سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

در یک بازار کارا تفاوت قیمت یک کالا یا سهام در بازار معاملات آتی و بازار نقدی به یک مقدار ثابت گرایش دارند. بازار کارا بازاری است که در آن قیمت‌ها با توجه به اطلاعات دریافتی به سرعت خود را تعدیل می‌کنند. اما در بازار معاملات آتی بیت کوین ، هر بیت کوین با بیش از ۱۰ درصد حق صرافی بیشتر نسبت به بازار نقدی بیت کوین به فروش می‌رسد.بازارهای نقدی بازارهایی هستند که کالاها برای تحویل فوری معامله می‌شوند اما در بازارهای معاملات آتی کالاهای مورد معامله در آینده تحویل داده می‌شوند. بنابراین طبیعتا قیمت این کالا در این دو بازار متفاوت است.

 

فرصت‌های آربیتراژ در بازار معاملات آتی بیت کوین

فرصت های آربیتراژ

در یک بازار کارا، آربیتراژ تفاوت قیمت یک کالا در بازار معاملات آتی نسبت به بازار نقدی است که سود خالص و بدون ریسکی را برای فروشنده به وجود می‌آورد. در چنین وضعیتی، تاجران آربیتراژ بیت کوین را در بازار معمالات آتی بیت کوین می‌فروشند و دوباره بیت کوین را در بازار نقدی می‌خرند. تاجر بیت کوین در این حالت، فارق از تغییرات قیمت واقعی بیت کوین، سود مشخصی را کسب می‌کند. مطابق با گزارش وب‌+سایت بلومبرگ، بازار معاملات آتی بیت کوین که Cboe در روز یکشنبه این هفته فعالیت آن را آغاز کرد، حق صرافی ۱۳ درصدی از خریداران خود دریافت می‌کند.

ادوارد تیلی، مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت Cboe به بلومبرگ گفت:

آربیتراژ فاصله قیمتی بین بیت کوین در بازار معاملات آتی بیت کوین و بازار نقدی آن را پوشش می‌دهد اما این اتفاق در طول چند روز یا شاید چند هفته صورت پذیرد. نه این که در فاصله ۲۴ ساعت این تفاوت قیمت پوشش داده شود.

 

قیمت نقطه‌ای

فرصت‌های آربیتراژ در حقیقت در یک بازار ایده‌آل به وجود می‌آید اما بازار بیت کوین فاصله زیادی با یک بازار ایده‌آل دارد. حتی میان صرافی‌های مختلف هم تفاوت قیمت بیت کوین را می‌توان مشاهده کرد.

برای مثال، بیت کوین در بازارهای این ارز رمزپایه در آسیا و کشورهای دیگر همچون زیمباوه با حق صرافی‌های بالایی به فروش می‌رسد. اگرچه به دلیل کنترل دولت‌های مختلف بر سرمایه‌های بیت کوین، تاجران نمی‌توانند از این تفاوت قیمت بین دو بازار سود لازم را کسب کنند.

بازار معاملات آتی بیت کوین Cboe

بنابراین با تفاوت‌های اساسی قیمت بیت کوین در صرافی‌های مختلف به نظر می‌رسد رسیدن به یک نرخ مرجع در بازار معاملات آتی بیت کوین ضروری است. در حال حاضر قراردادهای بازار معاملات آتی Cboe بر پایه نرخ صرافی Gemini بسته می‌شوند.

در حالی که قراردادهای بازار معاملات آتی شیکاگو بر پایه یک شاخص اخذ شده از چندین صرافی مورد معامله قرار می‌گیرند. قراردادهای پیشنهادی بازار معاملات آتی بیت کوین نزدک هم بر مبنای ۵۰ منبع مختلف تعیین می‌شوند.

 

مدار شکن قدرت

مدار شکن قدرت

فعال شدن مدار شکن قدرت که وظیفه آن محافظت از یک مدار الکتریکی از اضافه بار است، نشان از تفاوت بازار معاملات آتی بیت کوین با بازار نقدی آن است. در روزی که بازار Cboe فروش بیت کوین را آغاز کرد، دو بار مدار شکن قدرت این بازار به کار افتاد که توقفی چند دقیقه‌ای به وجود آورد. در واقع زمانی که قیمت بیت کوین ۱۰ درصد افزایش یافت یک توقف ۲ دقیقه و زمانی که ۲۰ درصد افزایش یافت یک توقف ۵ دقیقه به وجود آمد. افزایش ناگهانی ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین در این بازار معاملات آتی بیت کوین ، مدار شکن قدرت را تقریبا برای سومین بار فعال کرد.

با این وجود، همین حوادث حاشیه‌ای و همچنین نو پا بودن بازارهای معاملات آتی بیت کوین موجب شده تا آن طور که پیش‌بینی می‌شد تاجران از این بازارها استقبال نکنند. اما فرصت‌های بسیار خوب آربیتراژ در بازار بیت کوین مطمئنا در آینده‌ای نزدیک سرمایه‌گذاران بیش‌تری را وسوسه خواهد کرد تا در بازارهای معاملات آتی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.


تگ ها : چرا بازار معاملات آتی بیت کوین قیمت بیت کوین را بیش از ارزش واقعی بازار معاملات آتی بیت کوین شرکت CME چطور کار می کند؟ آربیتراژ در بازار بیت‌کوین بورس ، سکه یا بیت کوین؟ ایرنا رشد سریع بیت کوین ؛ بیت کوین در جایگاه ۳۲ ارزهای دنیا قرار گرفت یک سوال از حرفه ای ها: چرا بیت کوین به 10.000 دلار رسید؟ – ارز دیجیتال چرا و چگونه بیت کوین از 7000 دلار فراتر رفت ؟ – ارز دیجیتال کره جنوبی در حرکتی غیرمنتظره معاملات آتی بیت کوین را در بورس ممنوع کوین بیس بیت کوین کش را اضافه می ‌کند; افزایش قیمت بیت

نظرات




نماد