سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

موفق ترین برند ها مخاطبین شان را درک می کنند و می دانند که چگونه باید با آن ها ارتباط برقرار نمایند و این موارد جزو عواملی است که باعث موفقیت آن ها می شود. چه بد یا خوب این مورد به لوگو های ساده باز می گردد.

تاریخچه یک برند تاسیس شده بسیار ضروری می باشد و تغییر دادن موارد آشنا به عوامل غیر قابل شناخت می تواند دنبال کنندگان آن برند را منحرف و بیگانه سازد. با وجود تاریخچه ای که در این میان مشهود است، برند های قدیمی بیشتر می توانند پیچیده تر و برای درک کردن سخت باشند. اما در هیچ کجا به اندازه کمپین های سیاسی، برند سازی های قدرتمند اهمیت ندارد. در کمیپن های سیاسی فضای اندکی در اختیار است تا تاثیراتی بر مخاطب گذاشته شود، البته قبل از این که جزوی از تاریخ محسوب شود.

 

این موارد چیزی است که دهه ها است این کمپین ها درباره طراحی لوگو برای ما صحبت می کنند.

 

هر چه ساده تر و کمتر، بهتر

در حالی که سال های سال است که لوگو های شرکت ها به معنای جذب مخاطبین شان طراحی می شوند، کمپین های سیاسی به طور کلی بیشتر از 24 ماه قدمت نمی یابند، زیرا زمان کافی را در اختیار ندارند تا در آن ها شرکت کنند و از این رو خیلی نمی توانند ذهن خلاقی داشته باشند. اجرای این طراحی های سیاسی به گونه ای است که از مثال ها و استعاره هایی به کار می برد که بسیار آشنا بوده و برای درک آسان است و از رنگ های بسیار قابل شناختی مانند قرمز، سفید و  آبی که به طور مثال رنگ پرچم آمریکا است استفاده می نمایند.

 

لوگو CLINTON/GORE و  لوگو BUSH CHENEY  برای مثال هم از حروف برجسته و هم از رنگ های پرچم کشور– در این نمونه از خود پرچم به صورت واقعی نیز در طراحی لوگو به کار گرفته شده است- و سلسله مراتب قرار گرفتن نام نامزد ریاست جمهوری در بالای سایت در حال اجرای خود استفاده نموده است. آن ها برای خواندن و درک کردن ساد می باشند که این امر برای این که برند شناخته شده ای در سراسر جهان محسوب شود، بسیار ضروری است، مانند رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا.

 

تمرکز روی مواردی که در اختیار دارید.

ساخت یک لوگو برای مورد واضحی مانند کمپین سیاسی می تواند بسیار سخت باشد. یک قانون خوب برای بیشتر کمیپن های سیاسی این می باشد که روی مواردی تمرکز کنند که  هم اکنون در اختیار دارند. رئیس جمهور EISENHOWER نام مستعار خود را در شعار تبلیغاتی سیاسی خود مشهور و معروف کرد: "من IKE را دوست دارم". نام و ریتم موجود در این طراحی لوگو خالی از هر گونه سوء تفاهم می باشد.

به عنوان نتیجه، اکثر مردم بالا 30 سال هنوز می دانند که معنای این عبارت چیست. هم چنین در این جا کمیپن سیاسی لوگو OBAMA,S 2008 وجود دارد. در حالی که تنها اولین حرف نام خانوادگی رئیس جمهور به صورت بزرگ نمایان شده است، موارد بسیاری در معرض نمایش گذاشته می شود. گاهی اوقات بهترین برند سازی ها از قبل برای شما انجام شده است.

 

گرایش ها تکامل می یابند

مانند گرایش های فشن که می آیند و می روند، گرایش های طراحی هم چنین تکامل می یابند و در برخی مواقع، آن ها به صورت یک سیکل جریان می یابند. طراحی به شدت توسط آن چه که در دنیا پیش می رود، تاثیر می گیرد. در دهه 1990، زمانی که کامپیوتر مورد استفاده قرار گرفت و تکنولوژی فراگیر شد و تکنیک های پیچیده ای در بیشتر موارد به کار رفت، طراحی لوگو های سیاسی بیشتر تمایل یافتند تا ویژگی های سه بعدی را نمایش دهند، مانند سایه های پایینی و یا حالت مورب.

این نگرش به نظر می رسد که کامل است اما این روز ها ناپدید شده و به دست فراموشی سپرده شده است. کمپین لوگو های سیاسی این روز ها بیشتر سبک های تبلیغاتی دهه 1990 و اوایل دهه 1970 را به کار می برند تا گرایش های اخیر طراحی. در هر نقطه، آگاهی های جامعه در طراحی منعکس می شود و اینکه آیا یک برند به نظر سازنده و و اصلی می آید، بسیار بستگی به گرایش هایی دارد که در حال حاضر در جامعه به کار می رود.

 

اورجینال بودن در برخی موارد کار ساز است.

در دهه های اخیر در لوگوهای ریاست جمهوری، تنها یک واقعیت وجود دارد و آن هم مربوط به لوگو JIMMY CARTER می شود.

CARTER در نظر داشت تا در اوضاع آن موقع کشور، نامزد انتخاباتی متفاوتی دیده شود: کسی که به مردم MAIN STREET بسیار توجه دارد. برای رسیدن و انتقال این پیام به کاربران، او از رنگ های میهنی یعنی قرمز و آبی و سفید استفاده نکرد و بیشتر از رنگ سبز در طراحی لوگو خود به کار برد که نشان دهنده نمای آشنای یک خیابان در سطح شهر است.

در حالی که رنگ منحصر به فرد باعث موفقیت CARTER در انتخابات ریاست جمهوری 1976 شد، اما در انتخابات مجدد ریاست جمهوری در سال 1980 با شکست مواجه شد. دلیل شکست این طراحی که تنها به علت به کار بردن رنگ سبز می باشد یا خیر، هنوز مورد بحث و گفت و گو است.

 

آیا نظرات عمومی اهمیت دارد؟

نظریه های عمومی نقش بسیار عالی را در طراحی ایفاء می کنند. زمانی که برند قدیمی هویت خود را دوباره جان می بخشند و یا شرکت های جدیدی در دید عمومی نمایان می شوند، هر کسی منتقد می شود و می خواهد انتقاداتی را ارائه دهد. بدون داشتن آگاهی های طراحی و یا ارائه راه حل هایی برای یک لوگو مشخص، مردم در نظر دارند تا سمبل های به کار رفته در طراحی را ارزیابی کنند. حتی سمبل NIKE SWOOSH انتقاداتی را از اولین ببینندگان خود دریافت کرد. بنیان گذار شرکت PHIL KNIGHT استعفا داد به امید این که " شاید بر اساس این کار من این طراحی لوگو رشد یابد". طراحان با تجربه بیشتر تمایل دارند تا از تفسیر و قضاوت های عجولانه وسریع خودداری کنند و در عوض ترجیح می دهند تا مشاهده کنند که چگونه یک لوگو به بهبود و رشد برند به صورت کلی کمک می نماید.

کمیپن طراحی لوگو سیاسی HILARRY CLINTON از طراحان زبده و برتری به کار گرفت، اما داشتن افراد متخصص و عالی برای این که روی برند تان کار کنند ضرورتا راه ضروری و مطمئنی برای دوری جستن از انتقادات نیست. لوگو CLINTON به صورت سرد، خالی، تهی و غیر جذاب در نظر گرفته شد. در هر صورت، این طراحی توسط عده ای نیز تطبیق پذیر و اورجینال دیده شد. علی رغم انتقادات اولیه، این طراحی به موفقیت های بالایی دست یافت. در برند سازی این طراحی خیلی اغراق نشده است و حرف H بسیار قابل شناخت می باشد.

 

 در طول زمان، قدرت این طراحی به صورت هوشمندانه که بسیار انعطاف پذیر و به یاد ماندنی است، در معرض عموم درخشید. این نشانه با افزودن "Clinton" و "KAINE" نیز بزرگ تر نمایان می شد، اما این مورد می توانست تا 16 پیکسل بدون این که هویت خود را از دست دهد، کوچک تر شود که بسیار متناسب با صفحه نمایش های گوشی همراه و مطابق با فضای اجتماعی بود. ترفند در این زمینه چیست؟ زمانی که طراحی خلاقانه ای را ارزیابی می کنید، مفهوم و معنای طراحی از هر چیزی با اهمیت تر می باشد.

در حالی که برخی برند ها از انتقاد ها فراری می باشند، برخی با جان دل انتقادات را می پذیرند. زمانی که DONALD TRUMP اولین نامزد انتخاباتی خود را یعنی MIKE PENCE را انتخاب نمود، کمپین سیاسی او لوگوی را طراحی نمودند که کلمه PENCE را بر بلیت ها اضافه می کرد. اعتراضات جامعه تغییر بزرگی را باعث شد و حالا این لوگو به نظر سنتی تر می آید و دارای نام ها و نامزد انتخاباتی معروف می باشد.

 

در پایان، علی رغم گرایش های طراحی که طبیعتا دوباره باز می گردند، برند سازی که بسیار برجسته بوده  و برای تفسیر کردن آزاد می باشند، تمایل دارند تا موفق تر جلوه کنند. طراحی هوشمندانه باید به گونه ای باشد که به صورت استراتژیک روی مشکلات تمرکز نماید تا حل شوند و مخاطبین به آن دست یابند. لوگو ها، برند ها و طراحی های سیاسی زمانی که به زبانی که مردم آن را درک می کنند و می فهمند صحبت نمایند، بی شک عملی شده و می توانند موفقیت آمیز باشند. حالا می بینید که در بحث سیاسی نیز توجه به مخاطبان حرف اول را می زند و زمانی که شما مخاطبین طراحی خود را آنالیز کنید، می توانید به مواردی دست یابید که بسیار ارزشمند بوده و می تواند باعث موفقیت هر روزه تان شوند.


تگ ها :

نظرات




نماد