سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در سال ۲۰۱۷ بیش از این که توجه همه را به خود جلب کنند، توانستند سرمایه‌گذاران را شیفته خود کنند. بیت کوین سال ۲۰۱۷ را با قیمت ۹۶۳ دلار شروع کرد و با حدود ۱۴ هزار دلار به پایان رساند، رشدی که معادل ۱۳۳۸ درصد بود. این افزایش قیمت باورنکردنی باعث شد رسانه‌ها به این بازار جدید توجه ویژه نشان دهند و در پی آن صدها ارز دیجیتال دیگر ساخته شد. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ چگونه خواهد بود؟

 

 افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸

حالا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ محل بحث و تحلیل است؛ ما در این مطلب ۹ دلیل که می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار شود را بیان می‌کنیم.

۱. محدودیت ۲۱ میلیونی بیت کوین

محدودیت ۲۱ میلیونی بیت کوین

همان طور که می‌دانید در بیت کوین محدودیت حداکثر ۲۱ میلیون سکه وجود دارد؛ یعنی حداکثر ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج می‌شود و حالا ۱۶/۸ میلیون بیت کوین در گردش است. علاوه بر آن با گذشت زمان استخراج بیت کوین دشوارتر می‌شود.

وقتی استخراج سخت شود و از طرفی محدودیت هم وجود داشته باشد، یعنی عرضه بسیار کم خواهد شد و عرضه هرچیزی کم شود، ارزش آن بیشتر می‌شود. با این وجود قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

۲. اولین بودن، تاثیر شبکه و رسانه‌ها

بیت کوین چند تفاوت منحصر به فرد با بقیه ارزهای دیجیتال دارد؛ بیت کوین اولین ارز دیجیتال، پذیرفته شده‌ترین و با بیشترین پوشش رسانه‌ای است. چندین شرکت با موضوع ارز دیجیتال شکل گرفته است و توجه بسیاری از شرکت‌ها برای فعالیت در این حوزه جلب شده است. این سه ویژگی متمایز که بیت کوین به شکل انحصاری دارد، یک اثر هم‌افزایی روی یکدیگر دارند و باعث به وجود آمدن تقاضای بیش از حد می‌شوند. هرچه تقاضا بیشتر شود، قیمت هم بالاتر می‌رود.

۳. ترس از فقدان یا از دست دادن فرصت‌ها

بسیاری افراد و سرمایه‌گذاران با دیدن فضای رسانه‌ای و تلاش هر فردی برای بهره بردن از این بازار جدید، به سرعت تصمیم می‌گیرند آن‌ها هم وارد عرصه شوند. هیچ‌کس نمی‌خواهد از یک سرمایه‌گذاری پر سود عقب بماند، پس همه به سمت خرید بیت کوین حمله می‌کنند. از طرف دیگر، افراد زیادی که بیت کوین خریده‌اند از آن برای معامله یا خرید استفاده نمی‌کنند و فقط منتظر افزایش قیمت آن هستند.

۴. بیت کوین‌های گم شده

بیت کوین‌های گم شده

گم شدن وسایلی مثل دسته کلید و ساعت و کیف پول زیاد اتفاق می‌افتد؛ اما در کمال شگفتی افراد زیادی رمز کیف پول دیجیتالی که در آن بیت کوین دارند هم گم می‌کنند. ارزهای دیجتال مثل بیت کوین در کیف پول دیجیتال که یک نوع برنامه رایانه‌ای است ذخیره می‌شوند، کیف پول‌ها دارای کلیدی هستند که از یک عبارت ترکیبی حروف و اعداد ساخته شده است. اگر کلید ورود به کیف پول را گم کنید، برای همیشه بیت کوین را از دست خواهید داد.

در گزارشی که در Chainalysis منتشر شده است، تخمین زده شده که حدود ۲۳ درصد کلید ارزهای دیجیتال گم شده است. این حجم زیاد از ارز دیجیتال گم شده، باعث کاهش محسوس عرضه و افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ خواهد شد.

۵. افزایش سرمایه‌گذاری موسسات و افزایش اعتبار بیت کوین

هم‌زمان با عرضه معاملات بیت کوین در CBOE و CME چندین موسسه و شرکت شروع به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و دیگر ارزها کردند. حتی در گزارشی از سوی Fidelity آمده است، برخی شرکت‌ها علاوه بر سرمایه‌گذاری در حال عملیات استخراج هم هستند.

با گذاشتن این اتفاقات در کنار خبر راه‌اندازی پیشخوان معامله ارز دیجیتال در گلدمن ساکس، سرمایه‌گذاران احساس آرامش و اطمینان می‌کنند و تقاضا را افزایش می‌دهند. موسسات و شرکت‌های بزرگ بدون احتیاط و کسب اطمینان سرمایه‌های خود را به سمت ارز دیجیتال نمی‌برند.

۶. سخت و پرهزینه شدن استخراج

سخت و پرهزینه شدن استخراج بیت کوین

همان طور که گفته شد، با هر بار استخراج شدن بیت کوین جدید، استخراج بعدی دشوارتر می‌شود. پس باید سخت‌افزار قوی و بیشتری استفاده شود. این روند در کل باعث افزایش نیاز به انرژی و سخت‌افزار قوی‌تر می‌شود و آشکار است که کمتر افرادی پیدا می‌شوند تا هزینه زیادی برای استخراج کنند.

۷. انباشتگی

افزایش قیمت‌ها باعث شده دارندگان ارز دیجیتال به سمت انباشتن و ذخیره کردن بروند. سرمایه‌گذاران با خرید و انباشتن بیت کوین باعث کاهش گردش بیت کوین و کاهش عرضه آن در بازار می‌شوند.

۸. بیت کوین به عنوان ارز ذخیره ایمن

دلار آمریکا امن‌ترین ارز برای حفظ ارزش سرمایه است. دلار آمریکا به واسطه پایداری و پشتیبانی اقتصاد آمریکا به این رتبه رسیده است. حالا بعضی افراد هم ارزهای دیجیتال را یک نوع ارز ذخیره امن می‌دانند. بیت کوین به ویژه توانسته مردم کشورهایی مثل زیمباوه و ونزوئلا با تورم بالا و دولت غیرقابل اعتماد را شیفته خود کند.

۹. فعالیت‌های غیرقانونی

متاسفانه بخشی از تقاضای بیت کوین مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی است. از جهتی که بیت کوین در تلاش است هویت کاربران تا حدی مخفی بماند و از طرف دیگر از هر جای جهان قابل استفاده است؛ پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای بیت کوین در فعالیت‌های غیر قانونی رو به رشد باشد.

 

آیا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ شگفتی‌ساز خواهد بود؟

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸

بیت کوین و دیگر ارزهای مشابه مثل هر دارایی دیگر هستند و نمی‌توان با قطعیت کامل گفت که قیمت در این مدت به چه مقدار خواهد رسید؛ اگر این گونه بود سال گذشته میلادی بسیاری افراد به راحتی میلیاردر می‌شدند اما بازار عرضه و تقاضا هیچ وقت قابل پیش بینی دقیق نیست. ۹ دلیل که در این مطلب گفته شد بر مبنای مشاهدات و تجربه به دست آمده از رفتار انسان‌ها در بازار عرضه و تقاضا است. با توجه به آنچه گفته شد سرمایه‌گذاران امیدوار هستند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱۰۰ هزار دلار برسد.


تگ ها : ۹ دلیل که نشان می دهد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰ هزار دلار پیش بینی قیمت ۲۸۰۰۰ دلاری برای بیت کوین از هایپ نترسید ! چرا 20 000 دلار ارزش واقعی بیت کوین نیست ؟ – ارز آیا قیمت بیت کوین به 100 000 دلار در سال 2018 خواهد رسید؟ قیمت بیت‌کوین به زیر ۱۰ هزار دلار سقوط کرد اریک فینمن میلیونر جوان : بیت کوین به بیش از 6 هزار دلار می رسد اخبار بیت کوین ارزش بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در سال‌های آتی چقدر است؟ » اندیشکده اقتصاد آیا حباب بیت کوین در سال ۲۰۱۸ می ترکد؟ نگر اقتصاددانان در مورد ریسک بکارگیری از خانه کوین دلیل سقوط قیمت بیت کوین چیست بورس، سکه یا بیت کوین؟ روزهای طلایی ارز دیجیتالی به پایان رسید بیت کوین قله ۱۷ هزار دلاری را فتح کرد تقاضای فصلی دلیل بالا رفتن نرخ دلار مشاهده آر اس اس هر آنچه می خواهید در مورد ارز مرموز «بیت کوین» بدانید استخراج بیت کوین انرژی می بلعد و اثرات گلخانه ای آن در حال افزایش سقوط بیت‌کوین در بین ریسک‌های مهم بازار در سال ۲۰۱۸ عصر بازار جام جم کلیک پیش بینی قیمت بیتکوین در ابتدای سال ۲۰۱۸ دلیل کاهش قیمت سکه در بازار چیست دلار آمریکا از «معافیت مالیاتی درآمدهای تا دو میلیون تومان» تا «نقش بیت کوین در اقتصاد جهان ۱۳۹۶/۰۹/۲۸ page ۵ به خاطر چند دلار بیشتر سود خالص یا تلاش بیهوده؛ استخراج بیت کوین در سال 2017 چگونه است آشنایی با بیت کوین دکه ی خبر دنیای تکنولوژی و فناوری/تاریخ انتشار، شنبه 2 دی ۹۶ رد پای «بیت کوین» در ایران حباب ترکید! ارزش بیت کوین ۱۰،۰۰۰ دلار پایین آمد؛ ارزهای دیجیتال ارزش بیت کوین به بالاترین مقدار خود رسید از معافیت مالیاتی درآمدهای تا دو میلیون تومان تا نقش بیت کوین صرافی شیراز «بیت کوین» در ایران؟ از «معافیت مالیاتی درآمدهای تا دو میلیون تومان کارمندان» تا «نقش بیت بایگانی‌ها کمان آکادمی [PDF]دوشنبه 11 دی ۹ دلیل که نشان می دهد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰ هزار دلار می رسد ویروس «گرانی دلار» کی خوب می‌شود؟ @ToseEghtesad قیمت ارز دیجیتال «بیت‌کوین» به زیر ۱۰ هزار دلار سقوط کرد آخرین تغییرات قیمت محصولات سایپا در بازار و نمایندگی سقوط آزاد ارزهای دیجیتال/ ارزش بیت‌کوین به ۱۳هزار دلار رسید پشت پرده گرانی دلار چیست؟ Telegram پایگاه خبری تحلیلی فردا بازار سرمایه لایحه حمایت از داده‌ها و حریم خصوصی در فضای مجازی تدوین شد روزنامه ایران بلاگ شخصی شهباز مولایی مطالب منتشر شده در کانال اقتصاد آنلاين عصر اعتبار صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد: رشد ۳.۸ درصدی ایران بلاگ شخصی شهرزاد بختیاری دلار نخرید؛ ضرر می‌کنید – ایسنا سردرگرمی سیستم‌های پولی جهان درباره ارزهای دیجیتال/ بانک مرک احتمال معرفی مدل جدیدی از مک بوک ایر با قیمت کمتر آلایندگی تاکسی ها ۱۰ برابر خودروهای معمولی/ تجهیز ۲ هزار اتوبوس پیش بینی قیمت دلار افزایش قیمت رسمی دلار افزایش قیمت ارز تورم زاست/امیدواریم وعده رییس جمهور برای کاهش نرخ دلار محدودیت‌ ورود خودروهای هیبریدی/گرانی در ایران، ارزانی در دنیا احتمال عرضه زودهنگام گلکسی اس ۹ قوت گرفت ساخت مرورگر مخصوص کودکان/ فضای مجازی امن می شود

نظرات




نماد