سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

سال ۲۰۱۷ برای بیت کوین خیلی بزرگ بود. در شروع سال قیمت خرید آنلاین بیت کوین ۹۰۰ دلار بود. ماه فوریه به ۱۰۰۰ دلار رسید تا این که تا اواخر نوامبر تا ۱۹۰۰۰ دلار بالا رفت و در یک سقوط آزاد به ۱۰۰۰۰ دلار رسید. البته چند روزی می‌شود که بیت کوین دوباره شاهد رشد به ۱۵۰۰۰ دلار بوده است اما هفته های بحرانی بیت کوین در راه است. حالا سوال مهم این است که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. بیت کوین در ماه گذشته رشد خیلی خوبی داشته است و باعث شده تا سرمایه‌گذارهای حرفه‌ای توجه بیشتری به آن نشان بدهند. چندین ماه اول سال ۲۰۱۸ مشخص خواهد کرد که آیا بیت کوین یک سرمایه‌گذاری واقعی و ارزی قابل اتکا است یا به طور کل نابود خواهد شد. بنابراین چند هفته آینده هفته های بحرانی بیت کوین خواهد بود.

این که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت به کجا خواهد رسید، بستگی به این خواهد داشت که قوانین نظارتی چه وضعیتی داشته باشند. جنبه مثبت این است که شاهد عرضه آن در بسترهای سنتی معاملاتی هستیم. ۲ بازار بزرگ CME و CBOE در حال حاضر اقدام به عرضه بیت کوین به سرمایه‌گذارها کرده‌اند.

البته مقداری بی‌نظمی وجود دارد؛ چرا که آن‌ها معاملات آتی بیت کوین که براساس پیش‌بینی قیمت بیت کوین است عرضه می‌کنند، اما این باعث می‌شود تا سرمایه‌گذارها بتوانند بیت کوین را به عنوان سرمایه‌ قابل اطمینان، غیر قابل هک و معتبر معامله کنند. اما همزمان کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC) هشدار داده که نسبت به بازار سایر اوراق بهادار، این بازار از قوانین حمایتی چندانی برخوردار نیست و فرصت‌های زیادی برای کلاهبرداری و تقلب وجود دارد.

از طرفی خطر سقوط بسترهای تبادل معامله بیت کوین و همین طور هک آن‌ها هم وجود دارد. اغلب افرادی که به صورت تفننی روی بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنند، سکه‌های خود را روی یکی از بسترهای بزرگ معامله ذخیره کرده‌اند که آن‌ها را در دسترس هکرها قرار می‌دهد. این وب‌سایت‌ها قبلا هم توسط هکرها مورد هجوم قرار گرفته‌اند و با افزایش ارزش بیت کوین می‌توان احتمال داد که حملات دیگری هم رخ خواهند داد.

 

هفته های بحرانی بیت کوین

هفته های بحرانی بیت کوین

خطر بزرگ بعدی در هفته های بحرانی بیت کوین این است که این بسترها از نظر مالی سقوط کنند. وبسایت Coinbase که بزرگ‌ترین بستر معاملاتی ارزهای دیجیتال در آمریکا است، مرتبا دچار مشکل می‌شود و زمانی که قیمت‌ها سقوط می‌کند به خاطر ترافیک بالا اجازه فروش به مشتری‌ها نمی‌دهد. این موضوع می‌تواند باعث شود افراد از روی ترس شروع به فروش کنند که باعث می‌شود یک سقوط کوچک تبدیل به بحران بزرگی بشود.

مسئله بعدی مصرف انرژی و نرخ تراکنش است. انرژی که توسط بیت کوین مصرف می‌شود همراه با قیمت آن در حال اوج گرفتن است. افزایش هزینه ارسال پول نیز به ۵ دلار یکی از مشکلات بزرگ بعدی است. همچنین نوسانات قیمتی بالای این ارز سبب شده که بعضی از فروشگاه‌ها از پذیرش آن خودداری کنند که باعث نابودی ارزش ارز می‌شود.

بنابراین هم اکنون، بیت کوین روی یک تقاطع قرار گرفته است. بازار از اولین ترس بزرگش نجات پیدا کرده است و با مقداری اعتماد به نفس شروع به کار کرده است که نشانه آن است که سرمایه‌گذارها همچنان به این ارز اطمینان دارند.

اگر بیت کوین می‌خواهد در چند ماه آینده به رشد ادامه بدهد باید خیلی چیزها را تغییر بدهد و اشتباه بزرگی هم نباید رخ دهد. اگر یک از بسترهای معاملاتی بزرگ مورد هک قرار بگیرد، سرمایه‌گذارهای بزرگ شروع به فروش می‌کنند و کمیسیون اوراق بهادار (SEC) شروع به وضع قوانین خواهد کرد یا این که قیمت‌ها شاهد کاهش خواهند بود. به هر حال خیلی سخت است که آینده بیت کوین را پیش‌بینی کرد.


تگ ها : چند هفته آینده برای بیت کوین بسیار بحرانی است دلیل نوسانات خانه کوین در سال ۲۰۱۸ از نگر راجر مک نامی چیست؟ چگونه بیت‌کوین در سال 2021 به قیمت 100 هزار دلار می‌رسد بیت‌کوین در ۴۸ ساعت بیش از ۱۰۰۰ دلار سقوط کرد بیت کوین در بورس بیت‌کوین توهمی است که می‌تواند دنیا را فتح کند سرنوشت بیت کوین طی بیست سال آینده چه خواهد شد؟ – ارز دیجیتال من این پیام را از سال 2025 درباره بیت کوین می فرستم ! – ارز دیجیتال آیا پول‌ دیجیتال تاریخ‌ساز می‌شود؟ Searches related to چند هفته آینده برای بیت کوین بسیار بحرانی است

نظرات




نماد