سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

به نظر می‌رسد مایکروسافت دیگر از امکان خرید آنلاین بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده نمی‌کند. این غول دنیای نرم افزار و سخت افزار پا جای شرکتی مثل: استیم گذاشته که آنها نیز از چندی پیش دیگر بیت کوین قبول نمی‌کنند. شرکت استیم نیز دلیل این اقدام را نرخ بالای تراکنش‌ها و نوسانات بازار می‌داند. نرخ تراکنش‌ها از چند سنت به ده‌ها دلار رسیده است و بیت کوین را برای پرداخت‌های کوچک، بدون استفاده کرده است. برای شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و استیم، نوسانات شدید قیمت، خود یک مشکل دیگر است چرا که سقوط یکباره قیمت‌ها می‌تواند ضررهای زیادی را ایجاد کند.

این شایعات در یکی از انجمن‌های وبسایت (reddit) مطرح شد که کاربران ادعا کردند دیگر روش‌های پرداختی بیت کوین را در سرویس‌های مایکروسافت پیدا نمی‌کنند. گویا بیت کوین برای خریدهای خرد روزمره از مایکروسافت مناسب نیست. با اینکه همه نشانه‌ها حاکی از درست بودن این شایعه دارند اما هنوز این شرکت به صورت رسمی اظهار نظری نکرده است.

در یکی دیگر از این انجمن‌ها ادعا شده که مایکروسافت همچنان بیت کوین قبول می‌کند و این شایعات فقط برای ترساندن و از بین بردن اعتماد به بیت کوین است. تا قبل از این مایکروسافت به شما اجازه می‌داد که دلار را به حساب خود با استفاده از بیت کوین اضافه کنید. بنابراین این شرکت به صورت غیر مستقیم بیت کوین را قبول می‌کرد.

خوب کدام ادعا درست است؟  برای پی بردن به حقیقت داشتن این شایعه، وبسایت خبری (ccn) تصمیم گرفت تا با استفاده از بیت کوین از مایکروسافت خریدی را انجام دهد. آنها به سرعت متوجه شدند که گزینه خرید با بیت کوین وجود ندارد. در ادامه آن‌ها با بخش پشتیبانی مشتریان این شرکت تماس گرفتند.

 

آیا مایکروسافت بیت کوین را قبول می‌کند؟

بعد از گفتگو با بخش پشتیبانی مشتریان، خبرنگار متوجه شد که آنها دیگر بیت کوین را قبول نمی‌کنند. جالب است که این شرکت از جولای ۲۰۱۷ این تصمیم را گرفته است.

خبرنگار چون از این پاسخ رضایت نداشت با یکی از اعضای رده بالای تیم مالی مایکروسافت تماس گرفت. او نیز تایید کرد که مایکروسافت به خاطر وجود چندین مشکل، از پذیرش بیت کوین خودداری کرده است. بعد از اصرار بیشتر خبرنگار، این مقام مسئول گفت اطلاعات دیگری در اختیار ندارد به جز اینکه فرایند پرداخت با مشکل مواجه شده است.

مایکروسافت همچنان صفحه‌ی راهنمایی برای کاربران دارد تا به آنها آموزش استفاده از بیت کوین را در وبسایت بدهد. خبرنگار در این مورد هم سوال پرسید و مقام مسئول توضیح داد که آنها دیگر بیت کوین قبول نمی‌کنند.

مایکروسافت از ماه جولای، دیگر بیت کوین قبول نمی‌کند آن هم زمانی که قیمت بیت کوین ۲۵۰۰ دلار بود. خبرنگار پرسید که آیا این تصمیم به علت کمبود تقاضا بوده است؟ او جزئیات بیشتری دریافت نکرد اما به این اشاره شد که از هر ۵ نفر ۳ نفر با پرداخت از طریق بیت کوین مشکل داشته‌اند.

به نظر می‌رسد جامعه ارزهای رمز پایه می‌خواهد که مردم از بیت کوین به عنوان روش پرداختی استفاده کنند. در ادامه خبرنگار از پرداخت با ارزهای رایج سرباز زد و پرسید که آیا این اقدام به دلیل مشکلاتی است که شبکه بیت کوین با آن مواجه است؟ و آیا این شرکت در آینده بیت کوین یا ارزهای دیگر را قبول خواهد کرد؟

مایکروسافت در جواب گفته که: این اقدام به دلیل مشکلاتی است که در سیستم پرداخت با بیت کوین وجود دارد. خیلی بعید است که در آینده اقدام دیگری صورت گیرد. اما نگران نباشید اگر تغییری در تصمیم ما به وجود آید به شما اطلاع خواهیم داد.

البته چندین کارمند مایکروسافت هم گفته‌اند که این اقدام موقتی خواهد بود و دلیل آن را به خاطر شرایط ناپایدار این ارز می‌دانند.

 

این اولین بار نیست

بیت کوین

البته این اولین بار نیست که مایکروسافت از پذیرش بیت کوین خودداری کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ نیز از پذیرش بیت کوین خودداری کرده بود. این موضوع همان موقع نیز به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده بود و آنها به خاطر اطلاعات غلطی که منجر به این تصمیم شد عذرخواهی کرده بودند.

آن موقع نیز صفحه راهنمای استفاده از بیت کوین در وبسایت مایکروسافت همچنان فعال بود. از آنجایی که هنوز اظهار نظر رسمی از سوی مایکروسافت منتشر نشده به نظر می‌رسد این هم اتفاقی مشابه است.

مایکروسافت ابتدا در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ از طریق وبسایت (BitPay) اقدام به پذیرش بیت کوین کرد. آن زمان، این اقدام در کنار سایر شرکت‌های بزرگ فناوری مثل: دل، (Newegg) و (TigerDirect) بود.

بیت کوین برای اینکه بتواند به عنوان یک ارز دیجیتال پذیرفته شود باید بتواند ارزش خود را حفظ کند. در حال حاضر مایکروسافت از کاربرانش می‌خواهد که از روش‌های دیگری مثل: پی پال، حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری برای خرید‌های خود استفاده کنند. جالب است که همین هفته بود که ویزا کارت، کارت‌های اعتباری صادر شده توسط شرکت (WaveCrest) را که مرتبط با حساب‌های بیت کوین در وبسایت‌های (Bitwala)، (BitPay)، (Cryptopay) و … بود، معلق کرد.


تگ ها : مایکروسافت دیگر بیت کوین را نمی پذیرد مایکروسافت دیگر خانه کوین را نمی پذیرد مایکروسافت استور بیت‌کوین را نمی‌پذیرد شبکه فروش بازی های دیجیتال استیم دیگر بیت کوین نمی پذیرد چرا بزرگترین فروشگاه بازی های رایانه ای دیگر بیتکوین نمی پذیرد پرسشهای رایج خرید کالا با بیت کوین از وبسایت هایی که بیت کوین می پذیرند فهرست وبسایت های پذیرنده بیت کوین که می توانید از آن ها خرید کنید آغاز به کار با بیت کوین: گام به گام چهار شرکتی که پذیرش بیت‌کوین می‌تواند کسب‌وکارشان را رونق اساسی بیت‌کوین مهارشدنی است؟! خرید بلیط پروازهای خارجی بی واسطه مایکروسافت گزینه پرداخت بیت کوین را از فروشگاهش حذف کرد مایکروسافت: هیلو و بازی های استیم به سرویس واقعیت ترکیبی ویندوز بیت کوین لند هشدار درباره سایت های استخراج کننده بیت کوین [PDF]فقهی ۵۰ حقیقت درباره بیت کوین که دود از سرتان بلند می شود بیت کوین مهارشدنی است؟ آیا Ether جایگزین بیت‌کوین می‌شود؟ سایت 20 مزایای استفاده از بیت کوین – Bitcoin خوش آموز به آموزشگاه رایگان خوش آموز خوش آمدید چهار شرکت مهم که بیت‌کوین را نمی‌پذیرند مجله تکنولوژی: شبکه فروش بازی های دیجیتال استیم دیگر بیت کوین سوءاستفاده نفوذگران از گواهی رایگان Let's Encrypt بزرگترین حمله "از کاراندازی سرویس" (DoS) در جهان قربانیان بیت کویینی بانک مرکزی درباره ارزهای دیجیتال اعلام موضع می کند؛ چند ماه دیگر! CoinIran (@coiniran) دوربین انعطاف پذیر برای عکاسانآماتور بیت کوین با یک ارز روزمره خیلی فاصله دارد Coffee Lake هنوز از راه نرسیده، اینتل عرضه پردازنده های 10 نانومتری Ice CoinIran Instagram سوالات متداول ممنوعیت استفاده فعالان بازار ارز دیجیتال در کره از حساب‌های ناشناس بررسی سیر تا پیاز فرزند خواندگی شکست فوری یا موفقیت درازمدت نوبخت: دولت از گرانی دلار نفعی نمی برد/ افزایش نرخ ارز حبابی است قربانیان نرم افزار بیت کوین ماینر بزرگترین فروشگاه آنلاین سخت افزار در ایران، بیت کوین می پذیرد جنگ – بلاگیک خردمند پیر و کارآفرین عاقل نوبخت: دولت را نباید برای شفاف سازی بودجه سرزنش کرد دستاورد برجام رو شدن دست غربی ها و عناصر سازشکار داخلی است آرشیو مطالب سنگ انتفاضه به صورت سعودی هم خورد هر آنچه باید در مورد Gram و بلاک چین TON تلگرام بدانیم گوشی ال جی وی ۳۰ در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته خواهد شد واکاوی یک واقعه تاریخی؛ جمهوری مهاباد از ظهور تا سقوط چهار شرکت مهم که بیت‌کوین را نمی‌پذیرند موگرینی: باید به توافقات بین المللی درباره قدس احترام بگذاریم مایکروسافت گوشی انعطاف‌پذیر عرضه ‌می‌کند وقوع دو زلزله بامدادی در ازگله کرمانشاه و مهران پردازش نتیجه بررسی وضعیت و سئو سایت اپل در مقابل مایکروسافت: آمار و ارقام دروغ نمی گویند. Images about #کریپتوکارنسی tag on instagram بررسی ۱۰ استارت‌آپ جالب سال ۲۰۱۵

نظرات




نماد