سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

۱مراقب یخچال و فریزر باشید. این وسیله بیشترین مقدار هزینه را در قبض برق به خود اختصاص می دهد. توجه کنید که پشت یخچال و فریزر از دیوار حداقل یک وجب فاصله داشته باشد تا هوا به خوبی از بین آن عبور کند و باعث فشار آمدن به موتور دستگاه نشود.

 

۲کویل کندانسور گرد و خاک گرفته باعث افزایش فشار به موتور و افزایش مصرف یخچال و البته کاهش عمر دستگاه می شود. هر سه ماه یکبار آن را با جاروبرقی یا غبارروب تمیز کنید تا بتواند به خوبی کار کند. اگر در خانه از حیوان خانگی نظیر گربه یا سگ نگه داری میکنید، این کار را هر ماه انجام دهید.

 

۳سرمای یخچال و فریزر شما چقدر است؟ سرمای بیش از حد باعث فشار به دستگاه و افزایش مصرف برق می شود. دمای توصیه شده برای یخچال بین ۳ تا ۴ درجه ی سانتی گراد و برای فریزر بین -۱۵ تا -۱۸ درجه ی سانتی گراد است.

 

۴آیا فریزر پر است؟ فریزر پر توزیع مساوی دما را تضمین می کند. اگر فریزر شما خیلی خالی است، چند ظرف را پر از آب کنید و در فریزر قرار دهید. اگر باز هم فریزر خیلی خالی به نظر می رسد، خرید یک فریزر کوچک تر را در برنامه ی خود جای دهید.

 

۵نوار دور در یخچال و فریزر را بررسی کنید. کار نوار دور در حفظ سرمای داخل دستگاه و جلوگیری از ورود گرما است. مطمئن شوید که نوار به خوبی به در متصل است و هیچ سوراخ یا پارگی ندارد. در غیر این صورت دستگاه دائما برای تولید هوای سرد کار می کند و در نتیجه قبض برق بالاتری برای شما صادر می شود.

 

۶علاوه بر نوار، نحوه ی قرار دادن مواد غذایی را هم در فریزر و یخچال بررسی کنید. مواد غذایی نباید راه ورود هوای سرد را به محفظه ی داخلی سد کنند. در غیر این صورت باعث فشار به دستگاه و کاهش عمر آن می شوید. همیشه فاصله ای چند سانتی متر را از فیلتر ورود هوا در نظر بگیرید.

 

۷لباس ها را در آب سرد بشویید. دستگاه ماشین لباس شویی بیشترین مقدار انرژی را صرف گرم کردن آب می کند. در صورت امکان دستگاه را روی آب سرد تنظیم کنید. در عین حال می توانید ماشین لباس شویی هایی را انتخاب کنید که از تکنولوژی کار با آب سرد استفاده می کنند و لباس های شما را هم تمیز و بدون لک تحویل می دهند.

 

۸نوار دور در لباس شویی تمیز است؟ اگر نوار دور در کثیف باشد، باعث فشار وارد آمدن به دستگاه در حین خشک کردن لباس ها و در موارد شدید باعث ایجاد آتش سوزی می شود.

 

۹برای کاهش مصرف کولر، پوشال های ان را هر سال عوض کنید. در عین حال می توانید پوشال سال قبل را هم که اکنون نازک تر شده است به همراه پوشال جدید نصب کنید. در هوای گرم و آفتاب سوزان روی سقف کولر یک سایه بان ایجاد کنید. همچنین روی کانال ورودی هوای سرد در پشت بام را هم با پارچه ای سفید بپوشانید تا مانع از گرم شدن کانال ورودی هوا شوید. همه ی این کارها باعث می شود هوای ورودی به خانه خنک تر از همیشه باشد و در نتیجه کولر زمان های کمتری را کار کند.

 

نکات و هشدارها

برای تست کردن نوار دور در یخچال، یک اسکناس را بین نوار و در قرار دهید و در را ببندید. اگر برای باز کردن در به هیچ فشاری نیاز نداشتید، احتمالا باید نواری نو خریداری کنید.دستگاه هایی را که در طول روز یا شب به طور مداوم مورد استفاده قرار نمی دهید از برق بکشید. برخی دستگاه ها در حالت خاموش هم مقداری ولتاژ مصرف می کنند. برای راحتی بیشتر می توانید این گونه دستگاه ها را به یک چند راهی وصل کنید و شب هنگام یا در مواقعی که از آنها استفاده نمی کنید، کلید چند راهی را خاموش کنید.


تگ ها : چطور قبض برق را کاهش دهیم؟ چگونه هزينه مصرف انرژي خانه خود را كاهش دهيم چگونه برق مصرفی یخچال راکاهش دهیم؟ [PDF]چگونه هزينه برق مصرفي منازل خود را كاهش دهيم چگونه هزینه مصرف انرژی خانه خود را کاهش دهیم چطور هزینه برق مصرفی خود را کاهش دهیم؟ چطور مصرف برق را کاهش دهیم؟ چگونه مصرف برق را کاهش دهیم؟ چگونه هزینه برق مصرفی خود را کاهش دهیم چگونه مصرف برق خود را کاهش دهیم چگونه مصرف برق کامپیوتر را کاهش دهیم Electronic World چگونه مصرف برق کولر را کاهش دهیم؟ چگونه مصرف برق اسپیلت را کاهش دهیم؟ چگونه مصرف برق را کاهش دهیم چگونه مصرف انرژی و شارژ کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را کاهش چگونه مصرف برق را در یخچال فریزر کاهش دهیم چگونه در یخچال فریزر مصرف انرژی را کاهش دهیم؟ خانگی و تجاری [DOC]اصناف چگونه هزینه برق مصرفی محیط کار خود را کاهش دهند چگونه مصرف انرژی خود را کاهش دهیم؟ چگونه صرفه جویی در مصرف انرژی را به کودکان آموزش دهیم؟ واحدهای صنعتی چگونه هزینه برق خود را کاهش دهند؟ [PDF]راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺼﺮف ﺑﺮق ﺑﻤﻨﻈﻮر ﻛﺎﻫﺶ 1390 ﺳﺮﻳﻊ ﭘﻴﻚ ﺑ چگونه مصرف کولرهای گازی و آبی را کاهش دهیم؟ تعمیر لوازم خانگی چگونه مبلغ صورتحساب ماهیانه برق مصرفی خود را کاهش دهیم؟ واحدهاي صنعتي چگونه هزينه برق خود را كاهش دهند؟ ایرنا راههای کاهش هزینه برق مصرفی در کولرگازی رابطه مصرف برق با میزان خروج کربن محمد ذاکری [PDF]آموزش مدیریت مصرف و کاهش تلفات برق متوسطه اول دبیران مصرف آب و برق را مدیریت کنیم روشهای صرفه جویی در مصرف انرژی ، آب ، برق ، گاز چگونه مصرف سوخت های فسیلی را در زندگی خود کاهش دهیم راهنماي صرفه جويي در مصرف انرژي ماشين لباسشويي چگونه مبلغ قبض برق را کاهش دهیم؟ روش‌هايی برای كاهش مصرف برق 20 راه عالی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها چند توصیه ساده به زنان برای کاهش مصرف برق و هزینه آن چطور کولر گازی اینورتر (کم مصرف) اصل را از برق مدیریت مصرف برق در بخش تجاری انرژى خورشيدي چگونه مصرف سوخت خودرو را کاهش دهیم؟ چگونه مصرف برق کولر گازی اسپلیت را کاهش دهیم ساعت شلوغی چگونه هزینه های زندگی را کاهش دهیم؟ چگونه هزینه مصرف انرژی را کاهش دهیم؟ چگونه مصرف برق کولر گازی کولر آبی را کاهش دهیم – امداد برق صرفه جویی در مصرف برق کولر آبی و گازی - صرفه‌جویی در مصرف برق با ساده‌ترین راه‌ها - پايگاه خبری هزینه برق در ساعات پیک چگونه محاسبه می‌شود؟ کاهش مبلغ قبض برق تاثیر هوشمندسازی در کاهش مصرف انرژی بایگانی راهی برای فرار از هزینه سرسام آور کولر گازی! GO 30 چگونه از منابع انرژی حفاظت کنیم شست و شو و خشک کردن با لوازم خانگی آسوده بوش. راه های صرفه جویی در مصرف برق کولر گازی چند راهکار ساده برای کاهش مصرف برق چگونه هزینه برق را کاهش دهیم؟/سبزی ها را چگونه مصرف کنیم پرشین خودرو چگونه هزینه قبض آب، برق و گاز را کاهش دهیم؟ چگونه مبلغ قبض برق را ۳۶ درصد کاهش دهیم ؟ جستجوهای مربوط به چگونه مصرف لوازم برقی را کاهش دهیم

نظرات




نماد