سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

در این مقاله به بینش ها و نظراتی که JULIA KHUSAINOVA به عنوان یک طراح در زمینه طراحی وب سایت و طراح تجربه کاربری به اشتراک می گذارد، توجه کنید.

JULIA KHUSAINOVA اخیرا به عنوان طراح تجربه کاربری در AIRBNB کار می کند و از قبل در SHYP برای راه اندازی خط تولید جدید محصولات شرکت، به کار گماشته شده بود و هم چنین در تویتر فعالیت هایی را در این زمینه داشته است. به طور کلی او برای برخی از تجارت های تازه تاسیس دیگر، طراحی وب سایت و محصولات شان را انجام داده است.

هفته آینده، او اولین کنفرانس خبری خود را در وب سایت GENERATE LONDON برگزار می کند، جایی که او قادر است درباره پروسه ساخت و طراحی محصولات و وب سایت های جدید (از ایده سازی گرفته تا تست و اعتبار سنجی و توسعه و انتشار طراحی) به شرح بپردازد. او می خواهد بیشتر در این رابطه صحبت کند که چگونه می شود به اهداف تجارت دست یافت البته بدون اینکه آسیبی به تجربه کاربری مشتریان و یا مخاطبان وب سایت وارد شود.

ما با او بیشتر در این رابطه گفت و گو کردیم تا درباره محصولات، وب سایت و یا نرم افزار هایی که طراحی می کند، اطلاعات بیشتری کسب کنیم و دریابیم که چگونه سیستم هایی را طراحی می کند و تجربه ای شگرف را برای مخاطبان و مشتریان خود به وجود می آورد. با ما همراه باشید.

 

شما اصالتا اهل روسیه هستید. چگونه به سانفرانسیسکو مهاجرت کردید؟

JULIA KHUSAINOVA: من همیشه عاشق سفر کردن بودم و در یک برهه زمانی من تصمیم گرفتم تا خانواده عزیز خود را ترک کنم و به کشور جدیدی سفر کنم. من یک مرکز مشاوره طراحی را در روسیه باز گشایی کرده بودم و یکی از مشتریانم می خواست تا در سانفرانسیسکو تجارت جدیدی را تاسیس نماید و به دنبال یک طراح در خارج از کشور می گشت تا بتواند وب سایت و محصولاتش را طراحی نماید. آن ها از من درخواست کردند تا به عنوان طراح به تیم آن ها بپیوندم و من هم این کار را انجام دادم.

 

چگونه از مهندسی ساخت نرم افزار به طراحی محصول و طراحی وب سایت تغییر مسیر دادید؟

JK: در ذهن من، هر دوی این دو مورد بسیار به هم شبیه می باشند: تنها باید مشکلات کاربران را از هر جهتی رفع نمایید و باید دقت کنید که محصول و یا وب سایت به چه شکل می باشد و چگونه می تواند نظر کاربران را به خود جلب نماید. ما حتی نمودارهای یکسانی در این زمینه برای هر دوی آن ها رسم می کنیم!

همیشه جالب است که بدانید چگونه طراحی و مهندسی ساخت نرم افزار می تواند اهداف یکسانی داشته باشند، آن ها به طور مشابه یک ساز را می نوازند. من تنها می خواستم پروسه متفاوت دیگری را نیز امتحان نمایم. من ابتدا برای تفریح شروع به برنامه نویسی نمودم. اما از آن پس، این بخش برای من تبدیل به اصلی ترین مرحله در طراحی سایت و یا محصول شد.

اگر هر یک از اعضاء در راستای اهداف طراحی قرار بگیرد، آن طراحی سایت و یا محصول با نتایجی خارق العاده ای رو به رو خواهد شد.

 

من فکر می کنم که شما با مهندسین، مدیران پروژه، محققان کاربری و غیره بسیار همکاری نموده اید. چگونه همکاری این چنینی می تواند مستمر ثمر باشد؟

JK: تیم ها اغلب بسیار بزرگ می باشند و خواه و یا ناخواه همکاری در گروه ها روی می دهد. من همیشه سعی می کردم تا آن جا که امکان دارد صحبت هایی را با مهندسان، استراتژیست های محتوا، متخصصان داده و اطلاعات و محققان خود انجام دهم. اگر همه اعضاء در گروه در راستای اهداف طراحی کار کنند، نتایج خارق العاده ای به وجود خواهد آمد و روند طراحی سایت و یا محصول آسان تر می شود.

در چنین شرایطی، یادداشت برداری و داستان نویسی می تواند گزینه و ایده بسیار عالی باشد. این موضوع می تواند در اشتراک گذاری محتوا، تعادلی ایجاد نماید. مستند سازی و اشتراک گذاری متناسب محتوا و اطلاعات نیز در این زمینه ضروری می باشد.

 

شما در تجارت های تازه تاسیس محدودی مانند Shyp و Twitter حضور داشته اید. زمانی که می خواستید برای آن ها طراحی سایت و یا محصول انجام دهید، به چه موارد مشترکی میان آن ها رسیدید؟

Jk: همه آن ها مشتاق این بودند تا تجربه کاربری خارق العاده ای را به مشتریان و مخاطبان خود ارائه دهند. من موارد بسیاری را از کار کردن و همکاری کردن در یک چنین گروه هایی فرا گرفتم و زمانی که با دیگر طراحان، مهندسین، استراتژیست محتوا و غیره کار می کردم، به خوبی توانستم روی رفتارهای کاربران تمرکز کنم و به آنالیز آن ها بپردازم. امکان ندارد به تجربه کاربری خوب و یا بد یک وب سایت و یا یک محصول نمره مشخصی داد. بهتر است ببنید که مردم چگونه با طراحی سایت و یا محصول شما تعامل می یابند. زمانی که من با اعضای محقق گروه خود روی این زمینه همکاری نمودم، موارد بسیاری را یاد گرفتم که برای من بسیار ارزشمند بودند.

 

 

در سایت generate London، JULIA KHUSAINOVA درباره نحوه کاری خود برای ساخت و طراحی محصولات و وب سایت های جدید سخن به میان می آورد.

 

چگونه از سیستم طراحی برای ساخت سریع محصولات و وب سایت ها استفاده می کنید و از چه روش هایی در این میان بهره می گیرید؟

JK: من ابتدا به صورت کلی به وب سایت و محصول مورد نظر فکر می کنم و به این وسیله اصول ها و قواعد طراحی را برای خود مشخص می نمایم. من می خواهم زمانی که مردم از این سایت و یا محصول استفاده می کنند، چه احساسی داشته باشند؟ مهم ترین بخش در طراحی برای تعامل برقرار کردن با مشتریان و مخاطبان چیست؟ چگونه مشتریان به یک وب سایت و یا یک محصول جذب می شوند؟ جواب دادن به این سوالات در ابتدا و شروع طراحی می تواند باعث به وجود آمدن تجربه های شگرفی شود که کاربران و مشتریان می توانند از آن محصول و یا وب سایت به دست بیاورند.

هم چنین بسیار مهم است تا به پایه ها و اصول طراحی نیز توجه نمایید، مانند تایپوگرافی و رنگ در طراحی. این موارد جزو عوامل کلیدی و اساسی هر سیستم طراحی می باشند. زمانی که از این موارد پایه در طراحی وب سایت و یا محصول خود استفاده نمودید، حال می توانید به سراغ عوامل پیچیده تری مانند دکمه ها و جدول ها بروید و روی این موضوع تمرکز کنید که چگونه خصوصیات شان را در معرض نمایش بگذارید.

 

چه نمونه سازی هایی را به وجود آورده اید و چگونه از آن ها به عنوان تحقیقات تجربه کاربری استفاده نمودید؟

JK: من در شرکت های نظیر INVISION و FARMMER کار کرده ام و موظف به ساخت نمونه سازی برای طراحی بودم. من نمونه سازی ها را بر اساس آن چه که می خواهم مورد تست و بررسی قرار دهم، به وجود آوردم (به عنوان مثال طرح بندی، داستان سرایی، رنگ و غیره) و سپس آن را در مقابل کاربران قرار دادم تا عکس العمل آن ها را دریابم. من بر اساس واکنش هایی که از کاربران دریافت می کردم، شروع به تکرار تست ها نمودم و به این ترتیب مرحله به مرحله نسخه عالی و بی نقص تری از طراحی را خلق می کردم.

من تجربه هایی از استفاده از پیش طراحی های کاغذی و یا تست طراحی با کاربران واقعی در اختیار دارم. خیلی جالب است که این دو را با هم ادغام کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

من در شرکت های نظیر INVISION و FARMMER کار کرده ام و موظف به ساخت نمونه سازی برای طراحی بودم.

 

راز به وجود آوردن تجربه عالی و جذاب کاربری چه می باشد؟

JK: هیچ کس دوست ندارد زمانی که اپلیکیشنی را دانلود می کند و یا در وب سایتی ثبت نام می کند،، مجبور به اسکرول و کلیک در صفحات بسیاری شود.

سعی کنید فضای خالی بیشتری در طراحی خود قرار دهید و ویژگی های اساسی که می خواهید کاربران با آن ها تعامل یابند را بیشتر در معرض نمایش بگذارید.

 

 

JULIA KHUSAUNOVA به صورت سیستماتیک کار می کند تا بتواند طراحی پایداری را خلق نماید.

 

به عنوان یک طراح محصول و وب سایت، بزرگ ترین نقطه ضعف در کارتان چه می باشد و چگونه بر آن غلبه می کنید؟

JK: من اغلب اوقات از دیدگاه یک مهندس به موضوع می نگرم. این امر باعث می شود تا آنالیز کردن تصمیمات طراحی برای من آسان شود، زیرا من سوالات مشخصی را که ممکن است خیلی از مهندسین در ذهن داشته باشند را پیش بینی می نمایم. من سعی می کنم همیشه این بخش از کار خود را به تعویق بی اندازم تا زمان مناسبی برای صحبت کردن با مهندسین پیش بیاید.

 

مردم از صحبت های شما در سایت GENERATE LONDON چه مواردی را می توانند فرا بگیرند؟

JK: ما وارد دنیایی می شویم که سراسر از تجارت های تازه تاسیس مملو شده است و این موضوع برای یک طراح می تواند خبر خوشی باشد. درک چگونه تفکر کردن، طراحی و ساخت محصول و وب سایت که بسیار نوآورانه و جدید بوده و هم چنین نسبت به نمونه های قبلی و پیشین متفاوت باشد، می تواند هویت برند تجارت را هم چنان پایدار نگه دارد و این مورد برای خیلی از مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این صحبت هایی که در GENERATE LONDON بیان می شود، مردم می توانند این چنین موارد را یاد بگیرند و در پروسه طراحی خود به کار ببندند. به این ترتیب است که می توانند تجارت موفقی را پیش بگیرند.


تگ ها : مقاله چگونه برای تجارت های تازه تاسیس طراحی سایت یا محصول انجام دهیم طراحی سایت آرایشگاهی طراحی سایت طراحی وب سایت سئو آرمانیک طراحی سایت خود را در ابتدا برای موبایل انجام دهید! رونق کسب و کار با استفاده از بازاریابی آنلاین برای معرفی کالا و خدمات سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی طراحی سایت وب بلد انتخاب نام اپلیکیشن را چگونه انجام دهیم توضیح طراحی برند لوگو و هویت یک تجارت طراحی تجربه کاربری چیست؟ مرور، ابزارها و منابع راهنما: سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی ده راهنمایی قبل از راه اندازی وب سایت چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم؟ 14 گام موثر برای تبلیغات برند و کسب و کار طراحی سایت اسپیناس ® [PDF]راﻫﻨﻤﺎي آﻏﺎز ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺻﺎدرات تصورات غلط درمورد ایجاد وب سایت و یا مهمترین اشتباهات در طراحی وب طراحی وب سایت آیا به سئو کار حرفه ای پول میلیونی بدم؟ بهینه سازی داخلی سایت چیست و چگونه انجام می گیرد؟ ( On Page Seo بایگانی‌ها مقالات آموزشی • وبلاگ سون هاست صفحه اصلی سرمایه گذاری در بورس برای تازه واردان چگونه برای سایت وردپرسی جدید خود ترافیک رایگان جذب کنیم؟ » وبلاگ انواع شرکت‌ و مراحل ثبت شرکت معماری پایا فرصت کسب و کار ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ده گام برای تجاری‌سازی یک ایده چگونه با راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک کارآفرینی کنیم؟ مقالات ایده های پولساز من ترفندی برای افزایش اعضا در کانال تلگرام بایگانی‌ها طراحی سایت [PDF]کارگاه نوآوری و کارآفرینی ایرنا 7 اشتباه رایج در تجربه کاربری پرسش های متداول کسب و کار با سرمایه کوچک 4 کسب و کار عالی با کمتر از 5 میلیون تومان سرمایه روش های ساخت بک لینک به روش کلاه سفید [PDF]تأسیس و تأمین مالی موفق شرکت های فناوری نانو مصاحبه با 2 برادر دوقلو که دیجی کالا را راه‌اندازی کردند (+عکس) چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم؟ ( آموزش تصویری ) ایده‌های دکتر علی اصغر جهانگیری برای خوداشتغالی قیچی بزنید، پول پارو کنید استارتاپ (Startup) چیست؟ هجرت دیزاین: طراحی تراکت نسخه تجاری از اندروید نوقا هنوز هم که هنوز است منتشر باب چهارم در مقررات مختلفه راهنمای کاربردی راه اندازی سایت شخصی برای افراد مبتدی [PDF]ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﯾﺖ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﯾﺖ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮو چرا فروشگاه اینترنتی شرکت سارگون [PDF]گروپ بانک جهانی در افغانستان چگونه استارتاپ خود را با هزینه کم گسترش دهیم؟ – ثمره نوین گلستان بهینه سازی موتور جستجو 10 علت شکست يا عدم موفقيت يک سايت بازاریابی شبکه ای چست؟ چگونه می توان با آن کار خود را گسترش داد سایت صنعت و بازار چگونه در تبليغ محيطي خلاق باشيم؟ تولید محتوا سایت را چگونه درجه یک انجام دهیم؟ ده قانون انتخاب اسم شرکت – انتخاب نام زیبا برای شرکت چگونه انجام می‌شود 7 نکته در بازاریابی شبکه ای پاول دوروف : تلگرام را نمی‌فروشم ؛ به هیچ قیمتی! همه چیز در مورد بیزنس،ثبت شرکت،امور حقوقی،کارآفرینی،کمک های دولتی راهنما: سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی – بازاریاب بازاریابی از طریق محتوا یا تولید و پخش محتوای اسپم؟ ایده های خلاقانه برای راه اندازی کار با سرمایه کم « تجارت و درآمد تجارت شرکت صبا هاست میزبان حرفه ای

نظرات




نماد