سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

ضریب نفوذ اینترنت طی ۱۵ سال اخیر از ۴ درصد در سال ۲۰۰۰ به حدود ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است که نشان دهنده رشد سریع تعداد کاربران اینترنت در ایران می‌باشد از طرفی بیش از ۴۰ درصد از کاربرانی ایرانی که در گزارش IWS آمده از اینترنت ارایه شده توسط سه اپراتور بزرگ کشور بهره‌مند می‌باشند. این درحالی است که تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند در سال ۹۳ حدود ۲۰ میلیون و براساس پیش‌بینی‌ها این آمار تا پایان سال ۹۴ به بیش از ۴۰ میلیون تلفن هوشمند خواهد رسید که نشان دهنده رشد ۱۰۰ درصدی است.

اپلیکیشن های موبایلی آینده تبلیغات را نشانه رفته اند

مجموعه این اتفاقات باعث شده است که، توجه بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی به سمت تبلیغات موبایلی جلب گردد. و این آژانس‌ها را به سرمایه‌گذاری گسترده برای مشتریان خود وادار کند؛ چرا که این نوع تبلیغات علاوه برآنکه هزینه کمتری نسبت به تبلیغات ATL دارند، قابلیت‌های مهمی چون هدفمندی تبلیغات مانند: جنسیت، موقعیت جغرافیایی،  سن  و … در مشتریان را دارا هستند که هم آژانس‌ها و هم صاحبان کسب‌و‌کارهایی که به فکر جذب مشتری جدید با صرف هزینه کمتر‌اند را راضی نگه می‌دارد.

اما بوجود آمدن این بستر جهت تبلیغات نیازمند تولید محتوای مناسب و غنی برای کاربران تلفن‌های هوشمند است تا از طریق این اپلیکیشن‌ها نیازمندی‌های هر دو طرف برطرف گردد. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که توسعه دهندگان نیز برای اینکه به انتفاع مالی برسند باید از کدام مدل کسب درآمد استفاده کنند؟ و بهترین مدل کسب درآمد برای آنان کدام است؟

به طور کلی مدل های کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایلی به چهار دسته تقسیم می شوند:

۱- فروش اپلیکیشن (Paid)

۲- مدل درون پرداخت (IAP)

۳- ارایه اپلیکیشن رایگان با تبلیغات درون برنامه‌ای

۴- روش های ترکیبی

 

از میان ۴ مدل فوق که پیش روی توسعه‌دهندگان قرار دارد، دو مدل ۲ و ۳ از رایج‌ترین مدل‌های کسب درآمد به حساب می‌آیند و با استقبال قابل توجهی نسبت به سایرمدل‌های کسب درآمد روبرو هستند. علت این مساله نیز کاملا واضح است چرا که مشتری امروز نسبت به خرید محصول ترس‌هایی دارد و ترجیح می‌دهد خریدی که حداقل ریسک را برای وی به همراه دارد را انجام دهد؛ لذا از این منظر شانس دانلود این نوع اپلیکیشن‌ها به مراتب بیشتر از نوع Paid خواهد بود.

نمونه موفق انتخاب صحیح مدل کسب درآمد را می‌توان در بازی‌های کمپانی General Adaptive مشاهده نمود که بازی‌های خود را  به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و در مقابل از تبلیغات Pop Under استفاده کرده است. (معروف ترین بازی این کمپانی بازی aa است که نسخه اندروید آن بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون نصب را در سراسر جهان داشته است.)

 نتیجه گیری

آن چیزی که باعث می‌شود تبلیغ اپلیکیشن موبایل نسبت به تبلیغات در فضای وب جذاب‌تر شود، هدفمند کردن دقیق تر و همچنین تعاملی بودن تبلیغات است. همچنین بدون شک تلفن همراه نزدیک‌ترین وسیله ارتباطی است که هر فرد با خود به همراه دارد و این مساله باعث شده که رشد سرمایه‌گذاری بر این نوع از تبلیغات بیش از گذشته شود.

در مقابل طراحان اپلیکیشن و بازی‌های موبایلی از یاد نبرند که UI و UX محصولات آن‌ها در کنار تبلیغات‌شان کمترین مزاحمت را برای کاربران بوجود آورد. چرا که در غیر این صورت پاک شدن نرم‌افزار آنان حداقل کاری است که کاربر در اعتراض به این نوع از تبلیغات نشان می‌دهد.

نکته آخر اینکه تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشن به خصوص در بازی با هدف کسب امتیاز و یا سکه مجازی درون بازی بیشترین بازخور  مثبت را در میان انواع دیگر تبلیغات مانند: Push Notification، تبلیغات بنری، و یا آرم آگهی اول اپلیکیشن‌ها داشته اشت.


تگ ها : اپلیکیشن‌های موبایلی، آینده تبلیغات را نشانه رفته‌اند Images for ‫اپلیکیشن‌های موبایلی، آینده تبلیغات را نشانه رفته‌اند‬‎ اپلیکیشن های موبایلی آینده تبلیغات را نشانه رفته اند Nazi Davrai تبلیغات موبایلی — ای‌نتورک تبلیغات در اپلیکیشن موبایل کاریار Maclaren 720S 2018 : نشانه ای زیبا از آنچه در آینده خواهیم دید – مجله طراحی موبایل فرندلی چیست؟ 5 علامت هشداردهنده هک شدن یک برنامه وب آینده ای که در انتظارش بودیم: مروری بر تکنولوژی هایی که تا سال ۲۰۳۰ از اخبار فناوری هیبا و اینک «فبلت‌» Galaxy Note II برخی فیلم‌ها غیرت مردان را نشانه رفته‌اند Instagram Photos and Videos tagged with #فارسی مکانی برای هوشمندی مجله دانش 360 استارت‌آپ هوش‌مند - مکانی برای هوشمندی از همه جام های رئال مادرید در سال 2017 رونمایی شد عکس مصاحبه‌ی گروهی با مدیران آنر (Honor) در چین اپل برترین شرکت فناوری از لحاظ میانگین پرداخت دستمزد سالیانه معمولی یکسال قبل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی متوقف می‌شود؟ تولید خودروی ارزان پس از برجام، توهم بود/ حضور ایرانی ها در هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی افزایش تقاضا برای ابزارهای پوشیدنی هوشمند از دنیای فناوری اطلاعات امشب ساعت ۲۰:۳۰، چراغ ها را خاموش کنیم بزرگ ترین واقف ایران را بشناسید خلاقیت مورد احتياط مصرف عرق زيره زومجی: معرفی مستند Atari: Game Over درآمد روزانه هکرهای روسی چقدر است؟ دانلود کنسرت سی طراحی سایت #فارسی Images about #gsmvideo tag on instagram اصناف، تولید و اشتغال نزدیک مهم‌ترین اخبار سایبری کشور در مسی در تبلیغ جدید آدیداس گوناگون (136) شش سناریو برای آینده صنعت خودرو ظاهر شدن نسل جدید گوشی‌های نکسوس در یک ویدئوی تبلیغاتی بهکار بایگانی كير پلاستک مصنوعی اغتشاشگران نشان دادند کمتر از داعش نیستند رایانه فروش قطعات موبایل سامسونگ اعتبار از rezaazadeh دانلود آهنگ فارسی تولید خودروی ارزان پس از برجام، توهم بود/ حضور طرح و نشر بابل راهنمای جامع دوربین iOS 11؛ امکانات جدید و روش استفاده از آن‌ها ايتنا بررسی تخصصی موبایل روز Images about #اخبار هم اندیشی مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی مشخصات فنی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ اچ تی سی 10 – خدمات اپراتورها بلاگ شخصی شادی خانی آینده بانکداری از دست بانک ها خارج خواهد شد؟ فتنه‌گران در حال بازتولید فتنه هستند ۴۰ سال با آیکون‌ها: تکامل رابط کاربری کامپیوترهای مدرن دانلود اهنگ هندی به نام دراین بین پژو 207 صندوقدار در مقابل پژو 206 صندوقدار؛ چه چیز تغییر کرده است ویجت تقویم 96 فارسی اندروید

نظرات




نماد