سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت دارای قواعد ساده ای می باشد، اما این موضوع به این دلیل نیست که شما در این مسیر با هیچ چالشی رو به رو نمی شوید. برای این که در زمینه بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت عالی عمل کنید و به موفقیت هایی دست یابید، لازم است بدانید که از کجا باید تست طراحی سایت خود را شروع کنید و تست شما باید به چه ترتیب باشد. روش های ساده ای وجود دارد که می توانید به کمک آن ها، این تست طراحی را اجرا کنید. اگر فکر می کنید که یکی از این تست ها و یا حتی بیشتر می تواند در طراحی سایت شما به کار بسته شود، پس زمان را هدر ندهید و سریع تر دست به کار شوید.

اگر این چنین نیست، می توانید به جستجوی خود ادامه داده تا بهترین تست را برای طراحی سایت خود بیابید. باید به اجرای تست طراحی سایت علاقه داشته باشید و این انگیزه را در خود پرورش دهید. من به شخصه بسیار اشتیاق دارم تا این تست ها را در طراحی سایت خود اجرا کنم. از جایی که بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت همیشه یک پروسه ادامه دار است، بسیار راضی و خوش حال می شوم که می توانم همیشه موارد جدیدی را به طراحی سایت خود بی افزایم تا مشتریان و مخاطبین سایت خود را خشنود کنم. یکی از این تست ها، تست طراحی سایت به روش A/B می باشد. در تست طراحی A/B، شما دو نسخه از طراحی را جلوی روی خود می گذارید و می بینید که کدام برای به کار بستن و استفاده کردن بهتر و کاربردی تر می باشد. برای دهه ها، این مورد یکی از روش های کلاسیک در زمینه پیام رسانی مستقیم بود، جایی که شرکت ها لیست هایی پیام خود را تقسیم می کردند و نسخه ها متعددی از پیام ها را به گیرندگان متفاوت و گوناگونی ارسال می کردند. تست طراحی A/B هم چنین در زمینه وب سایت ها نیز محبوب شد، جایی که نسخه های مختلفی از صفحات وب سایت خود را می توانید به بازدیدکنندگان متفاوت و گوناگونی نشان می دهید.و

گاهی اوقات، A و B کاملا متفاوت با یکدیگر می باشند و هر کدام از این نسخه ها در اختیار گروهی از بازدیدکنندگان قرار می گیرد. در برخی مواقع نیز، A نسخه طراحی کنونی است که تمامی کاربران سایت آن را مشاهده می کنند. در این شرایط، B یک نسخه آزمایشی و بدلی است که تنها برای درصد کمی از کاربران نمایان می شود.

در نهایت، در تست های چند متغیره، شما عوامل مختلف طراحی را به طور همزمان تغییر می دهید، اما مسائل اساسی مانند تمامی تست های A/B ثابت و یکسان باقی می ماند. در این مقاله ما روی تست طراحی A/B در وب سایت ها تمرکز داریم و می خواهیم در این باره موارد بیشتری را بدانیم. با ما همراه باشید.

 

مزیت ها

در مقایسه با سایر متدهای تست طراحی سایت، روش A/B دارای مزیت هایی می باشد:

  • به عنوان شاخه ای از آنالیز وب سایت ها می باشد. این روش رفتارهای حقیقی مشتریان وب سایت را در شرایط واقعی می سنجد، شما به طور قطع می توانید دریابید که آیا نسخه طراحی سایت A و یا B فروش بیشتری دارد یا خیر. از این رور می توانید طراحی سایت اصلی خود را مشخص کنید و شروع به اصلاح و راه اندازی آن نمایید.
  • این روش می تواند حتی کوچک ترین تفاوت های اجرایی را با ارائه آمارهای شگفت انگیز ارزیابی نماید، زیرا در این روش می توانید شرکت کنندگان بسیار زیادی را به کار بگیرید. نوار کناری در تست طراحی سایت A/B حتی 1 درصد اختلاف بین دو نسخه را نشان خواهد داد.
  • این روش می تواند مسائل و مشکلات میان دستورالعمل های چالش برانگیز و یا یافته های تست کاربردی بودن طراحی سایت به صورت کیفی را با مشخص کردن اینکه کدام نسخه بیشترین تناسب را با وب سایت اصلی دارد، حل نماید. برای مثل، اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک از کاربران خود بخواهد تا یک کد تخفیفی را وارد نمایند، تست های طراحی سایت مختلف ما نشان می دهد که مردم اگر این کد را در اختیار نداشته باشند، شکایت و گله خواهند داشت، زیرا آن ها نمی خواهند بیشتر از سایر مشتریان سایت هزینه هایی را بپردازند. در این شرایط، کوپن ها تخفیفی یک ابزار بازاریابی عالی و کاربردی برای مشتریانی است که این کد را در بر دارند. زمانی که برخی از وب سایت های تجارت الکترونیک تست هایی را توسط روش A/B روی وارد کردن و یا وارد نکردن کد تخفیفی مشتریان اجرا نمودند، مشخص گردید که وقتی که از مشتریان در حین خرید و یا پرداخت هزینه محصول درخواست ارائه کد تخفیفی نشود، فروش کلی به طور طبیعی 20 تا 50 درصد افزایش می یابد. بنابراین، دستورالعمل اصلی به این ترتیب می باشد که در حالت عادی هیچ گاه از این گونه درخواست ها از مشتریان سایت خود نکنیم. هنوز هم ممکن است استثناهایی در این زمینه نیز وجود داشته باشد، برخی وب سایت ها وجود دارند که درخواست کد تخفیفی به جای ضرر، باعث کمک و سود دهی بیشتر به آن ها می شود. شما به راحتی می توانید شرایط موجود در وب سایت خود را با اجرا کردن تست طراحی سایت A/B بسنجید و دریابید که آیا به این مورد در وب سایت خود نیاز دارید یا خیر.
  • این روش بسیار ازران می باشد: وقتی دو نسخه از طراحی را مورد تست و بررسی قرار دهید، می توانید هر دو را برای مدت کوتاهی در سرور قرار دهید و کاربران وب سایتی را برای بازدید از آن ها مشخص نمایید. شما هم چنین می توانید کوکی هایی را برای مخاطبین و یا کاربران وب سایت تنظیم کنید تا هر دو نسخه از طراحی سایت را مشاهده نمایند و بتوانند به مقایسه آن ها بپردازند. نیازی نیست به آنالیز تک تک رفتارهای کاربران وب سایت خود بپردازید. می توانید صبر کنید تا آمارها به حد مشخصی برسند و سپس طراحی را برگزینید که بیشترین آمار را به دست آورده است.

 

محدودیت ها

از جایی که مزیت های روش تست طراحی سایت A/B بسیار واضح است، اما چرا نمی توانیم این روش را برای تمامی پروژه ها به کار بگیریم؟ زیرا در هر روشی علی رغم وجود مزیت ها، محدودیت هایی نیز وجود دارد.

ابتدا، تست طراحی وب سایت A/B تنها برای پروژه هایی کاربرد دارد که یک هدف مشخص و مهم داشته باشند، یا به عبارت دیگر یک Kpi (شاخص کلیدی عملکرد) را برای خود مشخص نموده اند. به علاوه، این هدف باید توسط کامپیوتر و توسط شمارش عملکردهای ساده کاربران سایت مورد سنجش قرار گیرد. مثال هایی از عملکرد های قابل ارزیابی در این روش، به این ترتیب می باشد:

  • فروش ها در وب سایت های تجارت الکترونیک.
  • اشتراک کاربران در یک خبرنامه ایمیلی.
  • افتتاح حساب مشتریان در وب سایت بانک ها.
  • دانلود فایل ها، درخواست تماس با فروشنده، یا دیگر موارد در روند خرید از وب سایت.

 

متاسفانه، بسیار نادر است تا چنین عملکردهایی، تنها هدف یک وب سایت باشند. بله، برای وب سایت های تجارت الکترونیک، میزان دلارهایی که از فروش از سایت به دست می آورند، به احتمال زیاد بسیار هدف مهمی می باشد. اما وب سایت هایی که فروش آنلاین ندارند؛ نمی توانند تنها یک عملکرد کاربران را به عنوان هدف این تست طراحی سایت خود قرار دهند. برای وب سایت هایی که تنها هدف شان این می باشد تا مشتریان توسط پر کردن فرم هایی با فروشندگان تماس بگیرند، این روش A/B بسیار عالی و کاربردی می باشد. اما برای وب سایت هایی مانند B2b این موضوع می تواند بسیار ریسک و خطرناک باشد، زیرا مشتریان توجه ای به دیگر بخش های مهم این سایت ها نمی کنند و این مورد برای تجارت هایی مانند B2b واقعا فاجعه محسوب می شود.

برای خیلی از وب سایت ها، هدف نهایی در میان عملکردهای رایج کاربران سایت در سرور قابل ارزیابی نمی باشد. اهدافی مانند بهبود اعتبار و شهرت برند و یا پشتیبانی از روابط عمومی شرکت نمی تواند توسط کلیک کاربران روی یک دکمه مشخصی ارزیابی شود. باید در این زمینه از روش های دیگری برخودار باشید تا به راحتی بتوانید به نتایج دلخواه خود دست یابید.

به طور مشابه، در حالی که به راحتی می توانید تعداد نفراتی که در خبرنامه ایمیل تان ثبت نام می کنند را ارزیابی کنید، نمی توانید به همین اندازه دریابید که مشتریان سایت شما چگونه محتوای موجود در این خبرنامه را مطالعه می کنند، زیرا هیچ نظارت کننده ای موجود نیست تا در حین باز شدن این پیام توسط کاربران و مشتریان سایت، داده هایی را ثبت نماید.

دومین محدودیت در روش تست طراحی وب سایت A/B این است که این روش تنها برای طراحی های کامل کاربرد دارد. همه ما می دانیم که اجرای تست روی طراحی سایت هایی که در حال ساخته شدن و راه اندازی می باشد، بسیار ساده است، اما اجرای تست روی وب سایت هایی کامل می تواند مدت زمان زیادی را بطلبد. قبل از اینکه این گونه طراحی ها را به مشتریان واقعی وب سایت تان نشان دهید، باید تمامی اشکالات طراحی را رفع نمایید. تست A/B تنها برای تعداد ایده های محدودی کاربرد دارد.

در مقایسه، نمونه سازی کاغذی به شما اجازه می دهد تا ایده های مختلفی را در یک روز مورد سنجش قرار دهید. البته، تست های نمونه سازی تنها به شما داده های کیفی را ارائه می دهند، اما در کنار این مورد به شما کمک می کنند تا ایده های نامتناسب را کنار بگذارید و روی ایده های معقول و کاربردی تمرکز نمایید. تجربه های زیادی نشان داده است که اصلاح طراحی در طول تست های مکرر می تواند بسیار نتیجه بخش باشد. اگر هر تکرار بسیار کند پیش رود و یا دارای منابع فشرده ای باشد، شما مجبور هستید تا برای رسیدن به یک طراحی خالص و اصلاح شده به صورت کامل، باز هم به دفعات بیشتر به تکرار تست طراحی وب سایت بپردازید.

بهتر است از روش نمونه سازی کاغذی تنها برای بسط دادن ایده خود در طراحی وب سایت به کار ببرید. زمانی که از این روش به نتایج عالی دست یافتید، می توانید آن را نیز در تست طراحی سایت A/B نیز اجرا کنید تا نتایج خود را قدرت ببخشید. هیچ گاه تست A/B به عنوان اولین روش برای پروژه های طراحی وب سایت به کار نمی رود.

 

نتایج کوتاه مدت

تمرکز تست طراحی سایت A/B  روی شماری است که در نتایج موجود می باشد. معمولا این شمار روی عملکرد کاربران سایت متمرکز می باشد، مانند خرید کردن. هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا در این تست طراحی سایت نتایج بلند مدتی وجود ندارد و با به عبارت دیگر مدت زمانی طولانی در این تست ها صرف نمی شود. در هر صورت، نظارت طولانی مدت بر نتایج تست طراحی سایت به ندرت روی می دهد. هیچ کس صبر زیادی ندارد که سال صبر نماید تا دریابید که نسخه طراحی A مناسب است یا B و سپس پیش رود.

باید روی نتایج کوتاه مدت خود تصمیماتی را حاصل نمایید، اگر چه با استفاده از این نتایج در برخی موارد دچار گمراهی و یا اشتباهاتی نیز می شوید. یک مثال رایج به این ترتیب می باشد: آیا باید تبلیغات را در صفحه اول وب سایت خود قرار دهید و یا در صفحه اصلی وب سایت خود؟ هر تبلیغاتی که به طراحی سایت خود می افزایید، باعث می شوید تا به به همریختگی طراحی تشدید شود و سایت از کاربرد کمتری برخوردار شود، مگر این که این تبلیغات نمایش داده شده با نیازها و خواسته های کاربران سایت هم خوانی داشته باشد.

زمانی که به مشکل کاربردی بودن وب سایت در استفاده از تبلیغات اشاره می کنم، اما استدالال های نقض کننده ای را دال بر اینکه تبلیغات آیتم های مورد نظر کاربران سایت می تواند فروش وب سایت را افزایش دهد، برخورد می نمایم. بله: اگر هر چیزی را در مکان مناسب خود در طراحی وب سایت به کار بگیرید، فروش بهتری را می توانید به دست آورید. اما اگر غیر این روش در طراحی خود عمل کنید، ممکن است با صدمات جبران ناپذیری رو به رو شوید

اگر شما می خواهید تاثیر عوامل مختلف را روی وب سایت خود دریابید و توجه تان را تنها روی فروش محصولات توسط تبلیغات معطوف نمی کنید، گاهی اوقات، تست طراحی سایت A/B می تواند در این زمینه به شما کمک نماید. در شرایط دیگر، تست طراحی وب سایت A/B نمی تواند برای شما مفید باشد. یک وب سایت با طراحی به همریخته برای استفاده مورد پسند نمی باشد، برای مثال، این گونه طراحی سایت ها می توانند تمایل مشتریان به همراه ماندن با وب سایت را کاهش دهد. اگر چه مشتریانی ممکن است در این شرایط نیز خریدهایی را انجام دهند، اما دیگر هرگز دوباره به این وب سایت باز نمی گردند. آن ها زمان بعدی که تصمیم می گیرند تا خرید هایی را انجام دهند، به وب سایت های بهتری رجوع می نمایند.

 

مشخص نکردن رفتارهای کاربران در حین اجرای عملکردها

بزرگترین مشکل با تست طراحی وب سایت A/B این است که شما دلیل نتایجی را که به دست می آورد را نمی دانید. شما نمی توانید به طور مستقیم عملکردهای کاربران سایت را مشاهده نمایید و یا نظرات شان را بشنوید. تمام چیزی که می دانید این می باشد که افراد بیشتری عملکرد خاصی را در وب سایت شما انجام می دهند. شاید این گزینه به شما اجازه دهد تا دریابید که کدام نسخه از طراحی وب سایت مناسب راه اندازی می باشد، اما نمی توانید تصمیم گیری هایی را برای عوامل طراحی در نظر بگیرید.

به طور مثال فرض کنید که شما دو نسخه از دکمه Buy را در دو اندازه مختلف مورد تست و بررسی قرار می دهید و از نتایج به دست آمده کشف می کنید که دکمه بزرگ تر حدود 1 درصد بیشتر از دکمه کوچک، فروش هایی را باعث شده است. آیا این موضوع به این معنا می باشد شما توسط دکمه بزرگ تر می توانید به فروش های بیشتری در وب سایت خود دست یابید؟ شاید یک دکمه با اندازه متوسط بتواند فروش وب سایت را تا 2 درصد افزایش دهد. شما نمی دانید، و هیچ انتخابی را پیش روی خود نمی بینید و سعی می کنید تا تست های جدیدی را روی دیگر انواع دکمه ها صرف نمایید.

البته، شما هیچ ایده ای نیز ندارید که آیا عوامل دیگری در این میان ممکن است فروش های بیشتری را به وجود آورده باشد یا خیر، مانند تغییر رنگ دکمه ها و یا تغییر کلمات روی برچسب آن ها. یا ممکن است مکان قرار گیری دکمه ها در صفحات سایت یا تغییر اندازه فونت در برچسب دکمه ها بیشتر از اندازه آن ها نتایج بهتری را به وجود آورده است. اساسا، شما هیچ چیز درباره جزئیات دکمه ها نمی دانید و نمی توانید به تصمیم گیری در این باره بپردازید. بعد از هر حدسی که می زنید، باید تغییرات را در طراحی کامل کنید و صبر نمایید تا آمارهایی از این راه به دست شما برسد و سپس تصمیم گیری کنید که باید کدام نسخه از طراحی را کنار گذاشته و کدام نسخه را مورد پذیرش خود قرار دهید.

از همه بدتر، تست طراحی وب سایت A/B داده هایی را درباره عاملی که در حال بررسی آن می باشید، به شما عرضه می دارد. این روش مانند تست تجربه کاربری که کاربران مشکلاتی را در طراحی برای تان نمایان می کنند که حتی انتظار آن ها را ندارید، گسترده نمی باشد. برای مثال، این روش ممکن است تنها به مشکلات مربوط به اعتبار وب سایت که باعث عدم اعتماد کاربران به تجارت و یا سایت مورد نظر می شود، اختصاص یابد.

مسائل بزرگ تری مانند اعتماد و یا مفید نبودن اطلاعات محصولات اغلب از اهمیت بالایی برخوردار می باشند و این موضوع به این معنا می باشد که اگر مشکلات این چنینی شناخته و رفع گردد، مطمئنا فروش وب سایت را دو برابر خواهند کرد. اگر زمان خود را صرف این کنید تا ابتدا مشکلات موجود در طراحی سایت را بیابید، به راحتی می توانید پیشرفت های بهتر و وسیع تری را به وجود آورید و می توانید به بینش های کیفی از نیاز کاربران، خواسته ها و ترس های آن ها دست یابید.

 

ترکیب متدهای تست طراحی وب سایت

تست A/B دارای مشکلات و مزیت هایی می باشد. شما نباید این روش را به عنوان اولین متد برای بهبود طراحی وب سایت خود به کار ببرید و بخواهید میزان مخاطبین سایت خود را بر این اساس افزایش دهید. هم چنین آن روش نباید به عنوان تنها متد تست طراحی وب سایت به کار رود. مشاهدات کیفی (مانند تست طراحی سایت A/B) کمتر می تواند به اشکالات و مشکلات موجود در طراحی وب سایت اشاره داشته باشد.

تست طراحی سایت A/B دارای مزیت های منحصر به فرد خود نیز می باشد و می تواند در میان مطالعات کیفی، نمونه برجسته ای باشد. زمانی که روی طراحی وب سایت شرکت و یا سازمان خود تست کاربردی بودن طراحی وب سایت را انجام دادید، می توانید نتایج به وجود آمده را یک سطح بالا تر برده و توسط روش A/B ارتقاء دهید و قدرت ببخشید.

 

نتیجه گیری

با این اطلاعاتی که در این مقاله در دسترس شما قرار دادیم، امیدوارم بتوانید به بهترین وجه از آن استفاده کنید. تمام هدف من در این مقاله این است که دریابید که چند قدر اجرای تست طراحی وب سایت اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که تست طراحی سایت A/B مهم ترین مورد در موفقیت وب سایت، و جذب مخاطبین بیشتر می باشد و باید در کنار سایر تست هایی که روی وب سایت خود انجام می دهید، حتما به این روش توجه داشته باشید و از آن استفاده نمایید. موردی که باید بعد از این تست ها به آن فکر کنید، این است که روی بخش هایی که نتایج مثبتی را از آن ها به دست آوردید، باید بیشتر تمرکز کنید تا به این وسیله، مخاطبین بیشتری را نیز جذب تجارت و سایت خود کنید. به مرور زمان با انجام تست های مکرر می توانید دریابید که چگونه کیفیت تست را با سرعتی عملی که دارید، بالا ببرید. به این ترتیب می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به بیشترین نتایج دلخواه تان دسترسی داشته باشید و سایتی را طراحی کنید که هم از نظر خودتان و هم از نظر مشتریان و مخاطبین وب سایت تان بسیار فوق العاده است. به یاد داشته باشید که هر چقدر وب سایت تان مخاطبین زیادی هم داشته باشد، باز هم باید این تست های طراحی وب سایت را اجرا کنید تا بتوانید به طور مداوم وب سایت خود را بروزرسانی کنید و اشکالات آن را رفع کنید. به این ترتیب تجربه کاربری مفیدی را برای مخاطبین سایت خود به وجود می آورید و به تبع آن حتما فروش بیشتر و در نهایت درآمد بیشتری را نیز خواهید داشت. تست های طراحی سایت را هیچ وقت متوقف نسازید و به این ترتیب حتما روز به روز در زمینه تجارت و وب سایت خود پیشرفت خواهید کرد.


تگ ها : تست طراحی وب سایت A/B را در زمان و شرایط مناسبی به کار 9 تست طراحی A/B که باید در وب سایت خود اجرا کنید انجام تست A / B در پروژه های نرم افزاری تست A/B چیست و چگونه به افزایش فروش سایت کمک می‌کند؟ تست طراحی سایت: ندید گرفتن این تست به ضررتون میشه مفاهیم صفحه لندینگ و تست A/B تست A/B چیست و چرا برای کسب و کارهای بزرگ الزامی است ۱۱ برداشت نادرست درباره تست A/B سوالاتی که پیش از انتخاب و قرارداد با شرکت های طراحی سایت نکات مهمی درباره مدیریت وب سایت: چگونه کاربران وب سایت خود را افزایش دهیم؟ جلسه دهم ایمیل مارکتینگ تحقیق کلمات کلیدی 9 مورد تاثیر گذار روی نرخ تبدیل ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ زینب خرازانی، نویسنده در همیار توسعه معرفی شغل طراح وب بایگانی: دسته‌بندی نشده ۳۰ نکته برای بهینه‌سازی صفحه فرود — آکادمی ای‌نتورک مقالات طراحی سایت صفحه‌ی فرود یا لندینگ پیج چیست و چگونه یک لندینگ پیج [PDF]اقامت و کار در اتریش Blog الفبای صفحه لندینگ وبلاگ تبلیغات اینترنتی وردپرس فارسی » مستندات » فایل wp ایندکس سایت [PDF]ریاضی پایه هفتم آموزش ویدیویی کار کردن با ابزار Keyword Planner همه چیز درباره هپاتیت B ، A و C [PDF]L805 Series موسسه آموزش عالی ثروت آفرینان راهنمای جنگ های نامنظم مقالات مدیریت و موفقیت طراحی سایت،بهینه سازی سایت راهنمای بهینه سازی نرخ تبدیل و افزایش فروش به زبان ساده طراحی و بهینه سازی وب سایت همه چیز درباره اینترنت TD پارس الرمس هایر شارپ کاننHPU نوین مارکتینگ: تبلیغات در گوگل ( مجری ارشد گوگل ) سندرم داون چیست؟ مهارت‌های مورد نیاز بازاریابی در استارتاپ‌ها آموزش: چگونه خبرنامه جذاب بنویسیم آناتومی یک صفحه فرود موفق درباره استخدام طراح مد و لباس و درآمد این شغل چه می دانید؟ آزمون چسبندگی رنگ (قسمت اول : روش تست A یا XCUT ) 7 مرحله برای ایمنی در برابر زلزله [PDF]246 K تجربیات مرتبط با مراکز برگزار کننده آزمون TOEFL iBT ایمیل مارکتینگ چیست کارآفرین بلاگ ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش می‌دهد! پی اچ دی تست ، سایت تخصصی آزمون دکتری ؛ اخبار آزمون دید شما، آینده شماست [PDF]راهنمای کاربر مشاوره زیبایی وب سایت مرکز درمان ناباروری رویش واریانس و انحراف معیار استاندارد – به زبان ساده مقاله چگونه هوشمندانه سوال کنیم [PDF]حقایقی مختصر در مورد مستأجران Sandvikenhus Study in Sweden مجله اینترنتی برترین ها فروشگاه اینترنتی: از ایده تا عمل هپاتیت ب چیست؟ پیشگیری و درمان هپاتیت ب چگونه است؟ چند نکته درباره خدمت سربازی بررسی آیفون 7 اپل رزومه کاری به زبان انگلیسی و نحوه نگارش آن نمایش موارد توسط برچسب: کی نت پلاس 12 روش برای افزایش فروش آنلاین تلگرام از صفر تا صد؛ هر آنچه باید در مورد این اپلیکیشن [PDF]راه اندازی و مدیریت کسب و کار کارآفرینی: تالیف:

نظرات




نماد