سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

برای خیلی از ما پیش آمده که وارد اینستاگرم شده و دیده‌ایم که یکی از دوستانمان ما را در صفحه مربوط به یک رستوران عنوان (Mention) کرده تا با او به آنجا برویم؛ یا حتی خود ما عکسی از یک رستوران را در بخش Explore دیده‌ایم که باعث شده به آنجا  سری بزنیم. همین دو رفتار کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرم، می‌تواند دلیل بسیار قانع‌کننده‌ای باشد تا صاحبان رستوران‌ها برای بازاریابی و جذب مخاطب جوان به این کانال بازاریابی رو آورده و روی آن سرمایه‌گذاری کنند. در ادامه با چند حساب کاربری اینستاگرم آشنا می‌شوید که به چند رستوران موفق شهر تهران تعلق دارند و در اینستاگرم هم خوب عمل کرده‌اند:

شماره ۳: رستوران لئون

تعداد Follower ها: ۱۲K

نرخ درگیری مخاطب‌ها: ۱/۳۷%

همه رستوران لئون را به لوکس بودن و کیفیت بالای وعده‌های غذایی آن می‌شناسند؛ این رستوران که تا به امروز ۵ شعبه در تهران تاسیس کرده، یک حساب کابری فعال در اینستاگرم دارد که با نگاهی به آن متوجه خواهید شد که پشت آن فکر بوده و تیم اداره‌کننده آن به خوبی همه چیز را برآورد کرده است.

نکات جالب حساب کاربری اینستاگرم لئون:

– خیلی از محتواهایی که در اینستاگرم لئون قرار گرفته، مربوط به مشتریانی است که به رستوران‌های لئون رفته‌اند و عکسی از آنجا به اشتراک گذاشته‌اند. به چنین محتواهایی، User Generated می‌گویند و باعث می‌شوند که مخاطب بیش از پیش با برند پیش رویش درگیر (Engage) شود.

leon3

leon3-1

– طراحی‌های گرافیکی این حساب کاربری از یک سری قوانین خاصی تبعیت می‌کند که مشخص است پشت آن فکر است. سادگی و مینیمال بودن این طرح سبب شده که مخاطبان راحت‌تر با عکس داخل Template ارتباط برقرار کنند.

leon1

leon1-1

– لئون از هر فرصتی برای تولید محتوای حساب کاربری اینستاگرم خود بهره می‌برد؛ رویدادهای مهمی که در رستوران‌های لئون برگزار می‌شوند، دسته‌ای دیگر از سوژه‌هایی هستند که مورد توجه مدیر این حساب کاربری قرار گرفته و اطلاع‌رسانی شده‌است.

برای نمونه در زیر می‌توانید تصویری از میزهای رستوران لئون را مشاهده کنید، که برای رویداد مربوط به شرکت HTC فراهم شده‌اند.

leon2

شماره ۲: رستوران آسیایی کنزو

تعداد Follower ها: ۱۴.۴K

نرخ درگیری مخاطب‌ها: ۱.۵۸%

 

این رستوران که بین طرفداران غذاهای آسیایی به عنوان بهترین رستوران سبک آسیایی مطرح می‌گردد، تولید محتوای بسیار با کیفیتی در اینستاگرم انجام می‌دهد:

 

– اولین چیزی که در حساب کاربری اینستاگرم این رستوران آسیایی به چشم مخاطبانش برخورد می‌کند، محیط کاری کارمندان کنزو است که به تنهایی قول یک رستوران تمام آسیایی را می‌دهد. از سوشی‌زن‌ها (Itamae) گرفته تا لباس فرم خود کارمندان رستوران، به شما نشان می‌دهند که در کنزو با یک تیم حرفه‌ای سروکار دارید.

 

IMG_2224.PNG

IMG_2229.PNG

– کنزو همچون لئون، یک Template مینیمال برای برخی از محتواهای خود انتخاب کرده که معمولا در آن، تصاویر وعده‌های غذایی قرار داده شده‌اند. سه عکسی که در پایین مشاهده می‌کنید از محتواهایی هستند که در Template ذکر شده قرار گرفته‌اند.

IMG_2227.PNGIMG_2226.PNGIMG_2228.PNG

عکس‌های باکیفیت به شدت در کیفیت و بازخورد حساب کاربری رستوران آسیایی کنزو تاثیر گذاشته‌اند.

شماره ۱: کافه-رستوران روبرتو کافه

تعداد فالوورها: ۱۵K

نرخ درگیر مخاطب‌ها: ۵/۶۳%

 

یک لحظه به کل محتوای حساب‌کاربری اینستاگرم این کافه-رستوران به نسبت تازه تاسیس را به کنار بگذارید؛ فقط با بررسی کمیت‌های مربوط به این حساب کاربری اینستاگرم (نرخ درگیر پست‌ها و در مجموع صفحه)، متوجه می‌شویم که روبرتو کافه شیوه درستی را در اینستاگرم خود دنبال کرده و توانسته به یک نمونه موفق تبدیل گردد:

 

– اولین موردی که ممکن است نظر هر فرد را به حساب کاربری اینستاگرم روبرتو کافه جلب کند، این است که عکس‌های منتشر شده واقعا کیفیت بی‌نظیری دارند و مشخص است که هر عکس توسط یک فرد ماهر و توانا در زمینه عکاسی گرفته شده‌است.

 

چند نمونه از این عکس‌های واقعا حرفه‌ای:

 

IMG_2217.PNG

IMG_2222.PNG

File_000

– القای حس خوب به مخاطب، یکی دیگر از مواردی است که به کمک حساب کاربری روبرتو کافه، صورت گرفته و هر کاربر پس از زیر و رو کردن اینستاگرام روبرتو کافه، با تصاویری روبه‌رو می‌شود که در آنها شادی افرادی که در این کافه هستند دیده می‌شود. روبرتو کافه هم مشتری‌های خوشحال و رضایتمندی دارد و همچنین کارمندانش به شدت راضی و شاد به نظر می‌آیند.

عکس‌های زیر بی‌شک بیانگر همین مهم هستند:

IMG_2223.PNG

IMG_2221.PNG

IMG_2220.PNG

در آخر باید به یاد داشته باشید که اگر صاحب یک رستوران یا کافه شدید، باید مخاطب‌ها را با همه چیز رستوران خود شگفت‌زده کنید و همان طور که در نمونه‌های بالا مشخص است، رسیدن به این هدف کار چندان سختی نیست؛ فقط کافیست یک استراتژی صحیح و مناسب داشته باشید.


تگ ها : بلاگ اد بهترین 10 کافی شاپ معروف تهران کافی شاپ های معروف تهران گران‌ترین رستوران‌های تهران کافه باغ کوهستان رستوران های معروف وین کجا بریم گشنمه(@koja Images about #مسترشف tag on Instagram Images about #کی تهرانگردی؛ بهترین رستوران‌‌ های ایتالیایی تهران (1) Images about #زوج از «نوتلابار» تا «سیناتلا»؛ کارآفرینی خوشمزه ایرانی Images about #سفره پل طبیعت تهران کافی‌ شاپ خوب چه جور جایی است ~ iCoff.ee عکس ها و کلیپ های کباب View instagram #مرغابی hashtag photos and videos Images about #تهران #اینستاگرم hashtag • instagram photos and videos بهترین رستوران تهران @koja خیابان سی تیر ؛ گردشی خوشمزه در تهران Images about #محیطی tag on instagram کجا بریم گشنمه @reza.cheraghisafa رضا چراغی صفا Instagram photo and video Images about #دیژون tag on instagram كلاغان در راهند @kalaghaan95 Instagram Profile @kalaghaan95 Instagram Photos Videos & Bio #ریویو كلاغان در راهند Instagram خواندنی هایی در مورد خوانندگان ايران [آرشيو] داستانهای کوتاه و جذاب که آدم را به خود فرو می برد [آرشیو] @the گزارش تصویری از مسابقه‌ی برنامه نویسی دانشجوی ای‌سی‌ام تهران #دیژون Instagram tag کجا بریم گشنمه (koja #bamland Instagram photos and videos • gramstat.club نوشته های خواندنی Mohammad Sadeghi/محمد صادقی (@mosg60) • Instagram photos and Images and Videos tagged with اسنارتاپ های جهانی در زمینه صرف غذای هوشمند در رستوران ها #غذاهای كلاغان در راهند (@kalaghaan95) #داستان پیاده (@peeyade) سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان رضا چراغی صفا (reza.cheraghisafa) instagram profile photos and stories کافه رستوران پایین شهر Farrokhi Photos & Videos on Instagram Images about #سفربادانیال tag on instagram تهران رستوران 9 زن ثروتمند ایرانی سفر به قلب تپنده روسیه سن پترزبورگ روسیه بهترین کانالهای تلگرام کاربران ایرانی (کانال خود را معرفی کنید اسپادانا سیر رستورانگردی Instagram标签 چت روم حیران:حیران چت کجا بریم گشنمه ( @koja همه عکس ها و کلیپ های صورتحساب در اینستاگرام #anarestan جهانگردی با شهاب چراغی » سفرنامه ها Instagram Photos and Videos tagged with #آماج ایرانی شهوانیxnxx کجارو [PDF]ماهنامه اجتماعی، اقتصادی @kalaghaan95 (كلاغان در راهند) Instagram Photos & Videos کافه خانه فوتبال تهران سوپر گی ایرانی داستان شبانه Samaneh (@snasihatkon) Searches related to اینستاگرم‌های خوشمزه‌ – نگاهی به اینستاگرم چند کافه

نظرات




نماد