از AMP قرار دارند، سریع تر بارگیری می شوند. هم چنین محتواهای باقی مانده در پایین صفحه نیز در کوتاه ترین زمان ممکن بارگیری می شوند. AMP می تواند قبل از این که کاربران صفحاتی را بارگیری نمایند، بارگیری کند و همین موضوع مدت زمان بارگیری را سرعت می بخشد.

متدهای مختلف وجود دارد که به AMP کمک می نماید تا وارد عمل شود:

  • بارگیری تند.
  • پیش اتصال.
  • پیش فرض.
  • پیشروی.

 

شما هم چنین می توانید صفحاتی غیر AMP خود را مجزا از صفحات دارای این مورد، بهینه سازی نمایید.

 از این رو استفاده نکردن از AMP به این معنا نمی باشد که شما نمی توانید وب سایت خود را طراحی کرده و سرعت ببخشید.

در نهایت، AMP باعث می شود تا طرح بندی صفحات سایت ها موثر تر شود. چگونه؟ طراحی سایت هایی که مملو از رسانه ها می باشند، همیشه زمانی که وارد گوشی های همراه می شوند، تمایل دارند تا نسبت و خصوصیت عرض و ارتفاع خود را حفظ نمایند. در حالی که یک احتمال می باشد که تصاویر ریسپانسیو و دارای قابلیت تغییر سایزی را داشته باشیم، AMP در نظر دارد تا دریابد چگونه دقیقا می تواند یک صفحه را پیش از بارگیری کامل، در معرض دید کاربران قرار دهد. دیگر کاربران مجبور نمی باشند که مدت زمان طولانی را صبر کنند تا صفحه وب سایت بارگیری شود، زیرا تصاویر در ابتدا بارگیری نمی شوند و سپس در صفحه نمایان خواهند شد.

 

تنها در برخی شرایط AMP باعث پر سرعت تر شدن صفحات وب سایت شما در گوشی های همراه می شود.

حقیقت این است که AMP تنها در برخی شرایط خاص می تواند سرعت وب سایت تان را افزایش دهد. همه این موارد به ملاحظات به کار رفته در وب سایت و تجارتی که سایت از آن پشتیبانی می کند، بستگی دارد.

"استفاده نکردن از AMP به این معنا نمی باشد که شما نمی توانید وب سایت خود طراحی کرده و به آن سرعت ببخشید"

شرایطی که AMP می تواند وب سایت گوشی همراه تان را سرعت ببخشد، به این ترتیب می باشد:

  • اگر وب سایت شما دارای رسانه های بسیاری زیاد است که ممکن است از پروسه سئو سایت و بهینه سازی سایت و بارگیری سریع تر صفحات آن سود ببرد.
  • اگر شما بخواهید تا AMP بهینه سازی سرعت و اجرای وب سایت تان را به جای این که خودتان به تنهایی روی این موضوعات کنترل داشته باشید، بر عهده بگیرد.

 

AMP به خودی خود نمی تواند باعث سرعت طراحی سایت تان شود، بلکه این گزینه روش ها و رویکردهای را به شما ارائه می دهد که می توانید سایت پرسرعت تری داشته باشید.

 

چیزی که باید بدانید این است که...

با تمام هیاهویی که مخصوصا در گوگل درباره این مورد وجود دارد، اما AMP هنوز در مرحله ابتدایی و نخستین خود وجود دارد که این موضوع یک واقعیت آشکار است. این موضوع به این معنا می باشد که AMP هم چنان در حال تکامل یافتن می باشد و هنوز هیچ کس نمی تواند 100 درصد بگوید که این مورد منحصرا برای چه چیزی مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، این مورد روی میزان رتبه بندی یا سئو و بهینه سازی سایت و نحوی اجرای آن تاثیر می گذارد، اما نیاز های استفاده از AMP می تواند مدام تغییر یابد.

اگر چه این AMP یک معجزه نیست که تمامی مشکلات بارگیری وب سایت ها را حل نماید، و حتی تنها راه حل موجود نمی باشد، اما هم چنان برای طراحان و برنامه نویسان بسیار ارزشمند می باشد که زمان هایی را صرف آن کنند. حداقل کاری که AMP می تواند انجام دهد این می باشد که طراحان وب سایت می توانند با کمک آن، زمان بارگیری صفحات وب سایت را بهبود دهند.


تگ ها : مقاله آیا AMP واقعا سایت تان را سرعت می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت وبسایت دوربین مداربسته شما را بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت وبسایت دوربین مداربسته شمارا بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت وب سایت شما را بهبود می بخشد؟ آیا AMP واقعاً سرعت سایت دوربین مداربسته شما را بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت سایت دوربین مداربسته شمارا بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت تارنما دوربین مداربسته شما‌را بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت وب سایت دوربین مداربسته شمارا بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت وب سایت دوربین مداربسته شما‌را بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت سایت دوربین مداربسته شما‌را بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت وب سایت دوربین مداربسته شما را بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت وبسایت دوربین مداربسته شما‌را بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت تارنما دوربین مداربسته شمارا بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت سایت دوربین مداربسته شما‌را بهبود می بخشد؟ آیا AMP واقعاً سرعت تارنما دکتر لیپوماتیک تهران شمارا بهبود می بخشد آیا می دانید چرا باید از AMP برای ساخت صفحات فرود ادوردزتان استفاده آیا AMP واقعاً سرعت وبدکتر لیپوماتیک تهران آیا AMP واقعاً سرعت وب دکتر لیپوماتیک تهران آیا AMP واقعاً سرعت وبدکتر لیپوماتیک تهران دکتر آیا AMP واقعاً سرعت وبدکتر لیپوماتیک تهران دکتر لیپوماتیک تهران آیا AMP واقعاً سرعت تارنما دکتر لیپوماتیک تهران شما را بهبود می بخشد آیا AMP واقعاً سرعت دکتر لیپوماتیک تهران دکتر لیپوماتیک تهران آیا AMP واقعاً سرعت وب دکتر لیپوماتیک تهران دکتر لیپوماتیک تهران آیا واقعا به صفحات موبایل شتاب یافته گوگل (AMP) نیاز داریم؟ چگونه میتوان بدون لینک سازی ترافیک سایت را افزایش داد جملات کاربردی فضای مجازی آموزش افزایش رنک در گوگل برای همیشه بهبود بهترین سئو سازی سایت جوملا سامسونگ یار

نظرات




نماد