سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

تحقیقات نشان می‌دهند هزینه‌ی جذب مشتری جدید پنج برابر حفظ مشتری‌های قبلی است. از همین آمار ساده می‌توان نتیجه گرفت که حفظ مشتری، پتانسیل رشد بیشتری برای هر کسب و کاری دارد. اما برای رشد به این سبک به چه مواردی نیاز است و چه راهکارهایی‌ باید در پیش بگیریم؟ در ادامه این مقاله خونیرث به بررسی این روش می‌پردازیم.

جذب مشتری یک نبرد دشوار است

برای این که فردی را قانع کنیم محصول یا خدمات ما را خریداری کند، راه سختی پیش رو داریم. آن‌ها ابتدا باید فلسفه و هدف شرکت ما را درک و به آن اعتماد کنند. در درجه‌ی بعدی باید محصول را به‌خوبی به آن‌ها معرفی و برای آن تبلیغ کنیم. پس از این مراحل، تنها پنج تا ۲۰ درصد احتمال دارد که مشتری جدید به خریدار ما تبدیل شود. همه‌ی مراحل گفته‌شده نیازمند هزینه هستند و در صورت جواب نگرفتن، خسارت زیادی به ما تحمیل خواهند کرد.

اما فروش به مشتریان قبلی و خریداران وفادار، به‌مراتب آسان‌تر است. آن‌ها فلسفه و فرهنگ شرکت را درک کرده‌اند. طبق آمار، احتمال خرید محصول جدید توسط آن‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد است. در نتیجه با هزینه‌ای بسیار کمتر از جذب مشتری جدید، می‌توان محصول جدیدی برای مشتری‌های دائمی طراحی کرد و علاوه بر تمرکز بر حل مشکلات آن‌ها، گسترش شرکت را نیز پی گرفت.

customer

نیازهای مشتریان فعلی فراموش نشود

با تمرکز روی جذب مشتری جدید، فرصت برای حل مشکلات دیگر مشتریان قبلی از بین می‌رود. شما تمام زمان خود را صرف افرادی خواهید کرد که وجود ندارند و در عین حال، افرادی را که به شما اعتماد کرده‌اند، با نیازهایشان تنها خواهید گذاشت.

با برآورده نکردن نیازهای مشتریان قبلی، وفاداری آن‌ها را از دست خواهید داد. این در حالی است که اگر آن‌ها به این نتیجه برسند که کسب و کار شما به فکرشان است، به‌صورت داوطلبانه برای آن تبلیغ خواهند کرد و بدین ترتیب با هزینه‌ای پایین، بازاریاب خواهید داشت.

پردازش داده، ابزار مفید حفظ مشتری

استفاده از داده‌های آماری یکی از مفیدترین راه‌های حفظ مشتری است. شما با مطالعه‌ی رفتار مشتریان، نیازهای پیشین آن‌ها، دلایلشان برای خرید محصولتان و همچنین نیازهای برطرف‌نشده، می‌توانید محصولات و خدمات جدید را به‌منظور بهبود تجربه‌ی آن‌ها توسعه دهید. راه اصلی جمع‌آوری این داده‌ها، گرفتن بازخورد و نظرسنجی از مشتریان است.

با پیدا کردن نیازهای برطرف‌نشده، می‌توانید با همکاری شرکت‌هایی با اهداف مشابه، محصولاتی اشتراکی تولید کنید و مشتریان را بیش از پیش راضی نگه دارید. نکته‌ی دیگر این است که از مشتریان در مورد تجربه‌ی استفاده از محصولات بپرسید. به احتمال زیاد برخی از امکانات و قابلیت‌های محصول شما فایده‌ای برای آن‌ها نداشته و استفاده نشده‌اند. دلایل این استفاده نشدن را بپرسید و سعی کنید به‌روزسانی یا محصول جدیدی برای آن عرضه کنید.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که جذب مشتریان جدید نباید به‌طور کامل از چشم‌انداز بازاریابی شما حذف شوند. در واقع تلاش برای وفادار کردن مشتریان فعلی، به‌نوعی بازاریابی برای جذب مشتریان جدید نیز هست؛ چرا که مردم عادت دارند محصولات خوب و باکیفت را به هم معرفی و یکدیگر را به خرید آن‌ها تشویق کنند.


تگ ها : حفظ مشتریان فعلی مفیدتر از جذب مشتریان جدید است حفظ مشتریان فعلی مفیدتر از جذب مشتریان جدید است رضایت و وفاداری مشتری چگونه مشتریان فعلی به جذب مشتری جدید کمک می کنند؟ [PDF]دریافت چرا رضایت مشتری مهم است؟ 10 روش عالی روانشناسی برای فروش بیشتر بازاریابی مشتری محور [DOC]مشتری مداری.docx بررسی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در نظام بانکی باشگاه مشتریان از چه راه‌هایی باعث افزایش فروش شما می‌شود؟ طراحی مدل مفهومی مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان [PDF]مديريت ارتباط با مشتري (CRM) [PDF]جذب و حفظ مشتری گامی در مسیر توسعه و موفقیت بانکی مشتری مداری و رضایت مشتری ۹ ترفند بازاریابی برای بالا بردن وفاداری مشتری های قدیمی نرخ ریزش مشتری+یادگیری رایگان در کالج تپسل+بازاریابی دیجیتال فواید مدیریت ارتباط با مشتریان برای برند ها بایگانی‌ها ایجاد مشتری مشتریان دائمی؛ طلای دنیای کسب‌وکار – مشاوره بازاریابی و فروش بهترین راه برای حفظ مشتریان کنونی روشهای جذب مشتری برای فروش موفق در کسب و کار رضایت مشتری چیست ؟ و چگونه آن را ایجاد و حفظ نماییم؟ حفظ مشتری با ۱۰ استراتژی هوشمندانه چگونه مشتریان وفادار ایجاد کنیم؟ افزایش حفظ مشتری با 5 روش منحصر بفرد جذب مشتری جدید بسیار پرهزینه تر از حفظ مشتریان فعلی خواهد بود استراتژی تبلیغات استارتاپ برای جذب مشتری روزنوشته های پرویز درگی دل گفته ها و دل نوشته های معلم بازاریابی بازاریابی و فروش مزایای رابطه اثربخش و پایدار با مشتری چیست؟ [PDF]اصل مقاله ایجاد باشگاه مشتریان در شبکه بی پی کارت باشگاه مشتریان چیست و چرا برای کسب و کار شما ضروری است؟ مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص NPS رضایت مشتری ، کلید موفقیت شرکت شما تجارت باشگاه مشتریان عوامل موثر در جذب مشتریان بانکی چیست؟ مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری مشتری مداری باشگاه مشتریان ، استراتژی برتری یک کسب وکار برنامه هایی برای وفادار کردن مشتریان [PDF]رابطه با مشتری بر رضایت، مداری و کیفیت 13 دلیل برای استفاده شما از نرم افزار – مدیریت ارتباط با مشتری بانکها ، کارکنان ، مشتریان [PDF]تحلیل وضعیت فعلی نظام بانکی و چالش های موجود بازاریابی ناب و رابطه آن با مدیریت ارتباط با مشتری بازاریابی بر اساس وفاداری مشتری [بخش اول] چطور یک مشتری وفادار بسازیم؟ دانلود پیشینه تحقیق و مبانی بازاریابی اجتماعی و وفاداری مشتری روش هایی برای جلب رضایت مشتری و حفظ مشتریان توسعه بازار مزایای زیاد وفاداری به مشتری [PDF]شناسایی مؤلفه‌های محیطی مؤثر بر مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاه‌های ارائه ی یک استراتژی موفق برای کارت لویالتی [DOC]مديريت ارتباط با مشتري( CRM) پنج گام برای بهبود حفظ کاربر بررسی سیر تحول بازاریابی تا به امروز راهکارهای موثر در جذب و رضایت مشتری اندیشه پردازان بازرگان بارز مشتری مداری در کسب و کار اینترنتی آخرین روش های بازاریابی با این دو ایده، کسب و کار تان را رونق ببخشید مشتری بالقوه و راهکار جذب آن از زبان بازاریابی خدمات «موفقیت مشتری» چیست و چه فرقی با «پشتیبانی مشتری» دارد

نظرات




نماد