سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

خبر خوش؟ ما در زمینه کاربرد طراحی سایت، در حال به وجود آوردن پیشرفت هایی می باشیم. وب سایت ها و دیگر رابط های کاربری هر سال بهتر از سال قبل می شوند و این بهبود ها در طول دهه ها به بدست می آید و باعث می شوند تا طراحی سایت های کنونی به طرز چشمگیری نسبت به روزهای اولیه خود رشد کرده باشند.

حتی بهتر از این: این پیشرفت در کاربردی بودن طراحی سایت بسیار بیشتر از زمینه های دیگر می باشد.

خبر بد؟ کاربردی بودن طراحی وب سایت بسیار پروسه کندی را نسبت به سایر زمینه ها در بر دارد.

حتی بدتر از این: 74 سال برای ما طول کشید تا به یک تجربه کاربری با کیفیت و معقولی دست یابیم.

 

میزان بهبود کاربرد طراحی وب سایت ها

من دوست دارم تا میزان موفقیت را در این زمینه گزارش دهم، زیرا معیار های کاربردی بودن طراحی سایت بسیار ساده و قابل درک می باشند: آیا مردم می توانند از طراحی استفاده نمایند یا خیر؟ در هر صورت، در این مقاله، من میزان شکست را نیز بیان می کنم که دقیقا بر عکس میزان موفقیت در این زمینه می باشد.

برای مثال، یک وب سایت با میزان موفقیت 70 درصد به این معنا می باشد که کاربران موفق شدند تا 70 درصد از عملکردهای مورد نظر خود را در سایت به اتمام برسانند. البته این میزان به این معنا می باشد که آن ها در اجرا و تکمیل 30 درصد از عملکردهای خود با شکست مواجه شدند. من از این میزان شکست به عنوان معیاری در آنالیزهای خود به کار می برم، زیرا باعث می شود تا مقایسه های بیشتر با دیگر بخش های طراحی وب سایت از نظر کیفیت به وجود بیاید. در طول دهه گذشته، ما معیارهایی را برای 262 وب سایت جمع آوری نموده ایم. در سال 2000، میزان شکست حدود 39 درصد و در سال 2010، این میزان حدود 22 درصد بود. به این دلیل است که می گویم که پیشرفت های چشمگیری در طراحی وب سایت ها به وجود آمده است. در دهه ای که قرار داریم، میزان پیشرفت ها تقریبا دو برابر شده است. این بهبود ها با دو مورد مهم دیگر در وب سایت ها مقایسه می شود:

  • میزان تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان سایت هم چنین حدودا دو برابر شده است، از 1 درصد تا 2 درصد.
  • تحقیقات روی بازگشت سود از سرمایه در وب سایت ها نشان می دهد که توجه به کاربردی بودن طراحی سایت ها تقریبا معیارهای ایده آل تجارت ها را دوبرابر کرده است. 

(آخرین مطالعات ما در سال 2012 موارد بالا را بهتر مشخص می سازد، اما آن 15 وب سایتی را که در سال 2012 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم را در آنالیزهای کنونی مشخص نساختیم، زیرا آن وب سایت ها به شرکت های بزرگ و برجسته مربوط می شد. ما می خواهیم درس های کاربردی را از وب سایت هایی با طراحی فوق العاده به دست آوریم. از این رو برای مثال، ما BBC.CO.UK را مورد بررسی و تست قرار دادیم، زیرا بخش های خوب و کاربردی بسیاری در تجربه کاربری سایت BBC وجود دارد. جالب است بدانید که در این وب سایت حدود 17 درصد میزان شکست تخمین زده شده است، اما این اجرای موفق سایت BBC نمی تواند جایگزین تمامی وب سایت ها با کاربرد های مختلفی شود.)

ما هم چنین می توانیم میزان پیشرفت و بهبود طولانی مدت در رابطه با کاربردی بودن طراحی وب سایت را به دو روش آنالیز نماییم.

  • میزان پیشرفت در این زمینه در هر سال 6 درصد می باشد. با این وجود، منظور من این نیست که هر سال 6 درصد نیز میزان شکست وجود دارد، بلکه میزان شکست در هر سال 06/1 بار نسبت به سال گذشته کاهش می یابد. به این ترتیب اگر این موارد را در کنار هم قرار دهیم به این نتیجه می رسیم: در طول 10 سال 77 درصد پیشرفت خواهیم داشت که میزان شکست نیز به تناسب آن از 39 درصد به 22 درصد کاهش خواهد یافت.
  • یک آنالیز SIX-SIGMA از کاربردی بودن طراحی سایت نشان می دهد که در سال 2000 ما در 8/1 سیگما بودیم که در مقایسه با دیگر بخش های طراحی سایت از نظر کیفیت می تواند فاجعه باشد. در سال 2010 ما در 3/2 سیگما قرار گرفتیم، یعنی 10 سال حدود 5/0 سیگما پیشرفت داشتیم. با توجه به پیشرفت نیم درصدی سیگما در هر دهه، می تواند 74 سال به طول بی انجامد تا سطح 6 سیگمایی کیفیت کاربرد طراحی سایت تکمیل شود. اگر به این میزان از کیفیت در کاربرد طراحی وب سایت دست یابیم، تجربه کاربری بی نقصی را به وجود خواهیم آورد.

 

میزان پیشرفت در دیگر زمینه های مختلف

کاربردی بودن طراحی سایت در هر سال 6 درصد رشد می یابد. حال بیایید این میزان را با بخش های دیگر در زمینه های مختلف مقایسه نماییم.

 STEPHEN MOORE و  JULIAN L.SIMON کتابی را تحت عنوان it's Getting Better All the Time نوشتند که پیشرفت هایی را در 100 زمینه گوناگون در قرن 20 خلاصه می نماید. می توانید به برخی از آمارهای موجود در این کتاب توجه نمایید (تمامی این آمارها مربوط به ایالات متحده آمریکا می باشد):

  • مرگ و میز نوزادان: 100 نفر در هر 1000 تولد در سال 1915، این میزان در سال 1998 به 9 نفر کاهش یافت. میزان پیشرفت: 3 درصد در هر سال.
  • کودکان بدون پوسیدگی های دندانی: 26 درصد در سال 1971، که این میزان در سال 1998 به 55 درصد رسید. میزان پیشرفت: 5 درصد در هر سال.
  • حمام و یا دوش گرفتن مردم در طول زمستان: 29 درصد در سال 1950، که این میزان در سال 1999 به 75 درصد رسید. میزان بهبود: 2 درصد در هر سال.
  • مدت زمانی که باید کار کرد تا پول خرید یک مرغ به دست بیاید (بر اساس حقوق متوسط کارگران): 2 ساعت در سال 1920، این میزان در سال 1999 به 15 دقیقه رسید. میزان پیشرفت: 3 درصد در هر سال.
  • شاخص بازار سهام: 6 واحد در سال 1900، که این میزان در سال 1999 به 1400 واحد رسید. میزان پیشرفت: 6 درصد در هر سال. (البته لازم به ذکر است که سال 1999 یک سال طلایی بود و شاخص بازار سهام از آن پس افت نمود).
  • فروش اسباب بازی: 2 بیلیون دلار در سال 1921 (حدود 1998 دلار)، که این میزان در سال 1998 به 45 دلار افزایش یافت. میزان رشد: 4 درصد در هر سال.
  • بهره وری مزرعه، کیسه پیاز در هر هکتار: 200 کیسه در سال 1950، که این میزان به 800 کیسه در سال 199 ارتقاء یافت. میزان رشد: 3 درصد در هر سال.
  • مرگ بر اثر موج گرما در شیکاگو: 10000 نفر در سال 1901، این میزان به 300 نفر در سال 1995 کاهش یافت. میزان رشد: 4 درصد در هر سال.
  • سرعت هواپیما: 37 مایل در هر ساعت در سال 1905 (هواپیما WRIGHT BROTHERS FLYER III) که این میزان به 070/2 مایل در هر ساعت در سال 1965 رسید (هواپیما LOCKHEED YF-12A). میزان رشد: 7 درصد در هر سال.

من می توانم هم چنان ادامه دهم و هر 100 پیشرفت موجود در این کتاب را بیان نمایم، اما نتیجه که از تمامی آن ها می توانیم به دست بیاوریم به این ترتیب است: پیشرفت های مربوط به انسان ها در هر سال به طور متوسط در زمینه های گوناگون حدود 4 درصد است. که این میزان به طور میانگین می باشد و ممکن است از 2 درصد تا 7 درصد پیشرفت هایی را در زمینه های مختلف مشاهده نماییم.

از این رو پیشرفت کاربردی بودن طراحی سایت در هر سال 6 درصد، خیلی هم بد نمی باشد. ما در این زمینه نسبت به خیلی از زمینه های دیگر پیشرفت داشته ایم.

 چرا انتظار داریم تا در زمینه طراحی وب سایت ها به کاربرد های بیشتری دست یابیم؟ دو دلیل دارد:

  • نقض در کاربردی بودن طراحی سایت ها بسیار نامحسوس دیده می شود. هر زمان که ما با یک رابط کاربری سایت نامتناسبی رو به رو می شویم، می دانیم که اگر طراح این وب سایت دستورالعمل هایی را در این زمینه رعایت کند، کاربرد طراحی نیز ارتقاء می یابد. این موضوع مانند خلق یک هواپیما پر سرعت نیست که نیاز به تحقیقات جدیدی داشته باشد. خیلی از پیشرفت های کاربردی در طراحی سایت ها تنها ملزم این می باشد که دستورالعمل هایی را که از پیش مشخص شده است، رعایت شود. به این دلیل است که اگر این دستورالعمل ها و قواعد اجرا نشود، باعث ایجاد خستگی در کاربران سایت می شود.
  • کاربرد طراحی وب سایت به هر چیزی در رابط های کاربری سایت بستگی دارد که در کامپیوترها اجرا می شود و به پیشرفت هایی در تکنولوژی کامپیوتر ها مربوط می شود. این پیشرفت ها باید در این زمینه، سرعت بالاتر و سریع تری داشته باشند:
  • قانون MOORE درباره افزایش قدرت کامپیوتر ها: 60 درصد در هر سال.
  • قانون NIELSON برای رشد پهنای باند اینترانت ها: 50 درصد در هر سال.

 زمانی که به این میزان پیشرفت نگاه می اندازیم متوجه می شویم که 6 درصد رشد در کاربردی بودن طراحی سایت فاجعه می باشد.

از این رو، چرا میزان کاربردی بودن رابط های کاربری مانند خیلی از زمینه های دیگر نسبت به این تکنولوژی ها کمتر می باشد؟ زیرا کاربردی بودن طراحی سایت به انسان ها ارتباط پیدا می کند نه کامپیوترها. از این رو برای یک طراح کافی نیست که تنها در سمینارهایی برای افزایش کاربرد طراحی ها حضور داشته باشد و دستورالعمل های جدیدی را فرا بگیرید. بلکه باید با تازه های بازاریابی و تجارت نیز خو بگیرد تا بتواند به پیشرفت های زیاد در مدت زمان کمتری دست یابد.

حالا باید به نیمه پر لیوان نگاه کنیم و یا به نیمه خالی لیوان؟ من می گویم نیمه پر. زیرا ما در واقع پیشرفت هایی را در زمینه کاربردی بودن طراحی وب سایت متحمل شده ایم و حتی نسبت به برخی از زمینه های دیگر نیز به پیشرفت های بیشتر و پر سرعت تری دست یافتیم. اما هنوز هم زمینه های دیگری نیز وجود دارند که نسبت به کاربردی بودن طراحی سایت، سرعت پیشرفت بیشتر و بهتری دارند، از این رو نمی توانیم خیلی به خود افتخار نماییم. اگر ما طراحی های خود را بر اساس کاربران و مخاطبین مورد نظر خود بسازیم، مطمئنا این 6 درصد در هر سال به 7 درصد افزایش می یابد که به نوبه خود رشد و پیشرفت بسیار زیادی می باشد.

 

نتیجه گیری

زمانی که بحث طراحی وب سایت می شود، عوامل زیادی در این باره وجود دارد. البته، برخی عوامل مهم تر از برخی دیگر است. اگر در حال ساخت وب سایت تجاری تان هستید، یکی از بزرگ ترین مسائل که شما می خواهید روی آن تمرکز داشته باشید، کاربردی بودن وب سایت تان می باشد. کاربردی بودن وب سایت به این که چگونه یک وب سایت می تواند کاربر پسند و در دسترس باشد، بر می گردد. هر چه کاربرد وب سایت تان بیشتر باشد، مخاطبان و یا همان مردم بیشتر تمایل دارند تا وب سایت تان را ببینند، در آنجا بمانند و حتی در تجارت تان به طریقی سرمایه گذاری کنند. اگر وب سایت تان پیچیده و بسیار سخت می باشد، مردم به دنبال وب سایت دیگری می گردند تا تجارت خود را انجام دهند. با توجه به میزان پیشرفت وب سایت ها در این زمینه (یعنی 6 درصد در هر سال)، باید هر سال وب سایت خود را برورسانی نماییم تا بیشتر برای کاربران کاربرد داشته باشد و بتواند افراد بیشتری را جذب خود نماید. با رعایت دستورالعمل هایی که در این زمینه وجود دارد، به راحتی می توانیم در این زمینه موفق شویم و وب سایت کاربردی را خلق کنیم که می تواند تمام نیاز ها و خواسته های افراد را رفع نمایند.


تگ ها : مقاله میزان پیشرفت کاربرد طراحی وب سایت سریع یا آهسته مقاله های گروه business تست وب سایت مهم ترین عنصر قبل از راه اندازی وب سایت سرعت وب سایت کاربرد پذیری وب سایت وبلاگ چیست؟ بهینه سازی سرعت وبسایت – شیوا هاست زینب خرازانی، نویسنده در همیار توسعه طراحی گرافیک فیدبک کاربر در UX وب سایت اینترنتی، هسته مرکزی دنیای تجارت طراحی سایت با جوملا [PDF]نشریه مصاف بیماری آلزایمر چه مدت طول می کشد؟ آیا باعث مرگ می شود؟ وبسایت رسمی کمپانی اکتوور چه قدر سئو قوی وب سایت شما را بهتر می کند آموزش: انواع دهکده ها از نظر کاربرد (هجومی / دفاعی / فیدر راهنمای جنگ های نامنظم آلمان [PDF]دﯾﺪﮔﺎه ﻫﺎ و روش ﻫﺎي ﻧﻮﯾﻦ و ﮐﺎرﺑﺮدي در آﻣﻮزش و ﯾﺎدﮔﯿﺮي نرم افزار آموزش زبان انگلیسی اندروید «زبانشناس» مشاهده پرسش های دسته ناباروری مردان، صفحه1 [PDF]دفترچه راهنمای رانندگی پايان نامه هاي دفاع شده راهنمای جامع تنظیمات مرورگر Mozilla Firefox مقالات مدیریت و موفقیت طراحی سایت،بهینه سازی سایت [PDF]ﻓﻨﺎوري ﺑﺮرﺳﯽ و ارزﯾﺎﺑﯽ اﺧﺘﺮاﻋﺎت زﯾﺴﺖ ( ) در اﯾﺮان و ﺟﻬﺎن 20 آرشیو کامل پایان نامه های سایت ۷ نکته که باید درباره آریایی قهرمان و عرب سوسمار‌خور بدانید سرطان پستان(breast cancer) بررسی تخصصی Galaxy S7 edge؛ بر لبه تکامل جلسه اول: رفع خجولی و کم حرفی zaum/fa [PDF]راه اندازی و مدیریت کسب و کار کارآفرینی: تالیف: نوشته های خواندنی گوشی Samsung Galaxy A5 تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی افزایش پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی در منزل با ۶ روش ساده و کاربردی بررسی تخصصی هوآوی پی8 (Huawei P8): شکیل‌تر از گذشته هارپ چیست؟ رفع افتادگی پوست بعد از زایمان قرص رانیتیدین در دوران بارداری بهترين دارو براى زخم معده بیمه مسئولیت پزشکان رابطه کاهش وزن و آزاد شدن سموم در بدن گنج دانش زورمند پروژه آموزش سه نرم افزار گرافیکی کارل و وب سایت مرکز درمان ناباروری رویش بلاگ راههای درمان آرتروز زانو اینجاست پاسخگوی مشکلات و آموزش موبایل اچ تی سی مکمل وی را مصرف بکنیم یا نه معرفی منابع آموزش رایگان علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی [PDF]مبانی و كاربرد راىانه آیا می توان بدون رفتن به کلاس زبان، زبان رو قوی کرد؟ با مشاغل خانگی با درآمد بالا آشنا شوید آموزش استفاده از لپ تاپ مقایسه فیفا 17 و پی اس 2017 محو کردن عناصر تصورات نادرست بازاریابی شبکه‌ای دانا فایل: آموزش سریع گرامر انگلیسی دانا فایل: FSI GERMAN FAST گوشی‌ هوشمند اکسپریا ال ۱ (Xperia L1) رسما توسط سونی کامپیوتر و طراحی پیشنهاد دوربین فیلمبرداری پرسیدن سوالات خصوصی » Blog Archive » با سرمایه کم کسب و کار کنیم! [PDF]ویژه نامه کنفرانس تله مدیسین پروژه طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری تحقیق مکانیزمهای کنترل ازدحام در TCP نقش سایبر و فضای مجازی در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد

نظرات




نماد