سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

امروزه مردم بیش از پیش ایمیل ها و خبرنامه های ایمیلی خود را در موبایل مطالعه می کنند. تحقیق ما در رابطه با کاربردی بودن کلی موبایل ها و تبلت ها نشان می دهد که صفحه های کوچکِ گوشی های موبایل، نشانگر چالش های کاربردی بودن عمیقی هستند. بنابراین تمرکز خود در تحقیقمان را بر روی کاربردی بودن خبرنامه ایمیلی در این صفحه ها قرار دادیم.

 

تحقیق بر روی وقایع روزانه: یک هفته همراه با خبرنامه های ایمیلی

آخرین تحقیق ما در رابطه با کاربردی بودن خبرنامه، اطلاعاتی در رابطه با تعدادی آزمایش درباره کسانی که خبرنامه را در موبایل شان مطالعه می کنند در بر داشت. اما برای تحقیق جدیدمان می خواستیم پا را فرا تر از آزمایشگاه گذاشته و در رابطه با اینکه افراد چگونه به تنهائی خود خبرنامه را مطالعه می کنند تحقیق کنیم.

برای انجام این کار به مدت 5 روزِ کاری، تحقیقی با استفاده از ثبت وقایع روزانه انجام دادیم و از کاربران خواستیم که هر گاه خبرنامه ایمیلی را در موبایل شان مطالعه کردند آن را یادداشت کنند. شرکت کنندگان در تحقیق ما همچنین از هر موبایل اسکرین شات گرفتند و آن را برای ما فرستادند تا ما بتوانیم ببینیم خبرنامه های سرتاسر جهان چگونه در گوشی های واقعی به نمایش در می آیند. و نهایتا کاربران در یک نظرسنجی آنلاین در رابطه با هر خبرنامه شرکت کردند.

ما همچنین از شرکت کنندگان در رابطه با استفاده کلی شان از ایمیل مصاحبه ای به عمل آوردیم. به عنوان مثال از آنها پرسیدیم کِی، کجا و هر چند وقت یک بار ایمیل شان را در گوشی خود چک می کنند و در چه شرایط به خصوصی ممکن بود خبرنامه ها را در گوشی خود مطالعه کنند.

ما کاربرانی از استرالیا، انگلیس و آمریکا را گرد هم آوردیم. از آنجائیکه هیچ تفاوت خاصی میان کاربران این کشورها به چشم نمی خورد در بررسی که در پی می آید همه آنها یکسان در نظر گرفته شده اند.

57% از شرکت کنندگان ما زن و 43% مرد بودند. سن کاربران از 20 تا 50 سال بود. از آنجائیکه جوان تر ها ممکن است در تحقیقات مربوط به موبایل رفتار های متفاوتی نشان دهند بسیار مهم است که گستردگی سنی بالائی در آزمایش خود داشته باشید. استفاده از کاربران میانسال نیز اهمیت خاص خود را دارد زیرا ما می خواستیم از خبرنامه های B2B در این تحقیق بهره ببریم. شغل کاربران بسیار متنوع بود: مدیر تبلیغاتی، مهندس الکترونیک، داروساز، و تهیه کننده تلویزیون.

رویهمرفته 14 کاربر در بازه زمانی مشخص شده، ثبت وقایع را تکمیل کردند و طی این دوره 191 خبرنامه ایمیلی توسط کاربران مطالعه شد.

 

چیزی به نام خبرنامه ایمیلی وجود ندارد

مهم ترین یافته تحقیق ما؟ چیزی به نام خبرنامه ایمیلی وجود ندارد و این یک نام غلط و نامناسب است.  تمام شرکت کنندگان را در رابطه با تک تک 191 خبرنامه مورد پرسش قرار داده و از آنها پرسیدیم آیا ممکن است این خبرنامه ها را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود نیز مطالعه کنند؟ در 93% از موارد شرکت کنندگان پاسخ آری دادند بنابراین فقط 7% از خبرنامه ها فقط و فقط در موبایل مورد مطالعه قرار می گیرد.

بنابراین در بیشتر موارد کاربران ممکن بود آن خبرنامه را در کامپیوتر خود نیز بخوانند. (که به نوبه خود، نه همیشه ولی در اغلب مواقع مشکلات کاربردی بودن خود را به همراه دارد). بنابراین کاربرد عمده این خبرنامه ها در پلتفرم های مفاوت است، یعنی گاهی اوقات افراد خبرنامه را در کامپیوتر خود مطالعه می کنند و گاهی اوقات در گوشی موبایل خود.

در حقیقت گاهی اوقات افراد یک نسخه از خبرنامه را در هر دو پلتفرم مشاهده می کنند، یعنی در 3/1 (یک سوم) مواقع کاربران گفتند که دلیل اینکه خبرنامه را مجددا می خوانند این است که محتوا را دوباره خوانی کنند یا بتوانند کاری را در صفحه ای بزرگتر به پایان برسانند. به عبارت دیگر کاربرانی که روند مطالعه خبرنامه و خریدشان را از موبایل آغاز کرده اند ممکن است مرحله نهائی خرید را به وسیله کامپیوتر انجام دهند. می توانید این را دلیل دیگری برای مطالعه عمیق تر گزارشات تحقیقی در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن قابلیت مطالعه در دو پلتفرم، ما انتخاب میان نسخه رومیزی و موبایلی خبرنامه‌ ایمیلی را به ثبت ‌نام‌ کنندگان توصیه نمی‌ کنیم. اساساً شما نمی ‌دانید که کاربر، هر بخش از خبرنامه‌ را کجا مطالعه خواهد کرد و احتمالاً خود او نیز آن را از پیش نمی ‌داند.

بنابراین به جای داشتن دو خبرنامه بهتر است که از طراحی  مسئولانه و تکنیک‌ های دیگر استفاده کنید تا بتوانید یک خبرنامه را با پلتفرم ‌های مختلف تطبیق دهید. این دقیقاً خلاف وب سایت است زیرا وب‌ سایت حالت تعاملی دارد و شما می ‌توانید به کاربر این امکان را بدهید که از میان نسخه ‌های مختلف وب سایت چه کامل و چه برای  موبایل، مطابق با نیاز خویش انتخاب کند. و در ایمیل هنگامی که پیغام فرستاده می‌شود دیگر چیزی در اختیار شما نیست.

خبرنامه pinterest را در مطالعه اخیرمان، می ‌توان مثال خوبی برای طراحی سایت مسئولانه در نظر گرفت. هنگامی که این خبرنامه را در کامپیوتر رومیزی باز می‌ کنید سه ستون دارد و هنگامیکه در گوشی موبایل باز شود یک ستون.

یک خبرنامه مسئولانه باید مقصد لینک را براساس پلاتفرم کنونی کاربر تغییر دهد. اگر کاربری در حال خواندن ایمیل در گوشی است، لینک‌ ها باید به صورت صفحاتی مناسب با موبایل باز شوند. اشتباه ‌ترین کار این است که افراد از خبرنامه ‌ای که مخصوص موبایل طراحی شده است، وارد نسخه کامل  وب سایت شوند. برعکس این نیز صادق است و اگر کاربری در حال خواندن پیامی در کامپیوتر است، لینک ها باید در نسخه کامل سایت باز شوند تا او بتواند صفحاتی را که برای نسخه رومیزی بهینه‌ سازی ‌شده است ببیند.

اگر نمی ‌توانید برای قالب ایمیل تان از طراحی مسئولانه استفاده کنید سعی کنید که از ساختاری با یک ستون استفاده کنید. ممکن است برای کامپیوتر های رومیزی کمی اولیه به نظر بیاید اما در گوشی‌ های موبایل کارایی خوبی خواهد داشت.

 

مطالعه در موبایل تأثیر خبرنامه را تغییر می‌ دهد

طی یک دهه ای که از اولین تحقیق کاربردی بودن خبرنامه می‌ گذرد علیرغم پیام‌ های زیادی که کاربران در ایمیل خود دریافت می‌ کنند دلایل یکسانی را برای ثبت نام در خبرنامه عنوان می‌ کنند:

  • آموزنده: یکی از کاربران گفت: "خبرنامه مرا در مورد چیز هایی که اگر دست خودم بود در رابطه با آنها جست‌وجویی نمی‌ کردم مطلع نگه می ‌دارد. چیز هایی را که ممکن است آنها را فراموش کنم به من یادآوری می‌ کند، چیز هایی را که ممکن است هرگز به اختیار خود یاد نگیرم به من می آموزد."
  • بی ‌دردسر: وقتی که در یک خبرنامه ثبت ‌نام کنید بدون نیاز به انجام هیچ کار دیگری، خبرنامه به دست شما خواهد رسید.
  • می ‌توانید به راحتی آن را ندیده بگیرید: اگر به این نسخه از خبرنامه علاقه‌مند نیستید تنها کاری که لازم است بکنید این است که آن را باز نکنید و آن خبرنامه به زودی به قسمت پایین صفحه صندوق ورودی ایمیل شما رانده خواهد شد. یا اگر می‌ خواهید چیزی را بعداً بخوانید می ‌توانید خیلی راحت اجازه دهید که تا وقتی فرصت این کار را پیدا کنید در صندوق نامه ‌های دریافتی شما باقی بماند.
  • به موقع: خبرنامه یک رسانه سریع محسوب می ‌شود.
  • می ‌تواند به شما یادآوری کند: خبرنامه اصلی‌ ترین روش برای بازگرداندن کاربر به وب سایت محسوب می‌ شود زیرا به کاربر یادآوری می‌ کند که کار خاصی را انجام دهد.
  • کارایی بیشتر: خبرنامه شغلی به افراد کمک می‌ کند که کار خود را بهتر انجام دهند.
  • اجتماعی: ایمیل را می ‌توانید به راحتی به اشتراک بگذارید و خبرنامه می ‌تواند خبر های دست اول برای صحبت‌ های کوتاه در موقعیت های اجتماعی و تجاری را در اختیار شما بگذارد.

خواندن خبرنامه‌ ایمیلی به وسیله موبایل به تمام نکات مثبت گفته شده یک فایده دیگر نیز می ‌افزاید و آن این است که خبرنامه همیشه در دسترس شما است. بعلاوه در گوشی نحوه تعامل برای پیام‌ های ایمیل بسیار ساده ‌تر از وب سایت‌ ها است، یعنی بالا و پایین رفتن در یک خبرنامه مستلزم کار کمتری از بازدید از صفحات مختلف یک وب سایت برای به دست آوردن همان اطلاعات است.

بنابراین استفاده از موبایل باعث شده است که  امروزه خبرنامه های ایمیلی راه مهم ‌تری از گذشته برای حفظ ارتباط با مشتری محسوب شوند. این جمله حقیقتاً صحیح است زیرا گاهی اوقات هنگامی که افراد از موبایل شان استفاده می ‌کنند وقت‌ کشی می ‌کنند. یکی از کاربران گفت: "هنگام استفاده از گوشی تمایل بیشتری برای دیدن مطالب مربوط به بازاریابی دارم. به خاطر این است که در خانه وقت خاصی برای این کار اختصاص نمی ‌دهم. اما اگر در حال حرکت باشم و وقت اضافی داشته باشم، این کار را انجام می ‌دهم. اگر سر کار یا در خانه باشم پیامی را که بدون درخواست من برایم فرستاده شده باشد فورا پاک می‌کنم".

گوشی ‌های موبایل همچنین منبع جدیدی برای ارائه اطلاعات را به ما نشان داده اند: اپلیکیشن های فوق هدفمند و فوق تخصصی. به عنوان مثال در تحقیق اخیر ما یک پزشک اظهار داشت که ترجیح می ‌دهد از اپلیکیشن Medscape در گوشی اش برای دریافت آخرین اخبار پزشکی استفاده کند تا این که بخواهد همان اخبار را در خبرنامه مطالعه کند.

 

دفاع از جایگاه خود در اینترنت

احتمالا مهم ‌ترین دلیل انتشار خبرنامه ایمیلی این است: خبرنامه یکی از معدود راه های باقی مانده برای دسترسی به مشتریان است، بدون عوارض، حق عضویت، و مزاحمت قوانین ایجاد شده توسط نگهبانان (موتور های جستجوگر، وب سایت ‌های شبکه ‌های اجتماعی، فروشگاه‌ های اپلیکیشن، و غیره)

خبرنامه مستقیماً به درون صندوق نامه‌ های دریافتی کاربر می ‌رود، یعنی مستقیماً به درون جیب او. یعنی شما تمام واسطه‌ های ثالث را دور می‌ زنید و می ‌توانید در زمان دلخواه خود هر آنچه که می ‌خواهید به مشتریان خود یادآور شوید. فقط به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید کاربر خود را از دست ندهید، باید حق مسلم او برای داشتن یک تجربه کاربری خوب و محتوای جالب را به رسمیت بشناسید.


تگ ها : مقاله خبرنامه های ایمیلی برای موبایل گزارش خبرنامه های ایمیلی خبرنامه های سازگار با تلفن همراه چرا برخی از خبرنامه های ایمیلی موفق نمی شوند؟ عضویت در خبرنامه‌ دیجی‌کالا مگ عضويت در خبرنامه 15 نکته مهم درباره خبرنامه و ایمیل مارکتینگ خبرنامه ایمیلی: ۷ نکته قابل توجه ثبت نام خبرنامه سفارشی معرفی بهترین برنامه های ایمیل اندرویدی خبرنامه فارسی در وردپرس با Newsletter و ساخت آن برای وبسایت های خبرنامه فوق حرفه ای وردپرس میلستر بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ با 6 نکته آموزش مسدود کردن آدرس ایمیل های مزاحم در یاهو و جیمیل گوگل خبرنامه های فصلی که مخاطبان شما به آن احتیاج دارند. – کانتنت برگر عضویت در خبرنامه ایمیلی – واژه های انگلیسی آماده سازی ایمیل برای ارسال خبرنامه چگونه قالب های منحصر به فرد برای ایمیل طراحی کنیم؟ چگونه نرخ باز شدن خبرنامه هایتان را افزایش دهید ۲۱ حقیقت جالب در مورد ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد چگونه از ایمیل ها در بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم؟ چرا ایمیل های طراحی شده توسط شما باید ریسپانسیو باشند؟ ایمیل 6 قالب رایگان برای خبرنامه ایمیلی شما آموزش لغو عضویت و حذف دریافت ایمیل از گروه های یاهو چگونه بهترین قالب ایمیل را در طراحی سایت استفاده کنیم؟ شرکت تحلیلگران شبکه جنوب: صفحه اصلی بایگانی‌ها ایمیل مارکتینگ روش های بازاریابی دیجیتال 2 نکاتی برای برنده شدن در بخش نگاه مردمی عضویت در خبرنامه خبرپو و دریافت آخرین اخبار و امکانات خبرنامه رایگان دهمین جشنواره وب و موبایل ایران آغاز به کار کرد روش های پرداخت خبرنامه رایگان – آژانس مسافرتی طیاره ایمیل مارکتینگ فروشگاه اینترنتی دیجی استایل ثبت نام در سامانه دریافت جدیدترین اخبار و مقالات کوانتومی از طریق تلگرام موبایل و موبایل اشتراک خبرنامه موبایل نارسیس رضا فراهانی فروشگاه اینترنتی بامیلو سوالات متداول یکپارچه سازی بازاریابی ایمیلی با دیگر روش های بازاریابی ثبت نام در خبرنامه رزرو هتل های تخفیف دار هفتگی فرصت های شغلی ایرنا فروشگاه های اینترنتی پایانه های فروش جیرینگ میوا اخبار و تازه های جهان بصورت زنده : رادیو بین المللی فرانسه فرم‌نگار Google مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد عضویت فروشگاه اینترنتی دیجی دو آموزش های تخصصی توسعه موبایل کمپین حمایت از سایت های Mobile آموزش مجازی دوره های امنیت اطلاعات وب آموز خلاص شدن کامل از شرّ ايميل هاي تبليغاتي ! آسایشگاه خیریه معلولین خانه باران سبزوار بازار موبایل چین تحت سلطه ۵ شرکت است؛ سامسونگ جایی در بین آن‌ها باشگاه مشتریان گارانتی آروند قاب گوشی / قاب موبایل / الف گالری های تصاویر : آموزش تعمیر جدیدترین و بروزترین گوشی های موبایل ساعت های هوشمند دیجی تام فروشگاه آنلاین

نظرات




نماد