سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

چگونه به یک مشاور مالی موفق تبدیل شویم

 

1 اهدافتان را مشخص و برنامه‌ریزی کنید.
برای شروع، هدفی که می‌خواهید در یک سال آینده به آن دست پیدا کنید را مشخص کنید. سپس این هدف را به اهداف کوتاه مدت کوچکتر به عنوان نقاط عطفی که رسیدن به آنها آسان تر به نظر می‌رسد بشکنید تا در طول مدت یک سال با رسیدن به آنها امید و انگیزه‌ی خود را حفظ کنید. بعنوان مثال اگر هدف شما به عنوان مشاور مالی موفق، کسب درآمد ۳۰ میلیون تومان در سال از کمیسیون‌های قرارداد فروش باشد، باید ماهیانه ۲٫۵ میلیون تومان از این طریق کسب درآمد داشته باشید. برای این کار باید تعداد مشخصی قرارداد بیمه‌ای در هر ماه (مثلاً ۵ مورد) ببندید. چگونه می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید؟ اگر از هر ۴ مشتری که ملاقات می‌کنید یکی از آنها مایل به بستن قراردادی با شما باشند، برای رسیدن به تعداد مورد نظر قراردادها در یک ماه باید ۲۰ قرار ملاقات با مشتریان احتمالی داشته باشید. اگر فرض کنیم از هر ۳ تماسی که برای جلب مشتری می‌گیرید، یک مورد از آنها علاقمند به ملاقات با شما باشند، بنابراین باید ۶۰ تماس در هر ماه داشته باشید. یعنی اگر ۵ روز در هفته کار کنید، باید روزی ۳ بار تماس بگیرید. هدف‌گذاری و تعیین مقاصد می‌تواند راهنمای شما در برنامه‌ریزی و تنظیم لیست کارهای روزانه باشد. سعی کنید خودتان را به تلاش سخت‌کوشانه در راه رسیدن به اهداف تعیین شده مجبور کنید، حتی اگر در ابتدا به نظر برسد که به اهداف مورد نظرتان برای تبدیل شدن به یک مشاور مالی موفق دست پیدا نخواهید کرد.

 

چگونه به یک مشاور مالی موفق تبدیل شویم

 

2 از شبکه‌ها برای گسترش تعداد مشتریانتان استفاده کنید.
می‌توانید از اعضای خانواده و یا فامیل و دوستانتان شروع کنید. آنها سال‌هاست که شما را می‌شناسند و طبیعتاً به شما اعتماد دارند و می‌دانند که کارتان را به خوبی انجام خواهید داد. در ملاقات‌هایی که با همکلاسی‌ها و همکارهای سابقتان دارید، سعی کنید دوباره با دوستان قدیمیتان ارتباط برقرار کنید. کارت‌هایتان را بین آنها پخش کنید و توضیح دهید که چه خدمتی ارائه می‌دهید. خجالتی و کمرو نباشید. بگذارید سایرین شما را بشناسند و با کاری که انجام می‌دهید و کمک‌هایی که می‌توانید به عنوان یک مشاور مالی به آنها ارائه کنید آشنا شوند. در نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های مرتبط شرکت کنید و با افراد بیشتری که در صنعت مربوطه فعال هستند آشنا شوید. شما نمی‌دانید چه زمانی به یکدیگر و دانش و تخصص‌ هم نیاز پیدا می‌کنید.

چگونه به یک مشاور مالی موفق تبدیل شویم

 

3 ظاهر حرفه‌ای داشته باشید.
در قرارهای ملاقاتی که با مشتریانتان دارید لباس رسمی و کاری بپوشید. مدل مو و اصلاح مناسبی داشته باشید تا در اولین نگاه، احساس خوبی در مشتریان ایجاد کنید. از داشتن ظاهر نامرتب و شلخته خودداری کنید چرا که باعث ایجاد این احساس در مشتری می‌شود که شما دورو هستید و توانایی گرفتن پروژه را ندارید. مشتری‌ها بیشتر تمایل دارند کار خود را به کسانی بسپارند که ظاهری آراسته و حرفه‌ای دارند و برای ملاقاتی که با آنها دارند ارزش قائل هستند. از قبل برای ملاقات با هر مشتری آمادگی داشته باشید. درباره‌ی آنها اطلاعاتی از جمله سن،‌ جنیست، نوع کار و درآمد، وضعیت تأهل،‌ سیگاری بودن یا نبودن و در صورت امکان اینکه قبلاً به چه طرح‌هایی تمایل نشان داده‌است کسب کنید. درباره‌ی کمبودهای احتمالی که باعث خواهند شد آن فرد از شما خرید نکند فکر کنید. همچنین اینکه به ازای هر خرید چه خدمات، امتیازات و نتایجی دریافت خواهند کرد و اینکه چه گزینه‌های اضافه‌ای می‌توانید به انتخاب‌هایشان اضافه کنید. وقتی مشتری را با آمادگی قبلی خود تحت تأثیر قرار دهید، احتمال اینکه به شما اعتماد کنند و باور کنند که شما خدمات حرفه‌ای و با کیفیتی به آنها ارائه خواهید داد بیشتر می‌شود.

چگونه به یک مشاور مالی موفق تبدیل شویم

 

4 تخصصتان را از طریق آموزش پیوسته افزایش دهید.
فرایند یادگیری شما با اخذ مدرک مشاوره به پایان نمی‌رسد. بلکه این نقطه‌ی شروع یادگیری و کسب تجربه‌ی شما در زمینه‌ی کاری و عملی است. همیشه بدنبال یادگیری و افزایش دانسته‌های خود باشید و از تغییرات اخیر صنعتی که کار شما با آن مرتبط است آگاه باشید. آیا تغییراتی در قوانین و مقررات مرتبط با صنعت شما ایجاد شده‌اند که نحوه‌ی فعالیت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟ این تغییرات چگونه بر روی مشتری‌های شما تأثیرگذار خواهند بود و آیا این تأثیرات مثبت هستند یا منفی؟‌ آیا محصولات جدیدی به بازار ارائه شده‌اند؟ تغییرات قیمت محصولات شرکت‌های رقیب شما نسبت به محصولات شما چگونه بوده‌است؟ با افزایش پیوسته‌ی تجربه و دانشتان، به تدریج می‌توانید به یک متخصص در زمینه‌ی کاری خود تبدیل شوید. در سمینارها و جلسات بعنوان سخنران مدعو شرکت کنید و دانش و تجربیات کاری خود را با کسانی که به آنها نیاز دارند به اشتراک بگذارید. مقالاتی در مجلات معتبر مرتبط با صنعت تان منتشر کنید تا شهرت پیدا کنید و بعنوان یک متخصص در زمینه‌ی کاری خود شناخته شوید. همچنین دریافت گواهی مؤسسات معتبر در برای بهبود رزومه و مدارک حرفه‌ایتان توصیه می‌شود.

چگونه به یک مشاور مالی موفق تبدیل شویم

 

5 با مشتری‌هایتان در تماس باشید.
بهتر است با مشتری‌های فعلی تان بطور منظم در تماس باشید. این شامل پاسخ دادن به تمامی تماس‌های آنها و رسیدگی به درخواست‌های آنها بدون معطلی می‌شود. خواسته‌های مشتریان را سریعاً پاسخ دهید و ارائه‌ی خدمات طی یک فرایند روان و بی‌دردسر را برای آنها تضمین کنید. گاه به گاه خبرنامه‌هایی در رابطه با تغییرات و اخبار جدید مرتبط با صنعت هر مشتری برایش ارسال کنید. برای تقویت روابط با مشتریانتان در مناسبت‌ها و روزهای خاصی مانند تولد برای آنها پیام تبریک ارسال کنید. مرتباً‌ هر یک سال یا دو سال یکبار وضعیت مالی مشتریان را تحت نظر داشته باشید. این کار باعث می‌شود هر زمانی که خودشان و یا دوستانشان به محصولات یا خدمات شما احتیاج داشتند فوراً به یاد شما بیفتند. حتماً از مشتریانی که از خدمات شما رضایت داشتند بخواهید که توصیه‌نامه‌هایی به شما بدهند.


تگ ها : چگونه به یک مشاور مالی موفق تبدیل شویم چطور قبل از 29 سالگی تبدیل به یک میلیاردر شویم ؟ رازهای موفقیت بهترین مشاور تحصیلی کشور چیست؟ چگونه به یک مدیرعامل تبدیل شویم؟ چطور از یک کارمند ساده به یک مدیر موفق تبدیل شویم؟ مهارتهای یک حسابدار موفق چیست؟ برای حسابدار موفق شدن خواندن مقاله حسابدار موفق رسیدن به چگونه به یک مشاور املاک موفق تبدیل شویم چگونه تحلیل گر مالی شوم؟ ۷ راز مهم حسابداران موفق مقاله چگونه پولدار شویم؛ ۱۶ راه پولدار شدن که باید بدانید چگونه به یک مشاور املاک عالی تبدیل شویم چگونه به یک شرکت بازاریابی اینترنتی موفق تبدیل شویم ۱۲ خصوصیت فروشنده حرفه‌ای موفق چگونه تبديل به يك كارآفرين موفق و ثروتمند شويم؟ 20 نکته درباره حسابداران حرفه ای چگونه در بازاریابی اینترنت موفق شویم چگونه یک برند موفق شویم؟ چگونه یک مدیر بهتر باشیم چگونه طراح مد لباس شویم؟ چگونه پولدار شویم؟ ۱۰ حرکت برای ده‌رقمی شدن موجودی چگونه مشاوره تناسب اندام شویم؟ چگونه به یک فروشنده فوق حرفه‌ای تبدیل شویم؟ چگونه وکیل شویم ؟ چگونه به یک کارمند غیر قابل جایگزینی تبدیل شویم چگونه تاجر شویم؟ چگونه یک فروشنده ی بیمه ی موفق باشیم؟ چگونه یک حسابدار خوب شویم این ۹ ویژگی شما را تبدیل به مدیر موفق می‌کند چگونه یک فیلمنامه نویس موفق شویم؟ ساختن یک برند موفق 11 راه دارد برای پیشرفت در زندگی این 10 کار را کنار بگذار چگونه در طراحی تجربه کاربری خوب موفق شویم؟ چگونه به قهرمان شکست ناپذیر رویاهای خود تبدیل شویم؟ انگشتم مقصر موفق شدنم است چگونه با بكار بردن «عبارت‌هاى قدرتمند» فروش بيشترى چگونه رشته پزشکی قبول شویم ؟ چگونه به یک وبلاگ نویس موفق تبدیل شویم ویژگی های یک مهندس موفق چگونه یک مدیر فروش موفق شویم چگونه می توانیم در زندگی موفق باشیم؟ چگونه در مصاحبه دکتری موفق شویم شروع یک کسب و کار اینترنتی موفق 20 کتابی که زندگی شما را متحول می کنند و بهتر است که قبل چطور یک شبه موفق شویم؟ اشرف غنی: یک دولت ورشکسته را چگونه بازسازی کنیم چهارده گام ساده برای جذب موفق داوطلب بازاریابی سبز چیست و چگونه در آن موفق شویم؟ مشاوره و برنامه ریزی کنکور 97 پرسش و پاسخ های روانشناسی در مرکز مشاوره راز تربیت ضمیر ناخوداگاه آنچه مدیران باید بدانند چگونه بازیگر شویم / راه واقعی بازیگر شدن سرمایه گذاری در بورس برای تازه واردان چگونه با قانون جذب ثروتمند شویم؟ چگونه پولدار شویم: 8 روش هوشمندانه و موثر برای پولدار شدن در کارآموزی نردبان موفقیت در حسابداری چگونه قانون جاذبه و موفقیت را کشف کنید؟ تکنیک فروش: چطور مشتری را برای خرید قانع کنیم؟ چهار راه پول سازی دوره نخبگان خانه سرمایه آرتیکولت، پرسش‌های همیشگی پولدار شدن مثل آب خوردن چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟ چگونه در لحظات سخت زندگی قوی باشیم و به خود کمک کنیم؟ چطور اقتصاد خانواده را مدیریت کنیم؟ چگونه مدیری موفق شویم؟ راهکار چگونه تاجر میلیاردها پول شویم؟ تبدیل ایده به کسب و کار ، پیش از شروع این مقاله را بخوانید!

نظرات




نماد