سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

با وجود کاربران وب سایتی که به طور روز افزون کمبود زمان دارند و از حجم اطلاعات بسیار زیاد آزار می بینند، اما زمانی که با یک وب سایتی مواجه می شوند که دارای سبک طراحی "هرچه ساده تر، بهتر" و انتخاب های اندک می باشند و نیاز به تلاش بسیار کمی از جانب کاربران وجود دارد، احساس آرامش و تسکین می کنند.

یک راه برای ساده سازی برخی موارد برای بازدیدکنندگان یک وب سایت این می باشد که از طراحی پیشگو استفاده نمایید و ما در این مقاله به چگونگی کارکرد این موضوع نگاهی می اندازیم.

 

طراحی سایت پیشگو چیست؟

Aaron Shapiro طراحی پیشگو را به عنوان یک متد ساده سازی معرفی می کند که در بر طرف کردن نیاز ها و تصمیمات کاربران یک قدم نیز فراتر می نهد.

ویژگی های طراحی پیشگو بسیار وسیع تر از آن چه که فکر می کنید می باشد. ویژگی های پایه که ممکن است با آن آشنا باشید به این ترتیب است:

  • باکس های pop-up
  • اعلانات داخل اپلیکیشن
  • توصیه ها
  • موقعیت های جغرافیایی.

 

تمامی موارد بالا به اجرای عملکرد های کاربران و دریافت پاسخ و عکس العمل متقابل می باشد و هدف اصلی مهیا کردن ارزش ها بر اساس الویت های درک شده کاربران می باشد.

"تلاش های ذهنی یک بازدیدکننده برای .... را کاهش دهید که باعث می شود به درک و تجربه کاربری ساده تر و واضح تری دست یابند."

طراحی پیشگو در نظر دارد تا تلاش های ذهنی برای یک بازدیدکننده که برای به کار بستن اطلاعات باید انجام دهد را بکاهد. این نوع طراحی سایت می تواند درگیری های ذهنی برای بازدیدکنندگانی که اولین بار است وارد این سایت می شوند را به حداقل برساند و باعث شود تا درک و تجربه واضح و عالی و ساده ای به وجود بیاید.

این طراحی سایت پیشگو درباره دوری جستن از ایجاد و ساخت محیطی است که شما می خواهید بازدیدکنندگان با آن تعامل یابند، بلکه این طراحی به این منظور می باشد که تجربه ای را خلق کنید که بر اساس این باشد که کاربران می خواهند از وب سایت شما چگونه استفاده کنند. این جمله پایه و اساس اولیه طراحی سایت پیشگو می باشد.

 

طراحی سایت پیشگو و داده ها

در دنیای طراحی سایت پیشگو، همه چیزی فراتر از قرار دادن یک باکس pop-up می باشد، و فراتر از این است که مدت زمانی که بازدیدکننده در وب سایت می گذراند را مفید و پر بازده بسازیم.

برای این که به سطح آرامش و تسکینی که طراحی پیشگو به صورت ذاتی ارائه می دهد دست یابیم، داده ها باید آنالیز شوند و باید مسیرهای از پیش تعیین شده ای در اختیار کاربران قرار بدهیم. این مورد ممکن است در ارتباط با نظارت بر تصمیمات قبلی و اطلاعات ورودی  و یا جمع آوری داده ها در مرحله پرداخت و یا ثبت نام در وب سایت ها می باشد. نتیجه به داده های کافی منجر می شود که در روند تصمیم گیری اتوماتیک نقش می آفریند و تجربه بسیار عالی را برای کاربران مهیا می سازد.

 

مشکلات احتمالی

یکی از مشکلاتی که در طراحی پیشگو، پیش می بینی می شود مربوط به نگه داری و محافظت از اطلاعات شخصی است. به عنوان مثال، گوگل در تکنولوژی طراحی پیشگو، پیشگام می باشد، اما مردم اغلب زمانی که متوجه شوند که اطلاعات شان در سیستم عامل های مختلف به اشتراک گذاشته شده است، خشمگین می شوند.

"آیا بازدیدکنندگان تا از این که اطلاعات بسیاری را در اختیار آن ها قرار می دهید، احساس راحتی می کنند؟"

از این رو اگر چه تکنولوژی در دسترس می باشد، اما آیا بازدیدکنندگان تا از این که اطلاعات بسیاری را در اختیار آن ها قرار می دهید، احساس راحتی می کنند؟ احتمال دارد که طراحی پیشگو به نتایج منفی منجر شود، مخصوصا اگر نسبت به امنیت اطلاعات توجه کمتری شده باشد.

طراحی پیشگو می تواند میزان قوه کشفیات ما را محدود نماید. زمانی هم که انتخاب ها محدود شوند، شانس ما برای انجام کار غیر منتظره نیز به شدت کاهش می یابد. برای مثال،       AMAZONنتایجی را بر اساس الویت های شخصی نمایان می سازد و به طور موثر به شما می گوید که کدام کتاب را باید بخوانید. این امر به صورت بالقوه باعث می شود تا در مسیر از پیش تعین شده ای وارد شویم که نتوانیم از آن دوری گزینیم. به عنوان مثال، اگر شما رمان ها جنایی را بخوانید و یا این که تنها این رمان های جنایی به شما پیشنهاد شوند، آیا می توانید کتاب های علمی و تخیلی را نیز کشف نمایید؟ این چنین شرایطی می تواند برای کودکان نگرانی های بیشتری به همراه داشته باشد، زیرا آن ها به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرند و قوه کشفیات آن ها را مشغول می سازد و این موضوع اصلا مورد خوبی نیست.

 

چگونه طراحی پیشگو می تواند برای شما کارساز باشد؟

میزان درک مشتریان شما و رفتارهایی که در وب سایت از خود نشان می دهند می تواند بینش های خوبی را از نیاز های شان از طراحی پیشگو نمایان سازد. کاربران وب سایت امروزی انتظار مسیر سر راست و ساده ای را در طراحی سایت ها دارند و می خواهند هر چه سریع تر اهداف خود را جامه عمل بپوشانند.

کشف یک موقعیت خوب به توانایی درک دموگرافیک کاربران و موانعی که ممکن است با آن مواجه شوند باز می گردد و مربوط می شود. برای فکر کردن درباره اجرای عملی این مفهوم، باید به موارد زیر دقت داشته باشید تا تجربه کاربری وب سایت خود را ساده سازید:

1.آیا توصیه ها می توانند بر اساس انتخاب های گذشته بازدیدکنندگان ساخته شوند؟ به محصولاتی که کاربران ممکن است از قبل خریداری کرده باشند و یا صفحاتی که ممکن است بدون انجام عملکردی بازدید کرده باشند، فکر کنید.

  1. آیا می توان ارزش هایی به آن افزود؟ این مورد شاید به تعریف محصولات سایت به بازدید کنندگان و یا ارتقای محصولاتی که در سبد خریدشان وجود دارد ارتباط یابد و یا به بهبود سرویسی که در حال حاضر کاربران به آن جذب شده اند و می خواهند در آن پیش روند، مربوط شود.
  2. آیا امکان پذیر است که صفحه پرداخت و یا فرم ثبت نام ایمیل و امثال این موارد را در وب سایت برای کاربران به گونه ای جذاب بسازیم که شمار کلیک هایی که باید برای رسیدن به اهداف شان انجام دهند را کاهش دهید؟
  3. آیا دعوت نامه ها ایمیلی و یا یادآوری ها می توانند بر اساس الگو های کاربری فردی نه گروهی، ارسال شوند؟

 

برای خلاصه نمودن این موارد، هدف اصلی در این جا این نیست که کاربر را در گرفتن یک تصمیم اجبار کنیم، بلکه کاربران باید انتخابی را انجام دهند که کمترین تلاش از جانب آن ها در وب سایت خواسته شود. تعداد و شمار قدم ها و مراحل در وب سایت ها باید کاهش یابد و رفتارهای که اولویت دارند باید عامل تعین کننده ای برای نشان دادن موارد و عوامل در وب سایت برای بازدیدکنندگان باشد، از این رو می توان پروسه اتوماتیکی را رو به روی آن ها گذاشت که بی شک تجربه شگرفی را نیز از آن ها به دست می آورند.

 

طراحی پیشگو در عمل.

در این جا مثال هایی از این که چگونه این مفهوم عملی می شود تا تصمیمات ساده تر شوند و انجام و اجرای وظایف ساده تر و هوشمندانه تر صورت پذیرد، وجود دارد:

 

 GOOGLE NOW

یک دستیار شخصی و هوشمندانه می باشد که اطلاعاتی را به کاربران ارائه می دهد که از عادت های جستجو و رفتار های پیشین آن ها پیش بینی شده است و به راحتی می تواند نیاز های آن ها را تامین نماید. اگر شما در تقویم خود یک رزرو رستوران را در اختیار دارید، GOOGLE NOW ارزش هایی با ارائه توصیه هایی برای گرفتن مکان هایی برای عکاسی و یا ارسال آخرین اخبار درباره آب و هوا و شرایط ترافیکی آن منطقه به شما ارائه می دارد. دیگر ویژگی های این برنامه شامل یادآوری های تاریخ تولد، بروزرسانی های جدید، اطلاعات پرواز، سرگرمی، قرار ملاقات ها، مکان هایی برای پارک کردن ماشین، ورزش ها، هتل ها و لیستی از محصولات را در بر دارد.

 

 

NOW توصیه هایی را بر اساس جستجو های قبلی شما مهیا می سازد و به شما ارائه می دهد.

 

پروژه موزیک ژنوم PANDORA

PNDORA یک وب سایت رادیویی اینترنتی است که جایگاه هایی را برای هر کاربر شخصی سازی می کند. بر اساس یک انتخاب آهنگ، لیستی از آهنگ هایی که مشابه ریتم موزیکی که انتخاب کرده بودید را در اختیار تان می گذارد که همان سبک، هارمونی، فرم و گروه ارکست را در بر دارد. در حقیقت، در این سایت بیش از 400 کیفیت موسیقی وجود دارد ، البته باید اذعان نمود که این سایت اصلا جدید نیست (راه اندازی آن به سال 2000 باز می گردد) و بیش از 250 میلیون کاربر ثبت نام شده در اختیار دارد که 5/81 درصد از آن ها شنودگان فعالی می باشند که مدام در این سایت فعالیت دارند.

 

 

PANDORA لیست پخشی را بر اساس انتخاب های قبلی شما فراهم می سازد. تصویر: IGEEKABLE.COM

 

COOK WITH M&S

در این برنامه برای شما دستور پخت انواع غذاهای وسوسه کننده ارائه می شود (البته تصاویر زیبا و متن ها جذابی نیز در کنار آن ها وجود دارد)، این اپلیکیشن MARKS AND SPENCER که به اختصار M&S می گویند، با اجازه دادن به بازدیدکنندگان که نه تنها دستورپخت ها را بخوانند بلکه لیست خرید قابل اصلاحی از مواد غذایی برای خرید از مغازه و سوپر مارکت را برای خود بسازند، ارزش هایی را مهیا می سازد.

هر دستور پخت دارای نظرات مشتریان و ستاره هایی برای رتبه بندی می باشد، هم چنین اطلاعات تغذیه و فواید غذا، زمان پخت و میزان سختی دستور غذایی نیز مشخص می باشد. مورد خوبی که در این اپلیکیشن وجود دارد تایمر پیش ساخته ای است که در دستور العمل پخت غذا مشهود است. M&S خرید کردن و غذا پختن را بسیار ساده تر و با سرگرمی های فراوانی همراه می سازد.

 

به طور خلاصه ....

فرقی ندارد که چگونه طراحی سایت تان اجرا می شود، مهم ترین موضوع برای این که در طراحی پیشگو به یاد داشته باشید این می باشد که چه چیزی روند بازدید کاربران را از سایت تان ساده می سازد؟ چه چیزی اجرای عملیات و وظایف را ساده تر می سازد و مدت زمانی که باید روی پر کردن بخش های مختلف فرم متمرکز سازند و یا میزان کلیک روی صفحات غیر ضروری را کاهش می دهد؟ جمع آوری و آنالیز داده های مربوطه به صورت امن می تواند باعث شود که شما خود را جای کاربران قرار دهید و همین امر باعث می شود تا سختی در سایت تان از بین برود و تجربه بسیار ساده ای به آن ها ارائه شود که از واقعیت به دور نمی باشد.


تگ ها :

نظرات




نماد