سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

اما این امر زیاد محتمل نیست. این سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌توانند احتمالات دنیای مالی را کنار بزنند. به همین علت سرمایه‌گذاران باید در لیست ارزهای رمزنگاری‌شده، به دنبال سکه‌های خوش‌شانس بعدی باشند. این اقدام هم به یک جستجوی ساده ختم نمی‌شود، زیرا در حال حاضر بیش از هزار (به‌طور دقیق ۱۴۲۶ نوع) ارز رمزنگاری‌شده وجود دارد. به‌علاوه هیچ معیار پایه‌ای برای ارزیابی ارزش ذاتی هر سکه - آن‌طور که می‌توان ارزش ذاتی سایر دارایی‌ها را محاسبه کرد - وجود ندارد. تنها منبعی که در دسترس ما است، یک سایت است که وعده می‌دهد «در صورتیکه این ارزها، به‌جای ارزهای ملی در معاملات روزمره پذیرفته شوند، جهان سرمایه‌داری را تغییر خواهند داد.»

اریک پیکه، استاد دانشگاه KEDGE نقل‌قول نسبتاً مشهوری در مورد مبانی بیت کوین دارد که می‌توان آن را به سایر ارزهای رمزنگاری‌شده نیز تعمیم داد:

بیت کوین برخی از ویژگی‌ها و خواص یک پول را داراست، بااین‌حال حتی به‌عنوان یک آیتم جمع آوری و کلکسیونی، از هیچ ارزش ذاتی برخوردار نیست، زیرا اصلاً ملموس نیست. از طرف دیگر نمی‌توان آن را یک دارایی شبیه سهام یا اوراق قرضه دانست، زیرا بازدهی مشابهی ندارد. تنها ارزش سرمایه‌ای بیت کوین، نزد افرادی محفوظ است که مالک این سکه‌ها هستند. این دارایی هیچ پشتوانه‌ای ندارد.

(توجه کنید که سرمایه‌گذاری در سکه‌های رمزنگاری‌شده یا توکن‌ها، بسیار سوداگرانه و ریسک‌پذیر است و فقط افرادی باید به وارد این عرصه شوند که آماده‌اند همه‌ی سرمایه‌ی خود را از دست بدهند.)

 

Next Bitcoin

بااین‌حال آنالیزهای مالی و علوم رفتاری، چند نکته‌ی کاربردی را برای بررسی و غربال ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند:

۱- به دنبال معامله‌ی ارزهایی باشید که زیر یک دلار قیمت دارند. این توصیه به دو دلیل اهمیت زیادی دارد. اول اینکه قیمت زیر یک دلار، این توهم را به وجود می‌آورد که سکه‌ی مذکور کم‌ارزش است، به‌خصوص برای سرمایه‌گذارانی که منابع مالی زیادی در اختیار ندارند. دوم اینکه ارقام کوچک‌تر، به‌راحتی می‌توانند دو یا سه برابر شوند و اگر طی شرایطی با هایپ (افزایش ناگهانی قیمت) هم روبرو شوند، دقیقاً شاهد یک آبشار پول خواهیم بود. این اتفاق درست شبیه سودهای نجومی است که از تجارت ارزهای دیجیتال اولیه حاصل شد. همان‌طور که شاهد بودیم RubleBit که با ارزش ۰.۰۳۸ معامله می‌شد، تنها طی هفت روز ۵۵۲ درصد افزایش قیمت داشت یا ارز CYDER که به یک افزایش ۷۴۱۲ درصدی دست‌یافت.

۲- وب‌سایت‌های مختلف ارزهای رمزنگاری‌شده را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام سکه، نویدبخش آینده‌ی بهتری است و پتانسیل کدام‌یک برای تبدیل‌شدن به یک ارز معاملاتی بیشتر است. با استفاده از تئوری کمی پول (نظریه‌ای که می‌گوید تغییر قیمت‌ها، به عرضه‌ی پول بستگی دارد) می‌توانید ارزش ذاتی هر سکه را برآورد کنید.

۳- وب‌سایت ردایت (Reddit) را چک کنید و ببنید کدام سکه‌ها، از یک گروه دنبال کنندگان برخوردارند. انجمن‌های ردایت، گروه‌های سرمایه‌گذاران و اولین استقبال‌کنندگان از یک ارز را شامل می‌شوند. گرچه این گروه‌ها کوچک هستند، ولی به افزایش شهرت و آوازه‌ی ارزها کمک می‌کنند که باعث می‌شود اولین موج افزایش تقاضا، به وجود بیاید. ازآنجاکه عرضه‌ی سکه‌ها ثابت است، افزایش تقاضا به معنی بالا رفتن قیمت آن‌ها است.

۴- بجای اینکه به دنبال ارزهایی باشید که از ماکزیمم عرضه برخوردارند، ارزهایی را جستجو کنید که گردش بیشتری دارند. دلیل آن‌هم واضح است: قیمت پول‌های رمزنگاری‌شده با افزایش تقاضا بالا می‌رود و عرضه‌ی آن‌ها، نقش زیادی در نوسانات ارزشی بازی نمی‌کند.

۵- نمودارهای حجم - قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده را بررسی کنید. شما می‌توانید با کمک نمودارها، شتاب قیمت و رشد حجم یک ارز را بسنجید، زیرا این چارت‌ها به‌نوعی سیر حرکت ارزها را تائید می‌کنند.

البته همه‌ی این نکات، باید بااحتیاط و دقت زیاد مورداستفاده قرار بگیرند. به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری روی هایپ (بجای اصول ارزشی) خطرناک است، زیرا زمانی که هایپ از بین برود، سکه‌ها تقریباً بی‌ارزش می‌شوند.


تگ ها : چگونه می‌توان ارز رمزنگاری‌شده‌ی ارزشمند بعدی را یافت؟ – فناوری آشفته بازار ارز صرافی‌ها: ۱۰ روز است دولت دلار به ما نمی‌دهد چگونه می‌توان ارز رمزنگاری‌شده‌ی ارزشمند بعدی را یافت؟ سازنده‌ی Nex Machina در حال کار برروی بازی جدیدی برای رایانه‌های ۱۷ جمله الهام بخش از ثروتمندترین افراد جهان ؛ درسهایی در سریال The Tick برای فصل دوم تمدید شد روند ساخت اپل پارک به پایان رسید بن‌لادن چگونه از پدری مهربان به تروریستی هولناک تبدیل شد؟ احیای بازار ارزهای دیجیتال توسط ارزهای متوسط سامسونگ نشان تجاری Micro QLED را در کره ثبت کرد گوگل در نقاط مختلف جهان کابل های زیردریایی نصب می‌کند لادروپ:/ دیبالا بااستعداد است اما مسی نیست Titan Brawl v2.7 دانلود بازی جنگ تایتان ها برای اندروید الکل چگونه به DNA سلول آسیب می زند و خطر سرطان را افزایش می دهد سامسونگ نشان تجاری Micro QLED را در کره ثبت کرد دانلود آهنگ جدید محمد A2 به نام نرو چرا و چگونه حباب قیمتی ارزدیجیتال میترکد؟ سامسونگ سنسور اثر انگشت و دوربین را زیر نمایشگر گوشی جای خواهد داد اخبار فناوری اطلاعات دوربین بدون آینه و فول‌فریم نیکون به دهانه لنز جدید زدمانت مجهز می‌شود بررسی بازی Nex Machina برخی از گرانی دلار بیشتر از ترامپ خوشحال اند آینده پول / بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده چطور جهان ما را تغییر اطلاع‌رسانی‌ها ۵ پول رمزنگاری شده که همپای بیت کوین رشد می‌کنند آیا با وجود بیماری می توان ورزش کرد؟ آیا حباب بیت کوین ترکیدنی است؟ chrome web store چگونه می توانید ارتباط مؤثری با مربی کسب و کارتان داشته باشید مدیر اینتر: جذب رامیرس بسیار پیچیده است – دایان ورزشی آیا پول های رمز پایه ارز دیجیتال ، پول واقعی است ؟ بایگانی‌های ارز دیجیتال اخبار خبرگزاری زومیت چگونه می توان از ابتلا به واریس جلوگیری کرد؟ بلاک‌چین و صنعت پرداخت مشاهده ذراتی عجیب با رفتار اسپینی دور از انتظار چهار فرض بزرگ درباره‌ی بلاک‌چین پیشگیری از سقط جنین، چگونه تقویت کنم؟ نیوزهاب بخش اصلی نگاهی به جدی‌ترین روندهای فناوری در بانکداری جهان / ایران از قافله جهانی کسانی که مشکل زانو دارند، چگونه باید ورزش کنند؟ فیزیکدان‌ها مدعی ساخت دستگاهی هستند که جرم منفی تولید می‌کند آیا لیتیوم، طلای دنیای مدرن خواهد بود؟ با متعرضان به محیط زیست برخورد می شود توصیه های مهمی که کدبانوها باید بدانند سایت دسترس چگونه سرعت آیفون قدیمی خود را بالا ببریم دوربین بدون آینه و فول‌فریم نیکون به دهانه لنز جدید زدمانت مجهز می‌شود Telegram هر آنچه باید در مورد Gram و بلاک چین TON تلگرام بدانیم اولین صندوق ارزی هفته آینده وارد بازار سرمایه می‌شود روزنامه ایران کوین اسپیسی شیا‌ئومی تلویزیون جدید ۵۰ اینچی 4K خود را با نام Mi TV 4A معرفی کرد بدافزاری در لباس فیلترشکن در حال توزیع است‎ حراج مرسدس بنز و لانچیا، متعلق به مستر بین کارت هوشمند خودرو ارز دیجیتال زود دیر می‌شود / صنعت مالی خودش را باید برای پنجاه سال آینده آماده کند نه بیشتر پارس فن آوران خوارزم

نظرات




نماد