سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

هر گاه حرف از نام تجاری به میان می آید اولین مواردی که به ذهن خطور می کند عظمت و رشد و فراگیری آن در قالب شرکت های بزرگی همانند Apple است. در واقع نام تجاری پدید آورنده یک هویت پایدار برای شرکت و محصولات مرتبط با آن است. ویکی پدیا از آن به عنوان دارایی با ارزش و ثابت یک شرکت یاد کرده است. اگرچه که این مورد تا حدی اغراق آمیز می باشد اما مفهوم و کارایی آن در دنیای تجارت رقابتی امروز نادیده کرفته شده است. شرکت هایی مانند Apple که تا حد زیادی بر روی این مفهوم متمرکز شده اند، اهمیت فراوان آن را دریافته اند و به همین دلیل است که آینده شرکت و محصولات تولیدی آن را در گروی نام تجاری خود می دانند. با وجود تحقیقات و تبلیغات میلیارد دلاری در این راستا نام های تجاری با مداخله یا عدم مداخله نظرات مشتریان شما خواه خوب یا بد، ایجاد می شوند.

در این مقاله طراحی سایت از سلسله مقاله های طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت که در مجموعه اطلس وب برای شما عزیران و طرحان وب سایت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با دنیای مارک ها و ترفندهای شرکت های بزرگ آشنا نماییم تا در نهایت از تجربه های آنها بتوانید در طراحی های  خود نیز استفاده نمایید.

 

پلتفرم نام تجاری

یک پلتفرم نام تجاری که در اغلب موارد به عنوان تصویری از یک شرکت بزرگ شناخته می شود مجموعه ای از ابزارها را در برای ارتقا و بهبود نام تجاری  در اختیار می گذارد. و حال می خواهیم به بررسی این ابزارها بپردازیم.

 

نام

نام انتخابی شما مهم ترین فاکتور بوده و مظهر احساسات کاربران در مورد سایت و یا محصولات شما می باشد. بصورت مثال زمانی که نام iPhone مطرح می گردد مواردی همچون زیبایی, براق بودن، جذابیت و بسیاری صفات مثبت به ذهن مشتری خطور می کند که کمپانی Apple سالها برای پرورش آن کوشیده است.

 

بیان موقعیت

به معنی هویت وجودی شما در قالب یک سایت است. و برای بیان جایگاه شرکتی در میان انبوه شرکت ها مطرح شده و جهت ترسیم اهداف بر پایه موارد مطرح شده به کار می رود. در حقیقت کل تجارت شما در  طراحی سایت شرکتی خلاصه شده است. در نهایت اگر شما مشتریان خود را بشناسید می توانید سایت خود را بر اساس نیاز و درخواست آنها بهینه سازی نمایید.

 

مفهوم

این گزینه پیرو گزینه مطرح شده قبلی است و ناظر بر این مورد است که سایت شما تا چه حد مناسب است. آیا در راستای نیاز بازار است؟ آیا پیگیر ارزش های شماست؟ آیا محتوای آن مناسب و بروز است و با تکنولوژی های روز طراحی وب سایت و همچنین مرورگرهای امروزی سازگاری دارد؟ زمانی که به این سوالات پاسخ دهید می توانید پا به عرصه تعیین نام تجاری خود بگذارید.

 

سبک

احساس کلی از ارائه بصری است که کاربر آن را مشاهده می کند. مهم است که این مورد را در فرایند تعیین نام تجاری برای ارتقا و انسجام درک کاربر رعایت نمود.

شرکت Apple ملزوماتی ساده و رنگ هایی مشخص را برای نیل به این هدف برگزیده است. بطور مثال می توان موادی همانند شیشه و آلومینیوم را در محصولات ارائه شده این شرکت مشاهده نمود. همچنین در وب سایت این شرکت از رنگ سفید و فونت هایی لوکس بهره برده شده است. در حقیقت دیدگاه آنها به حداقل رساندن المان ها در جهت کارایی و لوکس بودن است.

آنها در زمینه کاهش تعداد رنگ ها برای محصولاتشان مجرب هستند و این مورد را برای بسیاری از محصولاتشان رعایت نموده اند. البته مبحث نام تجاری فراتر از مبحث رنگ هاست. در واقع پیشرفت نرمال و طبیعی سبک بر پایه گرافیک استاندارد، لوگوی شما، فونت ها و پالت های رنگی است که بایستی موقعیت و جایگاه شما را مشخص کنند.

 

لوگو

همان نمود ظاهری از کسب و کار و سایت شماست. بعد از نام شما، دومین پارامتر مهم شما همین لوگو می باشد. سبک آن باید بگونه ای باشد که بتواند موقعیت و جایگاه شما را معرفی نموده و باید در یک نگاه تداعی گر و مرجع آنچه در سایت شما موجود است باشد.

 

وب سایت

در نهایت همه آنچه تا به اینجا در مورد آن صحبت نموده ایم در کنار هم در فضایی آنلاین و در سایت شما گرد هم می آیند. این قسمت بخش حیاتی پلتفرم نام جاری شماست. البته باید این مورد را هم در نظر گرفت که وب سایت شما تنها وسیله برای پلتفرم نام تجاری شما نبوده و تنها بخشی از نام تجاری شماست.

شرکت Apple به این درک رسیده است که وب سایت گستره ای است از نام تجاری شرکت بگونه ای که آنها به آن سبک لازم را داده اند و می توانند محصولات خود را در آن به فروش برسانند. این در حالی است که بسیاری از شرکت ها بر این عقیده اند که وب سایت مکانی است جهت ورود به تمامی جزئیات در مورد لوگو و هر آنچه موجود است که این ایده ایده ای کهنه و ناکارآمد است.

 

وب سایت چگونه می تواند به این مورد قدرت بخشد؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد وب سایت مربوط به یک شرکت مجموعه ای است از پلتفرم نام تجاری و تمامی جنبه هایی که در کنار هم مجتمح شده اند تا دسترسی آسانی به آنها داشته باشیم. حال بیایید تا مطالب مطرح شده در قبل نیم نگاهی بیاندازیم و ببینیم که هر موردی که تا الان مطرح شد چگونه می تواند با یک معرفی و نمایش آنلاین می تواند متحول گردد:

 

نام

این مورد یک پارامتر حیانی و مهم است. یکی از آیتم های SEO یا همان بهینه سازی سایت خوب این است که نام شما و یا آدرس وب سایت شما زمانی که کاربر به دنبال کالا و یا سرویسی است در مقابل دیدگان او نمایش داده شود.

داشتم نمایش آنلاین خوب به این معنا نیست که شما رتبه اول در سرچ گوگل را داشته باشید بلکه به این معناست که کاربران بدون نیاز به فکر کردن نام و یا آدرس وب سایت شما را وارد نموده و این مورد مستلزم کوتاه بودن نام انتخابی شما و سهولت در حفظ کردن آن است. بعلاوه برگزیدن نامی که در دنیای مجازی رایج و متداول نمی باشد ضمانتی برای شما در جهت رقابت با سایر رقبا به همراه نمی آورد.

در این جا می توان به شرکتی به نام Waterstones اشاره نمود که قصد پیوستن به دنیای مجازی را داشت البته بسیار دیر و در این راستا شرکت Amazon مانع از ظهور این شرکت شد. شرکت دیگری در امریکا به نام Barnes and Noble که فعالیت خود را بسیار زود هم آغاز کرده بود نیز نتوانست موفق باشد، زیرا نامی که انتخاب کرده بود به این معنا بود که تهدیدی است برای سایر شرکت هایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند.

 

بیان موقعیت و معنا

این مورد را می توان به سادگی بر روی سایت اعمال نمود. تجزیه و تحلیل آنلاین می تواند بی نهایت ارزشمند و ساده نظرات کاربران را جمع آوری نماید. در این جهت می توانیم با بررسی سایت های متفاوت و آگاهی از نظر و سلایق کاربران به راحتی به اطلاعات جامع و کارآمد برای تعیین جایگاه و موقعیت خود دست یافت. و مزیت آن این است که می توان بدون صرف زمان زیادی ظاهر سایت را آنگونه که جایگاه ما را معیین می کند تغییر داد. و این یعنی در هر لحظه که اراده کنیم می توانیم به آنچه که مدنظر ماست دست یابیم.

 

سبک

داشتن نگاهی استوار بر انواع گونه های نام تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن سایتی که بازتاب تمامی داشته های شماست خود گواهی بر بیان موقعیت شماست. وجود همبستگی میان style ها و یا سبک های انتخابی شما : رنگ های اصلی و اشکال پایه و یا استاده از فضاهای سفید برای داشتن طراحی مدرن سایت شما از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند منجر به ایجاد نام تجاری منسجم و کارآمد شود.

 

لوگو

این گزینه برای شرکت های قدیمی که قصد ورود به عرصه آنلاین را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع لوگوی های آنلاین باید دارای رزولوشن بالا بوده وportable (دارای icon) باشند. بصورت مثال آیکون پرنده برای توییتر و یا کاراکتر F برای فیسبوک اهمیت زیادی در تشخیص سریع آن در زمان bookmark کردنtab های مرورگر دارد. زیرا به راحتی در خاطر کاربر مانده و همچنین انحصاری می باشند. بعلاوه در دستگاه هایی همانند موبایل و تبلت نیز تشخیص آنها به راحتی صورت می پذیرد.

مورد دیگری که لوگو می تواند در آن ایفای نقش کند در شبکه های اجتماعی است که حوزه ای از آیگون های برای لایک کردن و یا اشتراک گذاری موارد متعدد است. در حقیقت به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی بتوانند مطالب موجود در سایت شما را به اشتراک گذاشته و همچنین می توانند بدون وجود مرز و محدودیتی وارد گفتمانی در مورد شما در سایت هایی همانند فیسبوک و توییتر شوند. و این چیزی است که بسیاری از شرکت های به سمت آن رفته و اقدام به ایجاد اکانت هایی در این شبکه های نموده اند تا بتوانند ارتباطی سریع با مشترکین وب سایت خود در جهت برطرف نمودن مشکلات احتمالی داشته باشند.

در اینجا بحث بر سر انسجام و پیوستگی است. و در حقیقت مقصد و مقصود شرکت هاست. در واقع شرکت های بزرگ تر بایستی اهمیت ارائه و نمایش آنلاین را در نام تجاری خود درک نمایند و در طرف مقابل این شرکت های کوچک هستند که بایددرک نمایند که چگونه می توانند به کسب و کار خود از دریچه سایتی کوچک وسعت دهند.


تگ ها : جستجو در علائم تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک ایران نام تجاری نام تجاری چیست؟ چگونه بهترین نام برند ( نام تجاری ) را انتخاب نماییم ؟ انتخاب نام تجاری خوب ۵ نکته برای انتخاب نام تجاری برند (Brand) یا نام تجاری چیست؟ نمونه نام هاي تجاري و طبقات ثبت آن هفت اشتباه در انتخاب نام تجاری شرکت سایت نام تجاری نحوه انتخاب نام تجاری (برند) تفاوت و شباهت‌هاي نام تجاري و نشان تجاري وجوه اشتراك و افتراق نام تجاري و علامت تجاري تفاوت نام تجاری و علامت تجاری تاریخچه ی نام تجاری یا برند انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری/برند ثبت برند و ثبت علائم تجاری ، راهنمای ثبت برند مدارک تمدید علامت تجاری ، برند و نام تجاری انتخاب نام تجاری می تواند پربازده باشد با توجه به این نکات تعریف لوگو ، نام تجاری و هویت نام تجاری چیست؟ نحوه انتخاب يك نام تجاري موفق معیار های انتخاب یک نام تجاری(Brand) مناسب ۵ نکته که باید برای ساختن یک نام تجاری خوب بدانید نام تجاری چیست؟ چه اهمیتی دارد و باید دارای چه ویژگی‌هایی انجمن مدیریت ایران 5نکته برای انتخاب یک نام تجاری و برند مناسب ارسال پیامک با نام تجاری قوانین ثبت برند در ایران (قوانین ثبت علامت تجاری و نام انتخاب نام تجاری با استفاده از کلید نام های تجاری مرتبط با اهمیت نام تجاری در کسب‌ و‌ کار موسسه پلکان داستان نام تجاری هويت نام تجاری (Brand identity) اتصالات برترین برند (نام تجاری) شناخته شد سازمان توسعه تجارت ایران نام تجاری سنگ شکن اچ‌ ام دی گلوبال نام تجاری Asha را ثبت کرد تهران دارو بایگانی‌ها انتخاب نام تجاری انتخاب نام تجاری نام تجاری یا برند چیست؟ استراتژی نام تجاری چیست؟ نام تجاری یا برند خوب چه ویژگی هایی دارد مدارک لازم جهت ثبت نام تجاری تفاوت نام تجاری با برند اصول انتخاب نام تجاری و طراحی لوگو خرید و فروش نام تجاری ده روش براي ايجاد ارزش نام تجاري فروش برند تجاری ثبت نام تجاری مدیریت راهبردی نام تجاری by ژال نوئل کاپفر [PDF]ﺗﺠﺎري ﻧﮑﺘﻪ ﺑﺮاي اﻧﺘﺨﺎب ﻧﺎم 5 ﮐﻨﯿﻢ در زﯾﺮ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﮑﺘﻪ ﮐ : راه‌های محافظت از نام تجاری ثبت سفیر: ثبت برند ثبت شرکت سیم‌کارت‌ شاتل با نام تجاری «شاتل موبایل» وارد بازار می‌شود تاثير شخصيت نام تجاري بر وفاداري مشتريان تعریف نام تجاری (Brand) یا برند چیست؟ انواع علائم تجاری،برند،لوگو،نام تجاری PriceList.aspx تبیین نام تجاری نگاهی نو به برند و برندینگ در وب ثبت نام تجاری(برند) جایگزینی اشتباه "نام و نشان تجاری" به جای" برند" در میان عوام ارائه مدلی ریاضی جهت تعیین ارزش ویژه نام تجاری و پیاده‌سازی استعلام رایگان نام تجاری چگونه یک نام تجاری و یا یک برند برای خود ایجاد کنیم لپ تاپ با نام تجاری لپ تاپ – WP دایرکتوری جعبه چند نکته ساده در مورد انتخاب نام تجاری نام تجاری چیست و مزایای ثبت آن چیست؟ مراحل ثبت برند و نام تجاری نام تجاری. فرآیند مدار نت ثبت جهانی نام و علامت تجاری طبقه بندی بین المللی ثبت نام تجاری انتخاب يک نام تجاری مناسب در انتخاب نام تجاری این نکات را مدنظر داشته باشید حفاظت از نام تجاری برای ضد جعل انتخاب نام تجاری و لوگوی مناسب ۲۲ قانون تغییر ناپذیر برند ( نام تجاری ) جستجوهای مربوط به نام تجاری

نظرات




نماد