سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

کسب‌وکارها و وبسایت‌هایی وجود دارند که از موجودیت تبلیغات کلیکی خبر دارند و برای رشد کسب‌وکارهایشان از این شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند و در عین حال از نتیجه تبلیغات کلیکی خود ناراضی هستند. اما پس از مشاوره گرفتن از کارشناسان ما با تغییر استراتژی تبلیغاتشان، به نتایج مطلوبی رسیده‌اند و میزان اثر بخشی‌ بنرهای خود را بالا برده‌اند. در این زمینه به بررسی یک نمونه مراجعه کننده می‌پردازیم:

معرفی مشتری:
شایراد یک باشگاه پینت بال است که با استفاده از جدیدترین و مجهزترین امکانات مورد نیاز جهت انجام بازی پینت بال در مجموعه کارتینگ آزادی تاسیس شده ‌است و هدف اصلی این باشگاه ارائه محیطی شاد و پر هیجان با بالاترین سطح ایمنی می‌باشد.

‌‌‌
اهداف:

  • جذب ترافیک برای بازدید از وبسایت باشگاه به وسیله تبلیغات کلیکی.
  • بالا بردن میزان اثر بخشی تبلیغات کلیکی کمپین‌هایی که در حال اجرا بودند به منظور جذب ترافیک هرچی بیشتر.

 

چالش‌ها:

  • شایراد از میزان اثر بخشی کمپین‌های در حال اجرای خود ناراضی بود.
  • توجیه افراد به این‌که افراد نیاز به تفریح‌هایی به این سبک دارند.
  •  برای شایراد، رقبای فعال با زمینه فعالیت مشابه بسیار زیاد بود.

‌‌‌
استراتژی پیشنهادی:
به نظر همه چیز درست می‌آمد، کمپین‌ شایراد در حال اجرا بود و بنرهای تبلیغاتی آن به دلخواه صاحب کسب‌وکار بدون مشاوره تخصصی با هدفمندی موضوعی در وبسایت‌هایی با محتوای سرگرمی و ورزش برای جذب کلیک به نمایش در می‌آمدند اما میزان اثر بخشی این بنرها برای جذب مخاطب بسیار پایین بود. چیزی حدود ۱۷ کلیک در روز!
چه چیزی باعث رخ دادن این فاجعه می‌شد؟ مگر همیشه انتخاب سرویس‌های هدفمندی‌، ما را به هدف نزدیک‌تر نمی‌کند؟ چرا شایراد با این‌که هدفمندی موضوعی را انتخاب کرده بود اما باز ناموفق بود؟ مگر بنرها فقط به کسانی که به محتوای ورزش و سرگرمی علاقه دارند نشان داده نمی‌شد؟
جواب مشاوران ما بعد از آنالیز طراحی بنرها و استراتژی به کار گرفته توسط شایراد ابدین شرح بود که؛ “عامل اصلی اثر بخشی پایین کمپین، انتخاب نادرست هدفمندی برای نمایش بنرها هست.”

بدین‌ترتیب استراتژی پیشنهادی برای دیده شدن هر چه بیشتر بنرها این شد که، با یک کلیک، نمایش بنرها از “هدفمندی موضوعی” به “هدفمندی جغرافیایی+هدفمندی عمومی” تغییر پیدا کند زیرا:

  1. تبلیغات در یک موقعیت جغرافیایی خاص، یعنی شهر تهران، برای شایراد کافی به نظر می‌آمد.
  2. احتمال این‌که کسی از شهرستان‌های اطراف برای بازی پینتبال برنامه‌ریزی کند نزدیک به صفر بود.
  3. استفاده از هدفگیری جغرافیایی و محدود (فیلتر) کردن تبلیغات روی استان‌ تهران، باعث صرفه‌جویی در تبلیغات می‌شد.

‌‌‌

در نتیجه، هدفمندی عمومی دامنه افرادی را که بنرها در معرض دید آن‌ها قرارمی‌گیرد وسیع و بدین‌ترتیب شاید کسانی را که یک قرار دسته جمعی برای خوش‌گذرانی دارند اما علاقه‌ای به اخبار ورزشی ندارند، در وب‌گردیشان از تبلیغات، زمینه فعالیت و تخفیف‌های شایراد با‌خبر می‌شدند:

این یعنی بالا بردن شانس جذب مشتری

‌‌

نتیجه‌گیری برای کمپین شایراد:

  1. ده برابر شدن تعداد کلیک‌های روزانه بعد از تغییر هدفمندی، از ۱۷ کلیک به ۱۷۰ کلیک در طی هشت روز.
  2. شروع رزرو اینترنتی کاربران با توجه به اینکه قبل از تغییر هدفمندی‌ها، رزرو اینترنتی‌ صورت نگرفته بود.

تگ ها :

نظرات




نماد