سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

تصور کنید با تمام وجود دوست دارید بخوابید و از صبح یک روز تعطیل لذت ببرید اما برای بار هزارم مجبور هستید که یک مگس را از روی صورت خود دور کنید و هر د فعه کلافه‌تر از سری قبل می‌شوید. در آن لحظه،تلاش بی پایان مگس، صدای مته گونه‌اش و نا‌توانی شما به دلیل حالت خواب و بیدار بودنتان، شرایط را به مرز جنون می‌رسد و حال در این اوضاع که کنترل از دست رفته است، تعداد مگس‌ها از یکی به چند تا افزایش پیدا کند …این سناریو چند خطی، شباهتی عجیب و غریبی به زندگی این دوره ما، در دنیای مجازی امروز دارد. بدین صورت که تلاش بی پایان یک سری اسپم در فضای مجازی عملکرد صحیح را از شما می‌گیرد. باید گفت؛ مگس‌ها در روایت این داستان، استعاره‌ای از نامه های الکترونیکی ناخواسته و اغواکننده است، که به آن‌ها اسپم (Spam )گفته می شود. به طور کلی اسپم به معنای فرستادن پیام‌های متعدد و مشابه‌ است و اسپمینگ تکرار این عمل نامیده می‌شود.

اصطلاح “اسپم” یک اصطلاح اینترنتی عامیانه است که به دو عامل زیر اشاره می‌کند:

۱: ایمیل‌های تجاری ناخواسته

unsolicited commercial email) UCE )

۲: ایمیل‌های عمده نا‌خواسته

unsolicited bulk email) UBE)

به طور کلی اسپم‌ها همان پیام‌هایی است که نمی‌خواهیم برایمان فرستاده شوند. در حقیقت همان سوءاستفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند ایمیل، مسنجر، گروههای خبری ایمیلی، فکس، پیام کوتاه و… برای ارسال پیام به تعداد زیاد و به صورت ناخواسته است.

تاریخچه اسپم‌ها از کجا شروع می‌شود؟

اولین اسپم در سال ۱۹۷۸ توسط گری فورک ارسال شد او به قصد تبلیغ شرکتش ششصد نامه به کاربران فرستاد. اسپم در واقع عنوان علامت تجاری تولیدات گوشت بسته‌بندی محصولات غذایی معروف (هرمل) است و یکی از محصولات گوشتی بود که در دوران جنگ جهانی دوم از جیره دهی مستثنی شده بود و از این رو به طور گسترده‌ای در دسترس بود. بعد از مدتی از این واژه در یک برنامه طنز تلویزیونی انگلیسی استفاده کردند که در آن اسپم به شیوه‌ای غیرمعمول و طنز‌گونه در فهرست غذاهای رستوران تکرار شده بود.

 

انواع اسپم‌ها:

Email Spam: که از طریق ارسال مستقیم پیامها به آدرس ایمیل کاربران است. آدرس‌های ایمیل افرادی که این نوع اسپم‌ها به آن‌ها ارسال می‌شود، از طریق جستجو در پُست های شبکه های خبری، لیست ایمیل‌های سرقت شده در اینترنت، و یا با جستجوی ساده آدرس‌های ایمیل در اینترنت شناسایی می شوند. در این‌جا اتفاق نا‌گوار این‌ است که دریافت Email Spam ها معمولا برای کاربران هزینه بر است. به علاوه برای (ISP ) شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و سرویس‌های آنلاین هم همینطور، زیرا آن‌ها هستند که باید هزینه کاذب ارسال اسپم‌ها را بپردازند.

 

ارسال اسپم‌ها به Mailing List ها است یکی دیگر روش‌های ارسال اسپم به کمک ایمیل است (ارسال Spam به انجمن‌های گفتگوی عمومی یا خصوصی). از آن‌جا که بسیاری از این انجمن‌های گفتگو تنها به اعضای خود اجازه فعالیت می‌دهند، اسپم نویسان از ابزار اتوماتیکی برای ثبت نام در بسیاری از این انجمن‌ها استفاده می کنند و بنابراین می توانند به فهرست آدرس‌های ایمیل اعضا دست یافته و اسپم‌ها را به پست الکترونیکی آنان ارسال کنند و یا مستقیم و از طریق انجمن‌های گفتگو آنان را مورد هدف قرار دهند.

عمق فاجعه اسپم‌ها با آمارهای زیر لمس می‌شود:

  • نیمی از ترافیک مربوط به نامه های الکترونیکی مربوط به Spam می باشد (پیام های تجاری، آگهی‌ها و سایر موارد مشابه).
  • براساس بررسی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی Forrester، فروشندگان کالا و خدمات در طی یک سال بیش از دویست میلیارد نامه الکترونیکی ناخواسته را ارسال می نمایند.
  • براساس بررسی انجام شده توسط یکی از بزرگترین شرکت‌های فیلترینگ نامه‌های الکترونیکی ناخواسته، بیش از چهل درصد از ترافیک نامه‌های الکترونیکی در اینترنت را شامل می‌شود.
  •  بر اساس اعلام شرکت AOL در ماه مارس سال ۲۰۰۳، بیش از یک میلیارد نامه الکترونیکی ناخواسته در طی یک روز با استفاده از نرم افزارهای فیلترینگ، حذف شده‌اند. شرکت AOL اعلام نموده است که
  • بطور متوسط در هر روز به ازای هر آدرس الکترونیکی ( Account )، بیست‌و‌هشت نامه الکترونیکی را بلاک می‌نماید.
  •  شرکت مایکروسافت که دومین ارائه دهنده سرویس اینترنت اِم‌اِس‌اِن(مخفف انگلیسی: MSN) و سرویس‌های مِیل می‌باشد، اظهار داشته‌ است که به طور متوسط روزانه حدود ۲.۴ میلیارد پیام ناخواسته را بلاک می‌نماید.
  • براساس بررسی انجام شده در موسسه تحقیقاتی ردیکیت در ارتباط با نامه‌های الکترونیکی ناخواسته، اعلام می‌دارد؛ بیش از چهل و پنج درصد از ۱۰.۹ تریلیون پیام ارسال شده در سال ۲۰۰۳، اسپم بوده‌اند.

محتوای اسپم‌ها:

  • تولیدات وابزار: فروش کالاهای تولید شده و محصولات.
  • مالی: ارائه کننده یا ارجاع کننده مربوط به پول، بازار بورس، سرمایه‌گذاری‌ها، وام، گذارش‌های اعتباری…
  • فریبنده: فعالیت‌های کلاهبرداری که یک فرم بسیار محبوب و خطرناک است. برای مثال؛ نامه‌های زنجیره‌ای، داستان‌ پادشاه آفریقا یا اینکه به شما یک ارثیه هنگفت تعلق می‌گیرد.
  • MLM یا همان (multilevel marketing):  طرح‌های هرمی، از جمله بازاریابی چند سطحی.
  • MMF یا (Make Money Fast): رسیدن به موفقیت‌های سریع.
  • اوقات فراقت: تخفیف‌ها، گردشگری، جوایز، انجام فعالیت‌های تفریحی.
  • تبلیغات اهانت آمیز
  • خدمات مربوط به فضا‌های اینترنتی

تگ ها : جنگ تن به تن با مگس‌های اسپم پونیلا آپارات فیلم شگفت انگیز نبرد تن به تن با تروریست ها -امام خميني(ره) و شرکت در جنگ- | پرسمان دانشجويي - اندیشه ی سیاسی نبرد ربات های غول پیکر ژاپن و در رینگ مبارزه غار خفاش‌ دهلران روش از بین بردن مورچه بالدار افزایش نیروهای اسپانیایی در افغانستان "مگسی" که خواننده‌ رِپ افغان را به شهرت رساند معرفی 10 دشمن برتر لاک پشت های نینجا روزی‌روزگاری: همه زرم و بزمست و چرخ و جنگ معماری تخت جمشید poison رواداری در فرهنگ و ادب ایران بخش نخست دوئل عروسک ها ( یک داستان کوتاه و زیبا ) خراسان جنوبی دانلود Tekken 3 v5.0 بازی تکن 3 تلگرام باز جنگ حق و تکلیف به نقل از سایت اولکامیز وب سایت جامع معرفی بهترین بازی های رایانه ای با ما تفاوت را احساس کنید صادرات ۲۰ هزار تن خرما از هرمزگان به خارج از کشور تعداد مصدومان چهارشنبه سوری به هفت تن رسید نقش رجب فارس نقد و بررسی سرور اسپید راند 2 آغاز 24 خرداد روزنامه رسالت songsdaily: Comment on تصنیف ماهور [PDF]شعر برای خاطر کتاب‌ها: March 2009 انجمن فيزيكدانان جوان ايران • دانستنی هایی در مورد مصر باستان گنجور » مولوی » مثنوی معنوی » دفتر اول » بخش ۵۹ [PDF]در فرهنگ و ادب ایران دهناری احد قربانی كتابهاي رايگان فارسي بازی های فروردین ۹۶ قایق تندروی راکت انداز سراج 1 نیروی دریایی سپاه [PDF]آشوب بزرگ مايکروسافت تمرکز خود را بر روي فضاي ابري بيشتر مي کند پایگاه خبری پیام آشنا البرز ایا لواندوفسکی به رئال می اید روزنامه ایران امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین PlayStation 4 مصاحبه با اوا انجلینا مثنوی معنوی --- اخـــــــــــــــبار افغانستان و جهان - الرئيسية [PDF]د ﺮ ﻢ قسمت هفدهم آپدیت عظیمی برای battlefield 4 در راه است جلسه رفع اشکال بعد از Toleration in Persian Culture and Literature (نگاهی شتاب زده به رواداری وب سایت پیام آنلاین صدها میلیون بر اثر واژگون شدن قایق آوارگان روهینگیایی 19 تن کشته شدند helenfarmer6 – برگه 28 – لیپوماتیک دربیمارستان تهران ۶ بازی عالی که فدای هیاهوی عرضه بازی فیفا ۱۸ شدند طرزه بستن روروک واکنش تند ارگ به سخنان اخیر کرزی لیپوماتیک تهران – برگه 19 – یک سایت وبلاگدهی lastingblog.ir سایت کاملترین فایل بررسی آماری مقایسه تمایل به وبلاگ نویسی در سرویس سوسیس های کرم زده؛ حقیقت چیست؟ کیف لپ تاپ ارزان قیمت – یک سایت وبلاگدهی distinctiveblog.ir سایت سپتامبر 2017 – برگه 11 – بهترین دکتر لیپوماتیک تهران فنزین • مشاهده مبحث دسته‌بندی نشده – برگه 89 – لیپوماتیک در تهران کارکنان نیروهای مسلح نباید دغدغه حقوق داشته باشند دولت قانون حقوق خبرگزاری آریا جستجوی بمباران قبلی آگوست 2017 – برگه 3 – مرکز لیپوماتیک تهران Paivand 1225 by Paivand Media Group کننده معما Searches related to جنگ تن به تن با مگس‌های اسپم

نظرات




نماد